Tommi2007-10-28 11:30:52 // 5549
Yeah, az előző volt a 11.000.-ik hozzászólásom :)
Tommi2007-10-28 11:29:53 // 5548
Ezért mondtam, hogy gyakorlatilag csak presztízskérdés, amúgy egyetértek Veled :)
zolee1452007-10-28 11:22:06 // 5547
"viszont az átlag planktonnak, aki erősebb autót vesz, nem annyira okozhatna meglepetést a hátsókerekes autó, mert erre találtál ki a sok barom hárombetűs kütyüt, amitől elvileg biztonságosabb és botlábúak is el tudják vezetni"
Na igen, csak akkor pont a dolog lényege vész el. Ez olyan, mintha vennék egy sportmotort, mert motorozni akarok... nagy sebesség, dönteni a gépet, érezni ahogy lekap a szél 300-nál... Aztán kb 30-nál beszarok rajta, és akkor elkezdem általam is emészthetővé tenni a dolgokat: erős oldalsó kitámasztó kerekek, mint a kisbringákon (nehogymár kanyarban pereceljek egyet), visszafolytani a motort, mert mégiscsak sok az a 180LE, egy nagy szélvédőt, amihez tető is jár, mert nem tudom olyan erősen szorítani a markolatot és az esőt is utálom, meg persze háttámlás ülés, biztonsági övvel, mert meghalni sem akarok...
Ekkor el is jutottam ettől:

eddig:

Inkább én vezessem az fwd autót, mint az elektronika helyettem az általam vezethetetlen rwd-t.:)
Na igen, csak akkor pont a dolog lényege vész el. Ez olyan, mintha vennék egy sportmotort, mert motorozni akarok... nagy sebesség, dönteni a gépet, érezni ahogy lekap a szél 300-nál... Aztán kb 30-nál beszarok rajta, és akkor elkezdem általam is emészthetővé tenni a dolgokat: erős oldalsó kitámasztó kerekek, mint a kisbringákon (nehogymár kanyarban pereceljek egyet), visszafolytani a motort, mert mégiscsak sok az a 180LE, egy nagy szélvédőt, amihez tető is jár, mert nem tudom olyan erősen szorítani a markolatot és az esőt is utálom, meg persze háttámlás ülés, biztonsági övvel, mert meghalni sem akarok...
Ekkor el is jutottam ettől:

eddig:

Inkább én vezessem az fwd autót, mint az elektronika helyettem az általam vezethetetlen rwd-t.:)
zolee1452007-10-28 11:12:39 // 5546
Hogy érted, hogy kisebb a hátsó hajtás? Az alap helyzet az első-hátsó tengely közt 47-53 %, de az adott viszonyoknak megfelelően ez folyamatosan változik. Pontosan nem tudom hogy a q4 hogyan működik, de az ilyesmi diffik általában 20-80 és 80-20%-os elosztást is tudnak, de asszem létezik olyan is, hogy a teljes hajtást valamelyik tengely kapja. A lényeg az, hogy szerintem mindkét tengely hajtása a teljes nyomatékra van méretezve, sőt inkább túlméretezve vannak, hiszen itt is vannak olyan tuningolt gépek amik vígan elszaladgálnak az eredeti hajtással, de majd jön Csaba és megcáfol.:)
A kulcs inkább tényleg a motor beépítése, de elnézve a 159-es hosszú orrát lazán keresztbe lehet(ne)...izé, hosszába lehetne fordítani. A baj az, hogy ezzel kapnánk egy Ladát. Nehéz orr, könnyű hajtott kerekek. A motort nem lehet a végtelenségig hátra tolni, tehát az első kerekeket kellene előrébb vinni, na ez a nagyobb macera.
Ha megnézünk egy BMW-t látszik a különbség, sokkal kisebb az első túlnyúlás, miközben a hátsó talán nagyobb mint egy Alfánál, de mondjuk ha egy igazán aránytalan elsőkerekessel akarok példálózni akkor segítségül hívom a Peugeot 407-est.:))
Az esetleg segíthetne a 159-esen, ha mondjuk a váltót hátra raknák, amit gondolom meg is fognak tenni, ha rwd-t csinálnak, de az megintcsak áttervezést jelentene, vagyis egyszerűbb új padlólemezt tervezni. Mégegyszerűbb egy meglévőt elcserélni, mondjuk 2,4 vagy 3,0 mjtd-kre.:))
Ettől függetlenül a legjobb a q4. A nyomaték elosztás miatt közel úgy viselkedik mint egy rwd, csak éppen nem esik ki a normál utcai autós alól sem. 200 ló fölött meg úgyis q4-et ad az Alfa, 200 ló alatt meg pár év múlva már úgysem nagyon lehet sportosnak szánt autót eladni. Pont úgy, mint ahogy mondjuk már 10 évvel ezelőtt ciki volt 100 ló alatti új Alfát eladni.
A kulcs inkább tényleg a motor beépítése, de elnézve a 159-es hosszú orrát lazán keresztbe lehet(ne)...izé, hosszába lehetne fordítani. A baj az, hogy ezzel kapnánk egy Ladát. Nehéz orr, könnyű hajtott kerekek. A motort nem lehet a végtelenségig hátra tolni, tehát az első kerekeket kellene előrébb vinni, na ez a nagyobb macera.
Ha megnézünk egy BMW-t látszik a különbség, sokkal kisebb az első túlnyúlás, miközben a hátsó talán nagyobb mint egy Alfánál, de mondjuk ha egy igazán aránytalan elsőkerekessel akarok példálózni akkor segítségül hívom a Peugeot 407-est.:))
Az esetleg segíthetne a 159-esen, ha mondjuk a váltót hátra raknák, amit gondolom meg is fognak tenni, ha rwd-t csinálnak, de az megintcsak áttervezést jelentene, vagyis egyszerűbb új padlólemezt tervezni. Mégegyszerűbb egy meglévőt elcserélni, mondjuk 2,4 vagy 3,0 mjtd-kre.:))
Ettől függetlenül a legjobb a q4. A nyomaték elosztás miatt közel úgy viselkedik mint egy rwd, csak éppen nem esik ki a normál utcai autós alól sem. 200 ló fölött meg úgyis q4-et ad az Alfa, 200 ló alatt meg pár év múlva már úgysem nagyon lehet sportosnak szánt autót eladni. Pont úgy, mint ahogy mondjuk már 10 évvel ezelőtt ciki volt 100 ló alatti új Alfát eladni.
Tommi2007-10-28 10:58:34 // 5545
Ennek részben igazat adok, de ahogy a druszám is írta, kb 250 LE felett már jobb a hátsó(vagy össz)kerék. Ha megnézzük az általad említett gyártókat, a Saabnál valahol itt van a határ, a Volvo erősebb modelljei is AWD-t kapnak, az Audinál az erősebbek (lásd S széria) pedig mind kizárólag quattro-k.
Én azt mondom, hogy ez tényleg "csak" presztízskérdés, viszont az átlag planktonnak, aki erősebb autót vesz, nem annyira okozhatna meglepetést a hátsókerekes autó, mert erre találtál ki a sok barom hárombetűs kütyüt, amitől elvileg biztonságosabb és botlábúak is el tudják vezetni :)
Én azt mondom, hogy ez tényleg "csak" presztízskérdés, viszont az átlag planktonnak, aki erősebb autót vesz, nem annyira okozhatna meglepetést a hátsókerekes autó, mert erre találtál ki a sok barom hárombetűs kütyüt, amitől elvileg biztonságosabb és botlábúak is el tudják vezetni :)
Tom122007-10-28 10:55:08 // 5544
Szerintem a Q4 marad így is, nem fogják a szemétdombra vágni.:-)
A Q2 meg maradhatna széria az "elsőkerekes/ek/nél", az lenne az igazi.;-)
A Q2 meg maradhatna széria az "elsőkerekes/ek/nél", az lenne az igazi.;-)
Tom122007-10-28 10:53:07 // 5543
Talán csak annyi az előnye a hátsókerék hajtásnak, hogy nagyobb erőt /mondjuk, 250 Le fölött/ hatékonyabban visz át az útra és könnyebb a 4x4-től.
zolee1452007-10-28 10:36:02 // 5542
Ha jól tudom a Q4 Torsen-diffis. Ez még mindig a legjobb rendszer. Nem véletlen, hogy pl az Audinál is a komolyabb gépekben Torsen van, míg mondjuk a Skoda 4x4 Haldex-kuplungot használ.
Szóval a válasz: tudja.:)
A mostanában divatba jött elektronikus kütyümütyüktől nem vagyok elájulva. Ha valamit jól meg lehet oldani mechanikusan akkor nekem nem nagyon kell elektronika.
Szóval a válasz: tudja.:)
A mostanában divatba jött elektronikus kütyümütyüktől nem vagyok elájulva. Ha valamit jól meg lehet oldani mechanikusan akkor nekem nem nagyon kell elektronika.
Zool2007-10-28 10:13:48 // 5541
Ezt most mindenki úgy írja le, mintha a hátsókerekes autó felsőbbrendű lenne az elsőkerekesnél. Elég sok kretén béemvést láttam már bénázni ahhoz, hogy belássam, akkora szükségem nem lenne hátsókerekes autóra. Valahol a Brera/spidertől kezdve lenne szükség hátsókerekes alfára, jelenleg anyiban tér el a paletta, hogy most a Brera helyett a 8c nél kezdődik. Volvo Audi Saab remekül elvan hátsóhajtás nélkül, az erősebb motorokhoz négykerékkel párosítva. Ha a q4 tudja azt, amit az ódi 4kerekese, akkor nem lesz akkora szükség hátsó kerékhajtásra...
(Amit olvastam még többet is tud, mint az ódi, mert a q4 hajtás hátsó kereket jobban hangsúlyozza, de erre kiváncsi lennék azoktól, akik vezették is a q4et )...
(Amit olvastam még többet is tud, mint az ódi, mert a q4 hajtás hátsó kereket jobban hangsúlyozza, de erre kiváncsi lennék azoktól, akik vezették is a q4et )...
kesa2007-10-27 18:59:42 // 5540
A kulcs szerintem az, hogy a motor főtengelye menetirányban, vagy keresztben van.
Jelenlegi Alfákban keresztben van, viszont a hátsó hajtásnak a hosszanti elrendezés a kedvezőbb. A motort meg csak úgy nem lehet forgatni...
Jelenlegi Alfákban keresztben van, viszont a hátsó hajtásnak a hosszanti elrendezés a kedvezőbb. A motort meg csak úgy nem lehet forgatni...
GEORGE2007-10-27 17:47:45 // 5539
Szerintem itt kisebb a hátsó hajtás mivel elöl is hajt, ha csak hátsókerekes lenne jó pár dolognak kéne változnia....
Tommi2007-10-27 17:37:57 // 5538
Tudom, ezért mondtam :) Megfordítva: ha egy padlólemez alkalmas AWD-hez, kis módosítással nem lenne egyszerűbb RWD-t csinálni arra, mint egy tökúj padlólemezt kifejleszteni? :)
GEORGE2007-10-27 17:28:39 // 5537
Ennyire azért nem egyszerű a dolog :-)))))
Tommi2007-10-27 16:22:31 // 5536
Lehet én vagyok szőke, de eszembe jutott valami: ha már a 159 alatt van összkerék, nem lehetne azt megcsinálni, hogy kiiktatják az első kerék hajtását és akkor az hátsókerekes lesz? :)))
Most mindjárt jön majd Wickey, Robi meg a többiek és elmagyarázzák, hogy faxságot beszélek :) És gondolom ha megoldható lenne, Alfáék már megcsinálták volna :)
Most mindjárt jön majd Wickey, Robi meg a többiek és elmagyarázzák, hogy faxságot beszélek :) És gondolom ha megoldható lenne, Alfáék már megcsinálták volna :)
GEORGE2007-10-27 15:43:20 // 5535
A Clubon belül meg volt ez hírdetve.
Atesz19872007-10-27 15:28:25 // 5534
Hát nem kis élmény lehetett. :) Gondolom sajnálod, hogy nem készíthettél néhány fotót emlékbe. :) Jah, és kivel kell jóban lenni, hogy ilyen élményben lehessen része az embernek? :)
GEORGE2007-10-27 15:24:42 // 5533
Ja és még annyit, hogy elmondhatom magamról, hogy voltam ott is! :-)
GEORGE2007-10-27 15:22:36 // 5532
Szerinted mutattak nekünk olyan infót amit ki tudnánk szivárogtatni, és az értékelhető lenne?
Fogtam -(tunk) a kezembe a Juniort vagy a 149-et ki tudja melyik volt.
Láttam -(tunk) 3 műszerfalat ami a következő Alfákban lesznek.
Új felniket, üléseket illetve az ülések készitését is megnézhettük..
Az új színeket is mutatták..és még pár apróságokat....
De ezekről ugysem tudok szóban olyan hitelesen nyilatkozni, hogy te akár el is tudd kébzelni hogy mit láttunk.
Szóval nagy élmény volt látni azt amit láttunk, de arra kinosan vigyáztak hogy ettől komolyabb dologt ne lássunk.
Aztán még látunk sok régebbi Alfa makettokat azokat amikből annak idején megformálták öket 145-146-155- 75- 164-156- 166 ezeknek a színes makettjeit amiken a színeket tesztelték....stb stb..
Voltunk a hűtőrács készitő mühelyben ahol egy szaki saját kezüleg alkotja meg a hűtőrácsokat fémből, lekromozza, stb stb szóval ahogy Ő elképzeli úgy alkotja meg, aztán az alapján leöntik műanyagból és utána az kerül az autókra. ott pl fogtam a 145 146 eredeti rácsát. és még pár ilyen dologt megszemlélhettünk. Ez is jó volt legalább annyira mikor valami újjat mutattak.
Mondjuk én rutinosan az ajtók résein "kukucskáltam" ha tehettem. Egy fa alfát láttam amin dologztak a szakik ill annak egy részletét ami a résen látszodott.
Aztán meg mutatták a 8C cabrio és csukot verzióját. A Kamal 1:1-es gipsz modeljét ami ugyan úgy van fényezve mint egy valódi autó, de ezeket már láthatta nagy közönség autó bemutatókon.
Ahol a 8C-ket mutatta ott állt még 3 db gép amik le voltak takarva vörös lepellel, az egyik 100% hogy a Kamal volt amérte alapján és töle két kisebb Alfa....szerintem az a 3db modell volt ami most előnek fog kijönni......
Fogtam -(tunk) a kezembe a Juniort vagy a 149-et ki tudja melyik volt.
Láttam -(tunk) 3 műszerfalat ami a következő Alfákban lesznek.
Új felniket, üléseket illetve az ülések készitését is megnézhettük..
Az új színeket is mutatták..és még pár apróságokat....
De ezekről ugysem tudok szóban olyan hitelesen nyilatkozni, hogy te akár el is tudd kébzelni hogy mit láttunk.
Szóval nagy élmény volt látni azt amit láttunk, de arra kinosan vigyáztak hogy ettől komolyabb dologt ne lássunk.
Aztán még látunk sok régebbi Alfa makettokat azokat amikből annak idején megformálták öket 145-146-155- 75- 164-156- 166 ezeknek a színes makettjeit amiken a színeket tesztelték....stb stb..
Voltunk a hűtőrács készitő mühelyben ahol egy szaki saját kezüleg alkotja meg a hűtőrácsokat fémből, lekromozza, stb stb szóval ahogy Ő elképzeli úgy alkotja meg, aztán az alapján leöntik műanyagból és utána az kerül az autókra. ott pl fogtam a 145 146 eredeti rácsát. és még pár ilyen dologt megszemlélhettünk. Ez is jó volt legalább annyira mikor valami újjat mutattak.
Mondjuk én rutinosan az ajtók résein "kukucskáltam" ha tehettem. Egy fa alfát láttam amin dologztak a szakik ill annak egy részletét ami a résen látszodott.
Aztán meg mutatták a 8C cabrio és csukot verzióját. A Kamal 1:1-es gipsz modeljét ami ugyan úgy van fényezve mint egy valódi autó, de ezeket már láthatta nagy közönség autó bemutatókon.
Ahol a 8C-ket mutatta ott állt még 3 db gép amik le voltak takarva vörös lepellel, az egyik 100% hogy a Kamal volt amérte alapján és töle két kisebb Alfa....szerintem az a 3db modell volt ami most előnek fog kijönni......
Wickey2007-10-27 15:02:52 // 5531
1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9
Legalább tanuld meg a V12 firing ordert rendesen mielőtt számolsz :DDD
Legalább tanuld meg a V12 firing ordert rendesen mielőtt számolsz :DDD
Atesz19872007-10-27 14:18:28 // 5530
Amúgy, lenne valami következménye rád nézve, ha kiszivárogtatnál néhány infót GEORGE?
Zsolesz2007-10-27 13:51:57 // 5529
Ez elég diszkrét és egyáltalán nem feltünő. Meg kell próbálni :))
GEORGE2007-10-27 13:03:39 // 5528
Majd személyesen .-)) :-DD
Satti2007-10-27 13:02:55 // 5527
1.2.3,4.5.6............
GEORGE2007-10-27 12:40:31 // 5526
Ezért még számolunk Koma :-)))))
GEORGE2007-10-27 12:39:56 // 5525
Éreztem a gerincemben ,hogy ebből még bajom lehet .-DDDD
Satti2007-10-27 12:01:48 // 5524
Az a baj, hogy neki sztem rövidtávú a memóriája, és így nem emlékezhet semmire!:-))
zolee1452007-10-27 11:05:55 // 5522
Megoldás? Verjük meg George cartársat?:DDD Kínvallatás? Igazság-szérum?:D
zolee1452007-10-27 11:02:49 // 5521
Nem vágod.:) Azért tesztelnek, mert az utolsó simításokat végzik az autón. Ez több hónap is lehet. Tartós tesztek, a fene tudja hány ezer km-ről beszélünk. Előjöhetnek hibák ami miatt bizonyos dolgokat át kell tervezni.
Elhiszem, hogy van sok új típus, nem ez a kérdés. Ha készen lennének (értsd: az összes menet közben előjött hibát kijavították, és szériaérettnek nyilvánították) akkor már a szalonokban lennének.
Az első kereklámpás E mergáról olvastam, hogy elvitték valami sivatagi tesztre (persze nem egyet), és jósok teszt km után küldtek a gyárba egy hibalistát. Nem akarok hazudni, de valami 2-300 javítandó tétel volt a listán. Ezek akár olyan dolgok is lehetnek, hogy ha 40 fokban sokat mégy jobbra akkor a baloldali bizgemüzgentyű nyikeg... ezek a tervezésnél nem jönnek elő, csak a teszteken.:)
Elhiszem, hogy van sok új típus, nem ez a kérdés. Ha készen lennének (értsd: az összes menet közben előjött hibát kijavították, és szériaérettnek nyilvánították) akkor már a szalonokban lennének.
Az első kereklámpás E mergáról olvastam, hogy elvitték valami sivatagi tesztre (persze nem egyet), és jósok teszt km után küldtek a gyárba egy hibalistát. Nem akarok hazudni, de valami 2-300 javítandó tétel volt a listán. Ezek akár olyan dolgok is lehetnek, hogy ha 40 fokban sokat mégy jobbra akkor a baloldali bizgemüzgentyű nyikeg... ezek a tervezésnél nem jönnek elő, csak a teszteken.:)
Barni1472007-10-26 18:55:47 // 5519
Tibe2007-10-25 23:05:14 // 5518
LoL A rózsaszín párduc is Alfával jár :))))
Selmak2007-10-25 21:56:03 // 5516
Halesz2007-10-25 21:50:20 // 5515
:)))))))))))))))))))))))))) és egy Rózsaszín Párducos 8C? :)
GEORGE2007-10-25 14:42:08 // 5514
Akkor ezt megdumáltuk :-)))
GEORGE2007-10-25 14:40:42 // 5513
Ez a félre hajlás ismert jelenség itt nálunk is!!!
Zool2007-10-25 14:35:23 // 5512
Nem a 159é lehetetlen, hanem a 3asé. Ezek után eburolt az agyam, amikor a TIff Needle a Fifth Gearben azzal jött, hogy jó jó ez a 159, de tökéletesen elcseszték a váltóját, és ő marad a jól összerakott bímmernél. Na ez akasztotta nálam ki a biztosítékot. Ilyet szerintem az mondana, aki vezett alfákat, de még 159est nem. Nem a 159esé a piac legjobb váltója, de mérfölekkel jobb, mint pl a 147é, és SEMMIVEL sem rosszabb, mint a 3asé vagy a legtöbb konkurensé. A 3asnál pl nincs gyűrűvel elválasztva a rükverc, hanem izomból kellene betenni. a nem simered, sosem fogod rajta megtalálni. A fifth geares 159es tesztet arra írtam példának, hogy a mesa által emlegettett szakújságírók finoman szólva gusztustalanul félrehajlóak tudnak lenni...
mesa2007-10-25 13:06:50 // 5511
Nekem nem számít!
Ahogy a fiam szokta mondani miközben nyomja a szememet "Van neked úgyis másik!" :DDD
Ahogy a fiam szokta mondani miközben nyomja a szememet "Van neked úgyis másik!" :DDD
GEORGE2007-10-25 13:02:53 // 5510
Ha lesz legközelebbazt elintézhetem hogy te is ott legyél, na persze csak a mütét után :-DDD
GEORGE2007-10-25 13:02:12 // 5509
Komoly és hosszú szervezés árán jutottunk el oda. Szerintem nem mostanában lesz rá még1szer lehetőség...
mesa2007-10-25 13:01:38 // 5508
Legközelebb aki megy, áldozza a közös ügyért az egyik szemgolyóját! A helyére mehet a webkamera :)))
GEORGE2007-10-25 13:01:03 // 5507
ha élőben ott lettél volna másként gondolnád .-)
mesa2007-10-25 13:00:02 // 5506
akkor Walt Disney-s Bburago széria lehetett :)))))
iAntenna2007-10-25 12:59:56 // 5505
nekem is ez jutott eszembe :D
GEORGE2007-10-25 12:59:32 // 5504
Be kell szerezni ceruzába lévő kamerát vagy a szemüvegszárába lévőt :-))))
count M2007-10-25 12:58:37 // 5503
Tökre elhiszem ám! Csak sajnálom, hogy nem voltatok felszereve mini kémkamerákkal. :)))
GEORGE2007-10-25 12:57:33 // 5502
Mint lelkes modell gyüjtő azt mondom, hogy az 1:18-tól nagyobbak voltak a modellek. :-)
Mindegyiket nem nézhettük meg úgy hogy kézbe adták. Amit kézbe adtak a a 149-es vagy a Junior volt.....
Mindegyiket nem nézhettük meg úgy hogy kézbe adták. Amit kézbe adtak a a 149-es vagy a Junior volt.....
Online tag
1
Vendég1
530
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Spider
- Zenebutik
- 155
- AlfaCity 2025 - július ...
- Adok-veszek
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- A Stellantis menedzsmen...
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV