Kócosw2024-12-13 20:11:10 // 363
amiket a mindenhez is "értő" politikusok generálnak
RomeoOne2024-12-12 09:20:47 // 362
Az a baj, hogy ez nem egyes politikusokon múlik, sajnos, hanem a világpiaci folyamatokon. Így nem hiszem, hogy Meloni túl sokat tudna tenni értük. De ha legalább szándék van, az már egyel jobb, mint a semmi.
Kazes☻2024-12-11 01:53:11 // 361
WarbiRunner (Gyuri)2024-12-10 12:03:57 // 360
Csak azt remélem, hogy végül a debreceni gyár is LFP technológiát használ majd végül, tudtommal zöldebb megoldás mint a "ternary" Li-Ion akksi. Nem hatalmas végtelen hatótávú SUV-okba való, mert kisebb az energiasűrűsége a LiFePo4 akksinak.
Pont arra való, amire a villanyautók alkalmasak. Kisebb hatótávú, kisebb méretű villanyautók olcsóbb előállítására. Pl nem használ Kobaltot, Mangánt, Nikkelt, amit én EU szinten tiltanék ha komolyan a zöld jövőn aggódnék, vagy globálisan az emberek életminőségéért. Ezek az nehézfémek az akkugyártás helyén akkumulálódnak a táplálékláncban. A bányászatukról pedig hallottunk már. Sokkal hosszabb élettartamú, gyorsabban tölthető és sokkal-sokkal biztonságosabb is a LFP akku.
A gyár szennyezése is kevesebb, bár sajnos ugyanúgy használ NMP (N-methyl 2 -pirolidone) oldószert, ami brutál mérgező, magzatkárosító. És sajnos a levegőbe jut, senki ne higyje hogy ez zárt rendszerben visszanyerhető. A visszanyerő lecsapató rendszerek 96% hatásfokkal dolgoznak. A "visszanyert" trutyit kamionokkal furikázzák az országban tonna számra, visszanyerő üzemekbe. Közben az a 4% is valahova eltávozik, többnyire a levegőbe. Ez is több (tíz?) tonnás nagyságrendben mérhető /év.
Aki villanyautót vesz, kalkulálja bele ezt is, mielőtt elkönyveli, hogy ő most környezettudatosan cselekedett. Mert nem... minden egyes két tonnás böszme villany SUV és porsetajkan egy környezeti katasztrófa. Aki környezettudatosan áll hozzá, az kicsi, könnyű, kis hatótávolságú LFP akksis autót használ.. városban. És akkor ügyesen lavírozik a belsőégésű tüdőrák és az elektromos magzatelhalások és fogyatékkal születések között. :-(
Pont arra való, amire a villanyautók alkalmasak. Kisebb hatótávú, kisebb méretű villanyautók olcsóbb előállítására. Pl nem használ Kobaltot, Mangánt, Nikkelt, amit én EU szinten tiltanék ha komolyan a zöld jövőn aggódnék, vagy globálisan az emberek életminőségéért. Ezek az nehézfémek az akkugyártás helyén akkumulálódnak a táplálékláncban. A bányászatukról pedig hallottunk már. Sokkal hosszabb élettartamú, gyorsabban tölthető és sokkal-sokkal biztonságosabb is a LFP akku.
A gyár szennyezése is kevesebb, bár sajnos ugyanúgy használ NMP (N-methyl 2 -pirolidone) oldószert, ami brutál mérgező, magzatkárosító. És sajnos a levegőbe jut, senki ne higyje hogy ez zárt rendszerben visszanyerhető. A visszanyerő lecsapató rendszerek 96% hatásfokkal dolgoznak. A "visszanyert" trutyit kamionokkal furikázzák az országban tonna számra, visszanyerő üzemekbe. Közben az a 4% is valahova eltávozik, többnyire a levegőbe. Ez is több (tíz?) tonnás nagyságrendben mérhető /év.
Aki villanyautót vesz, kalkulálja bele ezt is, mielőtt elkönyveli, hogy ő most környezettudatosan cselekedett. Mert nem... minden egyes két tonnás böszme villany SUV és porsetajkan egy környezeti katasztrófa. Aki környezettudatosan áll hozzá, az kicsi, könnyű, kis hatótávolságú LFP akksis autót használ.. városban. És akkor ügyesen lavírozik a belsőégésű tüdőrák és az elektromos magzatelhalások és fogyatékkal születések között. :-(
RomeoOne2024-12-10 11:12:30 // 359
RomeoOne2024-12-10 09:41:11 // 358
Új irány a Stellantisnál: visszamászik a csapatba a vállalat
Szinte még meg sem száradt a tinta Carlos Tavares, a Stellantis korábbi vezérigazgatójának lemondásáról szóló dokumentumokon, az autógyártó máris tett egy jelentős gesztust, jelezve, hogy más irányba menne a vállalat.
A vállalat bejelentette, hogy vissza akar lépni az Európa Autógyártók Szövetségébe (ACEA). A Stellantis 2023 elején lépett ki a lobbiszervezetből, mert Tavares nem értett egyet az egyik legfontosabb törekvésével. Nevezetesen az EU bírságot akar kiszabni azokra az autógyártókra, amelyek nem teljesítik új, megszigorított környezetvédelmi szabályait, ám az ACEA el akarja érni, hogy elhalasszák ennek a szabálynak a bevezetését.
Szinte még meg sem száradt a tinta Carlos Tavares, a Stellantis korábbi vezérigazgatójának lemondásáról szóló dokumentumokon, az autógyártó máris tett egy jelentős gesztust, jelezve, hogy más irányba menne a vállalat.
A vállalat bejelentette, hogy vissza akar lépni az Európa Autógyártók Szövetségébe (ACEA). A Stellantis 2023 elején lépett ki a lobbiszervezetből, mert Tavares nem értett egyet az egyik legfontosabb törekvésével. Nevezetesen az EU bírságot akar kiszabni azokra az autógyártókra, amelyek nem teljesítik új, megszigorított környezetvédelmi szabályait, ám az ACEA el akarja érni, hogy elhalasszák ennek a szabálynak a bevezetését.
Kócosw2024-11-15 21:25:04 // 357
igen.akad némi rálátásom a miértekre ,de te ezt úgyis tudod...😉
Liquid2024-11-13 20:38:04 // 356
sajnos a többi márka is hasonlóan vagy rosszabbul áll e-téren, pedig nem kínaiak
Kócosw2024-11-13 19:54:38 // 355
csak nem sikerültek olyan jól mint a régiek hiába költöttek rá... megbízhatósaguk mar nem a régi volvo.
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-13 17:36:09 // 354
Ja, szuper UI-k lennének, hibátlan szoftver élmény, a vezetési élmény pedig már úgysem kell senkinek. Ha a márkanév 9 betűjének túlélése a cél, akkor rég ez lett volna a megfelelő megoldás. Ha a márka lényegének a túlélése.. nos arra az esély nulla.
Tommi2024-11-13 16:39:18 // 353
A Volvo köszöni szépen baromi jól járt az új tulajdonosi háttérrel, meg lehet nézni hogy álltak előtte és hol tartanak most... Ha az Alfa vagy a Maserati kínai kézbe kerülne, velük is hasonló történne szerintem. Annak idején csak a most futó szériás XC90 kifejlesztésére több pénzt költöttek, mint amennyi akkoriban az Alfa teljes éves fejlesztési büdzséje volt :)
Demecsab2024-10-18 16:17:11 // 352
Stellantis vezetés: nem a mi hibánk, Kína nyomul, kereslet csökkenés villanyautó iránt stb. Dél Korea, Toyota, BMW-nek kurvajól megy! Rúgják is kifelé ezt a Tavares gyereket végre! Hihetetlen, hogy olasz vonalon pár autó típust gyártanak és azt hiszik ezzel fenntartható az olasz autógyártás! Peugeot fejlesztés az van, DS meg ilyen nem létező termékek gyártása is. Persze ezek sem mennek igazán mert nagyon drágán adják őket. Mi a fenét gondoltak ezek...? Talán még a Maseratit is eladják kínának....
RomeoOne2024-10-18 14:02:59 // 351
A túlélésért küzd az olasz autóipar, tüntetnek a szakszervezetek
A helyzet nem jó, ellenben elég szar.
A helyzet nem jó, ellenben elég szar.
RomeoOne2024-09-21 08:28:04 // 350
Hajrá! :D Akkor bedobok én is egy linket ide:
Rárombolt a Volkswagen válságára a Stellantis-vezér
Rárombolt a Volkswagen válságára a Stellantis-vezér
Halesz2024-09-21 08:20:56 // 349
Nnna, pörgessük csak meg ezt a topicot a legújabb Backstage-gel...
https://alfaamore.hu/hirek/backstage101
https://alfaamore.hu/hirek/backstage101
Kazes☻2024-02-27 16:29:12 // 348
Látod, erre már fel is figyelt! XD
RomeoOne2024-02-27 12:21:23 // 345
Nem írtam, elfoglalt ember. Nem zaklatom minden aprósággal :DDD
Kazes☻2024-02-27 12:12:32 // 344
Az csak amolyan "hangosan gondolkodás" féleség... 😅, de például Halesznak írtál ez ügyben, konkrétan?! Mégiscsak úgy a jó! 🙂
RomeoOne2024-02-27 11:57:37 // 343
Persze, ott a hsz.-ben, amire válaszoltál :D
Kazes☻2024-02-27 11:35:42 // 342
Megigényelted már?! 😀
RomeoOne2024-02-27 10:22:02 // 341
RomeoOne2024-02-22 17:23:35 // 340
RomeoOne2024-01-21 19:19:47 // 339
Lehet a topik címében az FCA-t ki kéne már cserélni Stellantis-ra 😅
RomeoOne2024-01-21 19:19:06 // 338
Gigantikus üzletet ütött nyélbe a Stellantis és a Sixt autókölcsönző
A bejelentés szerint benzines, dízel és elektromos autók is az alku részét képezik, amelyek között a Stellantis összes márkája feltűnik majd. Csak emlékeztetőül: a cégóriás tulajdonában áll az Alfa Romeo, a Chrysler, a Citroën, a Dodge, a DS Automobiles, a Fiat, a Jeep, a Lancia, az Opel, a Peugeot, a Ram, a Vauxhall és a Maserati is.
A bejelentés szerint benzines, dízel és elektromos autók is az alku részét képezik, amelyek között a Stellantis összes márkája feltűnik majd. Csak emlékeztetőül: a cégóriás tulajdonában áll az Alfa Romeo, a Chrysler, a Citroën, a Dodge, a DS Automobiles, a Fiat, a Jeep, a Lancia, az Opel, a Peugeot, a Ram, a Vauxhall és a Maserati is.
Kazes☻2024-01-21 13:44:50 // 337
Kazes☻2024-01-20 16:06:11 // 335
GT Ɨ|ѯ2024-01-17 11:14:11 // 334
Kazes☻2023-12-27 17:00:00 // 333
RomeoOne2023-10-04 20:59:50 // 332
Úgy legyen. De ha '25-re rekordot akarnak, akkor már ideje lenne bemutatni a Kid-et...
Kazes☻2023-10-04 19:48:41 // 331
RomeoOne2023-05-22 16:21:56 // 330
Így szakadt szét a leggazdagabb olasz dinasztia, dráma az Agnelli családban
Az ügy középpontjában a legendás vállalkozó, Gianni Agnelli hagyatékáról szóló paktumok állnak, amelyet Gianni lánya szerint fel kellene bontani, így a második házasságából született gyermekei is részedhetnének az örökségből. A másik oldalon viszont ott John Elkann, Gianni Agnelli választott utódja, aki jelenleg a Ferrari és a Stellantis igazgatóságának elnöke, valamint az Agnelli család befektetési holdingjának, az Exornak a vezérigazgatója.
Az ügy középpontjában a legendás vállalkozó, Gianni Agnelli hagyatékáról szóló paktumok állnak, amelyet Gianni lánya szerint fel kellene bontani, így a második házasságából született gyermekei is részedhetnének az örökségből. A másik oldalon viszont ott John Elkann, Gianni Agnelli választott utódja, aki jelenleg a Ferrari és a Stellantis igazgatóságának elnöke, valamint az Agnelli család befektetési holdingjának, az Exornak a vezérigazgatója.
RomeoOne2022-04-06 09:47:59 // 329
RomeoOne2022-01-07 21:49:29 // 328
RomeoOne2021-11-30 19:24:36 // 327
WarbiRunner (Gyuri)2021-06-24 11:03:36 // 326
Eddig is oda-vissza pinpongoztak a technológiákkal. Kb a Quattroporte V - Alfa 159 óta, még típishibát is sikerült egyikből a másikba átügyeskedni (lásd ablakemelő szétesése). :-) A Giorgio elődje ott van a Ghibli alatt, a ZF8 hp szintén ott volt előbb. Most visszafelé áramlik a dolog, a Giorgio, a 2.0 motor mentek a Maseratihoz.
Az új platform akár lehet jó is, de az nem a Giorgio lesz, amit kompromisszum mentesen belsőégésű motorral való autózásra terveztek. Nyilvánvalóan nem lesz több ilyen, mert mindenre jó platformok kellenek, nagy csomagtér, pohártartó, akksinak hely, stb.
Az új platform akár lehet jó is, de az nem a Giorgio lesz, amit kompromisszum mentesen belsőégésű motorral való autózásra terveztek. Nyilvánvalóan nem lesz több ilyen, mert mindenre jó platformok kellenek, nagy csomagtér, pohártartó, akksinak hely, stb.
RomeoOne2021-06-24 08:10:42 // 325
A padlólemezzel kapcsolatban pedig, meg lesz az az STLA Large olaszosítva rendesen (ha ez igaz):
The version of the STLA Large platform to be adopted by Alfa Romeo is planned to feature unique chassis components. Engineering is already under way to adapt various systems used by the Giorgio platform, including its steering and suspension, to the new structure, which is also destined to be used by Maserati for its next-generation Ghibli saloon and Levante SUV.
The version of the STLA Large platform to be adopted by Alfa Romeo is planned to feature unique chassis components. Engineering is already under way to adapt various systems used by the Giorgio platform, including its steering and suspension, to the new structure, which is also destined to be used by Maserati for its next-generation Ghibli saloon and Levante SUV.
RomeoOne2021-06-24 08:09:20 // 324
Mondjuk ez a része akár biztató is lehet:
Alfa Romeo will continue to operate in close company with Maserati under Stellantis ownership. The two Italian premium brands will pool more areas of their engineering and development activities [...]
Alfa Romeo will continue to operate in close company with Maserati under Stellantis ownership. The two Italian premium brands will pool more areas of their engineering and development activities [...]
WarbiRunner (Gyuri)2021-06-23 21:08:59 // 323
Új infók, amit azért sejtettünk. A Giulia/Stelvio a végét járja, és a Giorgio platform is. Minden jel erre mutat. Az egyetlen Alfa FCA platformon a Tonale lesz..
RomeoOne2021-06-23 20:45:10 // 322
Fu, ebben a cikkben annyi új info van, hogy nem is tudok szemezgetni belőle, olvassátok el. Info új modellekről, Giulia/Stelvio faceliftről, új padlólemezekről stb. stb.
Alfa Romeo to revive GTV as an EV in sweeping range renewal
Alfa Romeo to revive GTV as an EV in sweeping range renewal
Kócosw2021-06-23 13:16:44 // 321
amilyen gyorsak ezek mimdenben van egyket evem még...
RomeoOne2021-06-23 09:26:18 // 320
Van még ott, ahonnan ez jött :)
Alfa Romeo: production cut coming to Cassino for July
Érdekes ez a része is az előző cikknek:
To date, the announced mid-career restyling of the Alfa Romeo Giulia and Stelvio has disappeared from the radar. This update could come in the future along with the mild hybird variants. For now, however, there is no news about it. The continuous delays of the restyling (presented by FCA in 2019 as a "mid-career update") risk jeopardizing any possibility of relaunching the Alfa Romeo models that could go out of production between 2023 and 2024 when the new Large platform of Stellantis arrives .
Alfa Romeo: production cut coming to Cassino for July
Érdekes ez a része is az előző cikknek:
To date, the announced mid-career restyling of the Alfa Romeo Giulia and Stelvio has disappeared from the radar. This update could come in the future along with the mild hybird variants. For now, however, there is no news about it. The continuous delays of the restyling (presented by FCA in 2019 as a "mid-career update") risk jeopardizing any possibility of relaunching the Alfa Romeo models that could go out of production between 2023 and 2024 when the new Large platform of Stellantis arrives .
RomeoOne2021-06-22 12:10:18 // 318
Alfa Romeo Giulia and Stelvio: production stopped for June
Cassino-ban továbbra is köhögősen megy a gyártás...
Cassino-ban továbbra is köhögősen megy a gyártás...
WarbiRunner (Gyuri)2021-05-17 14:50:30 // 317
Ha ugyanarról a cikkről beszélünk, említés szinten volt benne, hogy a Giulia és Stelvio utódja a Giorgio módosított változatára épülhet majd. A majd, az egy 2025 utáni dátum.
Ez jelen állás szerint azt jelenti, hogy az utódok nem belsőégésű motoros autók lesznek, de még csak hibridek sem. Az megint egy szokásos öntökönszúrás lenne, ha kijönnének 2026-ban egy 2016-ra kifejlesztett benzinmotor hibrid változatával szerelt modellel. Addigra 10 éves konstrukció lesz a GME motor, és mint tudjuk újat senki nem fejleszt egyelőre. Addigra a Q-t is nagyjából eltemetjük.. Szóval nem látom azt a belsőégésű hajtásláncot, ami majd a Giorgioba kerülhet.
Az e-Giorgio-n állítólag dolgoznak egy ideje, biztosan felhasználják majd az ott összerakott know-how-t is, sőt az ilyen nyilatkozatok azt engedik sejttetni, hogy alapvetően a Giorgio koncepciójából alakítják majd ki az STLA large platformot, ami egy elektromos platform lesz. És a sok sok Stellantis márka autóiban látjuk majd viszont. Sok sok nagyon drága villanyautóban :-)
Ez jelen állás szerint azt jelenti, hogy az utódok nem belsőégésű motoros autók lesznek, de még csak hibridek sem. Az megint egy szokásos öntökönszúrás lenne, ha kijönnének 2026-ban egy 2016-ra kifejlesztett benzinmotor hibrid változatával szerelt modellel. Addigra 10 éves konstrukció lesz a GME motor, és mint tudjuk újat senki nem fejleszt egyelőre. Addigra a Q-t is nagyjából eltemetjük.. Szóval nem látom azt a belsőégésű hajtásláncot, ami majd a Giorgioba kerülhet.
Az e-Giorgio-n állítólag dolgoznak egy ideje, biztosan felhasználják majd az ott összerakott know-how-t is, sőt az ilyen nyilatkozatok azt engedik sejttetni, hogy alapvetően a Giorgio koncepciójából alakítják majd ki az STLA large platformot, ami egy elektromos platform lesz. És a sok sok Stellantis márka autóiban látjuk majd viszont. Sok sok nagyon drága villanyautóban :-)
Giuntini2021-05-17 13:27:23 // 316
Mekkora félreinformálások vannak! Tegnapi cikk a Club Alfában Imparatóval, kijelentette, hogy dehogy dobják el a Giorgiót, a jövő Alfái mind erre épülnek!
GT Ɨ|ѯ2021-05-16 14:08:54 // 315
Remélem igaza lesz mert most már csak felfelé indulhat el a dolog...:-)
kesa2021-05-16 09:46:09 // 314
Bocs, telefonról nem megy a hivatkozás feltöltése.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.