Fórum >> Típusok >> 155

RoliQ42010-03-16 19:51:32 // 95652
75 ezerből kijön vezmód nélkül!
Buksi2010-03-16 19:50:52 // 95651
Ne hallgass senkire! Ahogy SD is mondta, elég régóta vezetjük már a 155-öseinket itt jó páran! Ha valami kérdésed van, nyugodtan tedd fel itt, valaki tuti, hogy fog tudni segíteni! ;-)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-03-16 19:48:48 // 95650
Én meg már 1 éves koromban is alfalevet kaptam.-))Vagy almalevet??
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-03-16 19:47:43 // 95649
Gyilkooooss:-))Akkor ha rárontasz egy fára 140-el akkor gyilkos.:-)
SD2010-03-16 19:47:32 // 95648
Nekünk is mindkettőnknek 8V van így közvetlen tapasztalatunk nincs, de mivel több éve van már alfánk azért tudjuk mire kell odafigyelni
Kovacs Laci 1552010-03-16 19:34:25 // 95647
Akkor jó mert már mondtak annyi hülyeséget. Meg hogy gyikosak stb de sztem csak nem értenek hozzá!
Buksi2010-03-16 19:22:56 // 95646
Dehogy, szó sincs róla, hogy beparáztatjuk! :-D
Sajna ezekre kell odafigyelni! Főleg a mocira! ;-) Egyébként úgy van, ahogy mondod! Gondoskodás kell csak a 155-nek és nagyon meghálálja! :-)

Amúgy általánosan nincs tapasztalatom 16V-vel! :-DD
Kovacs Laci 1552010-03-16 19:22:11 // 95645
Igen be van kalkulálva csak....... 75 ezerből nehéz : s
Mennyibe fáj kb az egyész modósitó csere nélkül.
SD2010-03-16 19:20:13 // 95644
jól beparáztatjuk:D

de mi csak jót akarunk, hallottunk pár horror történetet azt érdemes elkerülni, ha megkap minden gondoskodást, nagyon fogoja szeretni:)

amúgy általánosan tapasztalatok?
Buksi2010-03-16 19:18:38 // 95643
Bővebben jah! :-D
SD2010-03-16 19:18:32 // 95642
egyéb iránt, vizsgáld meg vannak-e olajolyások, szelepfedél körül, főtengely szíj felől, váltó alja, ha valahol sok olaj van ott valami szimering kaka, az is érdemes figyelni.

Mindent összevetve figyelni figyelni, és ha valami van kérdezni:)

Vezérlés cserére remélem be van kalkulálva a zseton:)))
Buksi2010-03-16 19:17:22 // 95641
A legeslegfontosabb az a motorolaj! Mindig ellenőrizd a szintet és idejében cseréld! Ha ezt nem teszed, akkor a főtengely csapágyak (remélem jót írok) hajlamosak felmondani a szolgálatot és igen nagy érvágást okoznak neked is és a pénztárcádnak is! Ennek a mocinak ez a gyengéje! Sajna! :-/
SD2010-03-16 19:15:41 // 95640
Na most mondok neked egy listát de nem kell megilyedni, csak nézd majd végig:

Alap 155:
- hátsó kerékjárat van-e rozsda, ha igen belül a csomagtartó felől látszik-e
- első kerék doblemez a kerék mögött bent a motor felől
- küszöbök hátulja

Ha bizonytalan az előző tulajnál az alőélete, mielőtt bármit csinálnál:

teljes vezérlés csere!!! (ezt mindenképp javaslom, mert ki tudja mióta van rajta, és ha beáll a görgő vagy elszakadna a szíj kukázhatod a motort, vagy alsó hangon 300e a felújítás...) tehát görgő, szíj, vízpumpa

olajcsere: jó olajra, az alfának kell, legjobb a selenia, drága de meghálálja, ha még nincs teljesen oda

érdemes átnézni a futóművet ne lógjon semmi ez már nem olyan horror mint a vezérlés, az sajnos mindenképp kell

amúgy van egy jó autót:)

jövőben érdemes figyelni:

- ha dízeles lenne a hangja indítás után akkor nemsoká vezérlés módosító csere, ez sajnos tipikus 16V dolog, de ha megvan sokái jó.
- ha rángatna vagy bizonytalan lenne, akkor érdemes gyertyák kábelek, csatlakozások, falslevegő, esetleg légmennyiség mérő, ez megint egy drágább cucc.

De alapvetően azt javaslom hogy óvatosan használd, ismerkedj vele, ha már rohangáltál vele pár hónapot, fogod látni kb mit kér, eszi-e az olajat, víz stb...

Ha miden rendben akkor is csak üzemmeleg motornál hajtsd mert a 16V erre is nagyon érzékeny

szóval a lényeg ez is egy autó semmi extra csak sokkal jobb mint az átlag, de törődni kell vele:)
Kovacs Laci 1552010-03-16 19:06:23 // 95639
Sziasztok segitséget kérnék 2000 16v twinspark 155ösöm van, mit kell tudnom eről a tipusról. Válaszotokat elöre is köszönöm.
Buksi2010-03-16 19:01:01 // 95638
Egyetértek! ;-))
SD2010-03-16 19:00:05 // 95637
én úgy vagyok vele, hogy felüdülés beleülni a 155-be:) de ami a városban van minden nap oda túl jó:) arra valami szecskavágó kell:)
beero1552010-03-16 18:54:19 // 95636
múltkor is elmentem tankolni,, tele töltöttem...bele ment 60 liter!!! igen csak 3 volt a tankban...
mikor haza értem akkor kérdezte faterom hogy menni a benzin?? nem tudtam neki megmondani, mert annyira nemérdekel!!
persze utána kiszámoltam, de nem magam miatt!!!
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-03-16 18:45:56 // 95635
Ez a beszéd!!:-))
Én is igy vagyok vele,amig tudok tankolni ha 2000-ért is (SD nem vigyorog) addig járok vele,ha 5lityit fogyasztana akkor is tankolni kell és igy is,de az élvezet megéri!!
beero1552010-03-16 18:41:33 // 95634
én nem tudom hogy van ezzel roli, de azt mondta hogy a több benzinnel akarja kompenzálni a teljesítményt....akkor többet is eszik a vas, és akkor már lehet hogy annyira nem éri meg tankolni ezt a cuccot...
én maradok a jó öreg benzinnél!!akármennyi is lesz!!!
azért mertem ekkora autót venni mert (155-ös alfa!!!!!!!!!!!!), és bele volt kalkulálva a fogyasztás is ( persze a benzin árak is...)ami nem érdekel!!! ezért engem az sem érdekel hogy mennyi a benzin aktuális ára..........persze nem bánnám ha occccsóbb lenne :)))
ha majd zavar akkor vagy lerakom pihenni a vasat, vagy veszek egy sokkal kisebb dieselt!!!!!!!!!!!!
de lehet hogy csak én gondolom így...vagy ti hogy vagytok ezzel???
Buksi2010-03-16 17:27:08 // 95633
Ja, annyira azért nem vészes! Meg nem az alváz csak a lengőkarok, meg a féltengelyek, meg egy két csavar... de engem nagyon zavar! :-( :-)))
Abarth2010-03-16 17:20:51 // 95632
Tényleg ritkasz@r a benzin és drága!

A kocsinak kész felüdülés, ha a kamionos kúton csurgatok bele, ott nem raknak semmilyen térfogatnövelő adalékot a benzinbe, mert a fő profil a gázolaj!
cac2010-03-16 17:13:05 // 95631
Nekem nem hogy jó, de rémszar tapasztalataim vannak az E85-tel. Amióta felesben használom, hamarabb indul gázzal, mint benyával a kocsi. Jóval gyengébb, mint az lpg, mi több, néha csúnyán berángat.
Csak azért mertem bevállalni, mert a benyaszűrőmnek bizonytalan az előélete, és már két éve ott csücsül az új a szekreényben. Gondoltam kissé leoldom a trutymót a tank belsejéről.
SD2010-03-16 16:45:22 // 95630
de azért ha ránézel, most is tudok ilyen autót mondani, pl a bangle féle 5-ös bimmer forma azt kész:)
Longman2010-03-16 16:19:59 // 95629
Akkor sztem is benned van a hiba.. :P
SD2010-03-16 16:10:27 // 95628
Hát nem tudom én eddig benzinből is csak egyfélét raktam bele, Shell Vp 95 már több éve, ezzel szépen megy:) Nem vagyok hajlandó mindenféle kitudja mit tölteni bele.

Bár nézve a benzinárakat, lehet hogy ezt újra kell gondolnom... most anniba kerül a sima 95 mint ősszel a Vp... ááááááá

de lehet én akkor is inkább kevesebbet megyek:D nemtom megnézem mennyi is most a vépovej?...

de az az igazság hogy én amióta megugrott az ár mintha gyengébb lenne a minőség... nem tudom mit kutyulnak bele... de ilyen árak mellett mondjuk ha bele dobnak 20% etanolt... qva nagy lopás lenne.... és ki veszi észre??? senki...
Fairlane2010-03-16 16:09:34 // 95627
Csak azt nem irtad meg, hogy lett-e biznisz :)

Lehet bennem van a hiba, de én nem érzem úgy, hogy a 155-korabeli autókból az említettekhez hasonló "szimbólum" lesz :)
Ezekbe már túl sok a computer, meg a műanyag.
katbal2010-03-16 16:02:21 // 95626
kieg.: az állandó nyomást úgy kell érteni, hogy a szívócsőben lévő nyomáshoz képest állandó a nyomáskülönbség! ( a szívócsőnyomásba/depresszióba meg beleszól a fordulatszám és a gázpedálállás....) Ezért megy egy vákuumcső a szívócsőről a benyanyomás-szabályzóra.
Azt is meg lehet próbálni lekötni és ledugózni, de sztem azzal nagyon meg lehet kavarni a rendszert!
katbal2010-03-16 15:39:49 // 95625
Ha minden igaz, akkor ezek a befecskendezőrendszerek állandó nyomáson dolgoznak és a befecskendezési időt és az előgyújtás értékét változtatják a mért jelek alapján (persze korlátozott határokon belül). A hideg motornak is több benya kell, tehát a motorhőmérő jele alapján a szükséges mértékben növeli valahány milliszekundummal az időt. Ahhoz nem kell semmi drága elektronika, hogy átverd a vezérlőegységet. Szerintem a motorhőmérővel, esetleg a beszívott levegő hőmérővel meg még a lamda szondával érdemes próbálkozni. A manuálban megvan, hogy különböző hőmérsékleteken mennyi az ellenállása a motorhőmérőnek. 20 fokon olyan 2,5kohm rémlik és ahogy melegszik a motor úgy csökken, mert ez NTC, tehát negatív az együtthatója. Azt nyugodtan lekötheted és rakhatsz helyette egy potmétert hosszú dróton be az utastérbe, aztán mehet a tekergetés menet közben. (potméterrel sorba egy 200ohmot és akkor tuti nem tudod letekerni nullára....nehogy bajt okozzon) Beszívott levegő hőmérőnél pont ugyan ez a helyzet. Lambda szonda helyére meg összeraksz egy feszültségosztót 2db ellenállásból, olyan 0,1V körülre beállítod. Akkor azt hiszi majd, hogy nagyon szegény a keverék és elkezd dúsítani ergo megnöveli a befecskendezési időt! Ezek filléres alkatrészekből összerakható kísérletek. Lehet nyugodtan próbálgatni. Biztos lesz olyan tartomány, ahol jó lesz, de biztos lesz olyan is, ahol majd elkezd dadogni meg rángatni......
RoliQ42010-03-16 15:28:29 // 95624
Holnap a kezemben lesznek a rendszám táblák:)
Kovacs Laci 1552010-03-16 15:24:30 // 95623
Sziasztok szeretném meg köszönni azt a sok sok üdvözlést amit kaptam mindenkitöl, minden Alfástól, és tipustól. Üdv mindenkinek Laci.
Roli2010-03-16 15:12:55 // 95622
Azért kell több anyag az E85ből mert kevesebb benne az energia, És hogy ugyan azt a teljesítményt megkapd mint benzinnel több üzemanyagot kell bejuttatnia hengerbe, magyarúl dusítani kell a keveréket! Szóval nem azért akarok több üzemanyagot befecskendezni hogy erősebb legyen az autó, hanem hogy úgyan olyan erős legyen.
Illetve az igazi hogy ez E85 nek nagyobb az oktanszama! Így sok tuningműhely előnyben részesíti az E85-öt.
Most cserélek 2 benzincsövet mert az átvizsgáláskor szembesültem hogy nagyon töredezett, kb 5 éve cseréltem és itt az ideje :)
Ha valakinek van ambiciója akkor 50-50%ba nyugodtan próbálja ki. és tapasztalja meg hogy milyen is ezzel járni!
Részemről a cél a 100% E85 használat egyrészt az üzemanyag árak miatt.
És nem alhanyagolható a környezetkárosító anyagok kibocsájtásának a mérséglése!
100% E85 használatával a károsanyag kibocsájtás 1/3-ra visszaesik a benzinhez képest!
"Véd meg az erdőt egyél hódot :)"
Longman2010-03-16 15:05:25 // 95621
Na ezzel az úriemberrel aki nálam volt jól elbeszélgettünk erről a témáról. Persze nyilván nem a szétrúgott példényokról van szó, hanem a viszonylag épen maradtakról. Ahogy elnéztem ő az a kategória: 40 éves, jómódú, 20 éve alfázik, jelenleg van egy 2006-os 166-osa 2.4 MJet, asszonynak 147. Nem gond neki leugorni az ország másik végébe megnézni egy számára hívogató 155-öt, és inni egy kávét majd egy festői úton hazakocsikázni..
Szerinte a hozzá hasonlók miatt reneszánsza lesz a szép megkímélt vagy különleges példányoknak. Olyan hobby célra, mert az autó belépett/hamarosan belép a korából fakadóan oda ahol most a szép állapotú 75 Amerikák/Milánók, GTV6-ok, Sprintek, stb tartanak. Mert később már csak vagy teljesen elpusztított példányok vagy extrém szépen karbantartott, de épp ezért nem eladók lesznek csak..
SD2010-03-16 14:56:23 // 95620
Hát gondolom egy hozzáírt chip tudna legjobb hatásfokon működni.

De igazából én nem hiszem hogy üzemanyag töblettel erősebb lenne a gép. Nem véletlenül van az arány úgy beállítva ahogy.

pl: turbo-s autókban egy turbo upgrade után más a helyzet mert ott a nagyobb turbo több levegőt szállít, ehhez nyilván több benya is kell.

De egy szívómotorban simán megemelni az üzemanyag nyomást? Még ha nagyobb ibjektrot szerel az ember vagy úgy emeli hogy magasabb fordulaton tolja bele a naftát, de szerintem simán emelt üa. mennyiség alacsony fordulaton fulladni fog:P

Szerintem benzin kell bele:) az való neki, de nagy figyelemmel olvassuk a fejleményeket.
SD2010-03-16 14:45:34 // 95619
Én attól félek kicsit hogy mivel elég olcsón elérhető, betalálja pár olyan ember is aki igazából csak valamit rúgni akar, aztán majd viszi a jóhírét... Bár remélhetőleg azért a konkurencia, ellenreklámja az ilyeneket elijeszti, aki meg megfertőződött az úgy is fog rá vigyázni:)

Szóval igaz ami igaz, ezek a gépek még mennek, de már olcsóak:)

És kb. benneük van az tevhnikában amit egy 5 éves japán tud:) csak ezek 15 évesek:) és még működnek, az ilyen idős japánok meg inkább letámasztva valahol tyúkólnak:)

Érdeklődve várom mi lesz:)

Minden esetre a köv években negyot fog rostálódni a hazai 155 park, amelyikre vigyáznak azok egyre kirívóbbak lesznek, amelyik meg szét lesz rúgva annak már úgy is mind1:(
Roli2010-03-16 14:44:32 // 95618
Igen azzal szoktak variálni de azt házilag nehéz, illetve van hozzá box kapható is ami tovább nyitvatartja az injektort és így többlet üzemanyagot fecskendez be.
De az kb 50 papír. Ami sok is meg nem is, de ha azt ki lehetne hagyni akkor a megtakarítás még több lehetne!
Így 50-50% arányban azért kedvezőbb 1 tank ára, és a teljesítmény visszaesése sem olyan jelentős.
De ha box nélkül elérhető lenne a 100% etanol használat, az lenne az über!
13200 ft lenne 1 tank benzin a 19500 hoz képest! És ez jelen pillanatnyi benzinár!
az etanol évek ota 210-220, a benzin 1 év alatt felment 50-60 ft-ot.
És azt mondják ez még nem a csúcs ha 350 lesz a benzin akkor pont 21000 lesz egy tank, vagyis 60 liter!
Na mind1 majd okoskodom és beszámolok az eredményekről!
Ha valahogy meg lehet akkor megoldom box nélkül!
Longman2010-03-16 13:59:53 // 95617
De nem csak ennek a ~10 embernek van 155-e akik ide írkálnak..
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-03-16 13:55:48 // 95616
Az alfa eddig is szimbólumként volt nálunk kezelve,a sztriitracsingos kiscsávók gyilkolják csak.
Longman2010-03-16 13:48:15 // 95615
Egyébként bármelyik alkatrészesnél vagy Fiatba/Alfába. Mármint szalonban..
Longman2010-03-16 13:47:32 // 95614
Némá hogy megszaporodtak a friss 155 tulajok..
Ahogy egy hétvégi érdeklődőm - aki lejött megnézni a gépet - fogalmazott hamarosan reneszánszát fogja élni a típus, mégpedig olyanok körében akik már "szimbólumként" kezelik majd a vasat.. :)
Fairlane2010-03-16 13:45:42 // 95613
E85nél épp inkább az injektor nyitási idejével szoktak variálni.

Ha van vmi elektromos ismerettel, meg oszcilloszpókkal megáldott ismerősöd, talán össze tud dobni valami olyan áramkört ami 10ms-ról megnöveli az injektálás idejét mittomén 15-ra...
Viktor852010-03-16 13:44:52 // 95612
Sziasztok!

155 1.8 8v-hez hol lehet kapni olajleeresztő csavart, illetve mekkora méretű?
Fairlane2010-03-16 13:42:57 // 95611
áááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá még nagyon hétfőőőő van :))
Roli2010-03-16 13:21:26 // 95610
Kösz a választ, én is arra gondoltam hogy nem lehetséges az állítás!
a benzin üzemmel nincs baj E85 van most 50-50% ba benne.
És így egész használható, de nagyobb E85 aránynál már jelentős a teljesítményvesztés.
Amit több üzemanyaggal tudnék kompenzálni, aminek a legegyszerübb módját azt találtam hogy megnövelem a nyomást és ugyanakkora injektor nyitás alatt több anyag kerül befecskendezésre! Így talán kiváltható lenne a E85 elektronika!
De ha nem lehet állítani akkor szopás, illetve egy új állítható nyomsásszabályzó :)

Thx
SD2010-03-16 13:14:38 // 95609


vol már?:D

Egy fostalicska bármekkora felnivel csak egy talicska:D
SD2010-03-16 13:13:17 // 95608
szerintem nem lehet, a 155-ön állítani

de típus hiba volt anno, hogy a benzinszűrő rossz, hanyag felszerelése miatt, a tartó bilincs sarka összecsípte a benyacsövet, és így nem kapott elég naftát a gápállat, fordulaton:)

ezt érdemes ellenőrizni ha gyári a motor és nem elég neki a benzin, ha tönkretette a csövet csere, ha nem akkor csak figyelmesen úgy fisszarakni hogy ne szorítsa össze.
Roli2010-03-16 12:59:11 // 95607
Sziasztok Szakik!

Kis help, hogy tudok én a vason benzinnyomást állítani ?
Megtaláltam azt a vákumos baszást de azon lehet valahogy állítani ?
Az Otto 145 boxerén van egy imbusz de ezen szerintem semmi nincs!
Szóval ha valaki tud segíteni , ne kíméljen!

Thx!
Fairlane2010-03-16 12:58:24 // 95606
Jó, újként gondoltam én is... :)
Longman2010-03-16 12:29:36 // 95605
sőőt.. még a 0,8 is belefér a gyári standardba ha jól rémlik
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-03-16 12:27:36 // 95604
Kösz,akkor megnyugodttam.
RoliQ42010-03-16 12:27:34 // 95603
1bar? hmmm... akkor jó....
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak