Egyszerű! .... az a Qr..a lambdaszonda az oka! Ha megnöveled a motorba jutó benzin mennyiségét a rendszernyomással - viszont ehhez nem társul többlet levegő! - ez az eredményezi, hogy bedúsul a keverék!
Következmény: - a kipufogóban is többlet károsanyag kibocsájtás jelentkezik! Ezt bizony érzékeli az a fránya szonda és utasítja az ECU-t a befecskendezett mennyiség csökkentésére! (Befecskendezési nyitásidő csökkentése!)
Így már érthető? :-)
Hari2012-01-16 14:30:25 // 120782
Hari2012-01-16 14:20:35 // 120781
Na igen! Bocs, de tényleg nem néztem meg milyen autóról van szó! Én mint - általánosságban - szívó motorról írtam.
Így viszont már érthető miért emelkedett meg az üzemi nyomás! A turbó töltő nyomása + a rugóerő! Viszont jó esetben is csak néhány tized bárt szabadna emelkednie!
(0,8 bar töltőnyomáshoz 0,4 - max.1,0 bar !) Na persze ha töltőnyomásod oda van tekerve 1,0 - 1,5 bárra akkor lehet + 0,4 - 2,0 bar többlet nyomásod!
... ja ! Én egyszer szívtam egy hasonló esettel!
- Turbó nyomás rendben!
- üza. nyomás OK!
Már mindent átnézünk. Az volt az érdekes, hogy a turbó nyomásmérőn szépen látszott ahogy megjön a töltőnyomás, viszont az autó nem ment úgy ahogy kellet! ... a nyomásszabályzónál viszont már nem jelentkezett a töltő nyomás! ---- A hiba oka : El volt dugulva a kis gumicső!!!
(A jó Qr..... azt!) :-)
Így viszont már érthető miért emelkedett meg az üzemi nyomás! A turbó töltő nyomása + a rugóerő! Viszont jó esetben is csak néhány tized bárt szabadna emelkednie!
(0,8 bar töltőnyomáshoz 0,4 - max.1,0 bar !) Na persze ha töltőnyomásod oda van tekerve 1,0 - 1,5 bárra akkor lehet + 0,4 - 2,0 bar többlet nyomásod!
... ja ! Én egyszer szívtam egy hasonló esettel!
- Turbó nyomás rendben!
- üza. nyomás OK!
Már mindent átnézünk. Az volt az érdekes, hogy a turbó nyomásmérőn szépen látszott ahogy megjön a töltőnyomás, viszont az autó nem ment úgy ahogy kellet! ... a nyomásszabályzónál viszont már nem jelentkezett a töltő nyomás! ---- A hiba oka : El volt dugulva a kis gumicső!!!
(A jó Qr..... azt!) :-)
süsnye2012-01-16 14:18:42 // 120780
bizony, jöhet máskor is ilyen hsz..
azt a nyomás növelős -> szállított mennyiség csökkentős dolgot nem értem.. :) miért csökken(het)?
azt a nyomás növelős -> szállított mennyiség csökkentős dolgot nem értem.. :) miért csökken(het)?
NaTo2012-01-16 13:23:52 // 120779
ja igen, köszönöm az infót!! :)
Longman2012-01-16 13:19:07 // 120778
Abszolúte, és kérünk még máskor ilyen szakmai és hozzáértő állásfoglalásokat!
NaTo2012-01-16 13:12:06 // 120777
Igen értem.
A nyomásszabályzón van vákuumcső. Egyébként az oldalamon a kocsi blogjában van róla fénykép is.
A nyomásszabályzón van vákuumcső. Egyébként az oldalamon a kocsi blogjában van róla fénykép is.
Hari2012-01-16 12:32:12 // 120776
1 - a rendszernek mindig azonos nyomáson kell működnie! Függetlenül a fordulatszámtól és a motor terhelésétől! (Mos hadlyuk figyelmen kívül a vákumos nyomás korrekciót! ... egyébként is hirtelen gázadásra kismértékben csökken a nyomás!)
2 - a szivattyú szállítási teljesítményét szabad átfolyásnál adják meg! pl.: 255l/h azt jelenti, hogy a szivattyú fojtás nélkül 255 liter üzemanyagot szállít óránként! Ez 3 baros nyomáron 45-50 liter/óra és ha tovább növelem a nyomást 4-5 barra akkor 25-30 l/h. (Tehát nem biztos hogy több az a benya nagyobb nyomáson!) A 3,0 V6 motornak az üzem anyag igenye a legnagyobb teljesítményhez: 25-30 l/h! Tehát a szivattyú 3 baros nyomás mellet 1,5 X annyi benzint szállít mint amennyi a motornak szükséges!!!
A nyomás növelésére visszatérve.
- Amennyiben a 3 baros rendszernyomást 4 - 5 barra megemeled, az ECU ugyan azzal a nyitás idővel dolgozik ezért a nagyobb nyomás következtében több üzemanyag jut a motorba! DE! - ha az ECU lambdaszondával el van látva - a szonda bizonyos mértékig visszaszabályozza a nyitás időt!!! (mint ezt a koléga említette!) :-)
A te esetedben a gázadásra történő nyomás emelkedésnek - amit leírtál - rejtélyes okai lehetnek! ... de biztos nem igy kell működnie! (Azt nem kérdeztem még, hogy van rajta vákumos szabályzódob?) Mert olyannal találkoztam már - tuning nyomásszabályzó esetében - hogy a vákum hatására a nyomást növelte. Tehát nem a rugóerő ellenében hatott, hanem pont növelte a rugóerőt! A gyári vákumos szabályzók csökkentik a rugóerő hatását!
Remélem érthető amit leírtam? .... :-)
2 - a szivattyú szállítási teljesítményét szabad átfolyásnál adják meg! pl.: 255l/h azt jelenti, hogy a szivattyú fojtás nélkül 255 liter üzemanyagot szállít óránként! Ez 3 baros nyomáron 45-50 liter/óra és ha tovább növelem a nyomást 4-5 barra akkor 25-30 l/h. (Tehát nem biztos hogy több az a benya nagyobb nyomáson!) A 3,0 V6 motornak az üzem anyag igenye a legnagyobb teljesítményhez: 25-30 l/h! Tehát a szivattyú 3 baros nyomás mellet 1,5 X annyi benzint szállít mint amennyi a motornak szükséges!!!
A nyomás növelésére visszatérve.
- Amennyiben a 3 baros rendszernyomást 4 - 5 barra megemeled, az ECU ugyan azzal a nyitás idővel dolgozik ezért a nagyobb nyomás következtében több üzemanyag jut a motorba! DE! - ha az ECU lambdaszondával el van látva - a szonda bizonyos mértékig visszaszabályozza a nyitás időt!!! (mint ezt a koléga említette!) :-)
A te esetedben a gázadásra történő nyomás emelkedésnek - amit leírtál - rejtélyes okai lehetnek! ... de biztos nem igy kell működnie! (Azt nem kérdeztem még, hogy van rajta vákumos szabályzódob?) Mert olyannal találkoztam már - tuning nyomásszabályzó esetében - hogy a vákum hatására a nyomást növelte. Tehát nem a rugóerő ellenében hatott, hanem pont növelte a rugóerőt! A gyári vákumos szabályzók csökkentik a rugóerő hatását!
Remélem érthető amit leírtam? .... :-)
NaTo2012-01-16 11:52:57 // 120775
félreértesz :)
Hiába szállít bármennyit egy pumpa, ha pl. szar a nyomásszabályozó... mert ugyanazzal a lendülettel visszacsorog a tankba. Vagy, ha pl. dugulás van valahol, akkor is hiába nyomja szegény pumpa...
Hiába szállít bármennyit egy pumpa, ha pl. szar a nyomásszabályozó... mert ugyanazzal a lendülettel visszacsorog a tankba. Vagy, ha pl. dugulás van valahol, akkor is hiába nyomja szegény pumpa...
süsnye2012-01-16 11:33:33 // 120774
bakker, megfejtettem! ezzel oldotta meg anno perdix a csodafogyiját sztem..
biztos visszavette 5-6l/h -ra.. :DD
biztos visszavette 5-6l/h -ra.. :DD
Fairlane2012-01-16 11:20:14 // 120773
Ja értem, 3 baron a 255 liter óránként nyilván nem elég.... :)
NaTo2012-01-16 10:58:09 // 120772
Nos, erre jó a "chiptuning", hogy az ECU adjon több benyát. Csak amíg nincs miből adnia, addig nem fog :)
süsnye2012-01-16 10:55:39 // 120771
süsnye2012-01-16 10:46:16 // 120770
én is állandó 3 bar-ról tudok..
süsnye2012-01-16 10:45:20 // 120769
ez ilyen vw style.. nem? :)
Fairlane2012-01-16 10:05:16 // 120768
Én tökre nem értek hozzá, de nem lehet, hogy ha még a nagyobb nyomás miatt be is jutna egy kiadósabb spricc, pár ütemmel később a keverék alapján az ECU visszavenné a nyitási időt?
Ergo nem az ECU mappeléssel lenne inkább érdemes játszani?
Megint odavert egy dízelgolf, vagy mi ez a tuninghullám? :))
Ergo nem az ECU mappeléssel lenne inkább érdemes játszani?
Megint odavert egy dízelgolf, vagy mi ez a tuninghullám? :))
NaTo2012-01-16 09:43:46 // 120767
Végiggondolva igazatok lehet abban, hogy a nyomásszabályzónak állandó 3 bárt kellene tartania a nyomó oldalon. Nem értek hozzá, de valóban emelkedett a nyomás a mérőműszeren, mikor gázt adtam (üresben néztem)... lehet hogy nem volt 5 bár, nem emlékszem, de láthatóan kilengett a mutató.
Azt jól gondolom, hogy ha a nagyobb injektorok is 3 báron üzemelnek, akkor nincs is értelme módosítani a gyári nyomásszabályzót? Vagy igaz az, hogy ha pl. 4 bár környékére állítom, akkor az injektorok kicsit több benyát tudnak bespriccelni a nagyobb nyomáson?
Azt jól gondolom, hogy ha a nagyobb injektorok is 3 báron üzemelnek, akkor nincs is értelme módosítani a gyári nyomásszabályzót? Vagy igaz az, hogy ha pl. 4 bár környékére állítom, akkor az injektorok kicsit több benyát tudnak bespriccelni a nagyobb nyomáson?
Longman2012-01-16 09:02:35 // 120766
Nálam meg az van hogy beraktam az új vezérlőt, degyanakkor hoztam bele 10L üzemanyagot is. Nem tudom melyiktől, de a járása egyértelműen szebb lett, most már 1500-as alapjáratom volt hidegen, sajnos ahogy melegedett ugyanúgy felment, bár már nem 3000 hanem "csak" 2200.
De szépen, biztosan jár, egészséges a hangja, egyebek. Szerintem még mindig dúsít, de nem olyan mértékben már, és sajnos az a jelenség is megmaradt hogy ha leállítom nem indul újra. Bár ez utóbbinak az előbbi az oka.. :)
Mindenesetre a hét végén gurulni szeretnék vele egyet, meglátjuk arra hogyan reagál.
Addig is ha valakinek ötlete van a dús járáshoz, ne tartsa magában!:)
Egyébként meg Vasárnapra megjelent ez ha valakit érdekel, van hozzá közöm. Kolléganőmet tegnap egész nap hívták emiatt, hátha valaki innen, szívesen segítek!
De szépen, biztosan jár, egészséges a hangja, egyebek. Szerintem még mindig dúsít, de nem olyan mértékben már, és sajnos az a jelenség is megmaradt hogy ha leállítom nem indul újra. Bár ez utóbbinak az előbbi az oka.. :)
Mindenesetre a hét végén gurulni szeretnék vele egyet, meglátjuk arra hogyan reagál.
Addig is ha valakinek ötlete van a dús járáshoz, ne tartsa magában!:)
Egyébként meg Vasárnapra megjelent ez ha valakit érdekel, van hozzá közöm. Kolléganőmet tegnap egész nap hívták emiatt, hátha valaki innen, szívesen segítek!
Thomika2012-01-16 07:53:51 // 120765
Az kemény! Ezek szerint más utat kell választani...
atesssz2012-01-16 07:13:28 // 120764
ez tényleg nagyon jól néz ki!!!
Rizzo2012-01-15 23:47:25 // 120763
Régen volt de kb:3-4 órám ment rá .Hegesztő pálcából (2,5)csináltam de ezt nem hangoztatom.Nehéz volt találni olyan hengert,amire ha ráhajlítom akkor kb.a megfelelő
méretre rúg vissza.Próbálkoztam néhányszor.Az ív végénél meghajlítottam derékszögbe
és 1 tizeddel kisebb furatokat fúrtam a szétszedett műszerfalba hogy beleszoruljon de be is ragasztottam.
méretre rúg vissza.Próbálkoztam néhányszor.Az ív végénél meghajlítottam derékszögbe
és 1 tizeddel kisebb furatokat fúrtam a szétszedett műszerfalba hogy beleszoruljon de be is ragasztottam.
Thomika2012-01-15 22:48:59 // 120762
ilyenre vevő lennék! Mennyi idő kivitelezni?
Thomika2012-01-15 22:47:53 // 120760
Akkor készülj majd a sorozatgyártásra! :)
Marklar1552012-01-15 22:20:08 // 120759
Kezdő vezető koromban. Velence (tó)->Bp kihúzott szivatóval WB353.... ;)
Marklar1552012-01-15 22:18:21 // 120758
Még jól is néz ki... :)
GTPeti2012-01-15 21:36:15 // 120757
Na most ha pusztán jobbító szándékkal leírom, hogy helyesen szabályOzó, akkor lehet, hogy Hari haris lesz egy kicsit. Úgyhogy bocs, mert tényleg építő jellegűnek szántam.:)
mreni2012-01-15 21:24:25 // 120756
munkatársam szórakozott nyáron a céges transittal,hogy alapjáraton miért csökken le az ü.a nyomása(semmi hibajelenség nem volt egyébként) aztán megmutattam neki,hogy hol van a szivattyú.... :D ezeken még szíjhajtásos pumpa van:D
Hari2012-01-15 21:21:01 // 120755
Azt kel mondanom, hogy semmi baja annak a nyomás szabályzónak! A neve is az, hogy nyomás szabályzó! Egy adott vagy beállított (állítható nyomás szabályzónál) értéken kell hogy tartsa mindig a benzin nyomását! A hengerenkénti befecskendezésű rendszerek általában 3 bar nyomásra vannak beszabályozva! Ha a nyomásszabályzón van vákum csatlakozás akkor az alapjárati nyomás 2,8-3,2 bár közt van. Mihelyst gázt adsz a vákum hatására mérsékli a szabályzó a nyomást 2,5-2,8 bárra.
Na nézzük csak azt mondod eddig fordulaton fel ment a nyomás 4-5 bárra?! Ez bizony hibás működés! (Valószínű!)
1. A szivattyú a motor fordulatszámától függetlenül mindig ua. üzemanyagot szállít.
2. A nyomásszabályzó egyszerű mechanikus szerkentyű - nem érzékeli a motor fordulatát, sem a terhelését! ( Kivéve a vákumos rendszer! - amiről az előzőekben szó volt.)
(... ha valamiben még segíthetek csak keress bátran!)
Na nézzük csak azt mondod eddig fordulaton fel ment a nyomás 4-5 bárra?! Ez bizony hibás működés! (Valószínű!)
1. A szivattyú a motor fordulatszámától függetlenül mindig ua. üzemanyagot szállít.
2. A nyomásszabályzó egyszerű mechanikus szerkentyű - nem érzékeli a motor fordulatát, sem a terhelését! ( Kivéve a vákumos rendszer! - amiről az előzőekben szó volt.)
(... ha valamiben még segíthetek csak keress bátran!)
mreni2012-01-15 21:20:41 // 120754
az enyém 290l/h-t tolna 3bar-on ha beindulna végre ez a ...... :D
mreni2012-01-15 21:18:35 // 120753
az ü.a nyomásnak közel állandónak kell lennie,ahogy a kolléga is mondta,itt nincs mit variálni :D ha 5-6bar-t mutogat,akkor valami ott nem kerek
keskeny sávú műszerem van ha érdekel,zsír új,én beruházok egy komolyabb széles sávúba majd szezonra
keskeny sávú műszerem van ha érdekel,zsír új,én beruházok egy komolyabb széles sávúba majd szezonra
GTPeti2012-01-15 21:15:18 // 120752
Igazad van, úgy ki lehet tolni a tankolások közötti időt. :)))
Jah, a bef.szelepet ilyenkor akár fix 12V-ra is lehet kötni. :)))
(Apropó, egyszer hallottam egy Mazdáról, amiben átégett a kim.tranzisztor és ez a helyzet állt fent. Kicsit nagy volt a fogyasztása, be kellett húzni, no meg picit köpdöste a gyertyákat. De vhogy csak elvitték saját lábon a szerelőhöz. :))
Jah, a bef.szelepet ilyenkor akár fix 12V-ra is lehet kötni. :)))
(Apropó, egyszer hallottam egy Mazdáról, amiben átégett a kim.tranzisztor és ez a helyzet állt fent. Kicsit nagy volt a fogyasztása, be kellett húzni, no meg picit köpdöste a gyertyákat. De vhogy csak elvitték saját lábon a szerelőhöz. :))
Rizzo2012-01-15 21:14:27 // 120751
NaTo2012-01-15 21:14:03 // 120750
Mikor a vadi új üzemanyagnyomás szabályzót beszereltük, a 3 báros alapjárati nyomás bizony 4-5-6 bárra felment, ha állóhelyben simán húztam neki a gázbowdent. Nyilván igaz az is, hogy ha folyamatosan meg van a 3 bár nyomás a csövekben, akkor az injektorok tökéletesen tudnak benzint adagolni. Csak hogy más az, mikor állóhelyben terhelés nélkül túráztatom a motort, és mikor menet közben gyorsítania kell a kocsit... sajna az óra a motortérben volt, így nem látom menet közben a benzinnyomást.
Szerzek egy műszert, ami méri a keverék minőségét (dús, szegény), az amúgy sem árt. :)
Szerzek egy műszert, ami méri a keverék minőségét (dús, szegény), az amúgy sem árt. :)
Marklar1552012-01-15 21:10:11 // 120749
Miért ne lehetne dupla Ural tank a 155 ben? :-P
Marklar1552012-01-15 21:08:53 // 120748
Mondom én :)
Marklar1552012-01-15 21:08:23 // 120747
Hmmm. Ha jól emléxem, akkor a nyomás az közel állandó. 3-4 barral is bőven szállít az, ha parkettázol is... :)
GTPeti2012-01-15 21:07:55 // 120746
Vagyis az elvi maximum 4 tankolás/óra. :)))
Fairlane2012-01-15 21:07:02 // 120745
Legalább kopik rendesen a visszafolyó ág is... :))
mreni2012-01-15 21:02:41 // 120744
az ecu a bef idővel játszik fordulaton,nem az ü.a nyomást emeli...
az új pumpád is 3 bar-on tud 255l/h szállítást....
gondolj bele 255l ü.a-ot tol át egy óra alatt 3bar nyomáson.
az új pumpád is 3 bar-on tud 255l/h szállítást....
gondolj bele 255l ü.a-ot tol át egy óra alatt 3bar nyomáson.
szasza9112012-01-15 20:58:46 // 120743
neked elhiszem :) és majd csinálj sablont is. :) vagy rögtön két adaptert. vagy majd meglátjuk.
NaTo2012-01-15 20:52:16 // 120742
Ha nem bírja, akkor kuka :))
AZ 5-6 bár az magas fordulaton kell is! a 3 bár az alapjárati nyomás. Amikor magas a fordulat, sokkal több benya fogy.
AZ 5-6 bár az magas fordulaton kell is! a 3 bár az alapjárati nyomás. Amikor magas a fordulat, sokkal több benya fogy.
mreni2012-01-15 20:40:03 // 120741
mondjuk az az 5-6 bar is érdekes :D
Marklar1552012-01-15 20:39:00 // 120740
Te állandóan széthajtod az ACkat? :)
Marklar1552012-01-15 20:32:16 // 120739
Most, akkor mennyi volt a fogyid? Ha a sofőrrel, utasok és csomagok nélkül 7,2L...
;-P
;-P
sprint832012-01-15 20:10:05 // 120738
Szerintem simán megoldható, akár a hátsó is. Majd ha megveszem őket akkor lesznek képek a beépítésről.
NaTo2012-01-15 20:05:44 // 120737
Halihó!
Van valakinek tapasztalata az állítható üzemanyag nyomás szabályzókkal kapcsolatban? A tünet az volt, hogy a kocsi kezdett gyengülni, és magasabb fordulaton betorpant. Mivel a nyomásszabályzó óráján gázadásnál nem ment feljebb a 3báros alapnyomásról az érték, sőt még kicsit csökkent is, AC pumpa haldoklásra gyanakodtunk. Vettem bele egy zsír új verseny AC-t. a torpanás megszűnt, de érzésre még mindig nem az igazi, és a nyomásszabályzó továbbra se megy feljebb, ha húzom neki a gázt...
Régebben mikor a szabályzó alapjáraton állva 3 bár nyomásra volt állítva, és felpörgettem a motort, a szabályzó 5-6 bárt is mutatott.
G-Burt szakértő kollegális barátommal szétkaptuk a szabályzót, de igazán nem értünk hozzá, mit kéne látni, ha tönkrement. A membránja ép, nincs szakadás sehol rajta.
Ötletek?
Van valakinek tapasztalata az állítható üzemanyag nyomás szabályzókkal kapcsolatban? A tünet az volt, hogy a kocsi kezdett gyengülni, és magasabb fordulaton betorpant. Mivel a nyomásszabályzó óráján gázadásnál nem ment feljebb a 3báros alapnyomásról az érték, sőt még kicsit csökkent is, AC pumpa haldoklásra gyanakodtunk. Vettem bele egy zsír új verseny AC-t. a torpanás megszűnt, de érzésre még mindig nem az igazi, és a nyomásszabályzó továbbra se megy feljebb, ha húzom neki a gázt...
Régebben mikor a szabályzó alapjáraton állva 3 bár nyomásra volt állítva, és felpörgettem a motort, a szabályzó 5-6 bárt is mutatott.
G-Burt szakértő kollegális barátommal szétkaptuk a szabályzót, de igazán nem értünk hozzá, mit kéne látni, ha tönkrement. A membránja ép, nincs szakadás sehol rajta.
Ötletek?
szasza9112012-01-15 20:03:00 // 120736
ez a fúrás-faragás engem is érdekel, azok a TI ülések tetszenek nekem is. csak mindig el lettem riasztva, amikor arról volt szó hogyan lesz beépítve...
sprint832012-01-15 19:52:01 // 120735
Azám:)) Meg szép felnis!
Fairlane2012-01-15 19:49:10 // 120734
Én-színű.... :)
sprint832012-01-15 17:44:34 // 120733