Fórum >> Típusok >> 155

Hari2012-01-16 14:30:25 // 120782
Egyszerű! .... az a Qr..a lambdaszonda az oka! Ha megnöveled a motorba jutó benzin mennyiségét a rendszernyomással - viszont ehhez nem társul többlet levegő! - ez az eredményezi, hogy bedúsul a keverék!
Következmény: - a kipufogóban is többlet károsanyag kibocsájtás jelentkezik! Ezt bizony érzékeli az a fránya szonda és utasítja az ECU-t a befecskendezett mennyiség csökkentésére! (Befecskendezési nyitásidő csökkentése!)
Így már érthető? :-)
Hari2012-01-16 14:20:35 // 120781
Na igen! Bocs, de tényleg nem néztem meg milyen autóról van szó! Én mint - általánosságban - szívó motorról írtam.
Így viszont már érthető miért emelkedett meg az üzemi nyomás! A turbó töltő nyomása + a rugóerő! Viszont jó esetben is csak néhány tized bárt szabadna emelkednie!
(0,8 bar töltőnyomáshoz 0,4 - max.1,0 bar !) Na persze ha töltőnyomásod oda van tekerve 1,0 - 1,5 bárra akkor lehet + 0,4 - 2,0 bar többlet nyomásod!

... ja ! Én egyszer szívtam egy hasonló esettel!
- Turbó nyomás rendben!
- üza. nyomás OK!
Már mindent átnézünk. Az volt az érdekes, hogy a turbó nyomásmérőn szépen látszott ahogy megjön a töltőnyomás, viszont az autó nem ment úgy ahogy kellet! ... a nyomásszabályzónál viszont már nem jelentkezett a töltő nyomás! ---- A hiba oka : El volt dugulva a kis gumicső!!!
(A jó Qr..... azt!) :-)
süsnye2012-01-16 14:18:42 // 120780
bizony, jöhet máskor is ilyen hsz..

azt a nyomás növelős -> szállított mennyiség csökkentős dolgot nem értem.. :) miért csökken(het)?
NaTo2012-01-16 13:23:52 // 120779
ja igen, köszönöm az infót!! :)
Longman2012-01-16 13:19:07 // 120778
Abszolúte, és kérünk még máskor ilyen szakmai és hozzáértő állásfoglalásokat!
NaTo2012-01-16 13:12:06 // 120777
Igen értem.
A nyomásszabályzón van vákuumcső. Egyébként az oldalamon a kocsi blogjában van róla fénykép is.
Hari2012-01-16 12:32:12 // 120776
1 - a rendszernek mindig azonos nyomáson kell működnie! Függetlenül a fordulatszámtól és a motor terhelésétől! (Mos hadlyuk figyelmen kívül a vákumos nyomás korrekciót! ... egyébként is hirtelen gázadásra kismértékben csökken a nyomás!)
2 - a szivattyú szállítási teljesítményét szabad átfolyásnál adják meg! pl.: 255l/h azt jelenti, hogy a szivattyú fojtás nélkül 255 liter üzemanyagot szállít óránként! Ez 3 baros nyomáron 45-50 liter/óra és ha tovább növelem a nyomást 4-5 barra akkor 25-30 l/h. (Tehát nem biztos hogy több az a benya nagyobb nyomáson!) A 3,0 V6 motornak az üzem anyag igenye a legnagyobb teljesítményhez: 25-30 l/h! Tehát a szivattyú 3 baros nyomás mellet 1,5 X annyi benzint szállít mint amennyi a motornak szükséges!!!
A nyomás növelésére visszatérve.
- Amennyiben a 3 baros rendszernyomást 4 - 5 barra megemeled, az ECU ugyan azzal a nyitás idővel dolgozik ezért a nagyobb nyomás következtében több üzemanyag jut a motorba! DE! - ha az ECU lambdaszondával el van látva - a szonda bizonyos mértékig visszaszabályozza a nyitás időt!!! (mint ezt a koléga említette!) :-)
A te esetedben a gázadásra történő nyomás emelkedésnek - amit leírtál - rejtélyes okai lehetnek! ... de biztos nem igy kell működnie! (Azt nem kérdeztem még, hogy van rajta vákumos szabályzódob?) Mert olyannal találkoztam már - tuning nyomásszabályzó esetében - hogy a vákum hatására a nyomást növelte. Tehát nem a rugóerő ellenében hatott, hanem pont növelte a rugóerőt! A gyári vákumos szabályzók csökkentik a rugóerő hatását!

Remélem érthető amit leírtam? .... :-)
NaTo2012-01-16 11:52:57 // 120775
félreértesz :)
Hiába szállít bármennyit egy pumpa, ha pl. szar a nyomásszabályozó... mert ugyanazzal a lendülettel visszacsorog a tankba. Vagy, ha pl. dugulás van valahol, akkor is hiába nyomja szegény pumpa...
süsnye2012-01-16 11:33:33 // 120774
bakker, megfejtettem! ezzel oldotta meg anno perdix a csodafogyiját sztem..
biztos visszavette 5-6l/h -ra.. :DD
Fairlane2012-01-16 11:20:14 // 120773
Ja értem, 3 baron a 255 liter óránként nyilván nem elég.... :)
NaTo2012-01-16 10:58:09 // 120772
Nos, erre jó a "chiptuning", hogy az ECU adjon több benyát. Csak amíg nincs miből adnia, addig nem fog :)
süsnye2012-01-16 10:55:39 // 120771
nem kéne elvinni egy alapos diagnosztikára? ahol folyamatában tudják nézni/állítani szabályOzást? :) lehet, h tök bagatell hiba, de diag nélkül hónapokba is telhet, amire megtalálod.. :)

esetleg vele felvenni a kapcsolatot (TC-n szokott jó cikkeket írni, pl.)
süsnye2012-01-16 10:46:16 // 120770
én is állandó 3 bar-ról tudok..
süsnye2012-01-16 10:45:20 // 120769
ez ilyen vw style.. nem? :)
Fairlane2012-01-16 10:05:16 // 120768
Én tökre nem értek hozzá, de nem lehet, hogy ha még a nagyobb nyomás miatt be is jutna egy kiadósabb spricc, pár ütemmel később a keverék alapján az ECU visszavenné a nyitási időt?
Ergo nem az ECU mappeléssel lenne inkább érdemes játszani?

Megint odavert egy dízelgolf, vagy mi ez a tuninghullám? :))
NaTo2012-01-16 09:43:46 // 120767
Végiggondolva igazatok lehet abban, hogy a nyomásszabályzónak állandó 3 bárt kellene tartania a nyomó oldalon. Nem értek hozzá, de valóban emelkedett a nyomás a mérőműszeren, mikor gázt adtam (üresben néztem)... lehet hogy nem volt 5 bár, nem emlékszem, de láthatóan kilengett a mutató.
Azt jól gondolom, hogy ha a nagyobb injektorok is 3 báron üzemelnek, akkor nincs is értelme módosítani a gyári nyomásszabályzót? Vagy igaz az, hogy ha pl. 4 bár környékére állítom, akkor az injektorok kicsit több benyát tudnak bespriccelni a nagyobb nyomáson?
Longman2012-01-16 09:02:35 // 120766
Nálam meg az van hogy beraktam az új vezérlőt, degyanakkor hoztam bele 10L üzemanyagot is. Nem tudom melyiktől, de a járása egyértelműen szebb lett, most már 1500-as alapjáratom volt hidegen, sajnos ahogy melegedett ugyanúgy felment, bár már nem 3000 hanem "csak" 2200.
De szépen, biztosan jár, egészséges a hangja, egyebek. Szerintem még mindig dúsít, de nem olyan mértékben már, és sajnos az a jelenség is megmaradt hogy ha leállítom nem indul újra. Bár ez utóbbinak az előbbi az oka.. :)
Mindenesetre a hét végén gurulni szeretnék vele egyet, meglátjuk arra hogyan reagál.

Addig is ha valakinek ötlete van a dús járáshoz, ne tartsa magában!:)

Egyébként meg Vasárnapra megjelent ez ha valakit érdekel, van hozzá közöm. Kolléganőmet tegnap egész nap hívták emiatt, hátha valaki innen, szívesen segítek!
Thomika2012-01-16 07:53:51 // 120765
Az kemény! Ezek szerint más utat kell választani...
atesssz2012-01-16 07:13:28 // 120764
ez tényleg nagyon jól néz ki!!!
Rizzo2012-01-15 23:47:25 // 120763
Régen volt de kb:3-4 órám ment rá .Hegesztő pálcából (2,5)csináltam de ezt nem hangoztatom.Nehéz volt találni olyan hengert,amire ha ráhajlítom akkor kb.a megfelelő
méretre rúg vissza.Próbálkoztam néhányszor.Az ív végénél meghajlítottam derékszögbe
és 1 tizeddel kisebb furatokat fúrtam a szétszedett műszerfalba hogy beleszoruljon de be is ragasztottam.
Thomika2012-01-15 22:48:59 // 120762
ilyenre vevő lennék! Mennyi idő kivitelezni?
Thomika2012-01-15 22:48:27 // 120761
:))))
Thomika2012-01-15 22:47:53 // 120760
Akkor készülj majd a sorozatgyártásra! :)
Marklar1552012-01-15 22:20:08 // 120759
Kezdő vezető koromban. Velence (tó)->Bp kihúzott szivatóval WB353.... ;)
Marklar1552012-01-15 22:18:21 // 120758
Még jól is néz ki... :)
GTPeti2012-01-15 21:36:15 // 120757
Na most ha pusztán jobbító szándékkal leírom, hogy helyesen szabályOzó, akkor lehet, hogy Hari haris lesz egy kicsit. Úgyhogy bocs, mert tényleg építő jellegűnek szántam.:)
mreni2012-01-15 21:24:25 // 120756
munkatársam szórakozott nyáron a céges transittal,hogy alapjáraton miért csökken le az ü.a nyomása(semmi hibajelenség nem volt egyébként) aztán megmutattam neki,hogy hol van a szivattyú.... :D ezeken még szíjhajtásos pumpa van:D
Hari2012-01-15 21:21:01 // 120755
Azt kel mondanom, hogy semmi baja annak a nyomás szabályzónak! A neve is az, hogy nyomás szabályzó! Egy adott vagy beállított (állítható nyomás szabályzónál) értéken kell hogy tartsa mindig a benzin nyomását! A hengerenkénti befecskendezésű rendszerek általában 3 bar nyomásra vannak beszabályozva! Ha a nyomásszabályzón van vákum csatlakozás akkor az alapjárati nyomás 2,8-3,2 bár közt van. Mihelyst gázt adsz a vákum hatására mérsékli a szabályzó a nyomást 2,5-2,8 bárra.
Na nézzük csak azt mondod eddig fordulaton fel ment a nyomás 4-5 bárra?! Ez bizony hibás működés! (Valószínű!)
1. A szivattyú a motor fordulatszámától függetlenül mindig ua. üzemanyagot szállít.
2. A nyomásszabályzó egyszerű mechanikus szerkentyű - nem érzékeli a motor fordulatát, sem a terhelését! ( Kivéve a vákumos rendszer! - amiről az előzőekben szó volt.)

(... ha valamiben még segíthetek csak keress bátran!)
mreni2012-01-15 21:20:41 // 120754
az enyém 290l/h-t tolna 3bar-on ha beindulna végre ez a ...... :D
mreni2012-01-15 21:18:35 // 120753
az ü.a nyomásnak közel állandónak kell lennie,ahogy a kolléga is mondta,itt nincs mit variálni :D ha 5-6bar-t mutogat,akkor valami ott nem kerek

keskeny sávú műszerem van ha érdekel,zsír új,én beruházok egy komolyabb széles sávúba majd szezonra
GTPeti2012-01-15 21:15:18 // 120752
Igazad van, úgy ki lehet tolni a tankolások közötti időt. :)))

Jah, a bef.szelepet ilyenkor akár fix 12V-ra is lehet kötni. :)))


(Apropó, egyszer hallottam egy Mazdáról, amiben átégett a kim.tranzisztor és ez a helyzet állt fent. Kicsit nagy volt a fogyasztása, be kellett húzni, no meg picit köpdöste a gyertyákat. De vhogy csak elvitték saját lábon a szerelőhöz. :))
Rizzo2012-01-15 21:14:27 // 120751
Sziasztok
Látom a módosítás volt a téma.Régebben én is csináltam krómkeretet a
műszerekre.2,5 mm-es huzalt felcsiszoltam,meghajlítottam,lelakkoztam
majd beleragasztottam a kifúrt lyukakba.
NaTo2012-01-15 21:14:03 // 120750
Mikor a vadi új üzemanyagnyomás szabályzót beszereltük, a 3 báros alapjárati nyomás bizony 4-5-6 bárra felment, ha állóhelyben simán húztam neki a gázbowdent. Nyilván igaz az is, hogy ha folyamatosan meg van a 3 bár nyomás a csövekben, akkor az injektorok tökéletesen tudnak benzint adagolni. Csak hogy más az, mikor állóhelyben terhelés nélkül túráztatom a motort, és mikor menet közben gyorsítania kell a kocsit... sajna az óra a motortérben volt, így nem látom menet közben a benzinnyomást.
Szerzek egy műszert, ami méri a keverék minőségét (dús, szegény), az amúgy sem árt. :)
Marklar1552012-01-15 21:10:11 // 120749
Miért ne lehetne dupla Ural tank a 155 ben? :-P
Marklar1552012-01-15 21:08:53 // 120748
Mondom én :)
Marklar1552012-01-15 21:08:23 // 120747
Hmmm. Ha jól emléxem, akkor a nyomás az közel állandó. 3-4 barral is bőven szállít az, ha parkettázol is... :)
GTPeti2012-01-15 21:07:55 // 120746
Vagyis az elvi maximum 4 tankolás/óra. :)))
Fairlane2012-01-15 21:07:02 // 120745
Legalább kopik rendesen a visszafolyó ág is... :))
mreni2012-01-15 21:02:41 // 120744
az ecu a bef idővel játszik fordulaton,nem az ü.a nyomást emeli...
az új pumpád is 3 bar-on tud 255l/h szállítást....
gondolj bele 255l ü.a-ot tol át egy óra alatt 3bar nyomáson.
szasza9112012-01-15 20:58:46 // 120743
neked elhiszem :) és majd csinálj sablont is. :) vagy rögtön két adaptert. vagy majd meglátjuk.
NaTo2012-01-15 20:52:16 // 120742
Ha nem bírja, akkor kuka :))
AZ 5-6 bár az magas fordulaton kell is! a 3 bár az alapjárati nyomás. Amikor magas a fordulat, sokkal több benya fogy.
mreni2012-01-15 20:40:03 // 120741
mondjuk az az 5-6 bar is érdekes :D
Marklar1552012-01-15 20:39:00 // 120740
Te állandóan széthajtod az ACkat? :)
Marklar1552012-01-15 20:32:16 // 120739
Most, akkor mennyi volt a fogyid? Ha a sofőrrel, utasok és csomagok nélkül 7,2L...
;-P
sprint832012-01-15 20:10:05 // 120738
Szerintem simán megoldható, akár a hátsó is. Majd ha megveszem őket akkor lesznek képek a beépítésről.
NaTo2012-01-15 20:05:44 // 120737
Halihó!

Van valakinek tapasztalata az állítható üzemanyag nyomás szabályzókkal kapcsolatban? A tünet az volt, hogy a kocsi kezdett gyengülni, és magasabb fordulaton betorpant. Mivel a nyomásszabályzó óráján gázadásnál nem ment feljebb a 3báros alapnyomásról az érték, sőt még kicsit csökkent is, AC pumpa haldoklásra gyanakodtunk. Vettem bele egy zsír új verseny AC-t. a torpanás megszűnt, de érzésre még mindig nem az igazi, és a nyomásszabályzó továbbra se megy feljebb, ha húzom neki a gázt...
Régebben mikor a szabályzó alapjáraton állva 3 bár nyomásra volt állítva, és felpörgettem a motort, a szabályzó 5-6 bárt is mutatott.
G-Burt szakértő kollegális barátommal szétkaptuk a szabályzót, de igazán nem értünk hozzá, mit kéne látni, ha tönkrement. A membránja ép, nincs szakadás sehol rajta.
Ötletek?
szasza9112012-01-15 20:03:00 // 120736
ez a fúrás-faragás engem is érdekel, azok a TI ülések tetszenek nekem is. csak mindig el lettem riasztva, amikor arról volt szó hogyan lesz beépítve...
sprint832012-01-15 19:52:01 // 120735
Azám:)) Meg szép felnis!
Fairlane2012-01-15 19:49:10 // 120734
Én-színű.... :)
sprint832012-01-15 17:44:34 // 120733
Gondolom fúrtak faragtak:)) De a hátsó is benne van, szóval megoldható minden:)) Japók csinálták egyébként.

Azért a bódé sem rossz.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak