granturismo2005-09-02 23:29:15 // 6221
De miért?
Nem tudtátok kihúzni a hengerfejcsavarokat?
Meg kell picit billenteni a motort.
pb_2005-09-02 23:18:30 // 6220
Aha már látom. Ezt nem is figyeltem.
Bálint332005-09-02 23:18:23 // 6219
Ja és köszi a segítséget/tanácsot/részvétet mindenkinek!
pb_2005-09-02 23:16:57 // 6218
Azt tapasztaltam, hogy csak blokk kivétel után lehet.
Bálint332005-09-02 23:12:56 // 6217
Na jóccakát, megyek aludni, mert a barátnőm már itt rágja a fülemet...
pb_2005-09-02 23:11:45 // 6216
Szigetszentmiklós, vagy Szigethalom, nem a srácé volt, ő csak bontotta, valami haverjáé volt.
Robesz72005-09-02 23:11:20 // 6214
most megyek autóstalálkozni...ha valaki tud, légyszi segítsen....:-))
granturismo2005-09-02 23:09:37 // 6213
Sajnos nem ezért hanem azért, mert a boxermotor gyártása sokkal többe kerül mint egy soros motoré, ráadásul egy soros motornál meg lehet azt csinálni, hogy egy soros blokköntvényt legyártasz nagy sorozatban és azt az öntvényt többféle motorként adod el csak azért mert különböző hengerfejek vannak rajta.
Bálint332005-09-02 23:04:53 // 6212
Hiányzik az autóm.
Úgy sajnálom, hogy az én hülyeségemből baja lett :(
granturismo2005-09-02 23:04:02 // 6211
Azon igen, a Tiéden nem.
Bálint332005-09-02 23:03:14 // 6210
Gondolom, mert kicsit többet eszik, mint a többi.
Meg aztán az is veszélyes, hogy mindenki felkapja a fejét a hangjára, nem figyelik az utat és BUMMM, már kész is a baleset... :))))
Tom122005-09-02 23:00:27 // 6209
Elnézést, ezt be kell írnom!:)
Tegnap egy kereszteződésben jobbról jött egy piros 33-as, úúúúúú, de jó hangja volt! Miért nem rak az Alfa legalább 1 típusba boxert !?
Köszönöm! :)
Bálint332005-09-02 23:00:01 // 6208
A képen is látszik a feliratból valami (az e fele, meg azo betű), ezek szerint a szelepfedélen.
pb_2005-09-02 22:59:46 // 6207
Le lehet venni a hfejet blokk kivétel nélkül is?
Robesz72005-09-02 22:57:39 // 6206
nem tud segíteni senki, hogy kitől vettem azt a bizonyos motort?
Bálint332005-09-02 22:56:49 // 6205
Ok értem, köszi.
Bálint332005-09-02 22:55:56 // 6204
Ja, bocs nem is figyeltem :)
Bálint332005-09-02 22:55:04 // 6203
Köszönöm.
Hát igen, már egy éve tervezem, hogy rendbeteszem, a hűtést, lecserélem az összes csövet..., csakhát az idő/pénz hiány mindig meggátolt. (valószínűleg, jobban kellett volna hajtanom a dolgot)
Most már megbeszéltük a szerelőmmel, hogy a hűtést is rendbeteszi.
pb_2005-09-02 22:54:07 // 6202
Ja ezt nem neked írtam, bár sztem Adi is tudja ezt a dolgot, azt viszont én nem tudom, hogy a régi blokknál, hol van még AR felirat a légszűrőházon kívül.
granturismo2005-09-02 22:47:27 // 6201
Bálint
Részvétem:-((
Ez a blokk még korongos ahogy látom.
Itt nem kell kivenni a motort menni fog anélkül is.
Viszont nem ártana rendesen átnézni megcsináltatni a motort, hengerfejeket, mert ha csak erre a konkrét hibára koncentráltok lehet, hogy 2 hét múlva lehet megint szétbontani a motort. A hűtésre figyelni kell nemcsak a boxin hanem minden autón is. Itt talán szerncse hogy mivel kisebb méretű a hengerfej nem deformálódik a hőtől annyira, de ennek ellenére feltételen ellenőrini kell, hogy nincs-e megvetemedve és természetesen nem csak azt az oldali hengerfejet amelyiken a hiba van hane a másikat is. No meg utánanézni, hogy mi okozza a hűtés rossz hatásfokát. Az, hogy régebben is meggyepáltad és mégsem volt gond az inkább a szerencsédnek köszönhető szerintem. Mindenesetre én már régen megtanultam, hogy ha valami apró problem van a boxival akkor azt azonnal vagy legalábbis mihamarabb orvosolni kell, mert egy sokkal nagyobb kiadástól kímélheted meg magamat. Ez a Te esetedre is tökéletesen igaz.
Bálint332005-09-02 22:47:07 // 6200
Mindenesetre megnyugtató, hogy így neten át ilyen szinvonalúnak tűnik a tudásom :)
(nem állítom, hogy sokat értek, hozzá, de azért...)
Bálint332005-09-02 22:45:14 // 6199
Direkt írtam, hogy két oldalt van egy. Arra gondoltam amelyik a karbi mellett (de nem a légszűrőház oldalán) lenn van és fém színű.
pb_2005-09-02 22:43:03 // 6197
A az AR feliratos a légszűrőház.
pb_2005-09-02 22:42:02 // 6196
Tudom, hogy 8v, de a motor felfogatása és elhelyezése, tök ua., mint a 16v-nél, a hfejek kb. a hossztartók magasságában vannak, a karbi alatt.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2005-09-02 22:39:30 // 6195
Bálint
Az a feliratos a szelepfedél (vagy vezérműházfedél)
A hengerfej a blokktól jobbra és balra közvetlenül lévő
"szelet",amiken áll a karbi.
Bálint332005-09-02 22:30:55 // 6194
pb_2005-09-02 22:28:32 // 6193
Lehet, talán azt is elfüstölte.
pb_2005-09-02 22:27:29 // 6192
Azért ezt így nem mondanám. Az irodalom szerint le lehet venni a hfejet, ha a helyén van a motor, én ezt inkább nem próbálnám, főleg 1 16v-nél. Sztem ha normális munkát akarsz, ki kell venni a blokkot, legalábbis mi így csináltuk.
Bálint332005-09-02 22:24:42 // 6191
Ezt mondom, hogy eddig nem is ette. Most valszeg a hiba okán megevett egy fél litert, de szvsz ez a hiba következménye és nem oka.
Bálint332005-09-02 22:23:34 // 6190
Na ezt mondjuk nem tudom. Mondani is akartam (fogom) neki, hogy a szíjat nézze meg jó-e.
Én úgy tudom, hogy ebben a 33-asban nem nagy meló hozzáférni a hengerfejekhez.
pb_2005-09-02 22:22:19 // 6189
Annak pedig jónak kéne lenni. Nem nagyon lenne szabad ennie.
pb_2005-09-02 22:21:18 // 6188
Ahhoz, hogy levedd a hfejet, + kell bontani a vezérlést. Ha már több k km benne van a szíjban nem szokták visszarakni, elég rizikós, az újra feszítés, amúgy mikor volt cserélve?
pb_2005-09-02 22:18:46 // 6186
Ez szintetikus, vagy fél szint?
Bálint332005-09-02 22:18:01 // 6185
A szelepcserénél miért kell vez.mű szíjat cserélni?
pb_2005-09-02 22:17:44 // 6184
A szelep maga az tényleg pár k forint, de sztem + kell hozzá bontani a blokkot. A hidrotőkésnél biztos, de sztem a korongosnál is. Ahhoz, hogy a hfejet levedd ki kell venni a blokkot.
Bálint332005-09-02 22:16:56 // 6183
DCS-alatt a DCS tuning group-ot értettem.
Bálint332005-09-02 22:15:53 // 6182
Texaco 15w40-est, de egész olajcsere ciklus alatt, csak kb 2 decit kellett rátöltenem.
pb_2005-09-02 22:15:23 // 6181
Nem DCS maga góré, az ő neve alatt fut minden.
Bálint332005-09-02 22:14:50 // 6180
Hát nekem a Zsolti (a szerelő) azt mondta, hogy a szelepcsere anyagára csak pár ezer forint.
pb_2005-09-02 22:14:22 // 6179
Ha hajtod, akkor eszi az olajat, milyet használsz?
pb_2005-09-02 22:12:54 // 6178
Nem lesz 1 olcsó mulattság, ha nem mgad csinálod. Blokk kiszedés, +bontás, hacsak, a szelep égett el akkor is 1 csomó mindet cserélni kell: szelep, vezműszíj(ak), esetleg görgők, szelepdekni tömítés, hf tömítés, szelepvezetők, szelepszár szimm., nem ártana nyomásprőbáztani a hfejet, olaj csere, hűtővíz, gyertyák, és még esetleg kiderülhet más is.
Bálint332005-09-02 22:06:26 // 6177
Hát nem tom, hogy konkrétan főnöke-e, én nem ismerem az ottani viszonyokat, de mindenesetre a haverom elbeszéléseiből arra gondoltam, hogy ő (nevére nem emlékszem) lehet ott a góré.
Bálint332005-09-02 22:04:31 // 6176
Mikor utoljára néztem az olajat (2 hete kb) akkor nem sokkal volt a minimum fölött, de gondoltam nemsokára olajcsere, nem töltök rá. (egyébként, 2 hónapja is kb annyi volt, szóval szerintem az olaj nem fogyhatott jelentősen).
Azt mondjuk tudom, hogy erős igénybevételnél jobb ha tele van, de nem gondolnám hogy a minimum feletti olaj kevés lehet. Vagy okozhatta ez is a problémát?
pb_2005-09-02 22:02:20 // 6175
De gyári motornál nagyon kicsi a valószínűsége. Természetesen a tuningolt motoroknál minden előfordulhat. Egyébkénr nem is tudtam, hogy DCS-nek van főnöke.
Tom2005-09-02 22:01:14 // 6174
Szerintem csak akkor olvadna le ha kevernél bele kerozint, akkor biztos össze olvad. De ha 95, 98, 99, 100-as oktán számú benzint használsz akkor azoktol nem lenne szabad össze olvadnia semminek, rendes körülmények között.
Bálint332005-09-02 22:00:28 // 6173
No most emellett hogy elégett a szelep, gondolom a hengerfejtömítések is elégtek, ugyanis valahányszor elment a víz (fagydugók kirohadtak és emiatt 2 szer is volt gáz) azok mindíg odalettek.
pb_2005-09-02 21:58:59 // 6172
Ha nincs kenés, +forralhatja vizet, de leginkább valamelyik csapágy adja + magát, ill. +szorulhat az egész.
Online tag
0
Vendég0
512