Fórum >> Egyebek >> Alfa történelem, híres alfások

Bg.2005-04-27 16:18:48 // 183
Nagyon teszett amit írtál! Nem kötekedés képp, de Romeo nem divatból került az Alfa mögé, hanem Nicola Romeo nevű üzeltember pumpált pénzt a vállakozásba 1919 -ben és gyakorlatilag 1920-ról hívját így az autókat. A sztory annyi, hoyg fenállásának 10 évéhez közeledve a cég anyagilag tönkement, ekkor jött "Romeo".
Apacs2005-04-27 11:32:35 // 182
Sziasztok! Látom F-1-ről még senki nem írt így bátorkodom. Sajnos, ha tetszik, ha nem folytatni fogom...:-) Alfa Romeo F1 história 1950-51 Alfa Romeo 158 és 159 Kezdhetnénk a versenyautók ismertetését ABC sorrendben, vagy a világbajnokságok 1950 óta íródó történetéhez igazodva időrendben , az első helyre mindenképpen az Alfa Romeo neve kívánkozik. Azé a márkáé amely külön fejezetet érdemel a gyorsasági autósport krónikájában. Ez a típus 1938-ban született meg , 1940-ig tíz versenyen vett , amelyekből 9-et megnyert! Összesen 10 versenygép vészelte át a világháború pusztítását, s az Alfa Romeo gyár már 1946-ban hozzálátott versenyautói fejlesztéséhez. Az első világbajnoki években Alfettákat a harmincas ekkor már veteránnak számító versenyzői, Fangioli és Farina mellet az újonnan feltűnt csillagok vezették, a legtöbb sikerrel az üstökösként az élvonalba robbant argentin Fangio. 1950-ben mind a hat futamot az Alfa nyerte, a győzelmeken testvériesen osztozott Farina, a Forma-1 első világbajnoka és Fangio. Az Alfetta 1938-ben 195 lóerőnél tartott. 1950-ben lényegében azonos alapmotorral már 350-nél! Egy évvel később az új kettős fokozatú kompresszorral ellátott 159-estípust már 425 lóerő, az akkori idők legerősebb versenyautó-motorja repítette. Ezt a hatalmas teljesítménytaz igen magas kompresszióarányt tűrő, különleges, úgynevezett kémiai üzemanyagokkal érték el. Az összetételt minden gyár , az Alfa is hétpecsétes titokként őrizte. Mindenhol különböző arányban keverték a benzolt, methanolt, a toluolt és az étert, a kísérleti lombikokra és tégelyekre úgy vigyáztak, mint sok mázsa aranyra. Az Alfetta ebből a robbanó koktélból 180 litert fogyasztott 10 kilométeren 1951-ben Farina örökébe Fangio lépett. Az évad elején az alfa sorra nyerte a futamokat, mígnem feltűnt a jövő nagy , a Ferrari. Fangionak igen csak iparkodni a kellett a mindent eldöntő hetedik futamon, a záráőst jelentő Spanyol nagydíjon, s meg is tette a magáét, a második arany is az Alfa Romeo arzenáljába került. Műszaki Adatok: Motor: nyolchengeres soros furat x löket 58 x 70 mm hengerűrtartalom 1479 kcm kompresszió viszony 1:6,5 hengerenként 2 szelep 100 fokos szögben 9 helyen csapágyazott főtengely 3 torkos Weber 50 DR 3C tip. gázosító Roots tip. kompresszor, maximális végnyomás 3 bar teljesítmény 425 LE 9300F/percnél motorsúly 172kg Tengelykapcsoló: több lamellás Váltómű: 4 sebesség + 1 hátramenet, ZF típus Váz: hosszantartós Felfüggesztés: elöl torziókaros független hátul de-Dion híd Méretek: tengelytáv 2500 mm nyomtáv elöl/hátul 1250 mm teljes hossz/szélesség/magasság 4200/1550/1120 mm súly 710 kg kerekek mérete 7,00 x 18 Üzemanyagtartály: főtartály 150 liter póttartály 75 lite Végsebesség 305 km/óra Forrás: Bánhalmi János, Szalai Péter: F-1 Autó modell história 1950-1986
bb182005-04-27 07:56:40 // 181
talén olyan ami a polcodon elfér és elég havonta egyszer letrölni. : )))
ALFA75td2005-04-26 19:42:15 // 180
Szerintem elöbb lesz Brerád mint egy Montrealod
Scott2005-04-26 19:39:47 // 179
Montreal... hmm... majd egyszer lesz egy ilyenem :))
bb182005-04-26 17:58:05 // 178
források: auto motor und sport 1974/15, 1971/9, 1988/4
bb182005-04-26 17:56:44 // 177
bb182005-04-26 17:53:52 // 176
bb182005-04-26 17:51:28 // 175
bb182005-04-26 17:43:40 // 174
beeep1462005-04-26 10:39:31 // 173
Cgo2005-04-25 22:07:10 // 172
szerintem aktualisabb is lehetne, a benzines vonalon mar a JTS is oreg, nemhogy a TSpark, dizel vonalon meg az Unijet lassan 10 eves, sot, mar a Multijet is oreg fejlesztesnek mondhato...
Üvegtigris2005-04-25 12:46:52 // 171
Üvegtigris2005-04-25 12:34:10 // 170
Üvegtigris2005-04-25 12:23:06 // 169
Üvegtigris2005-04-25 12:02:39 // 168
TDi75 cartárs küldött egypár leírást /képet/, megosztom veletek is:
Gabi1592005-04-22 11:24:54 // 167
Még jó hogy eladta,nem neki való,max suzuki
Zséke2005-04-22 11:16:09 // 166
Pély Barnának is van egy 166 os homokszínű ( vagy valami ilyen). Helyesebben csak volt, mert a szomszéd utcában egy "maffiózó" vette meg tőle.
Gabi1592005-04-22 09:57:57 // 165
A fiesta nevű együttes valamelyik tagjának 156 os-a van,az alfissimo c újság írta tavaly.
Thomasz2005-04-22 08:40:04 // 164
Koltay Robinak is 166-osa van ,a Koko-nak is, de azt ugy tudom hogy kapta a szalontól ajándékba a feleségének meg 147-est adtak
Tommi2005-04-22 00:38:12 // 163
Teddy autója? :)))
Danibá2005-04-21 23:43:24 // 162
ja és Pálffy Zsuzsi is nagy Alfás :) http://www.dferrhandball.com/index.php?page=csapat_tagok_palffy
Danibá2005-04-21 23:18:53 // 161
A női kézisek közül jó párnak van alfája. A 147 rosso alfa a dunaferrből Nagy Ivetté volt. Mondjuk az is hozzátartozik h a "sztárok" vagy inkább ismert személyiségek nagy része tesztelésre kapja 1 évre ..
bb182005-04-21 18:03:46 // 160
+kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika ennyi elég lesz? :-)))
bb_1452005-04-20 19:28:51 // 159
Szuper!!!! Most már legalább tudom a kígyó nevét is!!! Gratula! :)
remete2005-04-20 19:09:35 // 158
Hali! A transaxle típusokról még írhatnál - ez néhányunk nagy dilije :-) - amúgy szép munka, főleg mivel - hál' istennek - hagyományokban gazdag gyár az Alfa.
Üvegtigris2005-04-20 18:01:50 // 157
További + kritikát várok : ).
veteranviking2005-04-20 17:11:59 // 156
Cartárs szépen összeszedted a lényeget,gratula!
Üvegtigris2005-04-20 17:01:07 // 155
Ha szabad kérdeznem mikor küldöd a mailt?
Üvegtigris2005-04-20 16:22:43 // 154
Köszi, erről eddig még nem is hallottam.
TDI752005-04-20 16:19:01 // 153
Szerintem tök jó dolgokat írtál, de a régi VM turbodieselről men találtam sennit. Pedig abból is gyartottak egy jónéhány darabot. 1.8 2.0 2.4 ... Manapság a VM előállt egy új motorral. Ez egy 3000cm3-es duplavezérműtengelyes láncvezérlésű turbodiesel motor. De küldök inkább egymailt a mociról.
bb182005-04-20 16:07:16 // 152
arról nem irtatok, hogy az alfa a terepjárógyártás olasz mekkája lett 1999 töl 2002 ig ( látsd a saját sud-om) :-))) egyébként teccik a topic sokat okultam.
Üvegtigris2005-04-20 15:39:49 // 151
Köszi szépen Ha valakinek még lenne kedve elolvasni, attól hasonló jellegű kritikát várok : )
Tommi2005-04-19 15:20:44 // 150
Tökjó :))) Szerintem külön ki kéne tenni majd valahová a főmenüben néhány fotóval kiegészítve, hogy mindenki könnyen megtalálja.
Tom122005-04-18 23:04:54 // 149
Szerintem jó. Minden lényeges dolog benne van. ...hát igen volt miről írni.:-))
Üvegtigris2005-04-18 18:42:52 // 148
Valaki írjon vmi kritikát, hogy ne csak én 1edül a levegőbe írogassak :)
Üvegtigris2005-04-14 09:07:49 // 147
Basszus, rohadt ő betű : (
Üvegtigris2005-04-14 08:51:27 // 146
Alfa Romeo Úgy beszélik, hogy Henry Ford megemelte kalapját, valahányszor előzni látott egy Alfa Romeót, Enzo Ferrari pedig elsírta magát az örömtől azon a napon, amikor sikerült megvernie az Alfákat. Az egy évszázados márka hozzájárult az autózás történetének legdicsőbb napjaihoz. Az Alfa Romeo négy alapvető ismérve: az ellenállhatatlan szépség, a megújulás, az erő és a kifejezőkészség. Bizonyos ikonok mindig is részét képezték az Alfa Romeóról világszerte kialakult képnek: ilyen a „sportszív”, a kirobbanó vitalitás, a motor hangja, a formák eleganciája és az olasz design. Az Alfa Romeo története az Észak-nyugat olaszországi Portelloban kezdõdik. 1906-ban itt vásárolt 36 hektár földet egy francia mérnök Alexandre Darracq, melyen egy modern autógyárat emelt. Az ott gyártott és az olasz piacra szánt autók sikere kétségtelen volt, ezért Darracq hamarosan üzletembereket alkalmazott és cégét 1909. június 24-ével Societá Annonima Lombarda Fabbrica Automobili (A.L.F.A.) néven jegyeztette be. A több, mint 90 éves Alfa Romeo történet alapkövét ezzel a cégalakítással rakták le. Az elsõ A.L.F.A. 1910-ben gördült le a cég portelloi gyártósoráról. A modellt Giuseppe Merosi tervezte, és a keresztségben a 24HP nevet kapta. 4.1 literes motorja 42 lóerõt teljesített, ami -az akkoriban szenzációsan gyors- 100 km/h fölötti sebességhez segítette. 1911-tõl az A.L.F.A. a motorsportban is elkezdte gyûjteni tapasztalatait az autóépítéshez. Az autók sportos imidzse ellenére, az ALFA gazdasági helyzete elég aggasztó volt. Az állami megrendeléseknek köszönhetõen azonban a zsoldra fordított költségek nem okoztak túl nagy gazdasági problémát. 1919-ben eldördült a startlövés, mely a személyautó-gyártás versenyének kezdetét jelezte. Ebben a versenyben az akkor már hírnévre szert tett A.L.F.A. népszerûségét kihasználva, nevet váltottak. Az új név a jól csengõ Alfa Romeora változott. Az ezelõtt fáradsággal megszerzett hírnév és a háború utáni gazdasági fellendülés az Alfa Romeot Olaszország egyik vezetõ autógyártójává emelte. Az Alfa Romeo mindenképpen a versenypályákon akart bizonyítani, ezért sok céljukat ennek rendelték alá. 1925-ben megnyerték elsõ autós világbajnoki címüket, melyet Conte Brilli Perinek és az által vezetett 140 lóerõs P2-nek köszönhettek. Ezt a sikert elsõsorban kiforrott motortechnikájának köszönhetõen sikerült elérni. Akkoriban azokat az autókat, amelyek a portelloi gyárból gördültek ki két féle jelzést kaptak. RL és RM. A második világháborúig ezek a hat és nyolc hengeres, 1500-2900 cm3-es autók voltak a legsikeresebbek a versenypályákon és a közutakon is. Ezekkel az autókkal prezentálták a nemzetközi autógyártás csúcsát. Ezek után az 1943-44-es bombázásokban a portelloi gyár háromötöde megsemmisült de 5000 munkás segítségével -akik a gyárban dolgoztak- sikerült újjáépíteni az üzemet. 1946-ban "átkeresztelték" a céget Alfa Romeo S.p.A.-ra. Az elkezdõdõ tömegmotorizáció arra késztette a gyártókat, hogy a tömeggyártáshoz szükséges felszereléseket alkalmazzák, amelyekre akkor már nagy szükség volt. A gazdag és fényûzõ autótulajdonosok száma egyre növekedett. Az Alfa Romeo a tömeggyártásra 1950-ben tért át. A második világbajnoki cím és az elsõ Forma-1-es vb cím megszerzésének évében, 1950-ben látott napvilágot a négy hengeres Alfa Romeo 1900-as, amely Portelloban már gyártószalagról gördült le. Az autó szenzációs volt. Jóllehet az Alfa Romeo technikája szokásosan magas színvonalú volt, a szakmabeli embereket mégis inkább a középkategóriában szereplõ autó luxus kinézete ejtette csodálatba. A négyajtós limuzin, - amely önhordó karosszériával készült- az alapjává vált a tradicionális Alfa Romeo coupé-és cabrio vonalvezetésnek. Az elég nagy példányszámban gyártott modern modell ellenére, nehéz idõk következtek az Alfa Romeo számára. A dinamikus boxermotorok, a kiváló úttartás és az egekig magasztalt karosszéria ellenére mégsem érhettek el nagy sikereket kiforratlanságuk miatt. Ezek mellett pluszban túl nagy volt a politikai konfliktusok nyomása, a folytonos sztrájk és a pénzügyi helyzetbe való beavatkozás is egyre nagyobb gazdasági problémákat okozott, mely a minõség rovására ment. 76 évnyi függetlenség után ugyanis 1986-ban az Alfa Romeo a Fiat konszern részévé vált, miután az beolvasztotta konszernjébe a pénzügyi gondokkal küszködõ milánói sportautó gyárat. Az új forrásoknak köszönhetõen az Alfa motorpalettája még soha nem látott mértékben növekedett. A boxer motorok mellett megjelentek a 2 literes Twin Spark motorok, melyek hengerenkénti két gyújtógyertyát kaptak és a nagysikerû elõd GTA-ban már bizonyították létjogosultságukat. Az Alfának tehát váltania kellett a tradicionális motorokról egy jóval modernebb erõforrásra. Twin Spark motoroknak már mind a fogyasztásuk és teljesítmény-leadásuk, mind káros anyag kibocsátásuk megfelelt a kor követelményeinek. Ezek a motorok ezután minden új Alfa alapját képezték. Ezzel együtt egy világszenzációt mutattak be, nevezetesen a Common-Rail rendszerû közvetlen befecskendezéses JTD dízelmotorokat Ezzel azonban nem ér véget a technikai vívmányok sora. Egyes modellekhez rendelhető a Forma-1 világából jól ismert szekvenciális váltó, mely itt Selespeed névre hallgat. Ez egy elektrohidraulikus váltó, melynek segítségével a kormányon elhelyezett gombokkal tudunk váltani. A Twin Spark ikergyertyás gyújtást jelent: azaz mindegyik hengerben két-két gyújtógyertya adja a szikrát. A két szikra hatékonyabbá teszi az üzemanyag elégetését, ezáltal javítja a motor teljesítményét, ugyanakkor csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. Technológia, teljesítmény, megbízhatóság és környezetkímélő üzemelés: ezek a Twin Spark motorok fő jellemzői. Az Alfa Romeo minden tapasztalatát felölelő fejlődés eredményei. Az egész világon egyedülálló motorok. A Fiat csoport által szabadalmaztatott, JTD néven ismert Unijet rendszer lehetővé teszi, hogy a dízelmotorokban is a benzinüzemű motoroknál már megszokott, teljesen elektronikus befecskendezés elve valósuljon meg. A technológiai újítást az adagolásvezérlő által szabályozott elektromágneses befecskendezőkkel felszerelt nagynyomású üzemanyagkör jelenti (mint amilyen a Common Rail). A hidraulikus befecskendezés így elektronikussá válik. Az eredmény nagyobb teljesítmény, jobb kihasználhatóság és csendesebb üzem. A teljesen rugalmas adagolásvezérlés egyben jobb teljesítménnyel és kisebb üzemanyag-fogyasztással is jár. Az Alfa-jel A jel fõ elemei a fehér alapon piros kereszt és világoskék alapon a Biscione, az embert felfaló kígyó, valamint az ezeket övezõ kék sáv az Alfa Romeo felirattal. A két szimbólum a központnak otthont adó város, Milánó címerében is szerepel. A kígyó a család címerébe Otto Visconti által került be, aki keresztes hadjáratban megölt egy árulót és ezért nemesi címet adományoztak neki. Az embert felfaló kígyó Otto pajzsát díszítette. Ennek emlékére vette fel Milánó városa a Visconti kígyónak is nevezett Biscionét, amely azóta az erõ és siker szimbólumává vált. További része az Alfa Romeo jelnek a sötétkék gyûrû a címer körül. Ebben a gyûrûben 1910-1915-ig az A.L.F.A. rövidítés volt olvasható. Késõbb a név kiegészült Alfa Romeora, mely két részbõl állt. Az ALFA a francia Marke Darracq által alapított elõdcég neve, a Romeo pedig a gyárat késõbb felvásárló Nicola Romeo nevébõl származik, de autóikat csak az elsõ világháború után hívták így. 1925-ben az Alfa Romeo megnyerte elsõ autós világbajnokságát, ennek emlékére került a jelbe az aranyszínû babérkoszorú, amely egészen 1946-ig díszítette a jelvényt. 1972-ben következett be az újabb jelvényváltás. Ekkor került ki a címerbõl a babérkoszorú és helyére egy egyszerû aranysáv lépett. 1983-ban ez is eltûnik a jelrõl, melyet közben modernizáltak. A betûk és a szegélyek aranyszínûek lettek, megnövelték méretét, és átdolgozták a kígyó törzsét is. Az aranyszínû sáv mérete szinte minimálisra csökkent. Ezt a jelvényt - melyet máig használnak- elõször 1972-ben az Alfa Romeo Alfetta / AlfaSud-családon alkalmazták. Források: www.alfaromeopage.uw.hu www.alfaromeo.hu
Üvegtigris2005-04-14 08:44:28 // 145
Ezt a kis rövidített Alfa törit nem azért rakom fel, mert olyan komoly munka áll mögötte /a két forrást linkelem a szöveg végére/ hanem azért, hogy ha már megnyitottam ezt a topicot azért amiért /aminek ezenkívül nincs is sok értelme : )/ és összevágtam ezt a kis szöveget akkor aki eddig még nem olvasta el az most elovashatja /aki elovasta az most még1x/, és úgy tudom ezen kívül nincs semmi ilyen jellegű "összegzés" az oldalon. Ui.: 5-ös lett : ))) Akkor ez lenne az:
Üvegtigris2005-03-22 18:01:05 // 144
Hali srácok Légyszi írjatok már vmit a JTD motorokról (olyat, ami nekem kell)
M-GEGE2005-03-19 16:04:19 // 143
A honlapomon van 33 és Tipo 33 történelem.
ystuc2005-03-19 13:43:59 // 142
És ha már itt tartunk... Nem tudja valaki, hogy mikor jelenik már meg végre a NAGY ALFA ROMEO KÖNYV? Kb 2 éve ígéri a kiadó a megjelenést...
Bálint332005-03-18 21:38:43 // 141
Hát igen. Nem szép dolog, hogy ezt a történelmi áttekintőt ilyen kellemetlen, tehát megkerülendő munkának tekinted, én a "seggemet a földhöz verném örömömben", ha a főiskolán ilyen feladatot kapnék (igaz Győrben valszeg csak az Audira lehetne 5-öst kapni). Amúgy az alfaromeopage.uw.hu tényleg jó, én is sokat okultam belőle. Ha végeztél a munkával, szerintem mindannyian kíváncsiak lennénk az eredményre. :)
Tom122005-03-18 20:30:44 // 140
Csak azt, hogy "Giorgio Giugiaro munkálya" úgy írdd, hogy "munkája", nehogy a helyesírással legyen gond. ;)
Kisjuhász2005-03-18 20:09:42 // 139
Na cimbora! Nézzél el a www.alfaromeopage.uw.hu-ra. Ott megtalálod amit nagyvonalakban tudnod kell az Alfa Romeo-ról.Kis szorgalommal kiegészitve egész pofás dogát dobhatsz össze.Remélem 5-ös lessz.Ja és a CS-t isteniteni ám a dolgozatodban.És itt nem a Játékra gondolok!:D
Üvegtigris2005-03-18 19:43:05 // 138
Igazad van, de úgygondoltam ha van vkinek akorr nem kell megcsinálnom, de mivel mindenki azt írta hogy "lustadisznó" vagyok ezért megcsinálom magam és ha jól sikerül, akkor felrakom ide is.
Leon2005-03-18 19:04:36 // 137
Egyébként is egy igazi Alfisti-nek ez egy kihívás, hogy utánanézzen a fehér foltoknak amit még nem tud az ALFA ROMEO-ról! :))
Halesz2005-03-18 19:00:47 // 136
Mondjuk nem értem, hogy ezért miért nyitottál egy külön topicot? Mert ebből nem lesz egy hosszúéletű fórum, az biztos... ezt a kérdést feltehetted voltna a csevegés topicban is. Na mindegy... nincs gond, csak úgy leírtam :)
Giorgio2005-03-18 18:39:06 // 135
Ebből egy tökéletes beadandó anyagot lehet összeollózni, képekkel, mindennel kinyomtatni. No.1 munka lehet.
Scott2005-03-18 18:34:29 // 134
Pont azt akartam mondani, mint amit Halesz. Ott ülsz egy gép előtt Internet kapcsolattal. Ennyire azért ne légy kényelmes ! Tessék rákeresni ! De adok némi segítséget : ha egy picikét jobbra fordulsz és lenézel a LINKEK-re , ott megtalálod pl. az http://alfaromeopage.uw.hu/ oldalt, ahol van egy leírás az Alfa Történelméről. Látod, ilyen egyszerű... :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak