Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Satti2006-03-14 18:40:08 // 6539
Nem akarok vitatkozni,de most vasárnap Kimi nyer,majd legközelebb nyerhet a Ferrari is egye fene:)Egyébként épp most olvastam az f1hírek.hu-n,hogy Kimi menedzsmentje,a Toyotánál járt,megnézték a céget,ez nem tudom,mit jelent,hogy itt is körűlnéznek egy esetleges szerződés miatt,vagy ez csak kamu,kell egy kis hűlyítés.Sztem,nem kellene ezt variálni,az Öreg jövőre elmehet pihenni,Kimi meg mehetne a Ferrarihoz,ami,ha jó marad,vagy inkább még jobb lesz,akkor alázza majd a mezőnyt.
Ferke2006-03-14 17:01:34 // 6538
Ne viccelj már, nem közelező lenyilatkoznia, hogy segített nekik a Sumi büntetése, ebben az esetben nem pecsételhetjük meg azzal, hogy ostoba, veszteni nem tudó, fecsegő valaki. Lehet, hogy egyébként az, de ez a nyilatkozat pont nem az Ő érdeküket szolgálja, amiatt nem kell magyarázkodnia, hogy megnyerték a futamot.:))) Csodálom a dácsiásokat, hogy elismertek egy ilyen tényt, és Sum nyilatkozatát ezzel meg is erősítették. De olyan mindegy, vasárnap nyer a Ferrari és kész.:)))
vipex2006-03-14 16:47:56 // 6537
IC "A hátsó szárny eleméről úgy szól a szabály, hogy NEM LEHET FLEXIBILIS - pont." akkor a F1 most be lehet zárni mert olyat nem lehet csinálni semmilyen szilárd anyagból aminek nincs rugagalmassága és ha szárnyat mint kéttámaszú tartót képzelünk amelyre valamilyen szintű leszorító/felhajtó erő hat ( márpedig hat ha megy vagy felhajtó vagy leszorító akár milyen is a profilja mert tökéletesen sima felület és aszfalt esetén is figyelembe kell venne a föld görbületét :-) ) akkor mindenképpen alakváltozást szenved magyarul flexibilisé válik az erő hatására, ennek csak a mértéke kérdéses nem? Tehát mégis csak a mérték a kérdés azt pedig egy merőeszközzel ellenörzik nem? :-))))))))))))))
mesa2006-03-14 16:42:15 // 6536
A szabály az, hogy 5 kg-ot fél óráig kell rajta tartani, és nem süllyedhet le hátul 2, elől 1 mm-t. Érdekes, utána néztem, és sem a McLaren, sem a BMW, sem a Williams, sem a Toyota nem használ hátsó merevítő rúdat a szárny alatt. De gyanítom a Torro Rosso és a Midland, valamint a Red Bula sem. Ezek mind csalók, akár a Ferrari - a te szemszögedből ? :DDDDDD
mesa2006-03-14 16:35:18 // 6535
Nem, csak te írsz érdekes dolgokat :-) Érdekes, mert egy alfás fórumon egyedül TE fikázod a kis tesó Ferrarit :DD
Inner Circle2006-03-14 16:22:18 // 6534
A hátsó szárny eleméről úgy szól a szabály, hogy NEM LEHET FLEXIBILIS - pont. Nem úgy, hogy ha a teszten átmegy, akkor szabályos! Ha átmegy a teszten, attól még lehet szabálytalan - gondolom olvastátok a szabályt, abban világosan le van ez írva, sőt az is pontosan benne van, hogy a FIA bármikor bevezethet új tesztet. Nem tette meg, lelke rajta, akkor mostantól a többi csapat is csinálhat ilyen szárnyat - sőt meglepődnék, ha nem lenne máris ilyenjük a szélcsatornában. (A Renault már 2003-ban feszegette a szabályokat, az is ugyanolyan necces volt, mint most a Ferrari.) Az eset 2000-re emlékeztet, amikor MS sokat volt a pole-ban, de a McLarenek általában lerajtolták (a spéci diffijükkel), ezért az öreg Sith elkezdte rajt után keresztbe húzni az autót a pályán. DC ezt kifogásolta a FIA-nál, a FIA meg azt mondta, hogy szabályos. OK, mondta DC, csak ezt akarta tudni. A következő futamon ő volt a pole-ban, keresztben rajtolt ő is, Schumachernek korrigálnia kellett és ennek következtében Fisichella a Benettonnal ezerrel beleszállt a seggébe, mindketten ki is estek. De Mihály utána korrektül elismerte, hogy DC-nek semmit sem vethet a szemére.
Inner Circle2006-03-14 16:16:26 // 6533
Akkor döntsétek el, hogy Pat Symonds az abszolút hiteles forrás (és a Williams gumijai félelmetesek), vagy ostoba, veszteni nem tudó, fecsegő valaki (és oktalanul vádolja a Ferrarit) :D (Vagy legalább tegyétek be a hiteles forrásokat (ne magyar oldal legyen, mert ott olyan fordítások vannak hogy csak nyüszít az ember), mert én nem találom sehol. Amit én találtam, ott Pat Symonds nem beszél a Bridgestone-okról.)
Inner Circle2006-03-14 16:10:06 // 6532
Te teljesen el vagy tájolva, pajtás :D Veszekedni??? Ugyan már, ez egyáltalán nem erről szól. Beszélgetünk, érvelünk vitatkozunk; régen rossz, ha ebből veszekedés lesz. Amit leírtam, az teljesen logikus és tényeken alapszik. Még csak nem is a drukkerség miatt mondom, mert nekem se Alonso, se MS nem a szívem csücske. Ha nem értesz vele egyet, akkor cáfold meg, de ne csinálj belőle személyes kérdést. Egyébként láthattad a futamot: az első box előtt Alonso hátránya 6mp volt. A rajtnál tankolt benzin az első boxkiállás idejét határozza meg, Schuamcher előnye miatt ekkor a Ferrarinak lehetősége volt TETSZŐLEGESEN meghatározni a második boxkiállás idejét, és Schumacher mindenképpen bőven Alonso elé jött volna vissza. Egyébként is mindegy volt, hogy Schumacher előnye 1 mp vagy 10mp, mert az első box után Alonso körönként fél másodpercet vert Schumacherre és a 6mp hátrányát néhány kör alatt behozta, utána tartotta az 1,5mp távolságot. Melyikkel nem értesz egyet?
Tommi2006-03-14 14:17:39 // 6531
Ja, egy apróság: olvastam a tegnapi-mai hozzászólásokat... könyörgök, a helyesírásra nem lehetne egy kicsit jobban odafigyelni? :))) Elég vicces szavak olvashatóak néhol :)))
Tommi2006-03-14 14:15:10 // 6530
Szerintem ha Kimi odamegy a Ferrarihoz, akkor Sumák nem marad ott versenyezni. Egyszerűen elképzelhetetlennek tartom, hogy egy hasonló képességű pilóta legyen mellette, nem engedné. A csapatnál ő "A" versenyző, mellette mindig csak mellékes második lehet valaki. Ha Kimi jövőre télleg odamegy, akkor Schumi vagy nyugdíjba megy, vagy átmegy máshová versenyezni, vagy ottmarad tanácsadóként vagy valami hangzatos tisztségben. Többen rebesgették már, hogy év végén szögre akasztja a sisakot, szerintem ennek van reális esélye. Hülyére nyerte magát, most talán még akar nyerni egy vb-t, hogy dicsőségben vonuljon vissza, de ha idén sem jön össze, nem hinném, hogy mégegy évet húzna utána. Ahogy pl Hakkinen is szépen abbahagyta, amikor látta, hogy nem érdemes tovább erőlködnie.
TarP2006-03-14 13:14:04 // 6529
:) Nem 3 éven belüli, mostanság a Nyissan nem 24 órázik.
Mike.2006-03-14 13:10:21 // 6528
Mint kiderült, ez sem volt szabálytalan csak hát valamibe bele kell kötniük, mert más különben nem tuják tartani a versenyt velük. :-)))
Ferke2006-03-14 13:06:04 // 6527
Most majd mindenki szabálytalan lesz, mert a FIA úgyse ért hozzá, és jóváhagyja mindenkinek.:)
Ferke2006-03-14 13:04:27 // 6526
Na ne már, tehát Pat Symonds ostaobaságokat beszél, biztos mert nem ért hozzá. A FIA pedig jóváhagy egy olyan elemet, ami szabálytalan, mert ő sem ért hozzá. Lassan zsákutcába fut ez a téma...:)
BadBoy2006-03-14 13:04:17 // 6525
Mintha csak éreztem volna hogy megint valami okosabbat fogsz mondani nálam. Ha a p.fám nem tetszi légysives ird meg az oldalamra,vagy a mail cimemre.
Mike.2006-03-14 13:03:18 // 6524
Akkor ez azt jelenti, hogy mindenki fax volt az autóépítéshez és most lemásolják gyorsan a Ferrarit. :-DDD
BadBoy2006-03-14 13:01:52 // 6523
Ha jól vettem észre a panaszt csak most adták be. Ezt most olvastam. A másik dolog szerinted sikerült a McLarannél javitani a minőségen, mert szerintem nem nagyon. Montoya elektronikájával valami zűr volt most is, ha jól olvastam,de lehet te eszt már februárban tudtad. De nem akarok veszekedni mert te vagy régebben a klubban, meg szerintem az én elképzeléseimben nem erről jellene szólni az egésznek.
Inner Circle2006-03-14 13:00:37 // 6522
Nem felel meg, mert ahogy írtam az idézett hozzászólásban, a boxtaktika az első kiállás után kiegyenlítődött. Egyetértenék veled, ha Alonso az első boxnál előzött volna, de ugye nem így történt. Ezt nem úgy kell elképzelni, hogy ha ott van az az egy környi benzin, akkor MS éppen egy körrel később áll ki, éppen akkor amikor Alonso is és így éppen ő nyeri a futamot. Ha így lenne, azzal nagyon, nagyon lenéznénk a Ferrari és a Renault stratégáit! Persze jobb volt a Renault-nak, hogy MS kevesebb benyát kapott, de nem ezen múlt a dolog.
Inner Circle2006-03-14 12:58:16 // 6521
Csak azért érdekelt a dátum, mert ugye a Nissanban komolyan benne van a Renault, így meg elég érdekes, hogy a francia cég japán cége egy angol céggel készítteti a kocsit :D
Inner Circle2006-03-14 12:57:22 // 6520
Nem, csak te írsz érdekes dolgokat :-)
Inner Circle2006-03-14 12:57:02 // 6519
Eléggé késve olvastad, mert ez február közepi hír, hát ennyire "ijedtek meg attól hogy nem csak ők a VB esélyesek" :D Illetve akkor látszott először a Ferrari hátsó szárnya, és akkor látszott hogy nincs benne középen távtartó, így ELVILEG alkalmas lehet csalásra. Azóta látták akcióban is és valószínűleg ezért tettek most panaszt. Az elem kétségtelenül szabálytalan, más kérdés hogy a FIA teszt ezt nem mutatja ki, mert statikusan tesztelnek egy dinamikus elemet. Különösebben nem fontos kérdés, mert miután megjött a FIA állásfoglalása, a többi csapat is villámgyorsan meg fogja csinálni az ugyanilyen hátsó szárnyát és az esélyek már ki is egyenlítődtek. Egyébként az egyenesekben tesz lehetővé nagyobb végsebességet, vagyis az Isten is előzésre teremtette.
BadBoy2006-03-14 12:55:46 // 6518
INNER te most rámszáltál???
Inner Circle2006-03-14 12:53:55 // 6517
"Most olvastam,hogy milyen sikat tesztelik az alkatrészeket nehogy ugyan az forduljon elő Kimmivel mint az elmúlt szezonban,de ez valahogy még mindig nem jön össze." 2003-ban a Hungaroringen a célegyenesben Barrichellónak is egy olyan hátsó felfüggesztés-elem durrant szét, amit a Ferrari már két éve használt változatlanul és soha semmi bajuk nem volt vele. Az ilyesmi, úgy látszik, előfordul.
BadBoy2006-03-14 12:52:07 // 6516
Mondjuk a ha Schumi visszavonul én szivesen nézném a DTMben ahogy régi ellenfeléve Hakkinennel és a többi volt F1 versenyzővel küzd karbsöltve:) DE a legszebb az lenne, ha a WTCCben az új ALFA 159-el alázná a mezőnyt. Akkor biztos neki szurkolnék:).
Mike.2006-03-14 12:46:59 // 6515
Már "csak" pár hónapot kell várni és kiderül minden. A bennfentesek szerint aláírt szerződés van Kimi & Ferrari között, de nem hozzák nyilvánosságra még. Alonsonál is azt mondták, hogy kár volt előre bejelentenie a szerződését mert csak hátrány fogja érni, meg 2 számu pilóta lesz. Ebből eddig mi nem sokat vettünk észre. ...... sajnos. :-)))
BadBoy2006-03-14 12:40:47 // 6514
Ezt arra irtam,hogy most olvastam egy szlovák oldalat,ahol arról irnak,meg Mr. Withmarsh arról nyilatkozik,hogy feltett szándékuk megtartani Kimmit, de ezt csak úgy érhetik el,hogy olyan autót épitenek alá amivel nyerni tud. Az nagyon izgalmas lenne,ha Kimmi - Schumi duó versenyezne a piros autókkal. Mind a ketten győztes egyéniségek de csak az egyikük lehetne világbajnok. Kimmi még nem nyert ezért ő nem hagyná magát,de Schumi meg tudja milyen érzés világbajnoknak lenni és ez hajtaná őt.
Mike.2006-03-14 12:40:37 // 6513
Hát hamarosan itt a nyugdíj idő, de azért nem vetném el teljesen, hogy jövőre csapattársak lesznek. :-)
Willy2006-03-14 12:39:47 // 6512
Én nagyon szívesen látnék egy Kimi-Schumi duót, mert akkor végre láthatnánk ahogy Kimi lealázza az öreget. :-))) Csak sajnos nem sok esély van erre a párosra (se).
Mike.2006-03-14 12:38:22 // 6511
Todt monda a következőzt is. "Már öregfiú vagyok ebben az üzletben. Óvatosan kezelem a tényeket, de nem a spekulációkat. Már öreg vagyok ahhoz, hogy erre pocsékoljam az időmet." :-DDD
TarP2006-03-14 12:38:05 // 6510
Sumi előbb utóbb elmegy golfozni, vagy focizni...akkor jöhet Rajkó a Piroshoz! :)
TarP2006-03-14 12:36:51 // 6509
Úgy lenne fair, ha apilókák versenyében nem jegyeznék meg az autó típusát, csak az adott autók összpontszámát. Akkor nem számít, hogy mivel lett első, az évkönyvben pl ez lesz: 1. Kimi Rajkó legjobb consructor: Ferrari Holott Rajkó nem ült olyan ótóban...
Mike.2006-03-14 12:35:56 // 6508
Alonso-Kimi párosításra nem sok esély van, szerintem meg semmi. Kimi már elszólta magát párszor a jövőbeni Ferrarihoz igazolásáról. Hogy ott mi lenne Sumival meg vele? Hát ...ezt előre megjósólni olyan mint megmondani a jövő évi búza termést. :-)))
Ferke2006-03-14 12:35:04 // 6507
Nevetséges próbálkozás...Érzik a vesztüket!:)))
BadBoy2006-03-14 12:30:04 // 6506
De milyen alapon lesz sorrend mondjuk a Ferrarinák vagy a McLarennél, ha ott lesz Schimi-Kimmi vagy Alonso-Kimmi duó. Ez még egy érdekes dolog lesz. Hogy lehet kordában tartani két olyan versenyzőt akik mindketten nyerni akarnak? Érdekes lesz még ez a Kimmis dolog.
Mike.2006-03-14 12:26:59 // 6505
Valami hasonló lehet. :-)) A Renault technikai vezetője, Pat Symonds. reklamált de a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hosszas vizsgálódás után jóváhagyta azokat. Todt mondta: „Jó hír számunkra, hogy az emberek ismét elkezdtek érdeklődni a Ferrari technológiája és fejlesztései iránt. Ezt az is bizonyítja, hogy ismét az élen vagyunk”
Mike.2006-03-14 12:26:53 // 6504
Valami hasonló lehet. :-)) A Renault technikai vezetője, Pat Symonds. reklamált de a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hosszas vizsgálódás után jóváhagyta azokat. Todt mondta: „Jó hír számunkra, hogy az emberek ismét elkezdtek érdeklődni a Ferrari technológiája és fejlesztései iránt. Ezt az is bizonyítja, hogy ismét az élen vagyunk”
TarP2006-03-14 12:22:49 // 6503
No jó, de Legtöbbször a 2. számú pilókának pöcsnyi esélye sincs a VB címre, ezért a 0 esélyét beáldozza a csapatért/csapattársért. Ha az lesz, hogy van 4Ferrari, 4Mercedes, 4 Honda 4 BMW 4 Totota és a motorgyártók kapnak pontot, meg a pilókák, akkor rendben lesz. Csak kérni kell :)
BadBoy2006-03-14 12:19:41 // 6502
Most olvastam,hogy milyen sikat tesztelik az alkatrészeket nehogy ugyan az forduljon elő Kimmivel mint az elmúlt szezonban,de ez valahogy még mindig nem jön össze. Remélem nem lessz semmi gond a hétvégén és Kimmi megmutatja milyen az amikor ő indul az első sorból. De azt is remélem szoros küzdelmeket fog hozni a verseny, meccsekkel a versenyzők között, na meg izgalmas befutót. Ezt szivesen nézem!!:)
Satti2006-03-14 12:15:31 // 6501
Most hétvégén,lehet bizonyítani Sepang-ban,mindenkinek avval kell .hogy foglalkozzon,nem a másikkal.Kimi lealázza a mezőnyt,csak bírja a rommerci.
Satti2006-03-14 12:11:16 // 6500
A VB cím,igazán egyéni VB cím,egy ember kapja,nem a csapat,az ővék lehet a konstruktőri VB cím.Ezért elméletileg egyedűl kellene elérni,de ez csak egy elképzelés.
BadBoy2006-03-14 12:09:23 // 6499
Most olvasom,hogy a Renault már kezdi az újjalmutogatást a Ferrarira, hogy szabálytelan a hátsó szárny. Mivan megijedtek,hogy nem csak ők a VB esélyesek?
BadBoy2006-03-14 12:01:03 // 6498
Azért a nézőszámon meglátszanak ezek csapaton belüli elegngedések. Mondjuk az a kezdeményezés, ha jól tudom az F1.com-on hogy a nézők irják meg véleményüket mit szeretnének látni nem volt rossz ötlet.
TarP2006-03-14 11:57:12 // 6497
A nézők vagy megértik, hogy csapatverseny, vagy kérjék a sport szabálykönyv módosítását, hogy ők egyéni viadalt akarnak látni. Ekkor a versenyzők saját életet/versenyt élhetnének. Nekem jó:)
BadBoy2006-03-14 11:50:18 // 6496
Lehet igazad van abban a dologban, hogya Ferrari nem akart kockáztani, de azért ha magunkat a nézőket vesszük figyelembe nem lett volna rossz néhány próbálkozás, meg egy kis hajsza. Nem az a bajom,hogy taktikáznak, ez normális dolog. Csak egy lehet a győztes. De ilyen esetben valami más megoldással adják át a helyet nem mindenféle lelassitással,ami elveszi a nézők kedvét Alonso pedig egy mázlista, aki jól tud imádkozni :). Amilyen szerencsével megnyerte a VBt az nem volt semmi. Nekem az a véleményem, hogy Briattore a csapaton belül leosztotta a lapokat, és mindennek úgy kell lenni ahogy elképzelte. Má olvastam arról,hogy lehet szabotőr a Renaulton belül, ezt a lehetőséget is fennt lehet tartani,mert a két versenyző hibastatisztikája között nagy az eltérés.
TarP2006-03-14 11:39:02 // 6495
Egy kicsit tényleg úgy tűnik, hogy Sucahérból kifogyott a motiváció, de lehet az is, hogy első versenyen nem akart lezúgni a vörös köd, mert itt be kellett hozni jól az autót, keményebb küzdelmet amjd utána, ha már megvan az ingyenes szállítás... Én Kimi-t tartom még igen higgadt, jó versenyzőnek. Múlt évben tényleg túl sokat veszített az autótn, meg a mázlimentességen. Alonso Fisicellához képest extra plusz mázlista... Azt már tényleg nehéz elintézni, hogy kb 85%-15% a műszaki hibák aránya kettőjük között...Állítólag azonos autóban. Harmadik dolog: Mivel az F1 csapatverseny is egyben, így az egy csapatbeli versenyzők szerintem mindenkor úgy taktikáznak, ahog nekik jó. Ha nem akarja ezt a FIAA, akkor ne legyen csapoatverseny, hanem, mint pl a 147-es Coupa-ban, mindenki egyénileg szerez szponzort és versenyez.
TarP2006-03-14 11:30:56 // 6494
A dátum nem lesz meg, de a riporter ki is emelte, hogy az autót az angol TVR cég tervezte és építette. Végülis logikus, csak átverés szaga van... A TVR egyébként nagyon kis rugalamas cég, én is építtetnék velük autót, ha megőrülnék :)
Mike.2006-03-14 10:39:57 // 6493
Tényleg többször nyomtam mert már idegesít, hogy percekbe tellik néha, hogy egy hsz. elmenjen. Elvileg nem szabadna neki mert megcsinálták, hogy egy hsz. csak egyszer legyen elküldve. Bocsi mindenkitől. :-)
zolee1452006-03-14 10:36:48 // 6492
az egy dolog hogy egy hírt sokszor olvasol el, de miért kell sokszor kommentálni? :DDD
Mike.2006-03-14 10:29:37 // 6491
Hoppá! :-)) Kicsit lassú... vagy én gyors? :-)))
Mike.2006-03-14 10:28:28 // 6490
Most olvastam Patrick Head nyilatkozatát. Azt tudatta benne, hogy Nico szerződését profi ügyvédekre bízták, tehát hosszú távon náluk versenyzik az új tehetség. :-O Talán már kapkodnak érte a csapatok? :-D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak