Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Hédi2009-10-06 22:45:16 // 73559
Talán nem...lehet h pont erre lesz szükség h kilábaljon a Ferrari a gödörből.
Meg a versenyzői akaraterejére és elszántságára, amivel sztem nem lesz gond a jövőben:)
Satti2009-10-06 22:42:46 // 73558
Baj az már most is van, jövőre nem kéne még tetézniük.
Satti2009-10-06 22:41:12 // 73557
Nem lesz az egy kicsit korai?
Szép dolog ez az optimizmus a részükről, de lehet, hogy nem teljesen reális.
Xixo2009-10-06 22:41:11 // 73556
Új motorfőnök a Ferrarinál

Nem lesz baj ebből a rengeteg változtatásból?
Xixo2009-10-06 22:37:17 // 73555
Domi szerint várható volt a Brawn sikere

Legalább ő nem a difire fogja. :)
Xixo2009-10-06 22:34:57 // 73554
Massa már a szezonzárón visszatérne

Reméljük így lesz! :))
Tom122009-10-06 22:29:14 // 73553
Akkor én most 300 éves vagyok? :-I
:-DD

Nem az a lényeg, hogy hogyan, hanem, hogy kommunikáltak nem is keveset a mérnökökkel, de most már azért sem keresek mondjuk Vetteles képet sem.;-)))
Kazes☻2009-10-06 22:13:05 // 73552
Senna....?! Még matatott a váltókarral, milyen rádiózás folyt ott?! Az már a múlt század. :)))))
Tom122009-10-06 21:54:34 // 73551
...hadd ne keressek már most olyan képet, ahol pl. Senna kézzel, lábbal magyarázza a boxban, a mérnökének, hogy hogyan viselkedik az autó...;-)
Tom122009-10-06 21:50:21 // 73550
"Nem telefon téma"... ;-DD
Tom122009-10-06 21:49:08 // 73549
Nemrég láttam egy műsort egy amerikai /NASCAR/ versenyautó "fejlesztését" követték egészen addig, amíg megérett arra, hogy a pályára "ereszthessék". Nem kis szerepe volt a két pilótának abban, hogy ez minél gyorsabban menjen. Mondjuk, volt olyan is, hogy visszament a boxba és azt mondta, hogy: "bä§ô?xmeg ezt az autót", billeg, lecsúszik az ívekről, stb. Na, akkor törhették a fejüket rendesen a mérnökök...:-))
Kazes☻2009-10-06 21:46:03 // 73548
"megint megy pár kört visszajön és azt mondja" - és közben rádión nem is mond semmit??? :))))))))))))))
Tom122009-10-06 21:39:19 // 73547
Pont erről beszéltem én is, csak kicsit másképp.;-) Lehelletnyi különbségek vannak, ami a pályán mutatkozik meg a futam végére sok - sok plusz, vagy mínusz másodpercben. Azért, ha belegondolsz, milyen idegtépő lehet egy olyan versenyzővel együtt dolgozni, aki megy pár kört, visszajön és azt mondja, hogy "Nem jó." Állítgatnak, cserélgetnek az autón, megint megy pár kört visszajön és azt mondja: "Még mindig nem jó!" ...aztán, ha ez így megy napokig, hetekig, egyszer csak valaki kiborul, hogy: "DE MI NEM JÓ????" ...és itt jön a "hozzáértő" pilóta előnye, aki pontosan meg tudja mondani a gárdának, hogy mi nem jó. Lehet, hogy a telemetria szerint minden jól működik, de mégis fél másodperccel tovább tart nekik egy kör...
Willy2009-10-06 21:32:37 // 73546
Igen. Kb ezt írtam közben a 73544 hsz-em vége felé. :)
Tom122009-10-06 21:30:05 // 73545
Kérdezzük meg Todt-ot, Brawn-t, Dennis-t, stb...
Szerintem.:-)

...vagy Briatore-t, most ráér, úgyis munkanélküli.;-DD
Willy2009-10-06 21:28:05 // 73544
Én azt mondom hogy akik azon a szinten vannak mindegyik ért a beállításokhoz. Szerintem nincsenek óriási különbségek a pilóták között ilyen szempontból.

Sokszor halljuk azt is, hogy egy versenyhétvégén egy csapatnál a másik pilóta beállításaival megy egy versenyző. De lehet hogy egy másik pályán meg pont fordítva lesz a dolog.

Túlságosan összetett ez az egész. :)

Aztán az is lehet hogy nem is így van. :) Én amiket írok azt a szimulátoros "tapasztalataimból" veszem, ami elég közel van a valósághoz. Szóval egy F1-es autó beállítása nem egy egyszerű dolog, főleg nem akkor ha a két pilóta stílusa teljesen más.
Ferke2009-10-06 21:26:26 // 73543
Akárhogy is van, tisztán látszik, hogy másként halad az a csapat, akinek a pilótája a szabadidejében is azon töpreng, hogy hogy lehetne jobb, mint az, akinek a pilótája a futam végén a munkaidő végét érti.
A tények ezt igazolják, csak nézzük a sokszoros vb pilótákat.
Satti2009-10-06 21:26:17 // 73542
Ennek nagy a valószínűsége! :-))
Tom122009-10-06 21:25:48 // 73541
...csak olvastunk róla...:-))
Ferke2009-10-06 21:22:35 // 73540
Szerintem meg fogalmunk nincs, hogy hogy mehet ez valójában:)
Tom122009-10-06 21:21:53 // 73539
Látod, megy ez...;-))
Willy2009-10-06 21:18:18 // 73538
Tesztpilóták gondolom azért vannak mert az új alkatrészeket ki kell próbálni/tesztelni. Legalábbis addig amíg nem volt teszttilalom több dolguk volt.

Az autógyáraknak is vannak tesztpályái/tesztvezetői akik az új modellekkel több tízezer km-t mennek és nyüstölik mielőtt elkezdik a sorozatgyártást.
Tom122009-10-06 21:14:38 // 73537
Nem kell értenie a fejlesztéshez.
Példa: ha Te elviszed az autót a szervizbe, nem azt kérdezik, hogy "és mi a gond?" ...amire, gondolom ecseteled a "tüneteket", a "diagnózis" felállítása és a gond megoldása már az ő dolguk. Esetleg, ha még azt is megmondod, hogy szerinted kb. mi okozhatja, az nekik is csak egy plusz, mint egy új autó fejlesztésénél az, hogy "fiúk, ezzel a felfüggesztéssel csak esik - kel az autó", hiába ideális hőmérsékletűek a gumik...
Tom122009-10-06 21:04:50 // 73536
Természetesen. A "tesztpilótákat" is csak azért tartják a csapatok, hogy a fizetésüket leírhassák az adóból...;-DDD

...a mérnökök meg csak "vaktában" tervezgetnek, tökéletesítgetnek. Egyáltalán minek vannak a pilóták? ...hogy a tökéletesen, vagy tökéletlenül megtervezett autót falhoz csapják? Ez csak egy felesleges "gyenge láncszem". Nem is kellenek pilóták, majd megtervezik a futamokat is, a boxkiállásokat is, ahol majd a robotok 3 mp alatt cserélnek 4 kereket, az előzéseket is, stb. Miyen jól lehet majd keresni a fogadásokkal, ha majd előre lehet tudni, hogy pl. a "tervek szerint" 2163-ban ki nyeri majd a kenyai futamot...;-DD
Satti2009-10-06 20:54:26 // 73535
Igen, ez valahogy így lehet.
Willy2009-10-06 19:54:36 // 73534
2-est választom. :)
Willy2009-10-06 19:53:06 // 73533
De most komolyan mit kell egy versenyzőnek hozzátennie egy autó fejlesztéséhez?

Elmondja, hogy alul ill. túlkormányzott-e az autó, a különböző kanyarokban hogyan viselkedik, stb, stb...

És nagy valószínűséggel aki az F1-ben van pilóta kivétel nélkül ért az autó állítási lehetőségeihez, gondolok itt rugók keménysége, differenciál beállítások, kormányzár, stb.
Ezen kívül mérik folyamatosan a gumik hőmérsékletét mert az a legfontosabb. És hiába találnak egy jó beállítást ha nem tudják kellően felmelegíteni a gumikat vagy éppen túlhevülnek. És itt jön a képbe maga az autó aerodinamikája amibe a versenyzők nem igen tudnak beleszólni, hanem egyszerűen jó autót kell tervezni.
Buksi2009-10-06 18:13:56 // 73532
Reméljük, hogy olyan jól is lát vele! ;-))
Grando2009-10-06 18:09:06 // 73531
Jól összekavarnak a cikkben szezont és fazont, de a lényeg, hogy a kiscsákó a jövő héten már F1-esben köröz. ;)))
GT Ɨ|ѯ2009-10-06 17:21:56 // 73530
mint a sasé:-))
Buksi2009-10-06 17:20:18 // 73529
Elég jól néz ki már Massa szeme! :-)
GT Ɨ|ѯ2009-10-06 14:47:01 // 73528
az előbbi:-DD
Tom122009-10-06 14:02:01 // 73527
...sőt még egy "tyúkaljból valók" sem feltétlenül egyformán tehetségesek.:-) /M. Schum., R. Schum./
Tom122009-10-06 13:57:31 // 73526
+ Hill - jól van, na, legalább 1x volt világbajnok, még, ha nem is volt olyan, mint a papa...:-)
Tom122009-10-06 13:56:16 // 73525
+ Villeneuve :-)
Mike.2009-10-06 13:54:54 // 73524
Nem tudom, hogy miért veszik természetesnek, ha az apja jó versenyző volt akkor a gyerek is az lesz?! Eddig Rosbergen kívül nem nagyon volt olyan pilóta aki villantott volna valami érdemlegeset az F1 ben.
Tom122009-10-06 13:54:27 // 73523
le pikézzen, vagy meg - lepikézzen? :-))
Tom122009-10-06 13:52:44 // 73522
Ez is egy vélemény...:-)
GT Ɨ|ѯ2009-10-06 13:30:30 // 73521
csak nehogy lepikézzen majd Ő is...:-)
Satti2009-10-06 13:28:58 // 73520
Ifjabb Carlos Sainzot szárnyai alá vette a Red Bull klikk
Hédi2009-10-06 12:25:25 // 73519
Massa ellátogatott a Ferrarihoz:)
video
Satti2009-10-06 12:05:24 // 73518
Részlet a totalcar olasz anya, hajó-s cikkéból. :-)

"Ha már a sportnál voltunk, rákérdeztem a Forma-1-re is. Csak legyintett, szerinte a legendás tifosik, akik szinte ellepik az Olaszországi versenyeket, jó ha harmada valódi olasz. Az embereket nem érdekli a Forma-1.

-Hát akkor mi? - kérdem én.
-Csakis Rossi. Valentino az Isten. - válaszolja habozás nélkül. - Biaggi, Capirossi öregek már, Rossi a fiatal bajnok. Mindenki imádja.
-Gondolom, van motorod is...
-Persze, egy 748-as Ducatim van, nagyon szeretem.
-Nem szomorúak az olaszok, hogy Rossi nem egy Ducatival versenyzik?
-Nem igazán, de elhiheted, hogy mindenki boldogabb lenne, ha olasz motorral állna rajthoz..."
pb_2009-10-06 11:42:15 // 73517
Amiért mondjuk le kell lóarcozni alfonzó, ő sem tehet róla, hogy ilyen fejszerkezettel született. Vagy épp leköcsögözni, lefaszozni lajost, mert ilyen a természete.
Ferko2009-10-06 11:39:25 // 73516
Nekem is van egy ilyen sanda gyanúm.:-)
GT Ɨ|ѯ2009-10-06 11:38:13 // 73515
nemhiszem:-)
Satti2009-10-06 11:37:09 // 73514
Vettel-Alonso? :-)
GT Ɨ|ѯ2009-10-06 11:32:37 // 73513
2011?...:-)
Mike.2009-10-06 11:20:27 // 73512
Ha nem is mindenki, de a többség biztos. :-)))
Tom122009-10-06 11:20:00 // 73511
Neki szerintem /is/ már melegítik a helyet a Ferrarinál.;-)
Ferko2009-10-06 11:10:57 // 73510
Van bizony.:-))) Ezért is a kedvecnem.:-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak