Tom122010-11-15 16:04:39 // 92708
Igazán érdekes...:-))
Satti2010-11-15 16:01:59 // 92707
Nagyon köszi! :-)
Így kell ezt csinálni! :-)
Így kell ezt csinálni! :-)
Tom122010-11-15 15:55:18 // 92706
Tényleg jó cikk, "van benne valami"...:-)
Kazes☻2010-11-15 15:54:42 // 92705
Tényleg érdemes volt. Jó kis elmélkedés. :)
Tom122010-11-15 15:48:52 // 92704
Egy kis olvasmány így délutánra - libabőr - helyenként...
Egy részlet: /Enzo Ferrari/
"Temérdek csapás ért hosszú életem során - mondta a 84 éves csapatfőnök. - Elvesztettem a szüleimet, a testvéremet, a fiamat. De ők mégsem szűntek meg tétezni a számomra. Szeretteimre bármikor visszatekinthetek a múltba, mert úgy látom őket, mintha még most elevenek lennének. És amikor visszatekintek rájuk, ott látom köztük ezt a ragyogó versenyzőt, akit fiamként szerettem: Gilles Villeneuve-öt.
Azért, valljuk meg, ennél nagyobb elismerést nem valószínű, hogy F1-es pilóta valaha is kapott."
Egy részlet: /Enzo Ferrari/
"Temérdek csapás ért hosszú életem során - mondta a 84 éves csapatfőnök. - Elvesztettem a szüleimet, a testvéremet, a fiamat. De ők mégsem szűntek meg tétezni a számomra. Szeretteimre bármikor visszatekinthetek a múltba, mert úgy látom őket, mintha még most elevenek lennének. És amikor visszatekintek rájuk, ott látom köztük ezt a ragyogó versenyzőt, akit fiamként szerettem: Gilles Villeneuve-öt.
Azért, valljuk meg, ennél nagyobb elismerést nem valószínű, hogy F1-es pilóta valaha is kapott."
Tommi2010-11-15 15:44:43 // 92703
Részben egyetértek...
Kicsit off, focis példa: emlékezzetek vissza az elmúlt egy-két évre az európai (többek között az olasz) klubcsapatok körüli bundabotrányra, rengeteg nagy sztárcsapat keveredett bele, euro százezrekért, milliókért "adták-vették" a meccseket. Oké, hogy a fociban jobban le lehet zsírozni egy eredményt, mint itt, de simán el tudom képzelni, hogy valaki(k) belenyúl(ak) itt-ott a futamokba.
Csak egy apró adalék: 2003-2004 körül elég nagyott esett a Cirkusz nézettsége, miután Schuminak nem igazán volt ellenfele és zsinórban nyerte a vb-címeket. Ez ugye senkinek nem jó (értsd: szponzorok, TV-közvetítések, Börni&Mosley birodalom, stb...). Mr. E. panaszkodott is, hogy nem jó ez így, nagyon nem jó, mi lesz így velünk (de főleg az ő zsebével), majd jött a sok szabálymódosítás, keverés-kavarás... És láss csodát, utána Alonso nyert zsinórban két vb-t a Ferrari ellenében (biztos hirtelen elfelejtettek autót építeni Maranelloban), illetve 2006-tól mostanáig az utolsó futamokon dőlt el a cím sorsa. A nézettség pedig újra emelkedésnek indult és elérte a régi szinteket.
De nem magyarázok bele semmit :)))
A csalás vagy nem csalás témával kapcsolatban megjelent még a nyáron egy nagyon jó cikk Winkler Robitól a TC-n, érdemes elolvasni... :)
Kicsit off, focis példa: emlékezzetek vissza az elmúlt egy-két évre az európai (többek között az olasz) klubcsapatok körüli bundabotrányra, rengeteg nagy sztárcsapat keveredett bele, euro százezrekért, milliókért "adták-vették" a meccseket. Oké, hogy a fociban jobban le lehet zsírozni egy eredményt, mint itt, de simán el tudom képzelni, hogy valaki(k) belenyúl(ak) itt-ott a futamokba.
Csak egy apró adalék: 2003-2004 körül elég nagyott esett a Cirkusz nézettsége, miután Schuminak nem igazán volt ellenfele és zsinórban nyerte a vb-címeket. Ez ugye senkinek nem jó (értsd: szponzorok, TV-közvetítések, Börni&Mosley birodalom, stb...). Mr. E. panaszkodott is, hogy nem jó ez így, nagyon nem jó, mi lesz így velünk (de főleg az ő zsebével), majd jött a sok szabálymódosítás, keverés-kavarás... És láss csodát, utána Alonso nyert zsinórban két vb-t a Ferrari ellenében (biztos hirtelen elfelejtettek autót építeni Maranelloban), illetve 2006-tól mostanáig az utolsó futamokon dőlt el a cím sorsa. A nézettség pedig újra emelkedésnek indult és elérte a régi szinteket.
De nem magyarázok bele semmit :)))
A csalás vagy nem csalás témával kapcsolatban megjelent még a nyáron egy nagyon jó cikk Winkler Robitól a TC-n, érdemes elolvasni... :)
Iniezione2010-11-15 15:41:02 // 92702
jaja bedarálja az ifjúság!
Iniezione2010-11-15 15:37:05 // 92700
Már megint KIMI:)))))Azért mert nem mindenkinek jön össze első évében a ferkánál a VB?na ez a szánalom:)))
Tommi2010-11-15 15:35:29 // 92699
Micsoda véletlen, hogy ezt pont ma ismeri be, egy nappal a vb-cím után :)))
Kazes☻2010-11-15 15:34:39 // 92698
Nem ám akárhogy! Csak ha Börni 'aszonygya' ! :)))
KGBMAN2010-11-15 15:31:14 // 92697
Húúú.. Akkor jövőre elmegyek F1 pilótának, ha ott csak ennyit kell csinálni. Összetörni a kocsit aztán inni a söröket... Utóbbiban "EXPERT LEVEL" vagyok :)
Kazes☻2010-11-15 15:23:48 // 92696
Máskülönben hogy' csinált volna ilyen amatőr hibát? Láthattad, hogy utána milyen szépen elbeszélgettek Liu.-val, egymást paskolgatva. Azt mondta Sumi: Jól van Liu, jól csináltad, nagyon jól! Most már a többieken a sor. Gyere igyunk egy sört. :)))))))))))))))
KGBMAN2010-11-15 15:17:43 // 92695
Nanáá.. És MSC is le volt vajazva, hogy megprödül, meg az is hogy belemennek és jön a SC.. Mindenki egy nagy összeesküvés része volt, még Alonso is éa Bernie bácsi a bábmester.. :))
Nincs nektek üldözési mániátok? :))
Nincs nektek üldözési mániátok? :))
Kazes☻2010-11-15 15:16:23 // 92694
És a retyó is kapott valami kis + csippet, Kubica is hogy' ment már?! :)))
mesa2010-11-15 15:13:52 // 92693
Ha egy kiöregedő Webber, vagy egy többszörös bajnok Alonso nyer, az nem olyan szenzáció, nincs akkora reklámértéke
Tom122010-11-15 15:12:28 // 92692
Igen, a "klasszikus", ami talán már soha nem jön vissza /de a remény hal meg utoljára ;-)/, legalábbis kéne hozzá egy Villeneuve, Arnoux, meg valami "egyszerű" autók...
Tom122010-11-15 15:10:15 // 92691
...hát nem is tudom, tényleg kezdem azt hinni, hogy Webber valami tavalyi technikát kapott az utolsó futamra, hogy teljesüljön Bernie forgatókönyve.
...ezek után...
...ezek után...
Tom122010-11-15 15:06:37 // 92690
Jól beszélnek, ebbe nincs mit belekötni...:-)
mesa2010-11-15 15:05:11 // 92689
TSABA2010-11-15 14:55:38 // 92688
Egy kis ízelítő,miről is süketelek.
http://www.youtube.com/watch?v=kre35Pct0yA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=kre35Pct0yA&feature=related
Kazes☻2010-11-15 13:58:31 // 92687
Ebben csakis egyet érteni tudok, mélységes mélyen! Hajrá! :)))
Selmak2010-11-15 13:54:50 // 92686
Képaláírás lehetne hogy Előttem az Utódom. :D
Tommi2010-11-15 13:48:55 // 92685
A Ferrari nyilatkozatai
Montezemolo:
"szeretném nyilvánosan megköszönni a csapatnak, hogy úgy érkezhettünk meg az utolsó futamra is, hogy harcban voltunk az egyéni világbajnoki címért, egy kemény hajrának köszönhetően, ami még júliusban kezdődött, amikor mindenki lehetetlennek hitte, hogy képesek lesznek erre. Végig hittük, hogy képesek leszünk erre és a mostani eredmény nem törli azt el, amit a szezonban elértünk. Az elmúlt tizennégy évben kettő kivételével a Ferrari a szezon utolsó versenyén vagy harcban volt még a címért vagy már megnyerte azt. Fernando egy rendkívüli szezont produkált, bizonyította erejét és elszántságát, mindig közel állt a csapathoz és rendkívül jól együttműködött velük" (...) "szeretnék köszönetet mondani a rajongóinknak is, akik végig hittek bennünk. Amikor ennyi ferraris zászlót látok, és ennyi ember látogatja meg az élményparkunkat itt Abu Dhabiban, főleg miattuk örülök annak, hogy a Ferrari még mindig ilyen magas szinten képes működni"
Domenicali:
"Ez volt talán a legrosszabb futamunk a szezonban, de amikor csak néhány ponttal veszítesz világos, hogy nem itt veszett el a cím, vagy legalábbis nem csak itt"
Lehet belekötni az okosabbaknak :))))))))))))))))
Montezemolo:
"szeretném nyilvánosan megköszönni a csapatnak, hogy úgy érkezhettünk meg az utolsó futamra is, hogy harcban voltunk az egyéni világbajnoki címért, egy kemény hajrának köszönhetően, ami még júliusban kezdődött, amikor mindenki lehetetlennek hitte, hogy képesek lesznek erre. Végig hittük, hogy képesek leszünk erre és a mostani eredmény nem törli azt el, amit a szezonban elértünk. Az elmúlt tizennégy évben kettő kivételével a Ferrari a szezon utolsó versenyén vagy harcban volt még a címért vagy már megnyerte azt. Fernando egy rendkívüli szezont produkált, bizonyította erejét és elszántságát, mindig közel állt a csapathoz és rendkívül jól együttműködött velük" (...) "szeretnék köszönetet mondani a rajongóinknak is, akik végig hittek bennünk. Amikor ennyi ferraris zászlót látok, és ennyi ember látogatja meg az élményparkunkat itt Abu Dhabiban, főleg miattuk örülök annak, hogy a Ferrari még mindig ilyen magas szinten képes működni"
Domenicali:
"Ez volt talán a legrosszabb futamunk a szezonban, de amikor csak néhány ponttal veszítesz világos, hogy nem itt veszett el a cím, vagy legalábbis nem csak itt"
Lehet belekötni az okosabbaknak :))))))))))))))))
TSABA2010-11-15 13:41:44 // 92683
Tekerje ide vagy oda
Ja
Nem a pilótákkal van a baj,hanem azzal aki nem engedi őket kibontakozni.
Ja
Nem a pilótákkal van a baj,hanem azzal aki nem engedi őket kibontakozni.
mesa2010-11-15 13:37:46 // 92682
"ha kell,a boxból is tudnak menet közben módosítani"
Az már rég tiltva van. Maximum szólnak a pilótának, hogy ezt vagy azt tekerje ide vagy oda!
Sajnálom Hülkenberget. Pont most futja meg a legjobbat, és erre kirúgják
Ezek szerint Barrichello is csak fizeti a helyét ? Mert ő marad ...
Alonso nagyon szépeket tud nyilatkozni! Ha lenyugszik, egész kultúrember.
Azért róla azt is el tudom képzelni, hogy otthon a felesége ölébe hajtja a fejét és elkezd zokogni, ha erre a futamra gondol...
Az már rég tiltva van. Maximum szólnak a pilótának, hogy ezt vagy azt tekerje ide vagy oda!
Sajnálom Hülkenberget. Pont most futja meg a legjobbat, és erre kirúgják
Ezek szerint Barrichello is csak fizeti a helyét ? Mert ő marad ...
Alonso nagyon szépeket tud nyilatkozni! Ha lenyugszik, egész kultúrember.
Azért róla azt is el tudom képzelni, hogy otthon a felesége ölébe hajtja a fejét és elkezd zokogni, ha erre a futamra gondol...
TSABA2010-11-15 13:34:28 // 92681
Röhögni fogsz,gugli,formula cars 1990,enter.........Wikipéééédiaaa
TSABA2010-11-15 13:31:50 // 92680
Gerion2010-11-15 13:31:47 // 92679
Bár nagyon utáltam ezt a formát szennástól, bergerestül, de el kell ismerni, szép gép volt. Én viszont a Ferrari 640 és 641 gépekre gondoltam ! :)
Ezeket Te fotóztad valahol? Honnan vannak a képek?
Ezeket Te fotóztad valahol? Honnan vannak a képek?
TSABA2010-11-15 13:26:40 // 92678
Gerion2010-11-15 13:20:03 // 92676
Gerion2010-11-15 13:19:11 // 92675
Ez sem csúnya, de nekem a 89-es és 90-es gépeik tetszenek mindmáig a legjobban.
Tommi2010-11-15 13:14:33 // 92674
Nézzétek 1:30-1:40 között... Kell itt bármit is mondani? :)))
Blade2010-11-15 13:09:01 // 92673
"Nem tagadom, nehéz volt az ébredés a tegnapi csalódás után. Fájó, hogy ilyen közel volt a cél, és látni azt, ahogy az kicsúszik a kezedből. De a sportban ez megy, és el kell fogadnunk azt. A záró jelenet nem törli ki az összes pozitív dolgot, amit ebben az évben tettünk. Ismétlem, ez volt a legjobb évem eddig. Csodálatos pillanatokat éltem meg. Ilyen például a Monzában aratott győzelem, ami mindig is az emlékezeteimben fog élni. Ezeket az emlékeket már soha nem leszek képes kitörölni.
Egy csapat vagyunk. Együtt nyerünk, és együtt vesztünk. Boldog vagyok a Ferrarinál. Büszkeséggel tölt el az, hogy ennek a családnak a része lehetek. Egy nagyszerű csoport vagyunk, és megmutatjuk – különösen ezekben a nehéz pillanatokban, amikor mindenki keserű ízt érez a szájában.
Tudom, hogy Maranello-ban mindenki keményen fog dolgozni az új autón, hogy az versenyképesebb legyen a jövő év kezdetére. Tudom, hogy az itt (Yas Marina) lévő szerelők ismét készen állnak a tesztelésre.
Alig várom már s pénteki megérkezést, amikor visszatérek Abu Dhabi-ba kipróbálni az új Pirelli gumikat szombaton.
Az embereink azonnal reagálnak, még keményebben akarnak dolgozni a győzelmért. Ez tett engem még inkább szerelmessé a Ferrariba, ami napról napra csak erősebb lesz."
Üdv:
Fernando Alonso
Egy csapat vagyunk. Együtt nyerünk, és együtt vesztünk. Boldog vagyok a Ferrarinál. Büszkeséggel tölt el az, hogy ennek a családnak a része lehetek. Egy nagyszerű csoport vagyunk, és megmutatjuk – különösen ezekben a nehéz pillanatokban, amikor mindenki keserű ízt érez a szájában.
Tudom, hogy Maranello-ban mindenki keményen fog dolgozni az új autón, hogy az versenyképesebb legyen a jövő év kezdetére. Tudom, hogy az itt (Yas Marina) lévő szerelők ismét készen állnak a tesztelésre.
Alig várom már s pénteki megérkezést, amikor visszatérek Abu Dhabi-ba kipróbálni az új Pirelli gumikat szombaton.
Az embereink azonnal reagálnak, még keményebben akarnak dolgozni a győzelmért. Ez tett engem még inkább szerelmessé a Ferrariba, ami napról napra csak erősebb lesz."
Üdv:
Fernando Alonso
Tommi2010-11-15 13:08:22 // 92672
Cro1662010-11-15 12:46:10 // 92671
TSABA2010-11-15 12:46:02 // 92670
Sok régi video van a Youtube-ra töltve.Nosztalgia.Lángot köpő vasak,gázadásra kitörő far,blokkoló fékek kanyar előtt.A mai többszáz szenzor által vezérelt,szinte sinen futó versenygépek,amiket ha kell,a boxból is tudnak menet közben módosítani.Wazze,ezeknek a kormányon van annyi műszer,meg ketyere,mint 1987-ben az egész mezőnynek összesen....
KGBMAN2010-11-15 12:42:20 // 92669
Eddig sem bírtam, nem ezen múlt.. Szóval ezt most benézted.. De ha olyan akit szeretek akkor is elítélem. Ennyi.
Gyorsabb volt?? Hol?? Egyenesben nem, ott lemaradt a Renaulttól.. Kanyarban? Hagyjuk.. Nem jött neki össze és nem tudja elviselni.
Gyorsabb volt?? Hol?? Egyenesben nem, ott lemaradt a Renaulttól.. Kanyarban? Hagyjuk.. Nem jött neki össze és nem tudja elviselni.
Selmak2010-11-15 12:41:50 // 92668
Talán jövőre valamicskét javul a helyzet, hogy nem lesz F csatorna és kettős fedelű diffuzor, valamint rögzített a súlyelosztás az első és hátsó tengely viszonylatában.
Tom122010-11-15 12:32:14 // 92667
taktikázósdire = taktikázósdira
Tom122010-11-15 12:28:30 // 92665
Nem kell "bezzeg a mi időnkben", csak egyszerű autók, amikkel egyszerűen izgalmas futamokat látnánk, amikkel 20 centire lehet követni az ellenfelet és a kanyar előtt kivágni, előzni . Kit érdekel, hogy hány színben pompázik naplemente után a pályán a hotel, meg hány jacht fér el a kikötőben, igazi verseny kell, nem taktikázósdire, meg számháborúra kíváncsiak a rajongók...
Ez nem pont Neked szólt, inkább az FIA-nak, meg Börninek...;-))
Ez nem pont Neked szólt, inkább az FIA-nak, meg Börninek...;-))
Cro1662010-11-15 12:26:43 // 92664
Akkor baromság volt, de most nincs tankolás...akár be is zárhatnák a boxutcát(mármint a bejáratát) a SC idejére..csak akkor hogy alakulhatna ki ilyen kavarodás?:))Nehéz ügy..:))
mesa2010-11-15 12:23:06 // 92663
Sajnos, ilyen irányba halad a világ! Nézd meg Sebastien Leob-öt, egyszer nem teszi keresztbe az autóját, mégis hányszoros VB már? Ma már nem fér bele az, ami régen. Olyan pontosan kell vezetni a raliban is, mint a pályaversenyzőknek. nem csak az F1 uncsi, hanem majdnem minden. Talán a MotoGP kivétel!
TSABA2010-11-15 12:16:46 // 92662
Nos nem kívánom a közhelynek számító bezzegamiidőnken-t,csak kicsit más ez a verseny na...De mindegy,mert az összes technikai sport ilyen lett.Vagy én öregszem?Basszus.....ÁÁÁÁ nem .Lényeg a lényeg,kezdek leszokni a Forma-versenyekről.Bocs...
Tom122010-11-15 12:11:44 // 92661
Szerintem éppen ideje lenne visszatérni a "gyökerekhez". Nem új, "cirkuszi" pályák, meg folyamatos szabálymódosítások kellenek a folyamatos kiskapuk miatt, hanem "rendes autók" - mint annak idején Enzo Ferrari mondta - és nem művileg kéne izgalmassá tenni a futamokat, mert amint látjuk, ez nem igazán járható út.
Nemrég végignéztem régebbi futamokat /70 - 80-as évek/ és arra figyeltem fel, hogy egy alapvető különbség az volt az akkori autók és a maiak között. Az, hogy akkoriban minden csapat a legjobbat kereste a maga módján így sokkal színesebb /formailag, technikailag, stb./ volt az egész F1 és nem csak másolták mindig a legjobbat, vagy a feltehetően legjobbat... Nehéz lesz ebből már kikeveredni, de soha nem késő...
Megnéznék egy futamot a mai versenyzőkkel, rádió és elektronika mentes, manuális váltós, gokartszerű F1-es autókkal, biztos, hogy érdekes eredmény születne...
Nemrég végignéztem régebbi futamokat /70 - 80-as évek/ és arra figyeltem fel, hogy egy alapvető különbség az volt az akkori autók és a maiak között. Az, hogy akkoriban minden csapat a legjobbat kereste a maga módján így sokkal színesebb /formailag, technikailag, stb./ volt az egész F1 és nem csak másolták mindig a legjobbat, vagy a feltehetően legjobbat... Nehéz lesz ebből már kikeveredni, de soha nem késő...
Megnéznék egy futamot a mai versenyzőkkel, rádió és elektronika mentes, manuális váltós, gokartszerű F1-es autókkal, biztos, hogy érdekes eredmény születne...
mesa2010-11-15 12:08:36 // 92660
Khm. Ez hülyeség :))
Schumacher a legjobb példa, ő még vezetett kuplungos, kézi váltós autót és a mai technikával meg nem boldogul... Szóval ezeket a mai autókat egy majom is elvezetné frázisokat lehet hanyagolni, Baumgartner, láttuk milyen sokra vitte. Bezzeg a mi időnkben stb. sosem érv. Mindig a jelen feltételek mellett kell bizonyítani!
Régi nagyokat több alkalommal átültettek mai technikába és két-három kör után borzalmas fejjel szálltak, ki, hogy ezek vezethetetlen autók, túl keskenyek a kerekeik, kevés a leszorító erő stb.
Schumacher a legjobb példa, ő még vezetett kuplungos, kézi váltós autót és a mai technikával meg nem boldogul... Szóval ezeket a mai autókat egy majom is elvezetné frázisokat lehet hanyagolni, Baumgartner, láttuk milyen sokra vitte. Bezzeg a mi időnkben stb. sosem érv. Mindig a jelen feltételek mellett kell bizonyítani!
Régi nagyokat több alkalommal átültettek mai technikába és két-három kör után borzalmas fejjel szálltak, ki, hogy ezek vezethetetlen autók, túl keskenyek a kerekeik, kevés a leszorító erő stb.
TSABA2010-11-15 12:06:10 // 92659
Hát igen.Hülye hasonlat,de kicsit olyan ez mint a Gruppe-B kontra mai WRC-k.
Audi S1 vs Ford Focus.
Szóval ahogy mondják,több mézet a madzagra,több izgalmat a Forma-1-be....
Audi S1 vs Ford Focus.
Szóval ahogy mondják,több mézet a madzagra,több izgalmat a Forma-1-be....