Fórum >> Egyebek >> Forma-1

zolee1452005-06-21 12:37:51 // 1953
srácok! valaki jó lenne ha valami "biztos" forrásból megerősítené, hogy a Michelinesek lemondtak volna a pontokról! ha ez így van az sem igazi verseny, de legalább a nézők megkapták volna azt amiért kimentek. Voltam már a Ringen, nem is egyszer, de marhára nem érdekelt maga az eredmény, csak a látvány meg a hang... ez jobb színben is tüntette volna fel az F1-et: megmaradt volna a cirkusz, és még életveszély sem lett volna.
vipex2005-06-21 12:35:50 // 1952
pls autentikusat Michelin, FIA, hivatalos csapat levél, egy inetrjúban mindent lehet mondani
vipex2005-06-21 12:32:40 // 1951
"Épp ez lett volna a sikánnal is: tétje már nem lett volna a futamnak, de azért megmutatták volna..." Kivéve ha pár pilóta halára törte volna magát a sikánban, mert nem ismerte, na azt hogy élvezték volna az amerikaiak. Olvasd el Whitening ezzel kapcsolatos észrevételeit. "Az amerikai közönség biztos marhára élvezte volna, ha éppen a célegyenesben mennek csigatempóban" nem a célegyenesben hanem az ovál kanyarban és nem csigatempóval hanem lasabban mint ahogy ŐK gondolták, sehol nem írták le mennyivel kellene lasabban menni "tétje már nem lett volna a futamnak" igen elbasztuk vegyük el a másik három csapat összes pontját is, de tényleg ez már abszurd, most gondoj bele mi lenne ha ezentúl bármelyik csapat összefog és azt mondja ezt a kanyart én nem tudom bevenni olyan sebességgel mint a többiek, építsétek már át, itt meg ez az egyenes túl hosszú nekünk rövidebb kéne sőt később még tőzsdét is nyitnának rá, ki ad többet ezért a kanyarívért :-)) "A verseny, amikor autók megpróbálnak egymásnál gyorsabban menni, nem az, amikor versenyt fékeznek. " Igen pont erről beszélek, de meg sem próbáltak, sehogyan sem menni ez a legrosszabb variáció
Inner Circle2005-06-21 12:30:39 // 1950
Ezzel szóról-szóra egyetértek és szerintem a sikán + Michelin pontok levonása lett volna az egyetlen jó megoldás. Biztosította volna az ugyanolyan jó versenyt mint az egész mizéria nélkül, keményen büntette volna a Michelint és kedvező helyzetbe hozta volna a BS-eseket.
Inner Circle2005-06-21 12:28:30 // 1949
Az AtlasF1-en van, ami az egyik legjobb és legmegbízhatóbb F1-es oldal, de fizetős, így ott nem tudod elolvasni. Itt a szöveg: Interview: Williams was Desperate to Race By Alan Baldwin, Reuters Monday, 20 June 2005 16:34 Formula One teams who boycotted the US Grand Prix were so desperate to race they would have waived their right to score points, Frank Williams said on Monday. The team owner said the governing International Automobile Federation (FIA) must share the blame for a fiasco that left irate fans and a worldwide television audience of millions watching Sunday's 'race' of just six cars. BMW-powered Williams, who earn 60 percent of their commercial revenues from North America, were one of seven teams on Michelin tyres that dropped out before the start for safety reasons after failures in free practice. "The teams were desperate to race, to put on a show," Williams said in a telephone interview. "Racing in North America is fundamental to Formula One's commercial health. "We wanted to at least entertain the crowds. We were prepared to race for no points and give them all to Ferrari. I can't stress enough how desperate we were." He said that the response from the team's sponsors had been "understanding and sympathetic", pointing out that US-based open wheel series such as Champ Cars regularly call off races due to rain. Mosley Veto The teams, with their tyres unable to withstand the pressures of the final banked corner, had wanted a temporary chicane installed to slow the cars down but the FIA rejected the idea. Williams said Indianapolis promoter Tony George and Formula One commercial supremo Bernie Ecclestone had both agreed to the chicane in a meeting with teams on Saturday night but FIA president Max Mosley had vetoed it. "Bernie called (FIA race director) Charlie (Whiting) on Saturday night and said get on with it," said Williams, who pointed out several precedents including the 1994 Belgian Grand Prix at Spa-Francorchamps. He said it was to be expected that the FIA would blame the teams, with all seven summoned to a World Motor Sport Council meeting on June 29 for acts prejudicial to the interest of the competition. However, he pointed out that the teams did not make the tyres and said Michelin had informed them late in the day of the problems. Williams, who has been in Formula One four decades and won nine constructors' titles, said he had never encountered a similar situation and defined it a "rare screw-up." But he emphasised that he was not prepared to make any compromises on safety. "With this particular team, in 1970 Piers Courage was killed in the Dutch Grand Prix," he said. "Ayrton (Senna) died (in a Williams) in 1994. Ralf (Schumacher) narrowly escaped permanent paralysis (at Indianapolis) when he hit the wall. We take responsibility for safety extremely seriously."
Inner Circle2005-06-21 12:24:28 // 1948
"Hiányzik belőled a sport szellemisége" - nagyszerű, ezt te itt kijelentetted "ex cathedra". Látom, szeretsz osztályokba sorolni, jobbakra és rosszabbakra - elvégre neked jó verseny az, ha valaki feleolyan gyorsan megy mint a másik :PPP Szerintem meg az ölte volna meg a sportot, ha lassan mennek. Ti nem azért eveztetek lassan, mert nem tudtatok gyorsabban, sőt éppen te mondod hogy mindent bedobva még egészen jók voltatok, habár tudtátok hogy esélytelen. Épp ez lett volna a sikánnal is: tétje már nem lett volna a futamnak, de azért megmutatták volna... Az amerikai közönség biztos marhára élvezte volna, ha éppen a célegyenesben mennek csigatempóban, és akkor talán csak feleannyi söröspalackot dobnak a pályára... ez nem lett volna verseny. A verseny, amikor autók megpróbálnak egymásnál gyorsabban menni, nem az, amikor versenyt fékeznek.
Inner Circle2005-06-21 12:19:37 // 1947
1882, 1884
Punisher2005-06-21 12:11:38 // 1946
Tegnap olvastam a teletexten, hogy Börni Ekleszton azt mondta, hogy az usában örökre vége a forma egynek. Jövőre lejár a szerződés, és szerinte nagy ballépés lenne ezt meghosszabbítani. Köszönjük a Michelines csapatoknak, akik gyorsabban akartak menni ott, mint amit bírt volna a technika, és ezért nekálltak sztrájkolni.
vipex2005-06-21 11:56:02 // 1945
Bocs ezt nem láttam: "Az kimaradt belőle, hogy pontokat nem is kértek a futamon való részvételért. A Michelin lemondott volna a pontokról a Bridge-sek javára" Erre kérnék legalább egy ilyen autentikus nyilajkozatot, de tényleg "Már bocs, de ennek a mondatnak a magyar nyelvben nincs értelme" fejleszd a magyar tudásodat :-PPP " EZT VISZONT NEM LEHET ÚGY, HOGY A BOXUTCÁN HAJTANAK ÁT VAGY SZÁNDÉKOSAN LASSÍTANAK" de pont így lehetett volna "A nézők nem 200-zal battyogó autókért mentek ki és még ha lassítottak is volna a Michelinesek" hát én jobban élvezném mint ha nem is mennek már megbocsájs itt egy kanyarról van szó nem az egész pályáról "akkor ugyanolyan botrány lett volna mint ami most volt" előzőekből NEM "félretenni a boldog kárörömöt" semmilyen károröm nincs bennem miért is lenne, inkább sajnálok pilótákat akiket a politika miatt nem ENGEDTEK versenyezni "NEM A MICHELINEN MÚLT" ebben igazad van a csapatvezetőkön "bírságolni akarnak meg beidézik a Michelineseket... " remélem a csapatokat fogják megbüntetni ( és nagyon nagyon remélem csak pénzbüntetésre ) hiszen a végső döntést ők hozták
vipex2005-06-21 11:45:16 // 1944
IC Elolvastam még egyszer az összes hozzászólást, ez a konzekvenciám A te érved: Minek metek volna végig ha úgysem versenképesek erre reakcióm: Mert ez SPORTSZERŰTLEN és így beszélhetttünk: Én:Végig kellett volna menni ( végog is lehetett volna menni csak a 13-as kanyarban lasabban lásd Michelin press), mert ez így sportszerűtlen. Te: dehát nem lehetett emelni a guminyomást Én: bambán, mi van a guminyomással? és így tovább :-))))
vipex2005-06-21 11:29:39 // 1943
IC Bármit idézhetsz tőlem, ahol én azt írtam, hogyha megemelték volna a nyomást akkor biztonságosabb lett volna, ellenben mindig azt írtam, hogy a Michelin javaslatára csak lasabban kelett volna menni abban a kanyarba és végig menni, a kenus történet pedig erre vonatkozott, nem arra, hogy beborulsz-e vagy sem ), de úgy látom belőled hiányzik a sport szellemisége, ez nem baj mindenki más és más Egyébként nem vagyok elvakult Ferrari rajnogó, de elvakult Forma-1 rajongó vagyok, a legjobb pilótának a Jégember , a legszebb autóknak a Ezüstnyilakat tartom, a leggyengébb csapatnak a Toyotát, emberileg legszimpatikusabb pilótának Trullit és a Cipészt. A legjobb csapatnak a Ferrarit. Shoha sem izgulom halálra magam egy versenyhétvégén, mert a versenyt szeretem látni. Pont ezt tették tönkre Vasárnap
2005-06-21 11:23:29 // 1942
Először mond meg Te, hol olvastad ezt Tőlem. Szvsz nem kellene már ezzel OFF-olni a topicot. Na tényleg jó étvágyat !
Inner Circle2005-06-21 11:22:20 // 1941
Nem elég, tényekre van szükség nem durcira :D
Inner Circle2005-06-21 11:19:18 // 1940
Köszönöm! És most megkérlek téged ill. sele-t, hogy ebben vagy bármely más forrásban mutassa meg azt a részt, ami arról szól hogy megemelt keréknyomással a versenytáv biztonságosan teljesíthető! És amennyiben ez nem megy, kérem ezt az érvet nem használni többet... A lassításról már írtam.
2005-06-21 11:18:05 // 1939
IC, belátom igazad van, megyek ebédelni jó étvégyat Neked is. :(
Inner Circle2005-06-21 11:17:07 // 1938
Gondolod, hogy én nem borultam novemberben a Dunába IC-4-gyel? Nagy élmény volt, két réteg melegítőben, ami rögtön kábé húsz liter vizet szívott magába... that gives a new definition to "szívás" :D Értem én, de ennek mi köze van mindehhez?
zolee1452005-06-21 11:15:50 // 1937
én írtam a BAR-okat, de én úgy emlékszem nem indultak el... na mindegy öregszem, sz@r a memóriám.
Inner Circle2005-06-21 11:15:33 // 1936
"A Michelin a teljes biztonság érdekében tájékoztatta partnercsapatait, mivel nem tudjuk biztosan, hogy minden gumi, amit kvalifikáción használtak a csapatok használható a 13-as kanyarban, hacsak nem csökkentik a sebességet." Már bocs, de ennek a mondatnak a magyar nyelvben nincs értelme. Ez kábé olyan, mint hogy "A királynőt megölni nem kell félnetek..." :DDD Valóban, a Michelin a sebesség csökkentését kérte a 13-as kanyarban, ami sikán nélkül, holmi önkéntes sebességkorlátozással tiszta hülyeség. Itt van egy eredeti nyilatkozat: "The intensive investigations that have been undertaken in the last 24 hours by our laboratory and technical teams in France and United States concerning the incidents that occurred on the Toyota cars during the free practice test of Friday, have allowed Michelin to reach the following conclusions. Given the combination of oval exit speed of the F1 cars and the subsequent down forces experienced by the tyres Michelin is not able to guarantee that such incidents would not reoccur during race conditions, and therefore Michelin is not able to guarantee the total safety of the drivers. As a result Michelin, in total agreement with our partner teams has asked the FIA that a chicane, allowing the reduction of car speed be installed at the entrance to the oval. In this condition the Indianapolis F1 GP would be able to take place with the tyres that we used during the qualification. This proposition answers three Michelin objectives: The safety of the drivers, the support of our partner teams and the interest of the race for the F1 fans." Az kimaradt belőle, hogy pontokat nem is kértek a futamon való részvételért. A Michelin lemondott volna a pontokról a Bridge-sek javára. Vegyétek észre, hogy épp ez az egész lényege! A legutolsó sor: "...interest of the race for the F1 fans". A Michelin már nem menthette meg a pontjait, de megmenthette volna a versenyt és az F1 becsületét Amerikában. EZT VISZONT NEM LEHET ÚGY, HOGY A BOXUTCÁN HAJTANAK ÁT VAGY SZÁNDÉKOSAN LASSÍTANAK! A nézők nem 200-zal battyogó autókért mentek ki és még ha lassítottak is volna a Michelinesek, akkor ugyanolyan botrány lett volna mint ami most volt. Ennek a megértéséhez kéne levenni a szemellenzőt és félretenni a boldog kárörömöt, hogy a Ferrarit eddig alázó társaságba most végre lehet rúgni egy jó nagyot... A Ferrari borítékolhatta a 18 pontját, ez ellen soha senkinek nem volt kifogása, de a futamot mindenáron meg kellett volna menteni, és ez NEM A MICHELINEN MÚLT! Nem is a Ferrarin, nekik gondolom elég lett volna a garantált 18 pont - ez egyedül FIA-n múlt, de ők szartak az egészre!!! A szabályokat nézték, nem azt a 100.000 nézőt és a 300 milliós USA-t. Ha van köztetek olyan, aki mások munkájáért felel, akinek a feladata hogy kiállítson egy kész terméket, egyszóval egy igazi vezető / menedzser, az képtelenség hogy ne lássa: a FIA irtózatosat bukott ezen az egészen, és hiába perelik a Michelint vagy akárkik, ez már eső után köpönyeg, és a FIA menedzsmentje teljes mértékben megbukott! Nekik az volt a dolguk, hogy kiállítsanak egy futamot. Nem hat autót, és nem tizennégy lassító vagy boxutcában menő autót. Erre meglett volna a lehetőség, de a tehetetlenkedés során elhalálozott az amerikai futam. Ez az igazi katasztrófa és itt kell keresni az igazi felelősöket! Most már hiába akasztanak fel minden Michelinest. Ez a gyenge jellemű, tehetetlen emberek jellemzője: őrjöngés a kudarc után. Nem rátok gondolok, hanem a FIA-ra... most bírságolni akarnak meg beidézik a Michelineseket... egy pillanatig sem azzal foglalkoznak, hogy MI lett eltolva, hanem hogy KIT lehet ezért elkapni. És maga a helyzet ugyanúgy fog maradni, ahogy látom... Egyszerűen borzalmas.
2005-06-21 11:12:28 // 1935
Bocs a dupláért. Ezek xerint ua. forrást használjuk.
2005-06-21 11:10:01 // 1933
Te most komolyan azt hiszed, mi írtük a belinkelt sorokat? Ezt már nem hiszem el. :((((
vipex2005-06-21 11:07:31 // 1932
IC, Nem tudom elég autentikus-e? Michelin Press Release Ajánlom figyelmedbe ezt a részt Michelin has in the sole interest of safety informed its partner teams that we do not have total assurance that all tyres that qualified the cars can be used unless the vehicle speed in turn 13 can be reduced. Igérem többet nem linkelem be
vipex2005-06-21 11:00:43 // 1931
IC még egy utolsó gondolat, arról, hogy mi az a sport. Megosztok egy személyes élményt hátha jobban megérted. Gyerekkoromban elég sokáig kenuztam, egyszer az országos versenyen a korosztályomat összefonták az eggyel nagyobbakkal. Ráadásul a "Pestieknek" sokkal de sokkal korszerűbb IC-4-i :-)) voltak. Mondhattuk volna, hogy el sem indulunk, a ráadásul a legszélső pályára "osztottak" hogy ne zavarjuk a vizet. De mi úgy feltüzeltük egymást, hogy harmadiként fordultunk életembe nem láttam még olyat, azt hiszem túlléptük a teljesítőképeségünk határát, végül tök utolsó ( de lehet, hogy hatodikok lettünk ) de életemben nem voltam olyan büszke ( talán azóta sem) pedig nyertünk később bajnokságot is, NA szerintem ez a sport, bocs az OFF-ért.
Inner Circle2005-06-21 10:58:48 // 1930
Adjatok már egy linket, könyörgöm, bármi forrást ami hitelesen megerősíti ezt a "plusz nyomással minden rendben lenne" dolgot...
Inner Circle2005-06-21 10:55:35 // 1929
Nézd, az a helyzet hogy ez egy olaszautó-buzi fórum. Itt mindenki olaszautó-buzi, és ezért elfogadom hogy szemellenzősnek számít, aki nem olaszautó-buziságának mindent alárendelve áll egy témához. Nekem az F1 történelméből vannak párhuzamaim, olvastam a szaksajtót (NEM Palikot hallgattam), a véleményem teljesen megalapozott, nem foghegyről mondogatok oda. Elfogadom hogy mindez fityiszt sem ér azzal szemben, hogy VÉGRE FERRARI VÁNTÚÚÚ!!!! Ebben megegyezhetünk :D
Inner Circle2005-06-21 10:53:35 // 1928
"Az Európa Nagydíj után a Forma-1 több szereplője firtatni kezdte a 2005-ös gumiszabályok biztonsági vonatkozásait, a Ferrarit irányító Jean Todt azonban más megvilágításban láttatta a helyzetet, azt sugallva, hogy a Michelin a Bridgestone-nal ellentétben a biztonságot is feláldozta a teljesítmény érdekében - és részben ez okozza a Ferrari lemaradását." Ez azért marhaság, mert a Michelinnek mindössze Massa defektje okozott problémát, de hát defektet már Kimi is kapott Sepangban, Mihály Barcelonában, és az eddigi években is számtalan autó. Az Európa GP-n a szenzáció Kimi veszélyes, de szerencsés kimenetelű balesete volt, azonban ezt nem defekt okozta. Kimi kockásra fékezte a gumiját és az ebből származó vibráció kb 10 körrel később, egyáltalán nem váratlanul széttörte a felfüggesztést. A gumi még tökéletesen bírta! A gumiszabályt azért vették górcső alá, mert Kimi az idei szabályok szerint csak biztos hátrányba kerüléssel cserélhette volna le ezt az abroncsot, amit nem akart bevállalni. (Tavaly az utolsó tankolással együtt gumit cserélt volna és nem lett volna baleset.) DE MAGUK A GUMIK BIZTONSÁGA SZÓBA SEM KERÜLT! Jean Todt politikushoz méltó ügyességgel tolta át ezt a kérdést a gumik biztonságára. A kérdés az volt: veszélyes-e az egy gumi? Innentől már egészen finom csúsztatással szinte hitelesen beszélhetett arról, hogy miután Michelines autónak a gumival összefüggő balesete kapcsán merült fel a kérdés, a Michelinek ezért nem biztonságosak... De ugye mindenki látja, hogy itt az orrunknál fogva vezetnek minket?
2005-06-21 10:51:04 // 1927
Már nekem is eszembe jutott, hogy arrébb kellene tolni a szekeret, de nem akartam IC-t egyedül hagyni a gondolatiban. Én azt javaslom neki is és másoknak is, hogy olvassák el a sajtó közleményeket oszt utána döntsenek. A kétségek elkerülése miatt az angol nyelvűt javaslom. Után lehet kritzálni, hogy nem is ezt nyilatkozták. :)
vipex2005-06-21 10:48:51 // 1926
Én nem vagyok egy F1 lexikon csak egy néző aki emlékszik dolgokra :-) de azért az belátod, hogy egy csapat ameléynek konstrukciós hiba miatt leszakadt mindkét versenyző hátsó szárnya az egészen más szitu mint az, hogy egy gumigyártó azt javasolja a csapatainak, hogy LEHET, hogy nem biztonságos a gumi ebben a kanyarban mennyenek lasabban..
vipex2005-06-21 10:46:20 // 1925
Sele szvsz fölösleges már ezen vitatkozni, ha valamit valaki nem akar elfogadni, ( pld hogy tej fehér :-PP ) azt úgy sem fogja. A Michelin ezt kommunikálta ki hivatalos sajtóközleményben de hát .... tényleg nem tudok mit mondani IC VEDD MÁR LE A SZEMELLENZŐD :-))))))))
Inner Circle2005-06-21 10:45:26 // 1924
Egyre gondolunk, csak te tévecc :-) Mika Salo és Pedro Diniz nem indultak el a Sauber-Petronasokkal. http://www.formula1.com/archive/grandprix/2000/52.html, ott is van: "Safety concerns". (Gondolom a WD "withdrawn"-t jelent.) (A BAR-okat említette valaki '99-ben Spa-ban, ott viszont elindultak. Más kérdés hogy minek...)
2005-06-21 10:40:07 // 1923
Lsd. 1879. :(
Inner Circle2005-06-21 10:34:41 // 1922
Ez egyszerűen nem igaz.
2005-06-21 10:08:27 // 1921
Gumiból is két szett lesz, nyári meg téli. :)
2005-06-21 09:57:35 // 1920
Előtte megmondják, milyen feltételekkel lesz biztonságos az ugrás akkor simán. Ua. helyzet az utcával. Inkább ne OFF-oljuk a topicot.
2005-06-21 09:54:59 // 1919
Tényleg említette valaki és biztosan nagyon komolyan is gondolta. :)
Ollah2005-06-21 09:52:07 // 1918
Ja, optimalizáljuk a fogyasztást, és akkor még versenyek között sem kell majd tankolni!!! :PPP
zolee1452005-06-21 09:50:24 // 1917
rossz hasonlat! Te kiugranál a 10-edikről? Volt már aki túlélte!:DDD Vállalható kockázat az utcán sétálni, pedig tudjuk milyen a közbiztonság, és a közlekedési morál. De értelmetlen hazárdírozás a 10. emeletről kiugrálni, hisz a fizikusok csak a magas földszintig garantálják, hogy túléled a zuhanást! :DDD
zolee1452005-06-21 09:46:31 // 1916
viszont ez így szerinted jó, gondolom:))) említette valaki itt, hogy 20-22 ferka kéne az F1-be, nos ebbe az irányba haladnak a dolgok. Azért a nézettsére kíváncsi lennék. 20 Ferrari az F1 ben, és 10 különböző csapat (20 autó) egy "x" sorozatban...:)
2005-06-21 09:30:03 // 1915
Az emberi élet valóban mindennél fontosabb ezért ne menjünk ki az utcára mert elüthet egy autó. :)
2005-06-21 09:21:30 // 1914
"FIA Ferrari centrikus" Hááát nem bíznak a véletre semmit. :)
zolee1452005-06-21 09:14:17 // 1913
a 6 versenyző csak a dolgát tette, megérdemelték azt az eredményt amit elértek!
zolee1452005-06-21 09:13:02 // 1912
a vasárnapiért NEM a Ferkát hibáztatom! Ez mindenkinek egyértelmű volt, hogy a Michelin hibázott. én azt mondtam, hogy 1. az emberi élet mindennél fontosabb, és ha a Michelinnek az az álláspontja, hogy életveszélyes a gumi akkor le van sz@rva a sok néző a helyszínen, és a tv előtt, beleértve magamat is! Ha 94-ben Imolában elriasztja a rendezőket a haláleset, ami hosszú ideje nem volt az F1-ben akkor Senna ma is élne. Ha már a súlyos RB féle balesetnél megrettennek akkor Ratzenberger is... Oké, az nem volt előre látható, de a mostanit lehetett előre tudni, és ez nem tartozik a vállalható kockázat kategóriába. 2. a vasárnapi akcióban benne volt az elmúlt 10 év Ferrari-centrikus FIA magatartás is. Ez csak az utolsó csepp a pohárban, és valszeg az F1-vég kezdete...
2005-06-21 08:52:54 // 1911
"Annak ellenére, hogy sokan a Ferrarit hibáztatták a tegnapi nap történései miatt, mivel nem engedélyezték az extra sikán beiktatását a vonalvezetésbe, Williams úr elmondta, az olasz csapat teljesen ártatlan, hiszen a FIA döntött az ügyben." Hát ha Ő is ezt mondja akkor biztos lehet benne valami. :)
2005-06-21 08:48:27 // 1910
Csipp szettel még javítani is lehet a helyzeten. :)
Tedi2005-06-21 00:56:20 // 1909
De most már ez van, legalább lesz min csámcsognia a sajtónak egy ideig :)
Tedi2005-06-21 00:55:36 // 1908
Ahogy mondani teccik :)))
Tommi2005-06-21 00:51:28 // 1907
Ha a csigazabálók rendes papucsokat visznek a srácoknak, akkor most nincs ez a cirkusz :)))
Tedi2005-06-21 00:48:17 // 1906
Nincs vége a Forma-1-botránynak 2005. június 20., hétfő 23:05 A Nemzetközi Automobil-szövetség beidézte a Michelint. Az FIA június 29-én, Párizsban hallgatja meg a francia gumigyár vezetőit és a futamtól távolmaradt csapatokat az Indianapolisban történtekről. Mint ismert, a hétvégi Formula-1-es Amerikai Nagydíjon a Michelin abroncsokkal felszerelt autók nem vettek részt a versenyen, mert a francia gyár szerint a gumik balesetveszélyesek voltak. A futamon így mindössze hat Bridgestone-gumival felszerelt autó indult, győzött végül a ferraris Michael Schumacher. A Michelin egyébként a hétvégi események ellenére nem hagyja el a Formula-1-et. A cég igazgató-helyettese, Frederic Henry-Biabaud elmondta: az Indianapolisban történtek nem befolyásolhatják a gumigyártó Formula-1-es jövőjét, és hozzátette, helyesen határoztak, amikor a pilóták biztonságát szem előtt tartva nem engedélyezték a hét partnercsapat indulását. MobilPress
Tommi2005-06-20 21:38:32 // 1905
Sziasztok! Nem olvasom vissza a botránnyal kapcsolatos termést, nincs se kedvem, se időm :))) Röviden az én véleményem, elnézést, ha valaki már korábban írt hasonlovat :) Szerintem a Michelin benézte a dolgot és nem megfelelő gumit vitt a versenyre. Ezzel még talán nem is lett volna annyira gond, mert a pálya sajátosságából adódóan nem tudtak ilyen körülményekre tesztelni. Az is rendben van szvsz, hogy emiatt a csapatok nem kockáztattak és inkább bojkottálták a versenyt. Az már más kérdés, hogy a Bridge gumijai kibírták :))) Egyrészt nem értem az FIA hozzáállását, amiért annyira mereven ragaszkodtak a szabálykönyvhöz, az elmúlt években előfordult, hogy khm... rugalmasan kezelték az előírásokat. Másrészt egyetértek Bernie-vel, aki csak annyit mondott, hogy "miért nem hoztak rendes gumit". Egy kicsit az az érzésem, hogy ez afféle utolsó csepp volt a pohárban, mert ugye köztudott, hogy megy a cirkusz az új és a közeljövőben bevezetni kívánt szabályokkal. Ezzel az egységes "tüntetéssel" (ami nekem szimpatikus volt, végre a százfelé húzó csapatok egységesen kiálltak az FIA-val szemben) csak az elmúlt időkben egyre növekvő elégedetlenségüknek adtak hangot. Szvsz csak idő kérdése volt, hogy mikor robban ki egy ilyen botrány, hallottunk már "ellen" Forma-1-ről, a szabályok miatti kiszállással való fenyegetésről, stb... Talán most kicsit észbe kapnak ott fent az okos szabályalkotók, hogy nem lehet a végtelenségig húzni a csapatok idegeit. Kíváncsi vagyok mi lesz ennek a vége, lehet, hogy egy sima újra lehet kereket cserélni vágással megoldják a kérdést, de ezzel még messze nem lesznek elrendezve a feszültségek. Bocsi, ha faxságokat írtam, én így látom... :)
Ollah2005-06-20 21:29:17 // 1904
Bati for President! :))) De télleg! Jövőre már 200 lovas a 2.4-esünk, és a világból is ki lehet vele menni (gondolom). :) Ésszerű választásnak tűnik. ;))) Kormoló Ferrari. LOL! Bár Lamboék sem biztos, hogy viccnek szánták...:((( Jah, és a gumma a gumik.com-on a legolcsóbbak. :PPPPPPP
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak