SKrisz2005-07-07 15:14:14 // 2331
IC!
az előző neked is szól... szeinted tényleg erről szól a történet? Mindesetre szép sztorit hoztál össze!:)
SKrisz2005-07-07 15:12:34 // 2330
AZért ezt te sem gondolhatod komolyan...
Inner Circle2005-07-07 15:10:07 // 2329
Azért az csak jelent valamit, hogy Jean Todt-ék '99-ben aszonták hogy ők Schumacherrel akarnak VB-t nyerni, meg azt se mondd hogy véletlenül vesztették el Irvine kerekeit a "flúgos futamon", az Európa Nagydíjon. Bejött a srác kerékért, de a csapat VB nyertese sajnos csak 3 kerékkel várta :DDD Hakkinen így tudta utolérni és néhány körrel a vége előtt megelőzte a 6. Irvine-t aztán az 5. helyen valakit, így ő 2, míg Irvine 0 pontot kapott. Enélkül nem lett volna VB.
Ja és még valami: Irvine az idény elején pozíciót adott át MS-nek, és ezek a pontok hiányoztak a végén a VB-hez.
És akkor még valami: akkoriban rebesgették, hogy a Ferraris pilóták szerződésében az áll, hogy az lesz az első számú az idényben, akinek 3 futam után több pontja van. Ausztráliában ugye Irvine nyert és MS nem kapott pontot, a második futamon se változott a sorrend, a harmadikon meg Irvine autója elég jó pozícióban haladva kigyulladt, így MS-nek több pontja lett mint Irvine-nak. Tessék nekem mondani még egy esetet a Ross Brawn-féle csapat idejéből, amikor egy Ferrari kigyulladt. (2003 Ausztria nem számít, ott a töltőcső volt hibás, nem az autó, nem is az autó gyulladt ki.)
Kötözködés ON
Ebből már lassan összerakhatsz egy folytatáson kaland regényt vagy egy szappan operát a címe az lehetne, Miért nincs köze a sportnak a Forma 1-hez?
:)))
Kötözködés OFF
Balage2005-07-07 14:51:38 // 2327
Azért ebben szerintem tévedsz kedves barátom!
20 év eredménytelenség után a Ferrarinak biztos, hogy mindegy lett volna, hogy kivel lesz újra világbajnok! Kétségtelen, hogy az öreg Eddie is csak másodhegedűs lehetett MS mellett, de azért azt te sem hiheted komolyan el, hogy NEM ENGEDTÉK volna nyerni! :-)))
zolee1452005-07-07 13:57:28 // 2326
egy dolog eredmények alapján rangsorolni, és egy másik dolog valakit a kezdetek kezdetétől kiemelten kezelni...
valami miatt van egy olyan érzésem, hogy a Ferrari már 99-ben meg tudta volna nyerni az egyéni vb-t, de Irvine nem tehette, mert rosszul mutatott volna a történetben MS 2-es rajtszámmal, és több mint 20 év után neki kellett az első Ferrari sikert szállítania, hiszen ő hozta fel a semmiből a csapatot.
zolee1452005-07-07 13:50:53 // 2325
Hakki, a kis törtető!:)
szegény Senna, elég kalandos volt az utolsó két éve. Ugye a kivételezést a Renault sem most kezdte, és nem Alonsoval, hanem 93-ban, Prosttal, hiszen Prost választhatott csapattársat, csak így kapott a Williams Renault motorokat, és persze a professzor azt mondta, hogy bárki csak Senna ne legyen. Ez persze nem félelem volt - gondolom - hanem inkább a kettőjük közti nem túl jó viszony, ami azért kicsit fel is volt fújva.
Pedig Senna 93-ban ingyen is ment volna a Williamshez, hiszen neki akkor már nem a pénz, hanem az ütőképes autó volt a lényeg.
Apacs2005-07-07 13:40:10 // 2324
Nem hiszem, hogy ez teljesen igaz. Annakidején Enzo Ferrari is felálított sorrendek a pilóták között. Nem pénzért tette, hanem mert meg szerette volna nyerni az egyéni világbajnokságot.....
Inner Circle2005-07-07 13:38:57 // 2323
Itt a topiktárs oldalán mindjárt nézhetünk is egy V16-ost :-)
Inner Circle2005-07-07 13:37:08 // 2322
Teljesen igazat adok.
(Sennát pedig Hakkinen lökte ki az első kanyarban a második futamon.)
zolee1452005-07-07 13:31:11 // 2321
jaja :)
de azért olyat még MS-nek is csak egyszer lehet megcsinálni...:)))
zolee1452005-07-07 13:24:16 // 2320
nem feltétlenül a pilótákat mondanám színésznek, ők az adott körülmények közt teszik a dolgukat vélhetően a legjobb tudásuk szerint. A dolgokat - természetesen - a pénz mozgatja. Ha RB-nak azt mondják hogy lépjen a fékre akkor ő a fékre lép, de nem ő a hibás, és nem MS a hibás ha ekkor elmegy mellette. Azért nem vagyok vak, láttam az Osztrák nagydíj pódiumán MS fejét, ő nem hiszem hogy így akar nyerni, de nem ő dönt, ő csak alkalmazkodik az adott körülményekhez.
Az F1 pénzt termel, nem is keveset, és ennek sajna alárendelnek mindent, lassan magát a sportot is.
Az időmérős hetedik hely igencsak befolyásolta a továbbiakat. Ami írsz az akár igaz is lehet s ezek szerint az F1-t színészek játszák azért is hívják cirkusznak ......
Willy2005-07-07 12:54:36 // 2318
"Hillt nem igazán sorolnám a "nagyok" közé, ő egy átlagos, megbízható versenyző, akinek egyszer kijött a lépés."
Kétszer is kijött volna neki a lépés, ha "valaki" nem löki őt ki Ausztráliában az uccsó versenyen.
zolee1452005-07-07 12:50:07 // 2317
"91, Belgium első futama: 7. hely"
mármint az időmérőn, mert azt ugye tudjuk hogy a futam ott Schumáknak az első kanyarig tartott...azért a Jordan nem Ferrari :)
Hillt nem igazán sorolnám a "nagyok" közé, ő egy átlagos, megbízható versenyző, akinek egyszer kijött a lépés. Senna az első két futamon kiesett, asszem volt kicsúszás is meg technikai gond is, erre nem esküdnék meg, a 3. futamon meg tudjuk mi történt. Mellesleg az év elejéről a Williams mindig kicsit lemarad... (erre majd azt mondod, hogy magyarázkodás, és igen, kicsit az)
Schumacher azért született (nem MS a kissrác akiből autóversenyző lesz, hanem MS a bálvány) mert kellett az F1-nek valaki akit sokan imádhatnak. Sok ember manapság is annak szurkol aki elől megy, és annak a sapkáját veszi meg, és azt a telefont használja amit ő is :)
Az hogy MS-ből az legyen aki, arról nagyon sok ember tehet. Kicsit vele mindig elnézőbbek voltak, és minden aktuális csapattársa elengedte, pl 94-ben már Herbert is arra panaszkodott, hogy kivételeznek Schumákkal. Gondolom a 94-es Benettonos dolgokra mindenki emlékszik. Alsó fa vékonysága, üzemanyagtöltő stb, el is tiltották a benettont.
Az elmúlt években egy jól kivitelezett bálványkészítés tanúi lehettünk, hiszen minden sportágnak minden generációból szüksége van egy ilyenre, csak ezt itt kicsit eltúlozták, így unalmas lett az F1, most meg próbálják menteni a menthetőt az állandó szabályváltoztatással.
Tény hogy MS erre jó alany volt hiszen jó versenyző, csak ne lett volna az a nyilvánvaló kivételezés vele.
A fentiekből szinte adja magát, hogy mindezt az amúgy is legnagyobb szurkolótáborral rendelkező Ferrarinál kellett megcsinálni, hiszen ők úgyis rég nyertek, és a "nagy visszatérés" az élmezőnybe egy elég jól "eladható" történet.
A fenti mondatokhoz nem volt kedvem mindenhova odaírni, hogy "szerintem", de azt azért elmondanám hogy nem a "nagy igazságot" írtam le, csupán a véleményemet. :)
Vagy valami dízel mozdony motor. :)
SKrisz2005-07-07 11:49:56 // 2315
Tommi-t ismerve ez valami kamionos dolog lesz!:)))
Például. :) Tommi mostmár elárulhatná mire gondol valójában.
Én is vitatkoznék ezzel. Nem a VB címek elemezgetésére helyezem a hangsúlyt.
91, Belgium első futama: 7. hely
92, Belgium: első futam győzelem
93, 4. az összetettben, Prost, Senna, Hill kispályások mögött ... :)
94, világbajnok, Senna halála miatt mindenki csalódott, kivéve Schumacher ugye?
95 világbajnok
96 Ferraris korszak kezdete .....
Ja és 94-ben Brazíliában megnyerte a futamot, Senna és a Williams-ek előtt
Szóval szerintem eléggé versenytárs nélkül nyert MS, bár az igaz, hogy végig is kell menni a futamokon, és nekem az sem biztos, hogy menne.:)
Ezen időszakokban tényleg nem volt vetélytársa ...... csak Senna és a Williamsak igen erősen ....
zolee1452005-07-06 16:08:03 // 2312
a béjemwé és a merga elég régóta küzd a "kicsinálnagyobbtöbbhengeresebbmotort" kategóriában. :)
zolee1452005-07-06 16:06:34 // 2311
ezzel vitatkoznék! (mint ahogy annyi minden mással is :))) )
MS nyert 7 vb-t, gratulálok neki (tényleg) , de nem hinném , hogy ez feltétlenül azt jelentené, hogy jobb pilóta bárkinél. Első körben érdemes megnézni ki volt az adott időszakban pilótatársa, vagyis milyen körből kerülhetett ki az aki megverhette volna. MS pont egy "generációváltás" után került az F1-be. Az igazán "nagyok" akkoriban vonultak vissza, és aki megverhette volna (és szerintem meg is verte volna) az sajnos már nem lehetett ott...
A másik amit érdemes megnézni, hogy akkoriban amikor ő nyert milyen csapatok voltak még versenyben a vb elsőségért. Segítek, igazándiból egyik sem. Ekkor jöhet az, hogy a csapattárs ellen bizonyíthat - ha nem intik ki előle...
Szóval szerintem eléggé versenytárs nélkül nyert MS, bár az igaz, hogy végig is kell menni a futamokon, és nekem az sem biztos, hogy menne.:)
Az, hogy ki a jobb, vagy rosszabb pilóta az nem igazán dönthető el egyértelműen. Egy dolog biztos: MS a Forma-1 eddigi legeredményesebb pilótája. Az összes többi, hogy ő a legjobb, leggyorsabb, és leg...szóval ő az isten ez csak érzelmi alapon fogalmazódhat meg valakiben, az a valaki viszont ne csodálkozzon, hogy nem érti meg a többi szurkoló aki szintén érzelmi alapon mond hasonlót, de más pilótáról.
Más: már párszor írtam, de én úgy ahogy van betiltanám a boxkiállást! Se tankolás, se kerékcsere. Limitálnám a tank méretét, így valamelyest csökkenne a sebesség is, a kisebb fogyasztás miatt. Egységes minőségi vizsgálatot írnék elő a gumikra, de azon belül lehet más gyártó akár minden csapatnak is.
Még valami: a Mercinek ha jól tudom nincs sorozatgyártású v10-ese, mégis elég jó mocikat csinálnak. Persze nem maga a Merci, hanem az Ilmor. Az az Ilmor amely már régebben is csinált motort, csak akkoriban a sereghajtó csapatok vásárolták. A németek a zsebükbe nyúltak, és láss csodát, az Ilmornál megtanultak motort építeni! Ez ilyen egyszerű!:)
count M2005-07-06 12:49:43 // 2310
Ööö... :)
Aston Martin? :)
öööö vagy a szőnyegtisztítóra gondolsz?
count M2005-07-06 12:25:54 // 2304
Fóccvagány? Bár az W12...
Tommi2005-07-06 12:18:00 // 2301
Ki az a Fisich Ella? :)))
Tommi2005-07-06 12:17:19 // 2300
Igen, tudom, hogy teherautó motorja van, itt most csak a V10-en volt a hangsúly :)
V12-es kérdésre senkinek nincs tippje? :)))
SzJ2005-07-06 11:41:01 // 2299
Tom122005-07-05 16:00:26 // 2297
Még jó, hogy van több járat...:D
Inner Circle2005-07-05 15:53:50 // 2296
Veled nem ülök egy repülőre (ontopik: Fisichellával sem) :D
Inner Circle2005-07-05 15:53:12 // 2295
Na erről van szó: semmi értelme az ilyen érvelésnek :-) Ja és a Viperben ha minden igaz, egy teherautó motorja van :D
Tommi2005-07-05 15:23:46 // 2294
Ööö... lehet, hogy én vagyok láma és hozzá nem értő, de nem igazán vágom ezt a V8-V10 meg ki hány autót gyárt kérdést...
Az egy dolog, hogy a pl Ferrarinak sok tapasztalata van a V8-as építés terén, de egy utcai motornak (még ha maranelloi is) relatíve nem sok köze van egy F-1-es motorhoz. Azoknak 300 LE feletti a literteljesítményük és két versenyt kell kibírni, utána kuka. Egy utcai szívómotornak jobb esetben 100-150 közötti a LE/liter tudása és évekre meg több tízezer kilométerre tervezték.
A másik, hogy a Renault sok autót gyárt, szintén nem jelent sokat az F-1-ben. A Suzuki is sok autót gyárt :)))
Jelenleg én egy olyan autóról tudok, amit nagyobb darabszámban állítanak elő és V10-es motorja van, ez a Viper. V8-assal meg Dunát lehet rekeszteni :) Ebből kiindulva az amcsiknak kéne V8-as F-1 motort csinálni, mert náluk van a legtöbb ilyen motorú autó, tehát nekik lehet a legnagyobb tapasztalatuk. Ez meg ugye hülyeség :)))
Találós kérdés: melyik autógyár csinálja a legtöbb V12-es motort évente? :)))
Tom122005-07-05 15:09:46 // 2293
Ja, akkor már nem csak egy dologban értünk egyet! :-)
Silverstone? Meglátjuk... Nem fogadnék senkire. Egyszer, még "fénykorában" tettem MS-re, pont akkor kieset...:-S /-40e Ft/
Inner Circle2005-07-05 14:20:03 // 2292
" Ezt ki mondta?/nem vizsgáztatlak, csak kérdezem:)/"
Ezt én mondtam :-) És arra vonatkozott, hogy néhány tifosinak itt az a fixa ideája hogy én utálom a Ferrarit és mindennek drukkolok, ami a Ferrari ellen szól. Pedig ez hülyeség, és ezért húztam alá, hogy a gumiszabály ugyan a Ferrari kárára hatott és néhány versenyre izgalmassá tette az F1-et, mégse mondom hogy egy lépés lenne a jó irányba.
Egyébként, visszatérve az idei évadra, szerintem Silverstone-ban legfeljebb a McLaren műszaki hibája veheti el tőlük a győzelmet. Hacsak nem lesz valami olyan izgalom, mint tavaly :-)
zolee1452005-07-05 14:16:37 // 2291
OFF összeszedett a gépem egy vírust, szóval most ritkán jutok nethez, de azért vannak dolgok amik mellett nem mehetek el szó nélkül ON
nem igazán örültem a hosszan tartó Ferrari uralomnak, mert unalmas volt. Ez viszont nem azt jelenti, hogy örülnék annak, ha ugyanezt a Renault csinálná, vagy bárki...
A Ferrarihoz csak annyit fűznék, hogy úgy nehezebb nyerni ha ellenfelek is vannak a pályán :)))
MS 3. helye, és RB 9. helye tükrözi a két pilóta közti különbséget, még akkor is, ha RB ilyen-olyan hibákra hivatkozik, ennyi kb van köztük...
Egyebet nem mondhatok...
Tom122005-07-05 13:05:50 // 2290
Átlagos volt abból a szempontból, hogy se kiugró pozitív, se negatív esemény nem volt. Akkor élvezetest írtam volna, ha találtam volna benne valami élvezni valót. Szerinted miért úgy fejeztem be, hogy:"Csak minél kevesebb ilyen verseny legyen idén!!!" ? ...mert úgy tetszett?
DE! Végre valamiben egy véleményen vagyunk: hogy ez a gumiszabály az utóbi évek egyik legrosszabb húása volt a FIA-nak. Egy "ki a gyorsabb" /ennek így kéne lennie/ F1-ből "kinek a gumija bírja tovább" versenynek nem nagyon nevezhető taktikai demostráció lett... Még hogy motorcsere nélkül, rendben, a motorok azért már vannak annyira megbízhatóak, hogy kibírják, de a gumi mindig is fogyóeszköz volt a versenyeken, nem tudom, miért pont ebbe "kötöttek bele". Nekem egyébként első hallásra sem tetszett ez a gumi-ügy...
Ezt ki mondta?/nem vizsgáztatlak, csak kérdezem:)/
"Attól hogy a legjobb csapat alól valami hülye szabálymódosítással kihúzzuk a szőnyeget, hosszú távon nem lesz izgalmas a verseny. Alapvető reformok nélkül ilyen futamok következnek, mint a hétvégi..."
Balage2005-07-05 12:44:10 // 2289
Azért minden dícséret a tiéd, szépen válaszoltál mindenkinek! :-)))
Szóval szerintem a V8-as motor építésének gyakorlásában azért a Ferrari előrébb tart(hat), mint a Renault. Közúton meg pláne.
És véletlenül sem szeretném leírni a Renault-kat, volt nekem is, a családban eddig 4 "puncis" autó volt :-DDD, tényleg meg voltunk elégedve velük.
És kétségtelen, hogy azért nagyon ott vannak az F1-ben is.
Inner Circle2005-07-05 12:28:34 // 2288
Rory Byrne a régi tervező, Aldo Costa az "új", de ő is régi Ferraris ember. De úgy látszik, ő nem bírt Byrne zsenijével...
http://cranialcavity.net/fullthrottle/wp/index.php/ferrari-designer-byrne-steps-back
Inner Circle2005-07-05 12:25:19 // 2287
Nono, azért a Ferrari 1996-ban alapvetően új motort kapott. Schumacher remekül meglovagolta a Ferrari fejlesztési hullámát és iszonyatosan sokat dolgozott a csapatnak, de szó sincs arról hogy ezt a hullámot ő indította volna el.
"Azt ígérte, hogy 3 éven belül világbajnok csapatot hoz ki ebből a sz@rkupacból... Összejött (...) Gyorsan felektünk?????"
Eszerint igen, mert nem jött össze (1999-ben lett csapat VB a Ferrari és 2000-ben egyéni Schumacher, 96-97-98 meg már három év - na jó, egy-két év eltérés még nem a világ, fő az eredmény) :DDD
Inner Circle2005-07-05 12:21:49 // 2286
"Szerinted mennyit kapott ezért az egy ujjmozdításért???"
Pontosan ugyanannyi dollárt, ahány F1-néző a másik (középső) ujját mozdította meg a múltkor Michelin-FIA-balhé miatt :DDD
Inner Circle2005-07-05 12:20:32 // 2285
"Visztont arra nagyon kiváncsi leszek, hogy ki mire lesz képes a V8-as motorokkal jövőre. És ha a közutakat nézem, olyan túl sok V8-as Renault nem nagyon szaladgál... annál inkább Ferrari."
Na igen, de viszont sokkal több Renault szaladgál mint Ferrari, tehát az autóépítés terén a franciák sokkal többet tudnak a Ferrarinál!... és ez az érv ugyanolyan komoly volt, mint a tied :-)
Egyébként még kérdés hogy mi lesz a V8-asokkal, hiszen ha minden igaz, a V10-esekkel is lehet majd menni. Persze fordulatszám-korlátozással. A Minardi máris jelezte hogy nem vált majd V8-ra. (Azt hiszem a BMW sem.) Pedig a Cosworth új V8-asát már tesztelték és állítólag nagyon jó - de még senki sem mondta, hogy azzal menne jövőre...
Inner Circle2005-07-05 12:17:13 // 2284
Átlagos?... irigyellek ha találtál benne élvezni valót :-) Szerintem borzalmas volt, jól mutatta hogy a szabályok évenkénti toldozása-foldozása nem segít az F1-en. Tavaly és tavalyelőtt is év elején nagy hangon dicsérték Bernie-ék az új szabályokat, nem beszélve az idei évről, hogy most aztán tényleg sikerült megreformálni az F1-et és hú de izgalmas... Izgalmasnak éppen izgalmas volt, de az ilyen gumicsere-betiltós meg kéthétvégés motoros szabályok legjobb esetben is csak ideig-óráig oldják meg a dolgot. A Tifosik figyelmébe ajánlom a következő mondatot :-) Attól hogy a legjobb csapat alól valami hülye szabálymódosítással kihúzzuk a szőnyeget, hosszú távon nem lesz izgalmas a verseny. Alapvető reformok nélkül ilyen futamok következnek, mint a hétvégi...
Willy2005-07-05 08:33:38 // 2283
Egy kis érdekesség az Origótól:
Folytatódik a fociláz Budapesten: a Real Madrid és az argentin nemzeti tizenegy vendégszereplése mellett július 27-én a Forma-1-es pilótaválogatott is összecsap egy magyar All Star-csapattal a Puskás-stadionban.
A Real Madrid és az argentin válogatott sztárjai mellett a Forma-1 csillagait is megcsodálhatjuk idén a Puskás-stadionban, július 27-én, este negyed kilenctől ugyanis a Michael Schumacher vezette együttes - soraiban többek között még Fernando Alonsóval, Jarno Trullival, Giancarlo Fisichellával, Vitantonio Liuzzival, Baumgartner Zsolttal, a régi nagyok közül pedig Riccardo Patresével! - összecsap egy magyar All Star-csapattal. Róluk közelebbit egyelőre nem lehet tudni, később jelentik be, kik lépnek pályára.
Ahogy a pilótaválogatott eddigi történetében mindig, úgy ezúttal is jótékony célra megy a találkozó teljes bevétele. Harminc százalékban az UNESCO-hoz, hetvenben pedig különböző alapítványokhoz - a meccset élőben közvetítő Duna Televízió kérésére határainkon túlra is.
Arról egyelőre nem született döntés, hogy a mérkőzésre megnyitják-e a Puskás-stadion felső karéját, így per pillanat 22-23 ezer szabad jegyre lehet számítani. Ezeket egyébként tulajdonképpen jelképes áron, kilencven százalékban hatszáz forintért lehet megszerezni, csak a középső tribünre szóló tiketteket adják majd 1600-ért. Az összecsapást a 12 éven aluli gyermekek ingyen tekinthetik meg.
Baumgartner Zsolt elmondta, hogy a hétvégén a Minardi-csapat vendégeként a Francia Nagydíjon járt, ahol több pilótával is beszélgetett a mérkőzésről. Minden résztvevő örömmel várja a gálát, Michael Schumacher személyes üzenetet is küldött. ("Mindig nagy öröm számomra, ha a 'Nazionale Pilotiban' játszhatom, jó érzés együtt lenni a csapattal. Ráadásul ennek az egésznek célja van, elégedettséggel tölt el, ha adhatok valamit azoknak, akik kevésbé szerencsések, mint én. Nagyon várom a budapesti meccset, őszintén remélem, hogy mindenki nagyon jól fogja érezni magát!") A huszonöt éves múlttal büszkélkedő pilótaválogatott eddig 13 millió eurót gyűjtött össze fellépései során.
A jegyértékesítés szerdán az Örs vezér téri Sugár üzletközpontban kezdődik, hétfőtől pedig az ország nagyobb jegyirodái is megkapják a saját adagjukat. A hivatalosan Mai CASCO Futball Grand Prix elnevezésű esemény egyik médiatámogatója az [origo]: a napokban indul külön oldalunk, amelyen a meccsel kapcsolatban minden megtalálható lesz.