Megérkezett a Milano!

2024-04-10  Alfa Amore
Az Alfa Romeo leleplezte vadonatúj modelljét, a Milanót. Talán az eddigi legmegosztóbb Alfa lett, de izgalmas részletekkel és komoly csúcsmodellel csábít.
Hírek >> 2024  

Az Alfa Romeo Milano bemutatója visszanézhető online itt:

Megérkezett az Alfa Romeo új kompakt autója, a Milano. A Fiat 600e és a Jeep Avanger méretosztályába érkező crossoverrel a Giulietta és a MiTo korábbi tulajdonosaira is céloz az Alfa Romeo, bár egyelőre úgy tűnik, hogy a magyarországi és a nemzetközi fórumokon is inkább negatívak a reakciók. 

Ami egészen biztos, hogy a Giulia/Stelvio páros, majd a Tonale után egy egészen új formanyelvvel érkezik a Milano, és valószínű, hogy a célcsoportja is más, mint a márka másik három modelljének. 

A külső

A 4,17 méter hosszú, 1,78 méter széles, 1,5 méter magas autót kompaktnak nevezi az Alfa Romeo, a B-SUV kategóriába érkezik, ami jelenleg az egyik legnépszerűbb kategória az autópiacon. Nem véletlenül célozta meg az Alfa Romeo ezt a méretosztályt. 

Ha az autó arányait akarjuk elképzelni, elég szemügyre venni egy Jeep Avengert, nagyjából hasonlóra számíthatunk, ugyanis a legkisebb Jeep 4,08 méter hosszú, 1,78 méter széles és 1,53 méter magas. 

A Milano az első Alfa Romeo, amelyet külföldön gyártanak majd (emiatt is kapott rengeteg negatív kritikát Olaszországban). A lengyelországi Tichyben készül majd, csakúgy, mint a Fiat 600e és a Jeep Avenger, illetve itt gyártották a Fiat 500-ast is. 

A formanyelv elsőre furcsa, és a nehéz a sok negatív kommentet félretéve szemlélni az autót. De jó elveszni a részletekben. Az autó elején furcsák a fekete betétek a lámpák alatt, de a hármas osztatú menetfény utal az elődmodellekre. Talán a legtöbb kritikát a formabontó scudetto kapta, az már nem egy klasszikus pajzs, hanem rákerült a kereszt és a kígyó, de választható egy olyan is, ahol a kaligrafikus Alfa Romeo logó kerül fel a rácsra.

Az autó oldalán izgalmas az övvönal, ami a C-oszlopig emelkedik, majd "leesik" és egy hirtelen megszünő zömök "farokban" fejeződik be, ami egyben a hátsó lámpasort is tartalmazza. A bemutató szerint ez a hirtelen lecsapott far jót tesz az aerodinamikának is. 

Végre ismét visszakaptuk a korábbi Alfa Romeókon megszokott hátsó rejtett kilincset, és izgalmas geg a C-oszlopokon megjelenő kígyó logó is.

A belső 

Alfás szemmel az autó belseje lett a legizgalmasabb, nem is nagyon lehet belekötni. Brutálisan látványos első ülések vannak a bemutatott Milanóban, integrált fejtámlával, rajtuk pedig egy pajzsot formáló nyílással. Vagányak a légbeömlők, a vezető felé van fordítva a kijelző, amelyet elrejtettek a műszerfalban. Külön gombsora van a klímapanelnek is, nem kell mindent egy tabletről vezérelni, mint más új autókban.  

Eltűnt a tekerős DNA-kapcsoló, helyette a Stellantis más modelljeiben már látott módválasztó kapcsolót kapjuk meg. A start-stop gomb lekerült a kormányról, viszont hangsúlyos helyre, a középkonzol közepére tették.

Az első elektromos Alfa Romeo!

A külsővel kapcsolatos negatív kritikák eléggé elvitték a hansgúlyt arról, hogy ez az Alfa Romeo első teljesen elektromos autója.

A MILANO ELETTRICA-ba, azaz az elektromos változatba 54 kWh-s akkumulátort kerül, amely kétféle teljesítményváltozatban érhető el: 156 lóerős vagy 240 lóerős is lehet. Utóbbi modell, a Veloce, amely összkerékhajtású lesz.

A sajtóanyag szerint a MILANO ELETTRICA vegyes használat mellett több mint 410 km-es hatótávolságot kínál az autó hátsó, csapott kialakításának köszönhetően. Városban ez akár 590 km is lehet a WLTP szerint. Mindez egyebek között a kiváló aerodinamikai teljesítménynek és a prémium kompakt autók közül a legkisebb tömegnek köszönhető. Az elektromos csúcsmodell mindössze 1545 kilogrammos (!!!), míg a hibrid változat 1305 kilogrammot nyom. Ezek a mai autóknál nagyon kis súlynak számítanak.

A 100 kW-os egyenáramú gyorstöltő állomásokon nem egészen 30 percre van szükség ahhoz, hogy az akkumulátor töltöttségi szintje 10%-ról 80 százalékra emelkedjen.

Egyelőre sem gyorsulási adatokat, sem végsebességet nem közölt az Alfa Romeo.

A hibird változat a MILANO IBRIDA. Ez a modell a 136 lóerős 48V Hybrid VGT (változó geometriájú turbófeltöltő) az egyetlen olyan prémium kompakt modell, amely Q4 összkerékhajtással is elérhető, méghozzá automatizált szabályozású hátsókerék-hajtással.

Felszereltségi csomagok

Az IBRIDA és ELETTRICA modellek háromféle felszereltségi csomaggal lesznek rendelhetők.

Az Alfa Romeo MILANO felszereltségi stratégiája minden eddiginél egyszerűbbé teszi az ügyfelek számára a modell konfigurálását.

A Techno a legmagasabb szintű biztonságot, technológiát és funkcionalitást kínálja, a 2. szintű önvezető képességtől kezdve a kéz nélkül nyitható csomagtérajtón és a LED-Mátrix fényszórókon át a virtuális asszisztenssel kiegészített, online navigációig.

A Premium kivitel a kényelemre és az exkluzivitásra helyezi a hangsúlyt, a műbőr/szövet kárpitozástól kezdve az elektromosan mozgatható, vezető oldali masszázsülésig; a belső hangulatvilágítástól az alumínium pedálokig és lábtámaszig.

Végezetül a Sport kivitel, amely magától értetődően a lehető legsportosabb verzió Sabelt üléseivel, Alcantara kárpitozásával, és sportos külső stílusjegyeivel.

Hamarosan bele is ülhetünk!

Az Alfa Romeo MILANO SPECIALE Magyarországon május végétől lesz rendelhető. Az első autók várhatóan az ősz folyamán érkeznek meg a hazai piacra.

Az első magyarországi leleplezését június végére tervezi a forgalmazó. 

Még több kép a Facebook-oldalunkon.

 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Junior (Milano)

Az utolsó 3 hozzászólás:

carver2024-10-04 14:33:09 // 361
A Giuliát én sem váltanám le semmire, mert egyedül egy BMW ami vezetési élményben hasonlítható hozzá, de hát az meg BMW... De a második, szaladgálós autónál - nálam - sokkal többet nyom a latba a praktikum és a kényelem, és kevesebbet a vezetési élmény. Arra ott van a Giu. A Junior pedig arra amire nekünk kell nem praktikus. Továbbra is nagyon tetszik és biztos utána fognak fordulni az utcán, de annyira szűk a hátsó üléssor meg a csomagtartó, hogy az nekünk kevés lesz.

Persze lehet hogy a hibrid nagyobb lesz de kétlem.

Az Avenger nem prémium, de nem is állítja magáról viszont cserébe kívül belül vicces, friss, ötletes.

KIA-kba beültem, Sportage-tól felfelé nem éreztem óriási különbséget az Alfához képest (csak belső térről beszélek). Egy modern letisztult nagyképernyős belső tér,friss design sokat dob az érzeten (annak akit ez érdekel, és az érdeklődők mennyiségéből ítélve sokakat érdekelt), akkor is ha nem a legdrágább anyagok vannak mindenhol. Cserébe prémium térkihasználás van, hátul óriási hely van, még a Niro is nagyobb belül mint a Tonale. És azért szerintem az Alfa még mindig nem annyira prémium az anyaghasználatban, design-ban mint a németek, főleg mióta elkaszáltak egy csomó extrát. Az a kivitel ami nekem van a Giuliában szerintem megüti a prémiumot, de nem is lehet most megvenni... Nem kéne sok a mostani felszereltségi szintekhez sem, csak kicsit lazítani kéne a profitmaximalizálási nyomáson és betenni (meg visszatenni) pár olyan extrát, ami ma már elvárt a prémium szegmensben...

Sry ha túl szőrös szívű vagyok, de Imparato nagy dérrel dúrral bejelentette hogy az Alfa prémium autó lesz, az árát azonnal felvitte a prémium szegmensbe de nem látom hogy az autó is megérkezett volna oda. Persze a Stradale az ott van, de amit ma a szalonban meg tudsz venni az szerintem nincs közelebb a prémium kategóriához mint amennyire 2016-ban volt. Sőt.

Nagyon várom az új Stelviót meg Giuliát, remélem az minden aggályt eloszlat majd...
zümi1662024-09-30 17:52:46 // 360
Én majd 2 hét múlva fogom megnézni a Juniort Kecskeméten, kíváncsi leszek rá nagyon. Azt már így látatlanban ki merem jelenteni, hogy szerintem 2 felnőtt 2 gyerek, bevásárlás, nagyihoz utazgatás, ezt a szintet megtudja ugrani, a bicajos dologhoz nem tudok hozzászólni, de bizonyára 3 bicajt ráakasztani az más márkánál sem egyszerű. Esetünkben a Giulietta helyett nagyon eltudnám képzelni, melóba járni, meg az általad említett dolgokra ideális lenne.
Ami a Tonale-t illeti, kérdésedben a válasz, a futómű, a vezetési élmény, a precíz pontos irányíthatóság az a plussz, amivel többet tud a többinél, ezért kerül többe, meg persze az embléma, hisz az Alfa prémium kategória, a Kia, Jeep, Skoda, meg még amiket írtál nem azok.
A márkahűség megint egy másik kérdés, nálam szóba se jöhet más márka, nem érezném jól magam semmi másba. Az az êlmény amit ad az Alfa, a társaság, az intès/villantás, az összejövetelek, nekem megérik a felárat.