Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű

AlfaWatch2019-10-10 23:12:47 // 19724
Sziasztok!
Eladó lett gyári 16"-os alufelnim,Dunlop Wintersport 4D téligumikkal. 7mm profilmélységgel rendelkeznek, 2014. 32. hetében lettek gyártva. A felnin kisebb sérülések vannak, de nem zavaróak. Tökéletesen futnak, nem ütnek. Kettő téli szezonban használtam. Eladás oka, nyárra 17"-os alufelnit veszek. Jelenleg vidéken vannak, így egyenként nem tudtam fotózni őket, mihelyt tudom pótolom a képeket.
Irányár 120000 Ft.

Érdeklődni emailban.



szállító812019-10-10 10:46:31 // 19723
Szia,

Azt lehet esetleg tudni, publikus -e, hogy mi bajuk lett?

Tényleg csak a kíváncsiság miatt kérdezem, mert lassan egy kisebb vagyonban van a futómű project és még nagyon mást nem csináltam az autón.

Jó lenne tudni, hogy ha rosszul alakulnak a dolgok, akkor mire számítsak.

Én eddig abban bíztam, hogy a Bilstein a Koni mellett a másik nagy név a szakmában, nagyon selejtes terméket csak nem adnak ki a kezeik közül... remélem nem tévedek.

Üdv.Gergő
szállító812019-10-10 10:42:56 // 19722
Szia,

Igen, nyilván a Bilstein B6 (vagy B8) lenne a legideálisabb megoldás, de az az A4 alá igencsak borsos áron lett volna, még a Szakál-Metál -os kedvezménnyel is. A B4 szett alig állt meg 100E Ft -ból (kedvezménnyel), míg a B6 szett lett volna közel 180E HUF. A B8 / B12-14 szettek meg több százezres árban lettek volna csak elérhetőek.

Így az új B4 -eket elvittem a Katona Gáborhoz Dömsödre, hogy hozza ki belőle a lehető legtöbbet, ami utcára jó lehet. Még egyenlőre nem jutottam el a beszerelésig, de ebben a formában egy B6 szett árához képest belefért a vételár, az Katona Gabor munkadíja, illetve 4db használt Eibach -40mm -es rugó, illetve az oda vissza szállítás Dömsödre (Kiskunlacházi versennyel egybekötve).

Igaz leghamarabb már csak tavasszal fogom a Bilstein/Eibach szett előnyét élvezni, mert amint össze van rakva a futómű, akkor megy az autó még fényezni, utána még összerakni, így ez az év már elbukott sajnos.

De ha összeáll minden és már lesznek tapasztalataim, akkor jövök ide is beszámolni, hogy érdemes-e ilyen úri huncutságokra elszórni a pénzt vagy inkább maradt volna a gyári.

Üdv.Gergő
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Helgi2019-10-07 06:37:05 // 19720
Bilstein B4-el nincs, viszont én 146alá Bilstein B6 Sport-ot tettem. Egész jó, bár én picit többet vártam tőle. Bilstein B8 sport, de inkább Kayaba (KYB). De lehet, hogy kissé túl maximalizáltam az dolgot.. :)
szállító812019-10-06 22:00:47 // 19719
Sziasztok, igaz nem Alfa Romeo felnik, de hátha valakinek "off" -os autóra jó lehet. 1 pár Audi A4 b5 alufelni 185/65 r15 Pirelli téli gumikkal szerelve, saját autómra rakattam össze, de a megváltozott fék méretek miatt már nem lesz jó az autómra, így nem őrizgetném tovább. Minden adat, kép és elérhetőség a linkre kattintva érhető el.

1pár AUDI A4 b5 gyári alufelni 185/65 R15 Pirelli téli gumikkal szerelve eladó!

Köszöntem a figyelmet!

Üdv.Gergő

szállító812019-08-27 21:38:03 // 19718
Sziasztok,

Szeretném kérdezni, hogy valakinek van -e innen a csoportból tapasztalata Bilstein B4 lengéscsillapító szettel? "off autó" alá lenne, de beszerelés előtt szerintem elküldeném a Katona Lengéscsillapító szervizbe, hogy keményítsenek rajta valamicskét.

A cél az lenne, hogy a borsosabb árú Bilstein B6 teljesítményét sikerüljön valamennyire megközelíteni. Katona Gábor Úr szerint nem lehetetlen a dolog, viszont így jóval kedvezőbb áron jönne ki a mutatvány.

Eibach -30mm -es rugók, meg a Katona által kezelésbe vett lengéscsillapítóknak már szerintem egy használható utcai szettet kellene eredményezniük. Az alany egy '97 -es Audi A4 quattro lesz, ha ez számít valamit.

Válaszaitokat a tapasztalataitokról ez ügyben előre is köszönöm!

Üdv.Gergő

VV62019-06-23 13:13:35 // 19717
Milyen kerék van rajta? Gumik között is nagy különbség lehet: vannak egészen puha vagy nagyon kemény oldalfalú gumik is,amelyek nagy komfortkülönbséget tudnak okozni.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-05-31 09:03:35 // 19715
Üdv Urak!

Futómű elméleti vetületeit tőlem jobban vágókhoz lenne 1 kérdés - jelzem inkább érdekel mint zavar a jelenség, szerdán Dunakesziben leadva a donor 129k-t futott gátlóit elvileg az utolsó probléma is elhárult hogy a "projektállapotú" orrfutóból végleges legyen...

Szóval most kuplungcsere és az autó alatt vettem észre hogy a 4 éves első gumijaimnak kintről nézve még újszerű a mintázata de mindkettő belül a "sarkán" meg oly kopott, hogy kilátszott már itt-ott a fémszövet! Nyilván vettem 2 újat meg felidéztem az előzményeket:
-2015ben lett az orrfutó szétszedve,átnézve és átszilentezve.
-elvittem utána futóműveshez, aki agyf..szt kapott hogy egyanyás a beállítás az összekötő végén, minden mozzanatnál ki-és vissza kell kötni a gátlóból a gömbfejet :-( Nem volt rá egy fél napja -azért vállalta be előtte mert a programja szerint kontraanyás állítás van ebben az autóban. OK, hagytuk annyiban...
-kiderült hogy tényleg, 1-2 év után az Alfa is belátta a hülyeségét és megcsinálta kontraanyásra az összekötőket
-nemrég vettem ilyet az elfekvőből , a kuplungcsere remek alkalom volt hogy berakjam. Milliméterre beállítottam a rudak hosszát a manual szerinti alapméretr

namost: jó úton semmi változás, de a városi rosszakon úgy megy, mint valami rugózatlan elöl is merev tengelyes kordé, a keresztbordákon szinte elugrik az eleje, hepehupáson meg bileg össze-vissza.
Ez az egyszerű, de parádés futómű eredetileg sem díjazza az ilyen f..s utakat de érezhetően romlott ezekben a szitukban a szerelés óta - márpedig csak a nyomtávrúd lett cserélve és (nem mértem össze) de nyilván a hossza más lett...
Nyomtávváltozás okozhatja a jelenséget?
(gumiméret nem változott és nincs túlfújva sem)
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
RomeoOne2019-04-04 17:37:40 // 19713
Mozgókúpos kerékcsavarral használtad?
Kn[.]xX2019-04-04 17:32:45 // 19712
Eladó Vossen CVT mintájú alufelni szett 17"

Érdeklődni a falamon vagy a hirdetésben szereplő telefonszámon lehet.

4 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2019-03-20 08:46:00 // 19707
Én is magam szerelem, letörlöm pípírtörlővel a csavarokat és a kerékagyat, majd kis zsírt teszek rá.
Amúgy ez is hitvita, az egyik gumis azt mondja zsírozni kell és akkor nem "rohad" össze, a másik meg azt mondta , hogy Istennek nem tetsző dolog a zsírozás :)
Tocke2019-03-20 08:08:08 // 19706
Pici rézpasztával húzom át a meneteket beszerelés előtt. Hogy van e értelme? Nem tudom, de nem is árt az biztos :-)
berobbantam2019-03-20 06:30:03 // 19705
Nekem mindíg szárazon teszi vissza a gumisom és 115 nM-el van lehúzva.Eddig még nem hagytam el de rá sem rohadt
Coyote2019-03-20 06:18:08 // 19704
Bár nem Alfás, de mégis kiváncsi vagyok ki hogyan csinálja. Az egész tegnap este kezdődött a munkahelyemen és pikk pakk jo kis vita kerekedett belőle 😁
Tegnap melo után feltettem a nyári gumikat amihez pár kollégám is csatlakozott ki-ki a saját autójával. Majd miután leszedtem a kerekeket meg kicentíroztam őket feltettem a nagy kérdést.... Kell e valamivel bekenni a csavarokat visszarakáskor. No ekkor gyakorlatilag akkora kis vita alakult ki hogy csak na 😁
Valaki azt mondta nem, valaki szerint réz spray, aztán jöttek a wd pártiak meg azok akik egy kis zsír sprayt kell rakni rá. Szóval itt is felteszem a kérdést, kell e?

Én szárazon tettem vissza a csavarokat. Ugy gondolom igy tart a legbiztosabban 🙂
RomeoOne2019-03-10 17:38:15 // 19703
Lehet, hogy ez csak egy Michelin-es CGI
Skodra2019-03-10 14:21:35 // 19702
Sziasztok! Valaki tudja milyen márka,mi a neve ennek a felninek? Köszi!
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
RomeoOne2019-02-11 13:39:54 // 19700
Nem tudom pontosan, hogy a fémszálas réteg melyik. Ha az az, amiről az abroncsok a nevüket is kapják, akkor a radiál gumiban valóban keresztben futnak a fémszálak, de a diagonál abroncsban nem hosszában futnak, hanem 45°-os szögben, átlósan.
Az eredeti mondandóm egyébként csak annyi lett volna, hogy mivel ezeknek orientációja van, nem mindegy, hogy egy valamekkora és valamilyen alakú sérülés milyen irányban keletkezik a gumin, mert függhet ettől a károsodás mértéke. Lehet, hogy a szemléltetőpéldám így pont nem volt helyes.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
RomeoOne2019-02-11 10:28:08 // 19698
Én is nézegettem ezeket, de azon kívül, hogy szép színes ábrák, az nem derül ki belőlük, hogy melyik rétegnek milyen szerepe van az abroncs szerkezeti integritásának szempontjából.
tomcsi1462019-02-11 10:19:04 // 19697
Tomi bólogat! -:)
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
RomeoOne2019-02-07 12:20:13 // 19695
Tegyük fel, hogy egy fémlemez kapja el. Másfél centis vágást csinál. Ha a futófelület hosszában csinálja, lehet, hogy átfut két fémszál között és nem sérül meg egy sem. Ha keresztben megy bele, akkor meg átvág egy csomó fémszálat is. Nem ugyanaz.
tomcsi1462019-02-07 11:56:05 // 19694
Nem vitatkozásul, de a futófelület alatt szépen egyenletesen futnak a fém és a szövetszálak. Vagyis ha valahol ott megsérül, jó eséllyel mindenhol ugyan azt a kárt okozza a csavar, szög. Régebben simán behúztak a szög helyére egy "hernyót", most viszont erősen kiszámlázták az új gumit + szerelést. Nem az én zsebemből húzták ki a lóvét, de azért a saját autómat oda az tuti, hogy soha nem vinném...
RomeoOne2019-02-06 15:53:07 // 19693
Nem csak a mérettől függ. Azt is mondták, hogy nem mindegy, hogy hogy kapja el a fém meg szövetszálakat. Lehet kicsi lyuk is, ami nagy kárt okoz. De én nem szívesen javíttatnék egy gumit, csak ha nagyon apró a hiba. Elég lendületesen szoktam menni, nem hiányzik, hogy egyszer csak ott a gyengébb ponton megadja magát...
tomcsi1462019-02-06 14:53:45 // 19692
Pont ezért kérdeztem...
A tesómnak egy fél olló (hogy került az az útra?) vágta át, azt én szó nélkül kicseréltettem vele, de az volt vagy 5-6 cm széles vágás.
Egy nagy gumihálózatnál szerintem át..tak, mert egy 2-3 mm-es sasszeg ment át a gumin és cseréltették.
Még szerencse, h céges autóról volt szó....
RomeoOne2019-02-06 14:50:02 // 19691
Elviszed a gumishoz és megmondja, hogy tudja-e még javítani :)
Nekem majdnem fél centi átmérőjű ment bele, arra azt mondta, hogy még tudná javítani. De én inkább vettem újat, nem akartam javított gumival járni.
tomcsi1462019-02-06 14:45:29 // 19690
Sziasztok!
A gumijavításhoz értőktől kérdem: a gumi futófelületébe (tehát nem az oldalfalhoz közel eső részbe) mekkora az az átmérőjű szög, csavar, stb. az, amikor már nem javítják a gumit, hanem kidobandónak ítélik?
Botond12222019-02-02 19:47:59 // 19689
Sziasztok, szinte biztos hogy kérdezte már valaki korábban de tudnátok segíteni hogy hol és kb mennyiért lehetne rendbehozni a megjárdázott alufelnit? semmi komoly csak a pereme van lekoptatva és szeretném megcsináltatni... Köszi előre is!
DennisBeru2019-01-18 20:47:44 // 19688
Sziasztok! Olvastam visszafelé párat, de nem találtam még, Dunaújváros illetve környékén tudtok alufelni szinterezést/festést? Köszönöm
RomeoOne2019-01-17 20:57:18 // 19687
Lehet, hogy egy kicsit lenyal belőle, de az enyémen is megmaradtak a domború betűk is. Nem olyan ez azért, mint ha forró vízsugárral locsolnál jeget :)
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
RomeoOne2019-01-17 19:35:36 // 19684
Milyen felniről lenne szó? Azért az durva lenne, ha homokszórástól elfogyna az anyag :DDD
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
ZoliNix2019-01-17 15:43:34 // 19682
A porfestés stabilabb bevonat, viszont ha sérül nem lehet rendesen javítani.
Meg olyan "vastag" hatása lett, kicsit elvette az éleket.
Lehet hogy legközelebb az oldószeres festést választom.
Meg ha homokszórják maradnak az anyagban homokszemcsék (persze ha maratják akkor nem), amik miatt meglazulhat a festék idővel. Mi mindent porfestünk a cégnél, gyorsabb nem olyan sérülékeny, 20perc 180-200 fok, kihűlve kész. De azok lemezalkatrészek.
4 db csevegős hozzászólás elrejtve
ZoliNix2019-01-17 14:10:19 // 19677
Vigyázzatok a porfestéssel.
Valószínű már volt javítva 2 felnim, mert festés után 2 jó lett, 2 meg akkora tojás hogy alig lehetett kinyomkomkodni. (festés előtt megnézettem a gumissal mikor leszedettem a gumit, akkor még nem volt baja) Valószínű az előző görgőzésnél bennemaradt feszültség a melegben elvitte az egészet.
A felület szép lett, lakkréteg is van rajta, de nagyon nem voltam boldog mikor megláttam mekkorát üt.
RomeoOne2019-01-17 12:12:25 // 19676
Szerintem a gyári az nem, bár a nyakamat nem tenném rá, mert elég matt. Ha nagyon finomszemcséset választasz, akkor elérheted vele kb. azt a hatást sztem. Full sima legyen a színkártyán olyat válassz, ne olyat, ami érdes.
Macccy2019-01-17 12:08:43 // 19675
Köszi srácok!


A gyári "ezüst" vagy antracit, fényes felülettel (lakk?) az jól sejtem, hogy nem szinterezés? Egyébként végeredményt tekintve mi a különbség a két megoldás között?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak