Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű

VV62019-06-23 13:13:35 // 19717
Milyen kerék van rajta? Gumik között is nagy különbség lehet: vannak egészen puha vagy nagyon kemény oldalfalú gumik is,amelyek nagy komfortkülönbséget tudnak okozni.
gyurma2019-06-23 10:58:02 // 19716
Sziasztok! Eladnám a felniket, különleges egyedi sorszámozott! Mulini típusú 8x18 és 166-ra való.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-05-31 09:03:35 // 19715
Üdv Urak!

Futómű elméleti vetületeit tőlem jobban vágókhoz lenne 1 kérdés - jelzem inkább érdekel mint zavar a jelenség, szerdán Dunakesziben leadva a donor 129k-t futott gátlóit elvileg az utolsó probléma is elhárult hogy a "projektállapotú" orrfutóból végleges legyen...

Szóval most kuplungcsere és az autó alatt vettem észre hogy a 4 éves első gumijaimnak kintről nézve még újszerű a mintázata de mindkettő belül a "sarkán" meg oly kopott, hogy kilátszott már itt-ott a fémszövet! Nyilván vettem 2 újat meg felidéztem az előzményeket:
-2015ben lett az orrfutó szétszedve,átnézve és átszilentezve.
-elvittem utána futóműveshez, aki agyf..szt kapott hogy egyanyás a beállítás az összekötő végén, minden mozzanatnál ki-és vissza kell kötni a gátlóból a gömbfejet :-( Nem volt rá egy fél napja -azért vállalta be előtte mert a programja szerint kontraanyás állítás van ebben az autóban. OK, hagytuk annyiban...
-kiderült hogy tényleg, 1-2 év után az Alfa is belátta a hülyeségét és megcsinálta kontraanyásra az összekötőket
-nemrég vettem ilyet az elfekvőből , a kuplungcsere remek alkalom volt hogy berakjam. Milliméterre beállítottam a rudak hosszát a manual szerinti alapméretr

namost: jó úton semmi változás, de a városi rosszakon úgy megy, mint valami rugózatlan elöl is merev tengelyes kordé, a keresztbordákon szinte elugrik az eleje, hepehupáson meg bileg össze-vissza.
Ez az egyszerű, de parádés futómű eredetileg sem díjazza az ilyen f..s utakat de érezhetően romlott ezekben a szitukban a szerelés óta - márpedig csak a nyomtávrúd lett cserélve és (nem mértem össze) de nyilván a hossza más lett...
Nyomtávváltozás okozhatja a jelenséget?
(gumiméret nem változott és nincs túlfújva sem)
Kn[.]xX2019-04-04 17:41:35 // 19714
igen és a kerékőr is az
RomeoOne2019-04-04 17:37:40 // 19713
Mozgókúpos kerékcsavarral használtad?
Kn[.]xX2019-04-04 17:32:45 // 19712
Eladó Vossen CVT mintájú alufelni szett 17"

Érdeklődni a falamon vagy a hirdetésben szereplő telefonszámon lehet.

Piritu2019-03-20 12:08:01 // 19711
Mert te még nem tekertél ki berohadt csavart :-DD
Coyote2019-03-20 12:03:27 // 19710
Én sose kenem. Kicsit átkefélem drótkefével aztán megy vissza. Ésszel meghúzva és eddig sose rohadt össze egyik csavarom se. 🙂
Buksi2019-03-20 09:24:52 // 19709
Kenjél rá vazelint barátom, abból neked sok van! :-DDDDDDDDDDDDDD
Piritu2019-03-20 09:08:04 // 19708
Aki nem "ken" az még nem próbált kitekerni összerohadt csavart...
Adott esetben ehhez elég egy téli szezon is sózott utakon.
Liquid2019-03-20 08:46:00 // 19707
Én is magam szerelem, letörlöm pípírtörlővel a csavarokat és a kerékagyat, majd kis zsírt teszek rá.
Amúgy ez is hitvita, az egyik gumis azt mondja zsírozni kell és akkor nem "rohad" össze, a másik meg azt mondta , hogy Istennek nem tetsző dolog a zsírozás :)
Tocke2019-03-20 08:08:08 // 19706
Pici rézpasztával húzom át a meneteket beszerelés előtt. Hogy van e értelme? Nem tudom, de nem is árt az biztos :-)
berobbantam2019-03-20 06:30:03 // 19705
Nekem mindíg szárazon teszi vissza a gumisom és 115 nM-el van lehúzva.Eddig még nem hagytam el de rá sem rohadt
Coyote2019-03-20 06:18:08 // 19704
Bár nem Alfás, de mégis kiváncsi vagyok ki hogyan csinálja. Az egész tegnap este kezdődött a munkahelyemen és pikk pakk jo kis vita kerekedett belőle 😁
Tegnap melo után feltettem a nyári gumikat amihez pár kollégám is csatlakozott ki-ki a saját autójával. Majd miután leszedtem a kerekeket meg kicentíroztam őket feltettem a nagy kérdést.... Kell e valamivel bekenni a csavarokat visszarakáskor. No ekkor gyakorlatilag akkora kis vita alakult ki hogy csak na 😁
Valaki azt mondta nem, valaki szerint réz spray, aztán jöttek a wd pártiak meg azok akik egy kis zsír sprayt kell rakni rá. Szóval itt is felteszem a kérdést, kell e?

Én szárazon tettem vissza a csavarokat. Ugy gondolom igy tart a legbiztosabban 🙂
RomeoOne2019-03-10 17:38:15 // 19703
Lehet, hogy ez csak egy Michelin-es CGI
Skodra2019-03-10 14:21:35 // 19702
Sziasztok! Valaki tudja milyen márka,mi a neve ennek a felninek? Köszi!
Piritu2019-02-11 19:45:41 // 19701
Érdemes volt a félrevezető infót betennem :-)
RomeoOne2019-02-11 13:39:54 // 19700
Nem tudom pontosan, hogy a fémszálas réteg melyik. Ha az az, amiről az abroncsok a nevüket is kapják, akkor a radiál gumiban valóban keresztben futnak a fémszálak, de a diagonál abroncsban nem hosszában futnak, hanem 45°-os szögben, átlósan.
Az eredeti mondandóm egyébként csak annyi lett volna, hogy mivel ezeknek orientációja van, nem mindegy, hogy egy valamekkora és valamilyen alakú sérülés milyen irányban keletkezik a gumin, mert függhet ettől a károsodás mértéke. Lehet, hogy a szemléltetőpéldám így pont nem volt helyes.
Piritu2019-02-11 13:18:02 // 19699
Segitek. A diagonal gumiban futnak a femszalak hosszában, a radialban keredztbe, radialisan :-)
RomeoOne2019-02-11 10:28:08 // 19698
Én is nézegettem ezeket, de azon kívül, hogy szép színes ábrák, az nem derül ki belőlük, hogy melyik rétegnek milyen szerepe van az abroncs szerkezeti integritásának szempontjából.
tomcsi1462019-02-11 10:19:04 // 19697
Tomi bólogat! -:)
Piritu2019-02-10 18:05:21 // 19696
Be kellene írni a keresőbe hogy milyen a radiál gumi szerkezete és utána meg kellene próbálni újragondolni az utolsó két mondatot...
RomeoOne2019-02-07 12:20:13 // 19695
Tegyük fel, hogy egy fémlemez kapja el. Másfél centis vágást csinál. Ha a futófelület hosszában csinálja, lehet, hogy átfut két fémszál között és nem sérül meg egy sem. Ha keresztben megy bele, akkor meg átvág egy csomó fémszálat is. Nem ugyanaz.
tomcsi1462019-02-07 11:56:05 // 19694
Nem vitatkozásul, de a futófelület alatt szépen egyenletesen futnak a fém és a szövetszálak. Vagyis ha valahol ott megsérül, jó eséllyel mindenhol ugyan azt a kárt okozza a csavar, szög. Régebben simán behúztak a szög helyére egy "hernyót", most viszont erősen kiszámlázták az új gumit + szerelést. Nem az én zsebemből húzták ki a lóvét, de azért a saját autómat oda az tuti, hogy soha nem vinném...
RomeoOne2019-02-06 15:53:07 // 19693
Nem csak a mérettől függ. Azt is mondták, hogy nem mindegy, hogy hogy kapja el a fém meg szövetszálakat. Lehet kicsi lyuk is, ami nagy kárt okoz. De én nem szívesen javíttatnék egy gumit, csak ha nagyon apró a hiba. Elég lendületesen szoktam menni, nem hiányzik, hogy egyszer csak ott a gyengébb ponton megadja magát...
tomcsi1462019-02-06 14:53:45 // 19692
Pont ezért kérdeztem...
A tesómnak egy fél olló (hogy került az az útra?) vágta át, azt én szó nélkül kicseréltettem vele, de az volt vagy 5-6 cm széles vágás.
Egy nagy gumihálózatnál szerintem át..tak, mert egy 2-3 mm-es sasszeg ment át a gumin és cseréltették.
Még szerencse, h céges autóról volt szó....
RomeoOne2019-02-06 14:50:02 // 19691
Elviszed a gumishoz és megmondja, hogy tudja-e még javítani :)
Nekem majdnem fél centi átmérőjű ment bele, arra azt mondta, hogy még tudná javítani. De én inkább vettem újat, nem akartam javított gumival járni.
tomcsi1462019-02-06 14:45:29 // 19690
Sziasztok!
A gumijavításhoz értőktől kérdem: a gumi futófelületébe (tehát nem az oldalfalhoz közel eső részbe) mekkora az az átmérőjű szög, csavar, stb. az, amikor már nem javítják a gumit, hanem kidobandónak ítélik?
Botond12222019-02-02 19:47:59 // 19689
Sziasztok, szinte biztos hogy kérdezte már valaki korábban de tudnátok segíteni hogy hol és kb mennyiért lehetne rendbehozni a megjárdázott alufelnit? semmi komoly csak a pereme van lekoptatva és szeretném megcsináltatni... Köszi előre is!
DennisBeru2019-01-18 20:47:44 // 19688
Sziasztok! Olvastam visszafelé párat, de nem találtam még, Dunaújváros illetve környékén tudtok alufelni szinterezést/festést? Köszönöm
RomeoOne2019-01-17 20:57:18 // 19687
Lehet, hogy egy kicsit lenyal belőle, de az enyémen is megmaradtak a domború betűk is. Nem olyan ez azért, mint ha forró vízsugárral locsolnál jeget :)
Macccy2019-01-17 20:28:17 // 19686
Mondom Ti 19. De ezt a homokszórás durvázást nem én találtam ki, két helyen is olvastam, hogy erősen koptat, ha nem profin használják akkor nem lesz sima a felület ráadásul a domború betűket pikk pakk leveszi, ha túltolják. :)
Kócosw2019-01-17 19:52:48 // 19685
Azt megcsinaljak a jobb porfesto muhelyekben alapbol
RomeoOne2019-01-17 19:35:36 // 19684
Milyen felniről lenne szó? Azért az durva lenne, ha homokszórástól elfogyna az anyag :DDD
Macccy2019-01-17 18:42:35 // 19683
Nem döntöttem még el ezek alapján. :) De hajlok a porfestés felé, viszont azt olvasom, hogy maratni kéne inkább a felnit, hogy ne darálja nagyon le a homokszórás az anyagot. Erről tudtok?
ZoliNix2019-01-17 15:43:34 // 19682
A porfestés stabilabb bevonat, viszont ha sérül nem lehet rendesen javítani.
Meg olyan "vastag" hatása lett, kicsit elvette az éleket.
Lehet hogy legközelebb az oldószeres festést választom.
Meg ha homokszórják maradnak az anyagban homokszemcsék (persze ha maratják akkor nem), amik miatt meglazulhat a festék idővel. Mi mindent porfestünk a cégnél, gyorsabb nem olyan sérülékeny, 20perc 180-200 fok, kihűlve kész. De azok lemezalkatrészek.
Kócosw2019-01-17 15:33:15 // 19681
porfestes strapabirobb elvileg. Lakkozhatjak is pluszban.
Kócosw2019-01-17 15:10:33 // 19680
Bocs alunal 130 körül sutik, a 200 acelnal van
Macccy2019-01-17 15:08:42 // 19679
És ezt ilyenkor még lakkozzák is? A porfestés tartósabb ugye, mint a fújt fényezés?
Kócosw2019-01-17 15:05:26 // 19678
porfestesnel ugy sütik ra a festeket amit elektrosztatikus uton visznek fel a felületre.
Es ha rendes helyen van csinalva akkor maratva van savval femig a felület igy feltünik a javitas is. az alu 600 fok fölött olvad, nemtom a 200 fokos kemenceben mennyire vetemedhet el. bar lehet tenyleg a hegesztesnel marado feszülseg miatt a konstans hömerseklet hatasara esetleg kitagulhatott az a terület.
ZoliNix2019-01-17 14:10:19 // 19677
Vigyázzatok a porfestéssel.
Valószínű már volt javítva 2 felnim, mert festés után 2 jó lett, 2 meg akkora tojás hogy alig lehetett kinyomkomkodni. (festés előtt megnézettem a gumissal mikor leszedettem a gumit, akkor még nem volt baja) Valószínű az előző görgőzésnél bennemaradt feszültség a melegben elvitte az egészet.
A felület szép lett, lakkréteg is van rajta, de nagyon nem voltam boldog mikor megláttam mekkorát üt.
RomeoOne2019-01-17 12:12:25 // 19676
Szerintem a gyári az nem, bár a nyakamat nem tenném rá, mert elég matt. Ha nagyon finomszemcséset választasz, akkor elérheted vele kb. azt a hatást sztem. Full sima legyen a színkártyán olyat válassz, ne olyat, ami érdes.
Macccy2019-01-17 12:08:43 // 19675
Köszi srácok!


A gyári "ezüst" vagy antracit, fényes felülettel (lakk?) az jól sejtem, hogy nem szinterezés? Egyébként végeredményt tekintve mi a különbség a két megoldás között?
Kócosw2019-01-17 07:20:35 // 19674
nekem a 18 as gumizas nelkül 45 volt itt
Bali1592019-01-16 23:35:36 // 19673
Helló. Győrben nekem látatlanban 75-90ezer Ft közé lőtték be, ha jól emlékszem. (A gumizás azt hiszem nincs benne)
Sáhó műhely, jókat hallottam róluk, náluk kb. ennyi.
RomeoOne2019-01-16 22:40:00 // 19672
Engem előzetesen 2-3 hónappal ijesztgettek, de nem érdekelt, az is belefért volna. Március végén adtam le a felniket, november végén volt rájuk először szükség.
Piritu2019-01-16 22:18:04 // 19671
"Bő egy hónap múlva hívott, hogy kész van" - nekem csak 3 hetet mondtak :-DD
RomeoOne2019-01-16 21:55:23 // 19670
Én Tolnán csináltattam, az itt van közel. Jó szar állapotban voltak már a felnik. Leadtam, aztán szólt, amikor kész volt, 40ezret fizettem.
blog
Piritu2019-01-16 21:51:22 // 19669
Hol? Festékeltávolítással együtt annyi?
(Eddig 14-ért találtam csak.)
Jorjie2019-01-16 19:17:46 // 19668
Lowtec futómű termékekkel van valakinek tapasztalata?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak