HL_752016-03-12 17:18:28 //
81
Másfél év után felélesztem, kb 200ezer lesz a vége.
- hátsó lengéscsili csere : kész Kayaba gázos
- difiben sperr lamellák csere
- motor ki, szét, tömítés csere
- Lambda szonda install : úgy is Schulek Béla lesz...
- LPG injektor rendszer
- klíma rendbe tétel
- tolótető keret csere
- csatlakozók igazítása

HL_752016-03-02 20:58:07 //
80
Melyik módosítást, ki, hol, mennyiért vállalja ?
- lambda szonda install
- AFM csere forró filmesre
HL_752016-03-02 20:06:24 //
79
Üzemanyag rendszer gyári.labda szonda 2 éves újonnan vettem.menet közben van mikor a hőfok mérő lemegy 60fokra nem igazán vettem komolyan.légtömeg mérőm van 2-is ugyan azt produkálta mind 2-vel.
Hi,
valami miatt sok a benzin. Lehet motor hőmérséklet érzékelő - szívósorban, lambda szonda, vagy ha piszkálódott, akkor AFM.
Persze akkor is fekete lehet, ha nem jó a hőérték, de írtad, hogy fogyaszt.
Esetleg megnövekedett benzinnyomás, megint, csak ha piszkált.
kizzo
Sziasztok,
eladó az Alfámban használt Innovate LC1 -em. Ami van hozzá: CNC -zett alu tartó a kijelzőnek (kék kijelző van hozzá), ami belemegy a 75 bal oldali légbeömlőjének helyére ezért ide raktam fel először), vezérlő és egy LSU4.2 szenzor. Tud keskenysávú szondát is emulálni, így berakható a mostani helyett, miközben kijelzi a tényleges AFR -t. Jól működik, az LC1-et javítottam gyári betegségéből, ajánlom mindenkinek, aki finomítani szeretne a rendszerén (Tocsa féle MAF konverzióhoz is jó lehet, sőt szélessévú lambda nélkül nem kivitelezhető.)
LC1 manual
Tartókonzol:
23e
kizzo
Az lehet, de kellene bele, az AFM is lambda szenzoroshoz való.
Gyárilag kéne legyen a TS -be lambda, az AFM -et pedig ne csavargasd! Az 1.27 lambda az 18 feletti AFR lenne, az biztosan nem valós (kipufogó, szívócső hiba.)
HL_752014-04-04 08:51:41 //
73
Légmennyiségmérő állítás : autóm (2.0 TS) lambda 1.27-el megy részterhelésen. Ezt műszakin láttam. Tippem hogy kevés benyát kap. Arra gondoltam kinyitom a LMM fedelét és pár pöcökkel odébb teszem a rugót.
Kb hány pöcök lenne szerintetek ok ?
Sajnos jelenleg nincs lambda szonda autóban (gyárilag nincs, néha magam miatt csavarok be csak)
Induljunk ki abból hogy minden más ok.

HL_752014-02-28 19:33:58 //
72
Ö is megvan. Most nem ezzel járok de néha megjáratom. Van munka vele:
hátsó futómű emelés, rugó erősítés, gázos lengéscsillapító, sperr lamella csere (új garnitúra már polcon), hátsó fék bekap, lambda 0.86 nincs meg, főtengelyszimering csere, klíma NOK, tolótető keret csere. És mégis imádom. Ja, nyomtávszélesítés hogy visszapillantótükörből lássam a forgó kereket... LPG keverőfejet kivettem, gyári szívási keresztmetszet megvan. Bár érdekelne légmennyiségmérő nélkül VEMS-sel mit tudna.
De előbb ne álljon keresztbe egy vészfékezésnél...

Tocsa2011-11-11 20:54:59 //
71
Helyes ! :)
Jövő héten ha minden igaz lesz már lambda szondám !
Remélem végre úgy fog menni mint állat mert ha nem .....
Rakok bele egy 16 V motort . :)
HL_752011-10-03 15:57:26 //
70
Igen, élvezte a villamossági szerelőm. Már majdnem felhívott mikor csinálta hogy nem kell fizetnem de vigyem a francba... Aztán több napi apránkénti szopás után fele annyit kért amire számítottam és működött alapvetően.
Ami még vissza van :D :(
- központizár javítás
- fék nem tetszik : nyomáspont, stb
- futómű beállítás
- ablakmosó tartály csere, folyik
- fűtött lambda bekötés ECU-ba
- HighOctane mód bekötés kapcsolóval
- jobb első ködlámpa : próbalámpa tud világítani de ködlámpa nem pedig jó
- olajnyomás mérőműszer + mezei olajnyomás jelző : nem müködik
- tolótető keret hátul túl közel van tetőhöz, fényezett betét beleér tetőbe, tetőkárpit leszed, keret alátét, vissza
- klíma NOK
- gázrendszer : keverőfejes rendszer cserélje befecskendezősre
Amúgy eladó : irányár 1.000.000.- alku nincs :)
Tocsa2011-10-03 09:39:19 //
69
A vastag fekete és fekete narancs a fűtésé a zöld a lambda jel . :)
HL_752011-09-30 11:08:33 //
68
Csak ötletelek mint amatőr : kéne kölcsön kérni egy széles sávú lambda szondát és azzal
optimalizálni a benzines üzemmódot. LPG befecskendező ugye a benzinbefecskedezőről veszi le a jelet. Bár utána azt oda programozzák ahova akarják, kérem. De benzinnel legyen először mint frankó. Úgy kipróbálnék egy valóban tuti 75 TS-t végre... Talán majd Szakival cserélünk egy menetre.
Motorvezérlőn a konnektor meg van számozva. Ezek a lábak a diag. konnektorhoz is ki vannak hozva, a config relét ahová berakod ott is lehetnek vezetékek, attól függ be van e fűzve a konnektorba. (Ezt meg tudod nézni, ha magad felé fordítva benézed, hogy van e sarú a konnektorban.). A vezérlő kötegen lévő konnektorát szét tudod szedni, csavart kiveszed belőle, és széthúzod. Oda tudsz berakni + vezetéket, pl. lambda jelet, vagy highoctance kapcsolónak cuccot.
A lambdánál 1 jel, 1 fűtés, 1 fűtés GND ás 1 Signal GND, a GND -ket külön vidd. A fűtést relével kapcsold, mehet folyamatosan, 3 - 4A.
Mindenképp rakd át Highoctane -ba, sokkal jobban megy, az előgyújtás különbségek miatt.
HL_752011-09-29 11:51:46 //
66
Köszi! S hol találok lábkiosztásról képet ? Hmm... kábelköteg megy ECU-ra. Kultúrált ember hogy tesz oda be +3 vezetéket ?
pin 27 - test : lambda jelét keresse, vegye figyelembe
pin 24 - lambda jel
pin 10 - test : ha van lamda jel akkor Highoctane mód él, ok 98-as benzin kell
Fűtött szonda 4 vezetéke mi ?
fekete - jel
szürke szokott lenni talán
fehér 1. : test
fehér 2 : táp mindegyik melyik a test melyik a táp ? Reléről kell tápot adni ?
Kb 3A megy ott ?
Szondából milyen márkát, típust ajánlasz ?
Az csak alapjárati, ha lambda OFF. A 27 -es láb testre, akkor lambda ON, a lambda jel a pin24, és a pin 10 GND lehet, akkor van Highoctane módban, 98 -as benzint kér lehet, attól fúgg, milyen a motorod.
Igen, vegyél egy 4 vezetékes szondát.
HL_752011-09-28 21:03:29 //
64
Egy fűtésnélküli szonda ez. Cseréljem 3 vezetékesre ? S hová kell bedrótozni ? Mi kell ahhoz hogy ECU figyelembe is vegye a jelét ? Légmennyiségmérőn a CO csavar a teljes müködési tartományra hatással van ? Valamiért az van a fejemben hogy "alapjárati CO csavar".
HL_752011-09-28 13:16:47 //
63
Gyárilag nincs kat., lambda szonda, csak én építtettem be hogy lássak valamit mit kap a motor. Tehát lambda és motorvezérlő nincs kapcsolatban.
Ha van lambda szabályozásod, akkor nem lehet konstans 6xx mV. És ha lambda szabályozásban van, akkor a légmennyiség mérőn sem kell állítani - ha el nem csavargatta már valaki. Lambda On módban a potit sem olvassa az AFM -ről.
kizzo
Tank tetején az üa. szint jeladó van. Szerintem nem arrafelé lesz a probléma. Nekem segéd AC nélkül is kb ugyan úgy ment, pedig volt hogy már majdnem porzott a tank:)
Inkább AFM-re tippelnék, esetleg injektorok, esetleg gyújtás. Lambda jelre hasznos lenne ránézni sztem. Meg persze gyertyakép, füstölés, ilyenek.
Belga2011-06-23 11:12:41 //
60
Udv urak!
Szivesen vennek tanacsokat. :)
GTV-ben 75-bol szarmazo 3.0V6 lakozik, de az 'egyszeruseg' kedveert a sallangok a GTV-bol maradtak benne, tehat injektorok, kabelezes, L-jet ECU, minden. Kapott egy allithato benzinnyomas szabalyzot, hogy valamennyire kompenzalva legyen a nagyobb nafta igeny.
Be van szerkesztve egy szelessavu lambda, muszerfali kijelzovel. Valoszinu ujra is kellene kalibralnom a pontossag miatt, de fel - es egesz terhelesen veszesen szegeny a keverek.
Kerdes:
- mi a legjobb es lehetoleg legkoltseghatekonyabb megoldas arra, hogy megbizhatoen mukodjon a motor. Vegyek bontott Motronic ECU-t kabelkoteggel 75-bol, es kossem be? Mennyire bonyolult ez? Mekkora koltseggel szamoljak?
- Vagy: Kezdjek el tekergetni a nyom.szabalyzon, hatha eleg lesz a benya fordulaton? Ehhez se eszkozom, se szakertelmem.
Meg1x, nem tuning a cel, hanem egy megbizhato auto, aminek nem olvasztom el a dugoit, ha esetleg beleforog a 6000-be.
Koszi
Wickey2011-06-15 07:49:04 //
59
200-250ezer kilométerenként nem belefér? :-P Ennyi idő alatt a benzines megeszik három lambda szondát és alsó hangon három gyertyaszettet. :-))
LacUS2011-03-31 13:37:47 //
58
Racevét!
Viszont ne hagyd magad, kis pihi, aztán vágj bele újult erővel. Mit csináltatok a motorral?Mármint mi lett változtatva? Esetleg volt lambda mérve/ loggolva?
Tocsa2011-03-30 15:04:38 //
57
Az egy kapcsoló vagy jumper azzal állítod hogy lambda szabájzás legyen vagy nem open loop closed loop ...stb de ezt már itt kiveséztük keress vissza Kizzo írt rólla sokat !
Neked kemény kontakthibáid vannak szerintem ! Én anno az összes körsarus csatlakozót átnéztem jobb oldalon is és bal oldalon is a bizti tábla felett !
Hát találtam megolvadt kábelt "rózsaszín gyujtás áram" is amit cseréltem !
Szóval sajnos a csoport csatik körsarusak és az hajlamos kitágulni ezeket egyenként összébb kel nyomogatni megreszelgetni ami oxidos mondjuk pl vékony kör reszelő és oxideltávolító spary ! Jó meló én végigcsináltam de működik is minden ! :) A víztartályokban motor és ablakmosó ott reed relé van benne amit egy mágnes kapcsol !
A mágnes az úszó szár tetejében van ez elszokta veszteni a mágnesességét azért jelez
de lehet lerakódott retek is ! Türelem munka de javítható !
A biztitáblán van az időzítő relé a belvillnek a másik a check kontrolnál passz de megnézem a rajzokon !
Nekem is rmentes, de kb. 80fokkal van melegebb alatta (4. henger leömlőjében van a szonda). Nem tudom hosszú távon mit okozhat, de szerintem az sok.
Hi,
ha a lambda szenzor aktív akkor, szabályozott a rendszer, és jobban mehet a motor:
Alapban a lambda benzintérképek kb. 10% -al dúsabbak, azaz ha van levegő, akkor ha dúsít a szenzor akkor lehet teljesítményt szerezni. Ehhez persze levegőt kell juttatni a motorba, azaz a VE -t valahogyan növelni.
A másik, talán komolyabb előnye a lambda map -nak, hogy az előgyújtás is kb. 5- 8 fokkal feljebb van a lamda ON map esetén, mint a lambda off map esetén. Ezen felül ha még a highoctane - t is bekapcsolod, akkor lehet megint csak powert szerezni. Azaz, a legtöbb powert a köv. konfig adja: lambda ON + highoctane.
Ha azt akarod, hogy lambda szabályozás esetén dúsítson, akkor konstans 400mV -t tegyél a motronic lambda bemenetére.
Kellene nekem egy lambda szonda jel szimulátor!Tud nekem ebben segiteni valaki. Kihagyom a lambda szondát és fixre akarom állitani. Esetleg vmi kapcsolási rajz v poti?? 3 vezetékes szondához.
LacUS2010-10-16 10:05:02 //
52
Utcai ecutól nem kell félni, ha nem vagy tök sötét az autóhoz, akkor meg tudod csinálni magadnak.Igaz kis lépésekkel kell haladni,meg kell egy jó lambda monitor.Nekem igy sikerült a 0-ról felprogramozni az americát. Azóta Hadadával ketten megcsináltuk az utcai integraléjat DTA-val. Szóval ettől ne félj, az árak itthon betegek.Saját példából okulva már mondjuk inkább egy DTA-t ajánlanék, az olyan felhasználóbarát,hogy hihetetlen.Mindent egyszerűen módosíthatsz, sokkal átláthatóbb mint a gotech.És miután neked nem 6 hengerre kell, az S40-esek használtan nagyon baráti áron mennek az angol ebayen.
Ez volt a leszabályzós? Hogy oldódott meg? Csak nem lambda-szonda volt?
Wickey2010-01-17 18:50:21 //
50
bezony. De a táblázat szerint ha űber brutál fasza csávó vagy, és otthagysz náluk kábé egy milkát, akkor power user leszel, belelapátolnak neked hákettőó generátort, meg extra cellákat, meg impulzusjelet (baszkiii...) izével, párologtatóval (őőca!) meg EFIEmap, ami valami vidéki csiptuning féle lehet, meg lambda szabályozást (bizonyám! Még csak nem is borítanak vele nagyot, szinte minden benzines autó 1990 óta lambda szabályzott), meg egy bónusz karterszűrőt, oszt 90%-os hatásfokkal fogyasztáscsökkentesz. Így ahogy mondom! Megspórolod a 90%-át a 30%-nak! Az már nem mindegy ám! De még mindig mérési hiba, én szögazonos vezetési stílusban szögazonos útvonalon is képes vagyok 10-15% eltérést produkálni fogyasztásban. 5.2 - 6.0 közt eszik a 156jtd, pedig a Vác - M2 - M0 - M3 - Hungária körút és ugyanez vissza útvonalat nehéz bonyolítani, az autó is ugyanaz, csak az időjárás, meg némileg talán a forgalom változik imitt-amott. Szóval ha baszik a húszliteres fogyasztásod lejjebb menni, úgyis széttárják a kezüket, hogy nade semmire nincs garancia... Másrészt eleve faszság az egész. Hidrolízis körfolyamatának eredménye mindig bőven 100% alatt van.
De gyerekek van egy kurva jó ötletem, ezzel fogjuk a szuzukisokat lehúzni. Van ugye a háromhernyós 1.0 versenygép. Úgyse egy Ferrari, hát akkor csináljuk azt, hogy két hengerével sűrített levegőt termel a'la kompresszor, és azzal hajtsuk a harmadik hengerét, ez így városban maga a megtestesült örökmozgó, ráadásul mivel két henger termel sűrített levegőt, 100-200km-enként leadhatjuk a felesleget a légkúton. Na? Valaki? Csak 120 rugó az átalakító szett.... :-P milliomos leszek. Wehehe.
HL_752009-11-02 21:07:13 //
49
Nem vagyok mohó.
Második körben (elsőben alfa legyen ok) boldog leszek ha egy sima, gyári AAN 20V turbó és annak a 230 pacija lesz benne. Most ugye egy 2.8 V6 Quattro.
Ez se rossz de :
- nem szuszog
- nem soros, nem férek hozzá
- valamiért nem tudja a gyári fogyasztást produkálni pedig nem folyik ki a tankból és jók a lambda paraméterek. 12 liter alá SOHA nem megy. 328-as BMW és S8 is ugye tudott 10liter alatt közlekedni.
Ok, utána jöhet majd egy 7A vezérműtengely, egy chip (van) + blow off + K26/27 turbó pl. S az úgy elég is lesz.
HL_752009-11-02 20:53:06 //
48
Ezüst S4 VEMS-es lett a végén. Ok, ez egy utcai motor volt még.
De attól hogy 100% TPS, 1.2 bar szívócsőnyomásnál 6000ezres fordulaton max teljesítményhez van beprogramozva a fogyasztást nem szemelött tartva még nem jelenti hogy 10% TPS, 0.7 bar MAP-nél 3000-es fordulaton is lambda 0.86-ra kell programozni, oda elég 1.05 is.
De S8, 342 paci, 4200 ccm is 10 alatt evett. országúton, sik terepen, egyenletes 120nál.
A keskeny sávú lambda szenzor a 14,7:1 azaz lambda 1 AFR alatt illetve felett nem nagyon ad értékelhető jelet, csak azt tudjuk, hogy az AFR dúsabb, vagy szegényebb lett. Ez pl. úgy néz ki, hogy 0,45V -ot ad egy keskenysávú szonda ha 14,7:1 az AFR kb. Ha a keverék szegényebb akkor kisebb fesuültséget ad, ha dúsabb akkor nagyobbat. Azonban a sima egycellás szonda karakterisztikája az oxigén koncentrációra nagyon meredek, azaz ilyen - ez az én szélessávú szondám szimulált keskenysávú kimenete :
A motronicban ennek lekezelése, de minden keskenysávú szonda interfész ilyen, úgy történik, hogy terheléstől függően adnak meg egy lambda korrekciós faktort. Ez pl. 45% -AFM bejövő jelnél 0,72ms. Azaz a lambda jelnek 0,72ms beavatkozási értéke van a befecskendezésbe. Ha a keverék szegény, azaz lambda fesz. 0,42V alatt van akkor dúsit +0,72ms -al, ha a lambda jel 0,55V felett van akkor szegényit. (A motronic bemenetés egy 3 állapotú logikai kapu sor van, azok döntik el, mit csináljon a lambda jellel a CPU. Ennek a mintegy digitális szabályozásnak a kimenete a lambda szabályzott befecskendezés, amelynek képe jó szenzornál egy majdnem szinusz jel, ahogyan a motorvezérlő pofozgatja a befecskendezést, hol dusitja, hol szegényíti. A kimenő állapot azonban sem ideális, hisz a lambda jel csak átlagában lesz a kivánt AFR.
A keskenysávú szenzorral nem lehet AFR-t esem mérni, csak relaitve mondható meg az AFR.
A szélessávű szenzor, pl. LSU 4.2 más. A szondában megtalálható a keskenysávú egy része, azonban van benne egy ún. pump cell. Amig a keskenysávú szonda oxigén jelenlétére feszültséget generál, addig a szélessávú ezt mérhetően teszi. Röviden, ahogyan működik: a mérendő gázt beengedik egy cellába. Ez a gáz a cella falán kémiai elváltozást okoz, oxigén hiányt vagy oxigánt szabadit fel. A te dolgod, hogy oxigént injektálj a cellába, vagy elvonj onnan. Az oxigént a cellába egy másik cella pumpálja be, az hogy mennyi oxigént pumpál be, ill. von el áramfüggő, azaz a 2. cella áram hatására dolgozik.
Na és itt a szép dolog, hogy a pumpa cella áramából pontosan megmondható a nermst cellában lévő oxigéntartalma, innen pedig az AFR: Azaz, kapsz a végén egy értéket 0-5V-ig, hogy mekkora az AFR. Ezzel az AFR -el amit mérsz, az ideálishoz / kivánhoz képest minden egyes befecskendezési idő korrigálható. Ha pl. városban enyelegsz a motorral, akkor elég 15,5:1 AFR, kevesebbet fogyasztasz, de ha gyorsitasz akkor lehet tartani 13:1 AFR -t, amit és itt a kérdésedre a válasz a keskenysávú lambda nem tud. Hisz hogy is tud beállitani a becsatolt görbe alapján 13:1 AFR -t, sohogyan, mert nem detektálható, amig a szélessávú lambda szenzor a köv. karakterisztikával jár nekem pl.:
Az X tengely a lambda érték, az Y pedig a pump cella árama, ez az áram mérhető és ebből következik a lambda érték. Pl. 2.55mA -t ad a cella, ha a szenzor szabad levegőn van, és ott az oxigén koncentráció 20,9%.
Azaz, a széles sávú szondával pontosan mérhető menet közben az AFR, ez a jel használható lineáris szabályzójelként is. Én most még csak mérek vele, lehet vele korrigálni a motronic benzineket, de a cél, hogy a motronicnál legyen okosabb, és szabályozzon ő.
Tocsa2009-05-24 22:29:51 //
46
Gyönyörű a kompresszor!!! :)
A szélessávú lambda miért is olyan jó dolog?
Bocs ha buta a kérdés , Tehát a sima lambdához képest mi az előnye ? (gondolom üa szabályzás de ez fogyasztás miatt jó vagy??)
Hi, minden OK. Az ecu alakul, amint irtam szélessávú lambda szenzort akarok vele megetetni.
Az intercooler igen jól dolgozik, nem nagyon kapcsol be a vízszivattyúja, ami azt jelzi a víz 40 fok alatt van benne, ha sokáig töltetem, akkor is 1 ciklus alatt lehűti a vizet, ami 14sec.
A töltőmű is töltöget, pont most szedtem szét, hogy megnézzem minden OK e.




Hi, simán jó, számitási teljesitményben bővn elég, rengeteg minden paraméterezhető benne, a VEMS sem jobb. Pesrze nem egy Motec.
DE csak akkor ajánlom, ha van valami ismereted elektronika / programozás terén. A HW és SW nyilt volt nagyon sokáig, olyan Linux féle, ezért elég sokáig nagyon profi dolgok irodtak hozzá és miután kiforrta magát sok okos amatőr agyában, akkor lett fizetős, amin nem baj hisz és sem adnám ingyen ha fejlesztettem volna. Én sem adom oda senkinek az irható Motronicot:)
A köv. gondok vannak vele: ha nincs pár kb. OK config file a te motorodhoz akkor 0-rol felsetupolni nagyon nehéz. Gondold el, hogy van egy kb. üres Motornicod, ami default lambda táblával megy, 14:7:1 mindenhol és a te motorod - főleg ha már módositgatva van - teljesen más AFR -ekkel jár. ez rengetk WBO-s méréssl jár.
A másik, jogy rengeteg kis SW van hozzá, meg megépithető devel. HW. Emiatt jó, ha vágod kicsit, mjd később jobban megtanulod hogyan működik a gönc, meg a SW hozzá uhgyanis a srácok nem fukarkodtak a paraméterezhetőséggel. Szerintem túl van bonyolitva.
Először asztalon kell feléleszteni, szimulált terhelésekel, bemenőjelekkel. Azza kell egy kis bench ahol inditod felszerelve.
Ami jó dolog, hogy a 3-as verzió ha jól tudom támogat szélessávú lambda szondát. E nélkül beállithatatlan a motor, nagyon nagy segitségedre lehet. Én is most tervezek / 1 verzió már működik egy szélessávú lambda meghajtót ami tudja vezérelni a benzin mennyiségeket, méri / logolja az AFR -t. Hihetetlenül jól beállitható vele minden.
De szerintem ha a 24V motor saját elektronikáját hsználod, akkor nem lesz semmi gond.
Hi, sajna szerintem az nem fog menni mostanában, majd minden szombaton dolgozok, egy egész napos kiruccanás nem igen férne bele. Az alfán is csak torlódik a tennivaló.
De, nem kell itt hirtelen elszontyolodni. Ahonnan indult ez az egész, az az, hogy a motorban olaj lett cserélve, és onnantól nem indul. Ez igy elég bizarr, és biztosan nem a valós OK.
Amit tudni:
- most nem indul, és olajcsere után 1x beindult, de csak durrogott?
- a légszürő kupakot bekapta az AFM. CsereAFM -el ha jól tudom lett probalva, mi az eredménye?
- most: megy e az AC? Amikor inditozas van, van e jel az injektorokon? Injektorral párhuzamosan Kellene 1 pici rizsszem izzó / nem a legelegánsabb, de a legegyszerűbb. A cold start injektor fecskendez?
- pöffenik e a motor?
- benzines e a gyertya?
- szikra van e?
Légyszi foglald össze, hogy mit csináltás, pontosan s milyen sorrendben, s hogy mi milyen, ne hagyj ki semmit.
Ami biztos, hogy nem: Lambda szenzor, és szerintem nem ECU. Ha minden vezeték OK, akkor ki kellene deriteni, mi nincs: benzin, vagy szikra, illetve, hogy jó időben vannak e.
Irj.
LMM - jek mindegy hogyan áll, nekem sem áll egyenesen.
A szonda jelének meleg motornál 150 - 900mV között kell ugrálnia. ha olyan kicsi mint amint irtad, akkor nincs lambda szabályozás. De ez a motorvezérlőt nem befolyásolja, mivel pl. részterhelésen ha a befecskendezett benzin 4.5ms akkor a lambda +-0.5ms szabályzással bir,azaz lehet 4.0 - 5.0 ms. Azaz, ha nincsen szondád, akkor sem bir eldusitani.
Itt egy lambda szabályozási diagramm:
Amint látod, a jel amolitudója változik, ahogyan a motorveuérlő szabályozza a befecskendezést. Azaz az ECU - ban lévő lambda controller IC küszöbszintjei: 450mV és 540mV. Azaz, ha 450mV alatt van a lambdán a feszültség, akkor dúsit, ha pedig 540mV felett akkor szegényiti a keveréket. Ha neked 40 - 50mV van a szondán, kkor állandóan dúsit, egy kicsit jobban megy max, + kicsit többet fogyaszt, de nem fog ugra bugálni stb. mint azt sokan hiszik. A szélessávú szonda az más. De itt nincs olyan nagy hatása a motor működésére.
És ha fűtött a szonda a helyén nem lehet kimérni? Mert én ott mértem.
80 fokos motornál tartósan 44.6-55.8 mV tartományban ugrált, de 2 szélső értéket is mutatott egy pillanatra ez 35,8 és 74,5 mV volt. Ezek jó értékek egyébként? (3.0 V6)
Lehet nagyon láma kérdés, de LMM nél előfordulhat hogy ha nem vízszintesen áll kb. 10 fokban lefelé mutat, akkor esetleg rendellenesen működik? Pl. nem nyit az "ajtó" benne?
Lambda szonda kimérése:
Ha fütött a szonda, akkor füteni kell villamosan, + gázlángban melegiteni. A kimenő feszültségét multiméterrel - digitális jó félével, olyannal ami nem terheli agyon a szonda kimenetét, mivel ez egy passziv alkatrész - v. oszcilloszkóppal kell mérni a kimenőjelét. Ha a gázláng felé helyezed, akkor ha elég meleg, és sikerül oxigénszegény állapotba hoznod a szondát akkor 6-7-800 mV jel lesz rajta. Ha ilyenkor hirtelen ismét normál levegőre viszed, akkor majd 0V -ot ad. Amikor a gázláng felé viszed, akkor ismét kell, hogy feszültség jelenjen meg a szonda jelen.
Ha nem fütött, akkor cseréld ki fütöttre, illete a mérés alatt tovább kell melegiteni.
Nos a légtömegmérő rendben van!
Következő lépésként kilámpázom az összes vezetéket!
A lambda szondát hogy tudnám kimérni, hogy jó-e??
Ha rossz a lambda szonda az el tudja így állítani?
Wickey2008-12-22 11:33:23 //
37
A CO mióta keverékképzési arány mérőszám?
Szar a lambdám. 1.05 körül van. Mi olyan nehéz ebben?
Akkor a kedvedért. Hogy okosodj.
A sztochiometrikus arány levegő / tiszta oktán esetében 14.7:1. Ez a lambda 1.0 (Most hanyagoljuk el, hogy 95-ös oktánszámú benzinről van szó)
Asztmoszférikus, nem feltöltött motoroknál a maximális teljesítmény 12.5:1 ... 13.3:1 keverési arány esetén tapasztalható. Ekkor lambda 0.85 ... 0.9-nek felel meg, a teljesítménye meg a gyárilag megadott fölött van akár 5%-kal is.
A legjobb fajlagos teljesítmény pedig 15.5 ... 16.0:1 tehát lambda 1.05 ... 1.1 között. A csúcsteljesítmény és a fogyasztás is alacsonyabb ésszerűen szegényebb keverék esetén. Most mit is mondjak: tényleg kurvajól kajál a 75 szerintem.
Amúgy meg te álltál oda bázmeg én már ott álltam. De tudodmit, hisztis leszek, mostantól kezdve nem jáccok veled :-PP Agyrém faszom, agyrém. Tudod mit? Öt autó volt, tíz!! Te vagy az isten, mi csak kis csírák vagyunk akik árnyékodban létezünk. A gyorsulósisten. Lehetek a barátod? Sőt... Akarsz körszakállt?
Wickey2008-12-21 19:59:29 //
36
Megyünk valamikor teljesítménymérésre. Jössz?
nagyon meglepődnék ugyanis, ha az a motor 150 lóerőnél erősebb lenne. Egész egyszerűen akkora differencia volt a 24 szelepes és aközött, amit az a papíron +30le nem indokol. Egyformán ment az összes 150-160 lovas autóval. Lambda szondám meg nincs is. Tudod, L-Jetronic.
az utcai gumik témakörét meg tovább nem feszegetném. Ha szerinted ugyanis utcai a 175ös téli, akkor nincs miről tovább beszélgetni (az utcai ugyanis a 205-ös nyári lett volna abban az esetben, de még a saját téligarnitúrája is 195ös)
Nade hogy teljes legyen az örömöd, jövőre én is épített autóval megyek, és nem a backup munkagéppel. A boxeres srácokkal meg továbbra sem kívánok érintkezni tekintve, hogy nem éppen a szívem csücske a boxermotor. Ugyanúgy, ahogy a 16V TS-ek, és a dízelek sem. Ha meg nincs miről beszélni, akkor minek rontsam ott a levegőt. Ennyi.
Tocsa2008-06-24 13:21:37 //
35
A szimering megmagyarázná a olajfogyást is azt hiszem ahusa lett belerakva mert nem kaptam hirtelen mást és össze kellett rakni gyorsan a vizsga miatt ! :-)
Ennyit a kapkodásról nem kifizetődő hosszútávon ! :-(
De csinálok egy nagyszlepes hengerfelyet úgyis van egy tarcsiba! :)
A katalizátor meg még gyári és már össze is van törve benne a porcelán a szonda is gyári tehát eccerre csere !:-)
A kompressziót meg megmérem majd kössz az infót ! Remélem a kasznizás után méltó leszek a te verdád mellé állni na akkor majd jól elbeszélgetünk végre személyesen a kütyüzésről ! :))
Ha füstöt köp akkor az olcsobbik szelepszár szimmering van rajta. Az a fajta, amelyik ha olajat lát megkeményedik:)
Ha bekajál akkor induláskor kicsike benzin szaga van.
Kat + lambda hidegen semmi köze a motorodhoz. A katnak a járásához ennek - ML4.1, 1 lambda szondás - melegen se. Csak az emissziót csökkenti. A lambda miatt sem köp füstöt, mivel a motronic csak meleg szondánál dolgozik Tszonda >350cels. - ezalatt a jó öreg cirkóniumszonda nem ad jelet, de ha meleg is a szonda, power on reset után 30 másodpercel kezdi a motronic a lambdaszabályozást. Addig leseget.
A katalizátorodat nem a kukás lambda szondád verte haza?:)
Melegen mérd. Ha egy 8baros motor 1ccm olajjal feljön kb. 8.8 Bar - ra. Na akkor tömitetlen a henger. Ha nem jön fel, akkor alapban szelep gyanus, de akkor asszimetrikusak a kapott végsürités eredmények ( 10 -10.5 - 8 - 10) vagy valamelyik gyűrű esetleg törött - el tud ugy törni, hogy nem fordul ki, és sok sok kilometert utaztatja magát, vagy csak az egyik hengerbe szóródott korund mikor kivett gyertyáknál a zárhidadat flexezted :)
Lényeg, hogy a motornak az egyforma végsüritések a legjobbak, ami ha lehet ne legyen alacsony:)
Hi,
a legtöbb benzin 91-es módban van. Ahogyan gyújtást ad, úgy szegényit.
Szerintem a legjobb a low octane closed loop. Azaz pin 27 GND és ennyi.
ha open loopban vagy és 95-el akkor lehet kisebb a lyukad, mivel ott több benzint adhat. nem korrigálja le az AFM jelét a lambdával. De szebb az égés ha van lambda. Ha lambda szabályozás van akkor mindenképp hezitál egy kicsit gyorsitáskor a gyári SW. Nem akar elégetlen benzint köpni a katalizátorba.
A high octane módnál nekem csak OMV 100 benzinnel + toluollal nem csörgött a régi motorom.
Lambda nélkül nekem nem igen lehetett szép gyertyaképet beállitani.
Apropo, az AFM -edben van CO poti? Ha nincs akkor open loopban hamar hibakódos lesz, és a CO d az egekbe száll. A CO potis AFM ben van egy 2k helipot. Alap esetben 2.5v ra kell az alapjárati COt allitani neki az 5-ös lábon. Csatoltam.
Ha nincs benne helipot, a helye ben van. Beleforrasztasz egy drágább helipotot, a tekerőjének pedig egy lyukat szigetelve. De jobb lenne ha nincs potid akkor egy potis AFM legalább fedelet szerezni.
Ha nincs bedugva senki sem a csatlakozóba (S30) akkor nincs lambda szabályozás, és high octane mód. A high octane mód nagyobb előgyújtásokkal megy pl. 3200rpm WOT - teljesen nyitott gáz, VVT (fázisvariátor) on., Lambda OFF - 22.1fok előgyújtás ha 91 módban van és ha >97 módban van akkor 31.9 fok. Ez elég drasztikus. Ugyanakkor a befecskendezett mennyiség kevesebb high octane modban. Kb. 15%-ot szegányit a Motronic akkor ha high octane modban van. Azaz ahogyan méregettem - anno épitettem egy Motronic szimulátort, még volt időm:), - teljes terhelésen a motronic kb. 9ms helyett 8ms körüli benzinnel megy ha high octane modban van. Azaz amit behoz előgyújtáson, azt spórolja benzinene a jobb égési hatásfok miatt. Szóval nem biztos, hgy jobban megy a motor. Ahhoz, hogy mindkettőt ki lehessen használni vagy az induktiv jeladót kell arrébbcsavargatni - anno én is ezzel kezdtem, vagy a SW ben kell kicserélni két mapot egymással, azaz használja a sok bezint a nagyobb gyújtásal.
Amugy, ha van lambda szabályozás akkor azt jó meghagyni, mégha hangoltabb motor is, Részterhelési tartományokban a motronicnak igen jó a lambda szabályozása.
Egy gyári motor 95-ös benzinnel csörög TS v. Nord mindegy ha nem 98-ast kap ilyen beállitásban. Föleg az alsó terhelési tartományokban - azaz pl.2500-nál lelépi az ember. Ha nem csörög akkor nincsen benne elég kraft:) azaz nincs elég végsüritése.
Indulási gondok:
Amikor a polifónikus tárcsa neki áll forogni, az induktiv jeladón kersztül a Motronic érzi, hogy forog a motor. A bejóvő impulzusok táplálnak egy időzitőr, és amig az le nem jár addig megy a benzinszivattyú. Azaz, mihelyt forog a motor, az AC powered.
Ahhoz, hogy fecskendezzen, illetve gyújtson, szinkronizálni kell a 60-2 és polifónikus kerékre. Azaz egy nullátmenetet meg kell várnia amíg szinkronba kerül a motorvezérlő. Ez legrosszabb esetben 360 - 6/4 fok. Ekkor fecskendez először illetve gyújt.
Hidegen ez általában összejön. egyrészt ha kopottabb a motor akkor is van elég süritése a vastagabb olaj miatt, valamint nem gázosodik annyira a keverék.
Melegen nekem volt, hogy csak 3.tekerésre indult: ok: alacsony kompresszió, forró motor, telegőzölt anyaggal, lefolyt olaj - még kisebb kompresszió. Volt, hogy igy egy pillanat alatt bezabált, és ki kellett párologtatni - nyitott pillangóvan fecskendezés nélkül tekertetni a motort.
Azaz az alfa akkor indul szarul melegen szerintem - annak ellenére ha minden jó - ha kevés benne a kompreszió - 10bar alatti.
Azaz szerintem Motronicnál lambda on, azaz 27láb testre, és lehet macerálni a pin10, 11 lábakat előgyújtás ügyileg. De nem sokat segit.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.