Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Oldtimer, youngtimer
TtK2005-03-17 08:30:01 // 18
Ez a topic tetszik nekem! Ebben az ötéves tervben én is tervezem egy ilyen gépezet beszerzését. :)
Spider: valaki régebben linkelt egy amerikai oldalt a Spiderről, ott is valami olyasmi van, hogy bizonyos jelek alapján azonosítható az évjárat/típus/felszereltség, de sohasem 100% biztonsággal. Luigi mindig is azt szerelte be az autóba, ami épp a kezébe akadt. :)
Inner Circle2005-03-17 08:03:59 // 17
Nem beszélve arról hogy az egy belső piacra készült autó, az is lehet hogy a külföldiekbe nem tettek padot. Vagy csak '74 júniusig. Vagy csak azután. Vagy csak rendelésre. Vagy grappa :DDD
Inner Circle2005-03-17 08:03:11 // 16
Ráadásul az 1300 Juniort éppen 1974-ig gyártották egyféle, aztán júniustól egy kicsit másféle felszereltséggel. A 33/155/164 faceliftekből gondolom mindenki tudja, hogy milyen kavarodások szoktak ilyenkor lenni :-) Lassan már azon se csodálkoznék, ha Cgo-ék autója négyajtós lenne :DDD
Inner Circle2005-03-17 07:54:47 // 15
Beadom a lemondásom... Tuti, hogy az a pad originál? Nem lehet hogy az 1,6-os motorral együtt került bele?
Inner Circle2005-03-17 07:51:50 // 14
Találtam egy ilyet, ez téged igazol:
1600 Junior (1972-75) and 1300 Junior (June 1974-78)
1. Old-style painted dash
2. Old-style protruding door handles
3. Three-spoke wood-rim steering wheel
4. Seats = 1750/2000 type, though later cars have horizontal stitching, and modern carpeting
5. 14in wheels and 165 tyres (options to the old-style Duetto 15in wheels and 155 tyres)
6. Engine with larger 1750-type sump
7. Carbs - Dell'Orto DHLA 40 or Solex C40 DDH6
8. 4.3:1 final drive
De hogy ne legyen egyszerű, rögtön alatta meg ez van...
1600 Junior (1974-81)
1. 2000-type interior
2. Headlamp cowls (as on 2000)
3. Flush-fitting door handles
4. Square rear view mirrors
5. Carb choice is different (detuned engine) - Dellorto DHLA40/Solex C40 DDH-6/Weber 40DCOE-27
Vagyis ugyanúgy '74-'75-ös 1600 Juniorok akár tök különbözők is lehetnek. Ez télleg grappa-pozitív gyártástechnológia :DDD
Cgo2005-03-16 22:04:47 // 13
IC, itt is megeskuszom, hogy hatul aprocska, de borozott pad van.
Ali762005-03-16 19:54:57 // 12
A kilincs nem süllyesztett a '74-es Spider 1.6 Junioron (1.3-on se) viszont a 2000 Veloce-n igen, ami szintén ebből a korszakból való és majdnem teljesen ugyanúgy néz ki.
Az 1.6 Junioron csak egy pici krómkarika van a lámpa körül, de van!
Ezeket az infókat most lestem ki az "All the Alfa Romeos" c. GYÁRI kiadású könyvből.
De egyébként valószinüleg a grappás sztorid lesz a mérvadó, mert már egy csomó hasonló dologgal találkoztam. Megbízható szakirodalmakban is többféléket írnak...
Inner Circle2005-03-16 19:29:02 // 11
Itt van egy pont olyan verda, mint az enyém:
http://www.carclassics.nl/spider/index.htm
(katt a "Minj Spider 1600"-ra)
Ennek is kifele állnak a kilincsei meg két tükre van, a lámpáiról is hiányzik a nagy krómgyűrű...
Majd megfűzöm GRoman-t hogy fordítsa le :)
Inner Circle2005-03-16 18:40:53 // 10
Szerintem Cgo is megismeri a Duettót, de ha nem is ismerné, írásba adhatom neked hogy a lapján levő képeket NEM Duetto van :DDD
Angolul meg ne akarjatok okosabbak lenni nálam, korábban Somerset Maugham és Ernst Hemingway néven több sikeres könyvet is írtam! :DDDD
norbee2005-03-16 16:55:51 // 9
Az majdnem olyan mint a youngtimer, csak IC nem tud rendesen angolul... :PPPPPPPP
Stee1462005-03-16 16:47:04 // 8
Bocs majdnem off, de a Newtimer az pontosan mit takar?
norbee2005-03-16 16:43:24 // 7
Nem ezt mondom? :DDD
Inner Circle2005-03-16 16:36:01 // 6
Nem tudom, de ha odaírtam egy fickónak aki 30 éve van a szakmában, hogy '74, és ő a válaszában Spidert írt és nem Duettót, akkor lehet hogy nem ő a hülye? :DDD
norbee2005-03-16 15:55:21 // 5
Te. Nem a Duetto-val keverik?
Inner Circle2005-03-16 15:39:27 // 4
Ja, a hivatkozott oldal címe: http://www.ebspares.co.uk/index.html
Mindenkinek ajánlom, aki szereti a régi Alfákat.
Elég jó eséllyel fogok innen rendelni egy csomagot. Ha valakinek hiányzik egy nehezen beszerezhető apróság egy régebbi Alfáról, akkor hozzácsaphatjuk az én cuccaimhoz, hogy spóroljunk egy kicsit a postán. Nincs éppenséggel minden, de azért érdemes bepróbálkozni.
(Az én e-mailemre pár órán belül válaszolt a fickó!)
Gordon2005-03-16 15:38:46 // 3
Itt az én drágaságom de sajnos, amikor megtudtam mennyi lenne rá a reg adó, akkor majdnem infarktust kaptam!
A Kormány részéről felháborítónak tartom, hogy így megsarcolják az embereket!
Lehet hogy kamu, de azt is halottam, hogy volt már olyan, hogy veterán autóba katalizátort rakattak be!? Ezek h@lyék?
Inner Circle2005-03-16 15:37:32 // 2
Elsődleges nyavalyám a '74-es 1600-as Spider Juniorral van. Már az Indexen is vívtunk egy kört azon, hogy vajon van-e hátsó ülése gyárilag.
Nézzük az eddigi eredményeket: az enyémnek nincs, Cgo esküszik rá hogy az olasz rokonaiénak van, az 1300 Junior modellemen van.
Oké, tehát van.
Most írtam Angliába egy régi-Alfa-alkatrész-kereskedőnek, akinek szintén személyesen van egy ilyenje, hogy mennyi egy ülés, és azt írta hogy a Juniorban nincsen!!! Pedig Angliában egy alkatrészkereskedő aki 30 éve tolja a biznicet, valószínűleg nem egy összegányolt hiányos példányon utazik...
Valaki mutasson egy gyári originál fényképet, vagy rángassa elő a '74-es művezetőt aki a tolószékből megmondja a frankót, vagy valami legyen, mert ideges leszek és letolok kétszáz Suzukit az útról a 33-mal!!! :DDD
Vagy ez úgy van, mint annyi más a kedvenc autóink táján, hogy Luigi annak függvényében hogy éppen mennyi grappát vett magához, vagy tett bele, vagy nem?
(A jobb oldali külső tükröt meg a süllyesztett/nem süllyesztett kilincseket már meg sem kérdezem :DDD )
Inner Circle2005-03-16 15:32:35 // 1
Azt hiszem, még nincs topikja a kifejezetten klasszikus Alfáknak - igaz, ott van a régebbiekkel foglalkozó Transaxle Syncro, de attól tartok hogy a napi gondok tárgyalása elnyomná a "történelmibb" témákat.
Egyelőre a társaság nem birtokol túl sok veterán autót, de azért többen értenek hozzájuk valamennyire, és tudnának segíteni ilyen-olyan témában... szakirodalom felkutatása, én-már-láttam-ilyet-valahol, hogyan érdemes veterán autót venni, stb. Biztos vagyok benne, hogy lassan, de biztosan nőni fog az igazi ritkaságszámba menő Alfák száma - már csak azért is, mert néhányan biztosan sokáig és szép állapotban tartják majd a már most is különleges autójukat, amelyek így tisztes, békés öregkort érhetnek meg :-)
Nagyjából ennyi. Jöjjenek az érdeklődők! :-)