Az egyik kezdeményező, Marcello Lotti szerint ugyan jól működött az előző rendszer, mégsem volt akkora hatása, mint amekkorát reméltek.
„Sokszor fordult elő, hogy maximális terheléssel induló versenyzők nyerték meg a futamot, ezért döntöttünk úgy, hogy megnöveljük a hendikep súlyokat.”
Az eddigi dupla-rendszer helyett az új szabályok a következők:
a.) a pontszerző versenyzők minden egyes versenyen az alábbi súlyokat kapják, illetve veszítik el:
1 : +40 kg
2: +30 kg
3: +20 kg
4: +10 kg
5: 0 kg
6: -5 kg
7: -10 kg
8: -15 kg
9.-től lefelé: -20 kg
Súlyokat természetesen csak azoktól vonnak le, akik már rendelekznek plussz súlyokkal.
b.) A bajnokságban minden megszerzett 10 pont után 5 kg plussz súly kerül a versenyző autójára. (Pl. 5 kg: 0-9 pontig, 10 kg: 10-19 pontig stb.)
Az a.) és b.) pontban megjelelölt súlyok halmozhatók, a maximálisan kiosztható súly egy versenyhétvégén azonban nem haladhatja meg a 60 kg-ot.
Hát meglátjuk, hogy fog működni mindez a versenyeken...