Alfa-Maserati együttműködés, avagy eljön a Kánaán?

2005-02-16  Teddy
A General Motorsszal való szakítást követően új stratégiát fogalmazott meg a FIAT: a Maseratit leválasztanák az anyavállalat Ferrariról és egyesítenék az Alfa Romeóval.
Hírek >> 2005  

Az átalakítás célja, hogy új, luxusautókra szakosodott márkát hozzanak létre.

A GM és a FIAT megszüntette a Powertrain névre hallgató céget is, mely a motorokért volt felelős. Ennek is köszönhető, hogy a két, nagy múltú sportmárka most együttműködésbe léphet.

A megállapodás létrejöttével új fejezet nyílik a nagy teljesítményű Alfa Romeók történetében. Első lépésként a már önmagában történelemnek számító GTV-t váltó Brera motorjaihoz nyúlnak hozzá. Ezzel olyan motorválasztékot létrehozva, melyhez hasonlót a szegmensben nem nagyon kínálnak.

A "motor-egyezmény" első terméke egy 3.2 literes V6-os lehet, melyre két turbót akasztanak a mérnökök és a GTA csúcsváltozatba szerelik majd be. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy az összes motoralkatrészt kezelésbe veszik a mérnökök. Megtartják a polírozott szívócsöveket, a vezérlést és az elektronikát pedig úgy tervezik meg, hogy a lehető legtöbb lovat csalogassák elő. A GTA-nál pedig bevetik a "csodafegyverként" emlegetett UNIAIR rendszert is.

A változtatásoknak köszönhetően a Brera biturbo motorja teljesíti az Euro5-ös emissziós szabályokat, 6000-es fordulaton 405 lóerőt ad le, maximális nyomatéka pedig 680 Nm, melyet mind a négy kerék fele továbbít. A motorhoz 6 fokozatú manuális váltót párosítanak.

A jelenlegi, kezdeti szakaszban egyelőre nem tudni, hogy a motorokon kívül a formatervezésben is együttműködnek-e majd. A legközelebbi "közös gyümölcs" a 2007-es Genfi Szalonon bemutatkozó 166-utód, melyet egyelőre csak Progetto 941 kódnév alatt emlegetnek. Formatervét idén tavasszal véglegesítik. A 3 méteres tengelytávval megáldott autó azonban nem veszít majd sportosságából, sőt! Egy olyan autó létrehozását tűzték ki célul, amely tökéletesen beleillik az Alfa sportos image-ébe, de nem veszélyezteti a Quattroporte piacát.

A 166-utód számára a két cég költségtakarékossági szempontokból közös, transaxle erőátvitelt tervez, valamit egy motort is közösen használnak majd. Az Alfa Romeo által tervezett 4 literes V8-as VM dízelt, amely a 3 literes V6-os VM dízel továbbfejlesztése. Ezt a motort a Maserati GT Wagonban (Kubang) használják majd, cserébe a 166-os utódban is helyet kap egy V8-as Maserati erőforrás.

Az együttműködés másik része a meghajtási rendszerek közös használata. A Maserati átveszi az Alfa tavaly kifejlesztett, világújdonságnak számító Torsen C rendszerű hajtását, a mérnökök ugyanis úgy látják, hogy az Alfa Torsenje tökéletes a GT Wagon mozgatásához.
A pletykák szerint a Ferrari és a Maserati is dolgozik egy motoron, amit az Alfának is továbbítanának. Egy V6-os benzines motorról van szó, mely a Maserati GT Coupéban és az Alfa Spiderben kapna helyet 2008 után.

Az együttműködéssel kapcsolatban elkerülhetetlen, hogy szó essék a 8C Competizionéról, mivel ez a modell Maserati technikára épül. Az autó ugyanis óriási sajtóvisszhangot keltett és nem is olyan rég írtunk arról, hogy valószínűleg nem kerül sorozatgyártásba. Az autó gyártását eddig a GM ellenezte, hogy miért azt nem tudni. Most viszont, hogy a GM eltávozott és a Maserati lesz az Alfa partnere, szinte biztosnak mondható az autó gyártása.

Kapcsolódó cikkeink:
Csak álom marad a 8C?
Elkészült a Brera, a GTV utódja!
Elkezdődött a Kamal fejlesztése

Írta:
Tedi