WTCC - Így kell ezt csinálni!

2005-05-18  Teddy
Miért nem lehetett így kezdeni az évet? Az első futam első négy helyén csak Alfák szerepeltek, ennél szebb látvány talán nem is létezik! :)
Hírek >> 2005  

Első futam

Az idei, szám szerint ötödik futamnak már a rajtsorrendje is bíztató volt, az első három rajtkockából Tarquini, Thompson és Giovanardi indulhatott és a célba érkezésnél is hasonló volt a sorrend.

Az Alfa számára tehát az első futam jobban már nem is sikerülhetett volna. Tarquini rajt-cél győzelmet aratva haladt át a célvonalon, mögötte három márkatársával, Thompsonnal, Giovanardival és Farfusszal.

A rajt után már csak azért kellett izgulni, hogy ne ismétlődjön meg az, ami tavaly már annyiszor – egymásra találnak a fiúk és nem az ellenfeleket, hanem saját csapattársukat rakják a fűre. James Thompson játszott el ezzel a gondolattal, ugyanis megtámadta Tarquinit, de próbálkozásai nem hozták meg számára a sikert. Sőt Giovanardi egyszer le is előzte őt (a négy Alfás közül neki volt a legnehezebb az autója), de a negyedik körben visszavette második helyét.

Andy Prialux volt az egyetlen, aki bele tudott szólni az élen menők csatájába. Óriásit rajtolva, feljött a második helyre, de az 50 kg plusz súllyal képtelen volt megtartani helyezését. Végül a kvartett mögött, 4.8 másodperces hátránnyal ért célba az angol címvédő.

A fennmaradó 3 pontszerző helyet a Seatosok bérelték ki maguknak erre a futamra. Peter Tertling lett a hatodik, Rickard Rydell nagy csatában, de végül a hetedik, az 1 pontot érő 8. helyen pedig Jason Plato végzett.

Az utolsó előtti körben Alex Zanardi és Robert Huff úgy gondolták, közelebbről is megismerkednek egymással. A randiból végül Zanardi jött ki rosszabbul, a kavicságyban végezte, Huff pedig a 13. helyen tért vissza. A másik két Chevrolet számára már elég korán véget ért a verseny, Nicola Larini és Alain Menu sikeresen egymásba mentek, miközben megpróbáltak kikerülni egy elszabadult versenyautót az első körben.

A Fordnál úgy tűnik ezen a versenyen minden a legnagyobb rendben volt, a csapat végre begyűjtötte első konstruktőri pontját. Thomas Ja:ger a 18. helyen végzett, csapattársa Thomas Klenke pedig egy hellyel mögötte ért célba.

A legjobb egyéni versenyző ismét Tom Coronel volt, Seatját az abszolút 14. helyre kormányozta.

Második futam

A második futam előtt a Seatnál már dörzsölhették a tenyerüket a boxban, az első három helyről ugyanis a fordított rajtsorrend miatt a spanyol márka pilótái indulhattak. Igaz a mesterhármast nem sikerült összehozni, de az első két hely megszerzése is óriási eredmény a Seatnak. Rickard Rydell és Jason Plato voltak az elkövetők, őket Tarquini követte.

A rajt után, melyet Andy Prialux ismét fantasztikusan kapott el, feljött a második helyre. Mondhatni állva hagyta a Seatokat. Sikere egy defekten csúszott el a harmadik körben. A BMW-k közül Dirk Müller teljesített a legjobban, a hatodik helyet szerezte meg.

Tarquini meglépte azt, amitől féltünk az első futam során. Thompsonnal a háta mögött beérték a harmadik Tertlinget, Tarquini a belső íven autózva, meglökte a németet, aki viszont a közben külső íven támadó Thompsonnak ütközött, így rakva a fűre a brit pilótát.

Tarquini ezen megmozdulását nem hogy Monica Sipsz és Thompson, hanem még a versenybírák sem díjazták. De amíg a csapatfőnöktől "megúszta" egy kis ejnye-bejnyével, addig a versenybíráktól már komolyabb büntetést kapott, a következő viadalon 10 hellyel hátrább kell sorolnia az időmérőn elért eredményéhez képest.

Tertling egyébként ezek után egy másik balesetbe is belekeveredett és végül a hetedik helyen zárta a versenyt.

Larini és Zanardi már fel sem álltak a rajtrácsra, az előző futamban elszenvedett balesetet nyögték, a szerelők ugyanis nem tudták versenykész állapotba hozni az autókat. A Chevy másik autóját éppen meg tudták javítani, Alain Menu a boxutcából rajtolt. Ezek után az elért 13. helyezése szép eredménynek mondható. A harmadik pilóta, Huff nem fejezte be a futamot. Antonio Garciával történt ütközése után egyikük sem ért már célba.

Thomas Jager és Klenke ismét pontot szerzett a Fordnak és még javítottak is előző versenyen begyűjtött helyezéseiken. Klenke a 16., Jager a 17. lett.

Az egyéni versenyzők közül ezúttal a BMW-s Marc Hennerici volt a legjobb. Az összetettben az előkelő kilencedik helyen végzett.

Rendkívül meggyőző eredményeivel, Tarquini feljött a második helyre a pontversenyben és mindössze két pont választja el az első helytől. Tehát ismét nyílt sisakossá vállt a küzdelem.

A következő versenyhétvégét az Alfa Romeo hazai pályáján, Imolában rendezik május 29-én. Elöljáróban csak annyit, hogy vélhetően nagyon nehéz lesz a diadalmaskodás, mert ismét plusz súlyok kerültek az Alfákba és továbbra hátrány az elsőkerék-hajtány. Reméljük a legjobbakat.

Az egyéni bajnokság állása 6 futam után:

1    Dirk Müller (GER)              32
2    Gabriele Tarquini (ITA)       30
3    Jörg Müller (GER)              27
4    Andy Priaulx (GBR)            27
5    Augusto Farfus jr. (BRA)    21

A konstruktőrök versenyének állása 6 futam után: 
 
1    BMW                   81
2    Alfa Romeo          75
3    Seat                     60
4    Chevrolet             16
5    Ford                      2

Kapcsolódó fórum:
Motorsport (WTCC, stb.)

Kapcsolódó írásaink:
WTCC – A második versenyhétvége: BMW siker, keserű szájíz
WTCC - Az első versenyhétvége - Felemás szezonnyitó
WTCC szabályzat – új hendikep súlyrendszer
Jóváhagyták a 2005-ös WTCC versenynaptárat 
ETCC 2004 – Tarquini nyert, Prialux a bajnok

Írta:
Tedi