A három legnagyobb ellenfél ugyanis az edzések során olyannyira leamortizálták az autóikat, hogy csak a hátsó sorokból indulhattak és az egész verseny alatt még az első 8 helyezésbe sem tudtak beleszólni. Az időmérő alapján a Hondás Colciago volt az első, de szabálytalanságot észleltek a versenybírák, így 10 hellyel visszább kellett sorolnia. Ugyanígy járt Tertling, Farfus és Plato is.
Első futam
Az első három helyről így az Alfák indulhattak el. Giovanardi és Thompson meg tudták őrizni helyüket, Tarquini elé viszont befurakodott Jordi Gené. Nem örülhetett sokáig a spanyol, Tarquini még abban a körben visszavette dobogós helyét. Sőt egy körrel később Gené a falhoz csapta Seatját és fel kellett adnia a versenyt.
Roberto Colciagot nem izgatta különösebben, hogy 10 hellyel vissza kellett sorolnia, két kör alatt 5 helyet javított pozícióján. Prialux egyetlen értékelhető megmozdulása az első futamon az volt, hogy egy lassítóban egymásnak estek Zanardival. Prialux annyira megütötte az autóját, hogy ki kellett állnia a boxba és végül a 13. helyen fejezte be a küzdelmeket.
Tarquini közben megelőzte Thompsont és feljött a második helyre. A brit pilóta harmadik helyét elég keményen kezdte támadni a már 4. helyen járó Colciago, pár körrel később azonban megadta magát a Honda váltója...
Thompson azonban még így sem érezhette magát biztonságban, mert Rydell folyamatosan közelített hozzá. Csapattársai már 10 másodpercre elhúztak, az 1. és 2. helyet már csak egy műszaki hiba tudta volna elvenni az Alfáktól. Rydellnek a 14. körben sikerült megelőznie Thompsont, és a verseny végéig már nem engedte ki a kezéből a harmadik helyet.
Az ötödik helyen Antonio Garcia végzett, ezzel ő lett a legjobb BMW-s. Dirk Müller az utolsó körökben a fűre tette autóját, a BMW Deutchland Team versenyzői így nem szereztek egyetlen pontot sem.
A verseny meglepetéscsapata a Chevrolet volt, Larininek köszönhetően megszerezték első pontjaikat az egyéni versenyzők között. Az egyéni versenyzőknél Tom Coronell volt a legjobb, abszolútban a 8.- helyen zárt.
Második futam
A rajtot követően Terting megelőzte Coronelt, akit néhány méter múlva már Garcia is átlépett. Az első körben Tarquini és Zanardi sikeresen összeütköztek és mindketten fel kellett hogy adják a versenyt.
A második körben Thompson feljött a harmadik helyre és Giovanardi is kezdett felzárkózni. A hatodik körben Garcia és Thompson koccolták egymást, de folytatni tudták a versenyt. Huff volt a következő, aki elhagyta a pályát, Ő az 5. helyért küzdött Colciagoval és Coronellel. Gené, aki a boxból kezdte a futamot, a 13. körben valószínűleg műszaki hiba miatt a gumifalba csapta a Seatot. Visszatért ugyan a versenybe egy boxlátogatás után, de csak 12 kört tudott teljesíteni.
Az élen autózó két pilóta, Terting és Garcia közben elszakadtak a mezőnytől és egymást tépték az első helyért. A fiatal német pilóta meglepően jól bírta a strapát és begyűjtötte élete első versenygyőzelmét.
Colciago a 20. helyről rajtolt, de a 7. körben már a nyolcadik helyen volt. Körről-körre jött fel az olasz pilóta, az utolsó körben már Giovanardival harcolt a harmadik helyért. Az utolsó sikánok egyikében azonban meglökte Giovanardit, így szerezte meg a harmadik helyet és 0.117 ezreddel előbb ért célba. A versenybíráknak azonban nem tetszett Colciago megmozdulása, ezért 30 mp-es büntetést kapott, Új ideje a 18. helyre volt elég.
A függetleneknél ismét Tom Coronell volt a legjobb a Seattal, valamint a Chevrolet is újabb pontokat szerzett mint az egyéni, mint a csapatbajnokságban.
Két dobogós helyének köszönhetően Giovanardi feljött a második helyre és csak 2 ponttal van lemaradva Müllertől, a gyártók versenyében pedig holtverseny van az Alfa és a BMW között.
A következő versenyt a méltán híres belga Spa-Francoshamps-ban tartják Július 30-án.
Az egyéni bajnokság állása 10 futam után:
1. Dirk Müller (GER) 47
2. Fabrizio Giovanardi (ITA) 45
3. Andy Priaulx (GBR) 42
4. Antonio García (ESP) 39
5. Gabriele Tarquini (ITA) 38
A gyártók bajnoksága 10 futam után:
1. Alfa Romeo 129
2. BMW 129
3. Seat 98
4. Chevrolet 32
5. Ford 2
Kapcsolódó fórum:
Motorsport (WTCC, stb.)
Kapcsolódó írásaink:
WTCC - A negyedik versenyhétvége - Nincs új a nap alatt
WTCC - A harmadik versenyhétvége - Így kell ezt csinálni
WTCC – A második versenyhétvége: BMW siker, keserű szájíz
WTCC - Az első versenyhétvége - Felemás szezonnyitó
WTCC szabályzat – új hendikep súlyrendszer
Jóváhagyták a 2005-ös WTCC versenynaptárat
ETCC 2004 – Tarquini nyert, Prialux a bajnok