A bajnokság állása is nagyon szoros, sejteni lehetett, hogy nem mindegyik pilóta fog nyugodt tempóban furikázni.
Első futam
A pole-t Augusto Farfus szerezte meg, mögötte pedig két BMW állt fel a rajtrácsra, Jörg Müller és Andy Prialux. A rajtnál természetesen a BMW-k jöttek el jobban. Az első kanyarok után Andy Prialux vette át a vezetést Farfus és Dirk Müller előtt. Tarquini és Jordi Gené az első kanyarban összeütköztek és a Seatos spanyol a 19. helyről várhatta a folytatást.
Nem volt szerencséje a Fordnak: Funke megborította az autóját, de szerencsére komolyabb sérülés nélkül megúszta a balesetet. Beküldték a Safety cart, kiállása után Dirk a háta mögé utasította az addig második Farfust.
A hátuk mögött a negyedik helyért is óriása csata dúlt Jörg Müller és Tarquini között. Nem ment viszont a szekér Giovanardinak, a negyedik körben Jason Plato elvette tőle a nem túl előkelő nyolcadik helyet.
Prialux csak az ötödik körig örülhetett, Dirk ekkor vette át a vezető helyet. A címvédő természetesen nem adta könnyen a 10 pontot érő pozíciót, a verseny végéig támadta a BMW Team Deutschland pilótáját. Próbálkozásai azonban sikertelenek voltak, be kellett érnie a második hellyel.
A harmadik helyért Farfus és Jörg is óriási csatát vívott, az utolsó métereken egymást leszorítva az aszfalcsíkról küzdöttek. Végülis a német pilóta 0.022 mp-el ért be előbb a célba. Később Farfust ezért az akciójáért a versenybírák kizárták a versenyből és törölték harmadik helyezését.
A legjobb független pilóta ismét Tom Coronell lett, a Chevrolet-s Alain Menu a 15, a versenyben maradt Fordos Klenke pedig a 22. helyen zárta a futamot.
Új szereplője is van a WTCC-nek: a Peugeot 407 ezen a versenyen debütált. Ayarival a volánnál az abszolút 24. lett.
Második futam
Nem mintha a versenyzők nem tennének meg mindent azért, hogy izgalmas versenyeket láthassunk, Spa-Francoshamps-ban még az időjárás is rásegített egy kicsit. Hol esett hol nem, szóval mindenképpen izgalmasnak ígérkezett a második futam.
A fordított rajtsorrendnek köszönhetően Giovanardi indulhatott az első helyről, amit a rajt után meg is tartott. Őt Garcia, Tarquini és Thompson követte. Az eső miatt felázott Eau-Rouge-ban Prialux, Farfus és Dirk Müller egymásba keltek. A röpke találkozás végeredménye, hogy Prialuxnak fel kellett adnia a versenyt. A másik két pilóta ugyan tovább tudott menni, de autóikat eléggé leamortizálták.
Sem Thompsonnak, sem Tarquininek nem kedvezett a csúszós pálya. Jörg Müller először Thompsont előzte meg, Tarquini pedig keresztbecsúszott az egyik kanyarnál és csak az ötödik helyről várta a folytatást. Jörgnek azonban gondja akadt az autóval, ezért kénytelen volt a kiállni a boxba.
Hennerici és az öreg róka Rickard Rydell is összetűzésbe kerültek, amiből Rydell jött ki rosszabbul, ő ugyanis a pálya mellett fejezte be spai szereplését. James Thompson miután a fél mezőny elment mellette jobban látta kiállni a boxba, de folytatta a versenyzést.
Giovanardit egyedül Jordi Gené tudta megszorongatni. Gené azonban idő előtt búcsúzott, mivel Thomas Klenke Fordja a buszmegállóban megállás nélkül csúszott át, köszönhetően annak, hogy Larini meglökte őt. Klenke pedig magával rántotta a Seatot is. A baleset miatt ismét beküldték a Safety Cart.
Három kör után ismét szabad volt a pálya, de Giovanardi elvesztette addigi előnyét és Antonio Garcia nagyon keményen támadta az olaszt. Ő sem lehetett teljesen nyugodt, mivel őt Tarquini és Dirk Müller üldözte. A Buszmegállóban a Garcia, Tarquini, Müller trió okozott ismét némi felfordulást. Nevető negyedikként pedig Stefano D’Aste megszerezte a második helyet.
A célegyenesen elsőként Fabrizio Giovanardi haladt át és ezzel bezsebelte idei harmadik győzelmét. Őt D’Aste, Coronel és Farfus követte. Dirk Müller az ötödik lett, nagyon értékes pontokat szerezve, hatodikként pedig Alain Menu végzett a Chevy-vel.
Giovanardi nagyon értékes pontokat gyújtött Spa-ban mind az Alfa Romeo, mind saját maga számára, a bajnokság ugyanis még teljesen nyílt, nincs még elveszve semmi. Giovanardi is lehet még egyéni bajnok és az Alfa Romeo is lehet még világbajnok.
A következő versenyhétvégére a hó végén a németországi Oscherslebenben kerül majd sor. Talán nem túl jó ómen ez a pálya az Alfáknak, tavaly ugyanis itt úszott el a bajnoki címük, igaz, akkor jóval később tartották ezen a pályán a versenyhétvégét.
Az egyéni bajnokság állása 12 verseny után:
1. Dirk Müller (GER) 61
2. Fabrizio Giovanardi (ITA) 57
3. Andy Priaulx (GBR) 50
4. Gabriele Tarquini (ITA) 43
5. Antonio García (ESP) 43
A márkabajnokság állása 12 verseny után:
1. BMW 159
2. Alfa Romeo 155
3. Seat 113
4. Chevrolet 39
5. Ford 2
Kapcsolódó fórum:
Motorsport (WTCC, stb.)
Kapcsolódó írásaink:
WTCC - Az ötödik versenyhétvége - Egy sima, egy fordított
WTCC - A negyedik versenyhétvége - Nincs új a nap alatt
WTCC - A harmadik versenyhétvége - Így kell ezt csinálni
WTCC – A második versenyhétvége: BMW siker, keserű szájíz
WTCC - Az első versenyhétvége - Felemás szezonnyitó
WTCC szabályzat – új hendikep súlyrendszer
Jóváhagyták a 2005-ös WTCC versenynaptárat
ETCC 2004 – Tarquini nyert, Prialux a bajnok