WTCC – Idill, adrenalin, defekt, győzelem

2005-09-19  Teddy
Isztambulban idén rendeztek először túraautó versenyt, így nem lehetett tudni, hogy melyik gyártónak kedvez majd a pálya...
Hírek >> 2005  

Viszonylag gyors és nyújtott kanyarjai miatt az elsőkerekes autók voltak nyerő pozícióban, ami meg is látszott a rajtsorrenden, az első négy rajtkockából az Alfa Romeók indulhattak.

Első futam

Nagyszerűen működött a gépezet, egészen az utolsó körig, amit Monica Sipsz és csapata drámaként élt meg. Mind a négy autójuk végig az élen volt, majd az utolsó kör végén az addig második Tarquini elfékezte magát a gumi lassú defektje miatt, majd pár pillanattal később a mögötte autózó Farfus is defektet kapott. A célba végül a 7. és 8. helyen értek be. Mindkét autó jobb eleje a gumi leszakadása miatt teljesen leamortizálódott.

De térjünk vissza a rajthoz. Andy Prialux szokásához híven óriásit startolt, beszúrt a két Seat közé és az Alfák után, az 5. helyen volt az első kanyarok után. A bajnokot követő két Seatos, Terting és Ortelli annyira meglepődhetett a brit előzési manőverén, hogy még felocsúdni sem volt idejük, talán ennek köszönhető, hogy pár méterrel később Ortelli kiszélesítette az egyik kanyart, visszatérésnél pedig pontosan Tertingbe szállt bele. Később mindketten a boxban fejezték be a futamot.

A balesetbe Dirk Müller is belekeveredett, és nem kímélték csapattársát, Jörgöt sem. Őt Hennerici és Larini kakaskodása késztette kiállásra.

Eközben a hátsó régiókban is folytak a küzdelmek. Zanardi, aki az előző versenyen felejthetetlen győzelmet aratott, megkezdte felzárkózását, és kihasználva Dirk előző balesetét, feljött a kilencedik helyre. Antonio Garcia pedig Jordi Genét előzte meg, így szerezve meg a hetedik pozíciót.

Az elején változás nem sok történt, azt leszámítva, hogy Tarquini visszaszorult a második helyre. Giovanardi kényszerítette honfitársát a második helyre, amely érthető is, Gionak nagyobb szüksége volt a 10 pontra.

Aztán jött az utolsó kör és Alfák úgy szálltak el, mintha muszáj lett volna. Végül aztán Giovanardi megnyerte a futamot a második helyet pedig James Thompson kapta el. A másik két Alfa a 7. és 8. helyen ért be, ezzel ők indulhattak az első helyről. A harmadik Andy Prialux lett.

Második futam

A rajt pillanatáig kétséges volt, hogy Tarquini és Farfus autója elkészül-e, a versenybírák ugyanis nem igyekeztek az autókat kimenteni a célba érkezés után. Végül aztán pár kilométernyi rosso szigszalag segítségével talpra állították a 156-osokat, azaz "új" sárvédőket varázsoltak nekik :)

Az várható volt, hogy az élről induló Farfus nem fog a fenekén ülni és várni, hogy majd csak történik valami. Ez irányú törekvéseit csak fokozta, hogy a második helyről induló Tarquini az első körben lehagyta a brazilt. Giovanardi és Thompson is házi csatát vívtak, az olasz feljött a hatodik helyre. 

Rickard Rydell és Antonio Garcia között volt még szemet gyönyörködtető verseny, amiből végül is a Seatos Rydell jött ki rosszabbul, 4 helyet vesztett. A harmadik körben Garcia és Giovanardi is elment mellette.

Aztán jött Gio, mint kamikaze. Alex Zanardit a belső ívről próbálta megelőzni, meglehetősen kicsi féktávon. Mellette még el is fért, de Garcia már útban volt, hátulról meglökte, ami miatt a spanyol BMW-s fűre került. Az esetet még tárgyalják a versenybírák ezért a végeredmény egyelőre nem hivatalos.

Andy Prialuxnak sem igazán akart összejönni az isztambuli mutatvány, főleg a második futamon nem. A negyedik körben Dirk Müller előzte meg a bajnokot, majd Rydell és az Chevrolet-s Alain Menu is a háta mögé utasította, így a végén a kilencedik helyen ért célba, ami annyit jelent, hogy pont nélkül maradt Prialux. A szoros versenyt közöttük egyébként mi sem példázza jobban, hogy mindhárman 1 mp-en belül voltak, Menu mindössze 0.129 mp-el ért be a célba a brit előtt.

Az ötödik körben Giovanardi pozíciót vesztett Garciával szemben. Ezzel azonban nem ért véget Giovanardi kálváriája. Az ötödik helyre került vissza, miután Thompson visszaelőzte őt és Dirk Müller is ott loholt már a nyakában.

A végén aztán már Dirket sem tudta tartani, a német lett az ötödik, Giovanardi a hatodik, Rydell pedig a hetedik.

Az utolsó körben a két Alfás éllovas, Farfus és Tarquini tették érdekessé a végkifejletet. Pár kanyarral a vége előtt Farfus megelőzte Tarquinit, majd - ki tudja miért, illetve hogyan - a célegyenesben történt valami (hivatalosan nem beszélnek az ügyről, nem hivatalosan a csapatérdek diktált és Farfus szerződése), így Tarquini visszaelőzte Farfust és megnyerte a második futamot.

A függetlenek versenyét Hennerici nyerte, miután a végig vezető Cirot Peter Terting kilökte.

Akárhogy is nézzük, az Alfa Romeo mindent megtett annak érdekében, hogy eredményes versenyhétvégét zárjanak. Mindkét versenyen első és második helyen végezni óriási eredmény tőlük, idén ez volt az első ilyen eset. A pontokra nagy szükség van, hiszen ha életben akarják tartani bajnoki reményeiket, akkor nagyon össze kell szedniük magukat. 

A következő versenyhétvégét október elején rendezik a spanyolországi Valenciában. Ott, ahol tavaly az Alfa hasonló eredményeket ért el, mint most Törökországban.

A versenyzők nyilatkozatai:

Fabrizio Giovanardi:
"Nagyszerűen működtek az autóink a hétvégén és a csapat is tökéletes munkát végzett, ennek köszönhető, hogy az időmérőn ilyen jó helyezést értünk el. A nyolcadik helyről indulni a második futamon elég nehéz dolog, rengeteg autót kell leelőznöd. Megpróbáltam Zanardit leelőzni, de Garciát nem láttam. Három autóval a sikánban elég nehéz volt fékezni,  én csak megérintettem Antoniót, de úgy érzem, egyszerű versenybaleset volt. Innentől lesz izgalmas számomra a bajnokság, 4 pont hátrány nem túl sok."

Gabriele Tarquini:
"Az első verseny számomra eléggé szerencsétlenül végződött. Hiszen ha nincs az a gumiprobléma, akkor több pontot tudtam volna szerezni és ezzel is segíteni Giovanardinak a bajnokságban. Elég nagy szégyen ez, de örülök, hogy a probléma nem jött elő a második futamon. A körülmények a második futamban abszolút mások voltak, Farfussal együtt sikerült meglógnunk a többiektől, szóval nem kellett annyira harcolnom, mint az első futamban."

James Thompson:
"Nagyszerű érzés lett volna és természetesen nem mindennapi eredmény, ha az első versenyben megcsináljuk, az 1-2-3-4-et. Az autó miután apró javításokat kellett eszközölni a második menetben is tökéletesen működött. Úgy éreztem sikerül megfognom Zanardit, de elkezdett vibrálni az autó, így inkább úgy döntöttem, hogy nem kockáztatok egy újabb defektet és biztonságban behozom az autót."

Augusto Farfus:
"Az egész hétvége nagyon jól sikerült nem csak nekem, hanem az egész csapatnak. Kicsit szerenscétlenül jött ki a lépés köztem és Tarquini között a második menetben. Pole-ról indulva elég könnyű volt kézben tartani a versenyt és úgy érzem, nagyszerű munkát végeztünk."

Andy Prialux:
"Bár jelenleg vezetem a bajonkságot, elég csalódott vagyok, főleg amiatt, ami a második versenyen történt velem. Az autó egyensúlyozása egész hétvégén nem volt jó, szóval úgy döntöttem, hogy az első és a második futam között változtatunk a beállításokon. Aztán végülis ez egy rossz döntés volt."

A pontverseny állása nyolc versenyhétvége után:

1 Andy Priaulx (GBR) 74 pont
2 Dirk Müller (GER) 73 pont
3 Fabrizio Giovanardi (ITA) 70 pont
4 Gabriele Tarquini (ITA) 55 pont
5 James Thompson (GBR) 51 pont

A konstruktőrök versenyének állása nyolc versenyhétvége után:

1 BMW 215 pont
2 Alfa Romeo 200 pont
3  Seat 147 pont
4 Chevrolet 54 pont
5 Ford 8 pont

Kapcsolódó fórum:
Motorsport (WTCC, stb.)

Kapcsolódó írásaink:
WTCC – A hetedik versenyhétvége - Oschersleben továbbra is fekete folt
WTCC – A hatodik versenyhétvége - Dirk és Giovanardi vitték a prímet
WTCC - Az ötödik versenyhétvége - Egy sima, egy fordított
WTCC - A negyedik versenyhétvége - Nincs új a nap alatt
WTCC - A harmadik versenyhétvége - Így kell ezt csinálni
WTCC – A második versenyhétvége: BMW siker, keserű szájíz
WTCC - Az első versenyhétvége - Felemás szezonnyitó
WTCC szabályzat – új hendikep súlyrendszer
Jóváhagyták a 2005-ös WTCC versenynaptárat 
ETCC 2004 – Tarquini nyert, Prialux a bajnok

Írta:
Tedi