Alfa 159 – Csillagos ötös!

2006-01-13  Teddy
A házi töréstesztek után az EuroNCAP hivatalosan is bevizsgálta a legújabb Alfát. A vizsga nem hozott túl nagy meglepetést: a 159-es öt csillagot kapott a szervezettől!
Hírek >> 2006  

Az European New Car Assessment Program (EuroNCAP) legutoljára a 147-est vizsgálta, a legkisebb Alfa akkor három csillagot kapott, ami a mai mezőnyben már kicsit gyengének számít. A 159-es viszont megfelelt az elvárásoknak. A tesztelt 1.9-es JTD-ben nyolc légzsák, előfeszítős biztonsági övek, ISOFIX csatlakozási pontok, ABS, VDC és elektronikus fékerő elosztó kapott helyet, ennek és főleg a jórészt nagy szilárdságú acélból készült karosszériának köszönhető az eredmény.

Frontális ütközésnél 15 pontot (94%) kapott a 159-es, az oldalütközésnél pedig 16-ot (89%). További plusz kép pont járt a biztonsági öv becsatolására figyelmeztető, leginkább idegesítő jelzőrendszer, így jött ki az összesen 34 pont a felnőtt utasok védelmére. Gyalogosvédelem terén viszont kevésbé üdítő a helyzet. Ezen a teszten összesen 9 pontot sikerült „bekaszálni”, ez 25%-ot jelent. Tehát vajmi kevés esélye van annak a gyalogosnak, akit ne adj isten a 159-es üt el, legalábbis az Euro NCAP mérései szerint.

Gyermekvédelemben szintén jól teljesített az új Alfa, összesen 4 csillagos eredményt ért el. Pontokban és százalékokban kifejezve ez a következőképpen fest: 38 pont, 78%.

Az EuroNCAP négy féle teszten vizsgálja az autók biztonságát. A frontális ütközést 64 km/h-s sebességgel hajtják végre, a felgyorsított autó 40%-os fedéssel egy fix akadálynak ütközik.

Az oldalütközést 50 km/h-val és a vezető felöli oldalon végzik el. A szervezet felmérése szerint a súlyos, vagy halálos baleset negyede hasonló oldalütközések miatt következik be.

A fejlégzsákok bevezetését az EuroNCAP kényszerítette ki a gyártókból, mivel bevezetett egy olyan tesztet, aminek az a lényege, hogy az autót 29 km/h-val nekigurítják egy 254 mm átmérőjű árbócnak. A teszt akkor sikeres, ha a Dummie feje a beltérben marad.

Az egész tesztben a legfontosabb szerepük a Dummie-knak van. Ezekben a bábukban vannak azok a szenzorok, amik segítségével megállapítható, hogy mekkora erőhatások érnék az embert. A szenzorok a fejben, a nyakban, a karokban, a mellkas külső és belső részében, a hasban, a medencében, és a lábakban vannak. Az eredmények kiértékelése és az autó szemrevételezése után döntenek a bírák a pontokról.

Korábbi híreink a 159-esről:
Év autója választás: miért annyi, amennyi?
159-es típusbemutató
Újabb infók a 159 SW-ről
Megérkezett a 159-es Magyarországra!
Év autója: a döntősök között a 159-es!
Korai öröm: 159-es teszt Luxemburgban
Beárazták a 159-est
Kezdődik a 159-es piaci bevezetése

Kapcsolódó fórum:
159 - egy új korszak?

Írta:
Tedi