Lassan már mindennapossá vállnak azok a hírek, melyek arról számolnak be, hogy a Brera újabb díjat, díjakat kapott a szaksajtótól.
A GTV utódja már most is bővelkedik a különféle elismerésekben, és ki tudja hol a vége… Legutoljára egyszerre két szervezet is elismerte az Alfa új üdvöskéjét. Az Európai Autótervezők Egyesülete a Brerának adta a "European Automotive Design Award 2006" díjat, mellyel az autótervezők egyértelműen amellett tették le a voksukat, hogy a Brera a jelenlegi piac legszebb autója. A Jaguar XK és a Lexus IS volt még esélyes. 1995-ben alapították a díjat, ez idő alatt kétszer kapta meg az Alfa. Először 1998-ban a 156-ost ismerték el ilyen formában (is).
A másik díj (direkt nem elismerés) megosztotta az Alfás társadalmat. Az Alfákat ugyanis eddig tipikus csajozós, férfias autónak tekintette a világ összes Alfás közössége. Az sem volt ritka, hogy pár ember a libidójához toldotta az autót és mintegy meghosszabbított "harmadik kézként" használta.
Erre a férfiasságra cáfolt rá a Ledorga nevű francia melegeket tömörítő szervezet. A Brera ugyanis a második helyet szerezte meg az általuk szervezett "Az Év Legmelegebb Autója" (Gay car of the year 2006) szavazáson. Némi vigaszt nyújthat, hogy az első helyen a brit autógyártás egyik ékköve, az Aston Martin DB9 kabrió végzett.
A Brera nyitott tetejű testvérét elvileg tavaly szeptemberben kellett volna bemutatnia a gyártónak, valamilyen oknál fogva viszont megcsúsztak vele, most úgy néz ki, hogy Genfben láthatja először a nagyérdemű. Azaz mégsem, mivel a paparazzi szakma egy külön iparág egész Európában. Nekik, azaz a paparazzóknak (vagy inkább ipari kémeknek?) köszönhetjük, hogy sikerült lencsevégre kapni a Spidert gyakorlatilag teljesen leplezetlenül.
Sokáig kétséges volt, hogy kemény-, vagy ponyvatetős lesz-e a Spider, a képek alapján most úgy tűnik, hogy az utóbbi megoldást választották. A motorokról annyit tudni, hogy dízelt egyelőre biztos nem fognak kínálni, a benzines paletta pedig gyakorlatilag megegyezik a Breráéval. 2.2 JTS, 3.2 JTS, valamint a madarak egy 408 lóerős 3.2 literes biturbós aggregátról is csiripelnek.
Forgalmazása hazánkban az év vége felé várható, alapára nagyon óvatos becslések szerint 10 millió körül alakulhat.
Kapcsolódó írásaink:
Alfa Brera – A világ legszebb autója
Brera GTA a láthatáron!
Alfa Brera prototípus-leírás
Alfa Spider kémfotók
Elkészült a Brera, a GTV utódja!
Az Alfa négykerék-kormányzásra készül
Újabb kémfotók a GTV utódról
Kapcsolódó fórum:
Brera