Genfben mutatják be a Spidert és a 159 SW-t

2006-01-31  Teddy
Jónéhány kémfotó és digitális montázs után végre megjelentek a hivatalos képek is a 159 Sportwagonról és a Brera Spiderről. A két újoncot Genfben láthatja a nagyközönség!
Hírek >> 2006  

Talán mégis volt abban valami ráció, hogy - mint arról korábban hírt adtunk - a gyár késlelteti a Spider bemutatóját. Így két legyet üthetnek egy csapásra és még jobban meg tudják zavarni az állóvizet.

Természetesen mindkét autó kulcsfontosságú az Alfa szemszögéből. Bár anyagi helyzetük a Fiat csoportéval együtt némiképp rendeződött, amennyiben a Sportwagon és a Spider nem fogy kellő mértékben, az fennakadásokat okozhat a jövőben.

Alfa Romeo 159 Sportwagon

Miután megjelent a 159 lépcsőhátú változata, már sejteni lehetett, hogy az SW legalább annyira ütős lesz. Nem volt ez másként a 156/156SW esetében sem, miért ne lett volna így a 159-cel?

Minden olyan tulajdonság adott az SW-ben, mint a négy ajtós változatban: ugyanolyan jól kormányozható, teljesítményleadása is azonos, egy valamiben azonban többet tud. Nagyobb csomagtérrel rendelkezik. Mértékét egyelőre nem közölték, de állítólag heteken belül hivatalos közleményt adnak ki a pontos felszereltségről és adatokról.

Az SW-t országtól függően kettő, illetve három verzióban kérhetjük. Összesen tizenkétféle szín és ötféle belső színkombináció közül válogathatunk. Erőforrásai megegyeznek a 159-esével: ugyanazok a közvetlen befecskendezéses állandóan változó szelepvezérlésű, 160-260 lóerős (1.9-3.2 V6) benzinmotorok. Dízelfronton sincs semmi változás, két "egykilences" (az egyik nyolc, a másik tizenhat szeleppel) és egy 5 hengeres (120-200 lóerő) gázüzemű biztosítja a mozgatáshoz szükséges energiát. 

Az összes verzióhoz hat sebességet erőátviteli rendszert kapcsolnak, de természetesen kérhető szintén hat sebességes teljesen automata és szekvenciális, Selespeed váltó is. 

Alfa Brera Spider

Amíg fedett testvérét Giorgetto Giugiaro tervezte, a Spidert, mint mindegyiket Sergio Pininfarina csapata rajzolta meg, sőt a gyártását is ők végzik. Hosszú időkre nyúlik vissza ez az együttműködés a Pininfarina stúdió és az Alfa Romeo között, így aztán fel sem merült más tervező/gyártó cég azon a brainstormingon, amelyiken eldöntötték, hogy ki készítse el a Brera nyitott tetejű változatát. Pininfarina készítette többek között az 1955-ös Giula Spidert, az 1966-os Duettót, és a közvetlen elődöt, az 1995-ös Spidert is.

Természetesen kétüléses, csajozós autóról van szó (reméljük nem jár úgy, mint a Brera a "melegautó" díjjal  :). 1.830 széles, 4.396 hosszú (tehát pár mm-rel rövidebb, mint a Brera) és 1.367 mm magas. 

Túl sok mindent nem kell róla dizájn szempontból elmondani. A hátsó lámpákat némiképp átszabták, a csomagtér fedelet pedig picit púposabbra tervezték. Ennek egyszerű oka van: csak így tudják megtartani a 240 literes csomagteret lehajtott tetőkkel is. A négy kipufogóvég természetesen itt is megmarad.

Mint ahogy a beltér is változatlan és a felszereltség is hasonló lesz a Breráéhoz: Pieno Fiore bőr, igazi alumínium, kétzónás digitklíma, kormányról vezérelhető rádió, VDC, tempomat és még sorolhatnánk tovább.

A hivatalos közlések szerint egyelőre két benzinmotorral kínálják majd a Brerát, egy 2.2-es 185 és egy 3.2-es V6-os, 260 lovassal. Később egy dízel is csatlakozik a kínálathoz, és a legújabb pletykák egy Maseratival együtt kifejlesztésre kerülő 3.2 JTS Biturbóról is szólnak!

Kapcsolódó írásaink:
Brera, Spider – díjak, kémfotók
Alfa Brera – A világ legszebb autója
Alfa 159 – Csillagos ötös!
Év autója választás: miért annyi, amennyi?
159-es típusleírás
Brera típusleírás

Kapcsolódó fórumok:
Brera
159 - egy új korszak?
A jövő Alfái

Írta:
Tedi