Hosszú téli készülődés előzte meg a szezonnyitót, többek között az is kiderült, hogy az Alfa Romeo, mint privát csapat mégis jelen lesz a tavalyi autókkal. Rengeteget teszteltek a csapatok és úgy tűnik, hogy az eddig másodhegedűs szerepét játszó Seat is megerősödött, mostantól velük is számolni kell.
Új pilótákkal lett gazdagabb az Alfa csapata, nevezetesen Gianni Morbidellivel, egykori F1 pilótával és Salvatore Tavanoval. Ők Gabriele Tarquini és James Thompson helyére érkeztek, akik idén egy-egy Seatot terelgetnek.
Az előzetes közös tesztek, időmérők, warm-upok alapján úgy tűnt, hogy az Alfa annak ellenére, hogy az N.Technology mögül kiszállt a gyár, beleszólhatnak a bajnokság alakulásába.
Első futam
Andy Prialux rajtszámához híven az első helyről indult, őt az idei év újonca, a harmadik Müller, Yvan követte, a harmadik helyről pedig Farfus kezdhette meg a kilenc körös viadalt. A kétszeres bajnok már a rajtnál elhúzott és senki nem tudta a továbbiakban megközelíteni, rajt-cél győzelmet aratott. Yvan Müllernek már az első versenye izgalmasra sikerült és végül is csapattársa előtt, a második helyen ért célba. A dobogó legalsó fokát az ex-Alfás James Thompson szerezte meg.
Kitartó WTCC nézők már megszokhatták, hogy az Alfák sajnos gyakorta egymással vesznek össze. Farfus az egyébként is rossz start után csapattársával, Tavanoval került szorosabb kapcsolatba. Ennek köszönhetően az ötödik helyre szorult vissza, Yvan Müller pedig Dirkkel csatázott tovább a második helyért.
Aztán idő közben megérkezett Thompson is a német nyakára és az idegtépősdit Thompson bírta jobban, az utolsó körben igazi WTCC-s stílusban utasította Dirket maga mögé.
A kedélyeket Alessandro Balzan balesete borzolta tovább. Edman Peugeotjával való ütközése után kigyulladt az autója, de szerencsére a pilótának nem esett baja. A szervezők biztonságosabbnak látták beküldeni a Safety car-t, ami két körön keresztül volt bent a pályán.
A repülőrajt után természetesen mindenki próbált pozíciót fogni, a hatodik helyért egyből Zanardi, Tarquini és Rydell is harcba szállt. Számos előzgetés és manőverezés után végülis Tarquini az ötödik, Rydell a hatodik, Zanardi a hetedik helyen végzett. A megtépázott Farfus pedig a nyolcadik helyen ért célba.
Második futam
Mint mindig, most is a második versenyen számíthattunk több izgalomra. A szokásoknak megfelelően az első rajtkockát az utolsó pontot szerzett versenyző foglalhatta el, ez esetben tehát Augusto Farfus.
Kivételesen nagyon jól rajtolt a brazil pilóta és élen tudta tartani 156-osát, de túlságosan nem lélegezhetett fel, mert Alex Zanardi BMW-je szorosan ott volt a háta mögött. A harmadik helyért újfent nagy csatározás folyt Rydell, Tarquini, Prialux, Thompson és Dirk Müller között.
A csatározásokra leginkább Tarquini faragott rá, aki egy rosszul végződött előzési kísérlet után egyből a tizedik helyen találta magát. Eközben az újonc Yvan Müller is jött felfelé, a versenytáv felénél már a harmadik helyen tanyázott.
A két éllovas, Farfus és Zanardi ellógott a többiektől, így mások által egyáltalán nem zavartatva tudták a kis csatájukat vívni. Több előzési kísérlet távirányító csapkodást, basszamázást válhatott ki a nézőkből, szóval rendkívül izgalmas volt kettejük csatája. Aztán a BMW kormányműve egy koccanás után úgy döntött, szabadságolja magát…mindezt az utolsóelőtti körben.
Így aztán Farfus végül is simán hozta be az N.Technology 156-osát és zsebelt be 10 nagyon értékes pontot.
A háta mögött pedig egy meglepetés kezdett érlelődni. Rydell és Huff kölcsönösen a fűre segítették egymást, így Alain Menu a Chevrolet versenyzője Yvan Müller mögött a harmadik helyen ért célba, ezzel megszerezte az első dobogós helyezést a Chevy számára. A Seat pedig szereplése óta először, vezeti a konstruktőrök versenyét, igaz még csak két versenyt rendeztek meg a 20-ból. ugyanilyen meglepetés, hogy egy újonc Yvan Müller vezeti a tabellát.
Versenyzői nyilatkozatok:
Yvan Müller: "Fáradt vagyok. Az első verseny jó volt, de a második egyszerűen csodálatos. Mindig történt valami a kilenc kör alatt, iszonyatosan kemény meccs volt. csak arra koncentráltam, hogy célba érjek, mert az évadnyitó mindig feszült és szerettem volna minél több pontot összegyűjteni. Nagyon jó volt az autó, de szerencse is kellett ahhoz, hogy ilyen jó eredményt érjek el. Ha bajnokságot akarsz nyerni, akkor mindig ott kell lenned a top5-ben és a végén már a dobogóról sem maradhatsz le."
Augusto Farfus: "A második verseny eléggé izgalmas és látványos volt, összességében nagyon örülök neki, hogy megnyertem. Mint ahogy az előző versenyen, itt sem tudtam, hogy mi történt az autómmal, mert a karambol után az első kanyarban elvesztettem a hátsó lökhárítómat és emiatt nagyon sok sebességet is, aztán a végén Rydell is belém jött. Nagyon jól sikerült a rajtom a második menetben, Alex-szel rendkívül élvezetes csatákat vívtunk. A balesetben semmi különös nem volt, összekoccoltuk az autókat és Alexnak eltörött a kormányösszekötő rúdja. Nagyon boldog vagyok, hogy megnyertük ezt a versenyt és egész évben azon leszünk, hogy a legtöbbet hozzuk ki a 156-os Alfákból a szezon során."
A bajnokság állása 1 versenyhétvége után:
Egyéni bajnokság:
1 Yvan MÜLLER (FRA) 16 pont
2 Augusto FARFUS (BRA) 11
3 Andy PRIAULX (GBR) 10
4 Gabriele TARQUINI (ITA) 7
5 James THOMPSON (GBR) 6
6 Alain MENU (SUI) 6
Konstruktőrök bajnoksága:
1 SEAT 26 pont
2 Alfa Romeo 22
3 BMW 18
4 Chevrolet 12
A következő versenyhétvégét a franciaországi Magny-Courban tartják április 29-én.
Kapcsolódó írásaink:
WTCC – Három Alfa a bajnokságban
Az Alfa egy évre kiszáll a WTCC-ből
WTCC - Balszerencsés búcsú
A 156-os versenyautók bemutatása
Kapcsolódó fórum:
Motorsport (WTCC, stb.)