WTCC - Most akkor visszatértünk, vagy nem!?

2006-06-04  Teddy
Attól függetlenül, hogy Oscherslebenben egyszer elúszott a bajnoki cím és nyerni sem sikerült még itt, az időmérő sejtetett valamit.
Hírek >> 2006  

Nem tudtam milyen eredmény lenne elfogadható az Alfától azok után, amit az elmúlt két versenyhétvégén szerencsétlenekdtek. Dobogós helyezésre abszolút nem számítottam, erre tessék! Az Alfa feltámadt poraiból és ha nem is Alfa 1-2-3 győzelem született, (ne legyünk telhetetlenek) de a dobogós helyezés eme körülények között igenis nagy eredmény. Csak tartson ki a lendület!

Farfus, akit tavaly hátvéd szerepben láthattunk és nagyon jól teljesített, Oscherslebenben az ötödik helyről várhatta az első futam rajtját. A végére ugyan elfogytak a gumik, volt egy kis koccanás is, meg fűnyírás, de a hatodik helyre végülis behozta az Alfát a fiatal brazil. Mindez azt is jelentette, hogy a második futamot a harmadik helyről kezhette meg.

Seatok egész armadája állt rajthoz a német pályán, szám szerint 8, a BMW-t mégsem tudták megverni a propelleres márka "hazai" pályáján. A harmadik helyet tudták elérni az első futamban, a pódium másik két fokát a rajt-cél győzelmet arató címvédő, Andy Prialux és márkatársa Dirk Müller foglalta el. A Chevrolet pilótái pedig csak a 12., 13., 14. helyet tudták megszerezni.

A második menetet Tertling kezdhette az élről, de a rajtot nagyon elbaltázta és az első kanyar után már csak a negyedik helyen fordult. Aztán nem is mozgott már sehova sem a Seatos pilóta, a célban is negyedikként intették le. Így is a legjobb Seatos volt, őt Rydell, Thompson, Tarquini és Yvan Müller követte.

Farfus egy jó rajt után hirtelen két BMW között találta magát, de ha a győzelemről van szó, akkor Farfust sem kell félteni. Meg is tett szinte mindent, de nem tudta befogni Jörg Müllert és végül 1.3 mp-cel mögötte ért célba. A lényeg, hogy nyolc, nagyon értékes pontott szerzett ezzel a csapatnak és természetesen saját magának is. A másik két Alfa sajnos már nem fért be a top 10-be, Morbidelli a 11., Tavano pedig a 17. helyen fejezte be a küzdelmeket.

A BMW pedig tarolt saját hazájában. Két győzelem, egy második és egy harmadik hely a nap mérlege, elkeseredésre tehát semmi oka a BMW csapatának. Jörg Müller idén először állhatott fel a dobogóra, Dirk pedig mind a két versenyen pezsgőzhetett. Ezzel az eredménnyel Dirk Müller feljött a harmadik helyre, a különbség pedig csak 1 pont az éllovas Andy Prialux és Yvan Müller között. Ők ketten ugyanis holtversenyben, 33-33 ponttal vannak az első helyen.

A konstruktőrök versenyét a Seat vezeti 111 ponttal (úgy néz ki a konstruktőri címre gyúrnak a Seatnál, talán emiatt is van nyolc Leon a mezőnyben), a második a BMW 105 ponttal, harmadik a Chevrolet és az Alfa holtversenyben 48-48 ponttal.
A következő versenyhétvégét egy új helyszínen, a braziliai Curitiba-ban rendezik július első hétvégéjén (1-2). Ha valamikor, akkor most nagyon kell szurkolni Farfusnak, csodaszép lenne, ha hazai pályán jól tudna teljesíteni. Meglátjuk, hogy a most kapott hendikep súlyok mennyire fognak közre játszani ebben.

Kapcsolódó írásaink:
WTCC - Eső és leégés
WTCC - Leszerepeltek az Alfák...
WTCC – Évadnyitó Monzában
WTCC – Három Alfa a bajnokságban
Az Alfa egy évre kiszáll a WTCC-ből
WTCC - Balszerencsés búcsú
A 156-os versenyautók bemutatása

Kapcsolódó fórum:
Motorsport (WTCC, stb.)

Kapcsolódó linkek: FIA WTCC hivatalos honlap
Írta:
Tedi