Nem tudtam milyen eredmény lenne elfogadható az Alfától a
zok után, amit az elmúlt két versenyhétvégén szerencsétlenekdtek. Dobogós helyezésre abszolút nem számítottam, erre tessék! Az Alfa feltámadt poraiból és ha nem is Alfa 1-2-3 győzelem született, (ne legyünk telhetetlenek) de a dobogós helyezés eme körülények között igenis nagy eredmény. Csak tartson ki a lendület!
Farfus, akit tavaly hátvéd szerepben láthattunk és nagyon
jól teljesített, Oscherslebenben az ötödik helyről várhatta az első futam rajtját. A végére ugyan elfogytak a gumik, volt egy kis koccanás is, meg fűnyírás, de a hatodik helyre végülis behozta az Alfát a fiatal brazil. Mindez azt is jelentette, hogy a második futamot a harmadik helyről kezhette meg.
Seatok egész armadája állt rajthoz a német pályán, szám
szerint 8, a BMW-t mégsem tudták megverni a propelleres márka "hazai" pályáján. A harmadik helyet tudták elérni az első futamban, a pódium másik két fokát a rajt-cél győzelmet arató címvédő, Andy Prialux és márkatársa Dirk Müller foglalta el. A Chevrolet pilótái pedig csak a 12., 13., 14. helyet tudták megszerezni.
A második menetet Tertling kezdhette az élről, de a rajtot nag
yon elbaltázta és az első kanyar után már csak a negyedik helyen fordult. Aztán nem is mozgott már sehova sem a Seatos pilóta, a célban is negyedikként intették le. Így is a legjobb Seatos volt, őt Rydell, Thompson, Tarquini és Yvan Müller követte.
Farfus egy jó rajt után hirtelen két BMW között találta magát, de ha a győzelemről van szó, akkor Farfust sem kell félteni. Meg is tett szinte mindent, de nem tudta
befogni Jörg Müllert és végül 1.3 mp-cel mögötte ért célba. A lényeg, hogy nyolc, nagyon értékes pontott szerzett ezzel a csapatnak és természetesen saját magának is. A másik két Alfa sajnos már nem fért be a top 10-be, Morbidelli a 11., Tavano pedig a 17. helyen fejezte be a küzdelmeket.
A BMW pedig tarolt saját hazájában. Két győzelem, egy második és egy harmadik hely a nap mérlege, elkeseredésre tehát semmi oka a
BMW csapatának. Jörg Müller idén először állhatott fel a dobogóra, Dirk pedig mind a két versenyen pezsgőzhetett. Ezzel az eredménnyel Dirk Müller feljött a harmadik helyre, a különbség pedig csak 1 pont az éllovas Andy Prialux és Yvan Müller között. Ők ketten ugyanis holtversenyben, 33-33 ponttal vannak az első helyen.
A konstruktőrök versenyét a Seat vezeti 111 ponttal (úgy néz ki a
konstruktőri címre gyúrnak a Seatnál, talán emiatt is van nyolc Leon a mezőnyben), a második a BMW 105 ponttal, harmadik a Chevrolet és az Alfa holtversenyben 48-48 ponttal.
A következő versenyhétvégét egy új helyszínen, a braziliai Curitiba-ban rendezik július első hétvégéjén (1-2). Ha valamikor, akkor most nagyon kell szurkolni Farfusnak, csodaszép lenne, ha hazai pályán jól tudna teljesíteni. Meglátjuk, hogy a most kapott hendikep súlyok mennyire fognak közre játszani ebben.
Kapcsolódó írásaink:
WTCC - Eső és leégés
WTCC - Leszerepeltek az Alfák...
WTCC – Évadnyitó Monzában
WTCC – Három Alfa a bajnokságban
Az Alfa egy évre kiszáll a WTCC-ből
WTCC - Balszerencsés búcsú
A 156-os versenyautók bemutatása
Kapcsolódó fórum:
Motorsport (WTCC, stb.)