Az új bajnokságban hat konstrüktőr, az Alfa Romeo, a BMW, a Seat, a Ford, a Peugeot és a Honda részvételére számítanak. Ezen csapatok mindegyike részt vesz, illetve részt vett az ETCC versenyfutamain.
A Nemzetközi Automobil Szövetség a KRU Ltd.-vel karöltve akarja megvalósítani a világverseny megszervezését. A KRU nem ismeretlen a szövetség számára, a jelenleg zajló európai futamokat is ez a cég szervezi.
Az FIA Túraautó Világbajnokságot a Super 2000-es autók számára írják ki és két címet lehet majd szerezni, konstrüktőri és egyéni bajnoki címet.
A világbajnokság kiírása egy logikus következménye annak, hogy a jelenlegi ETCC folyamatosan fejlődik és 2001-es indulása óta, túlnőtte magát. Az is hozzájárul ehhez, hogy a 2002-ben bevezetett új, szigorított technikai követelmények már világviszonylatban is elterjedtek.
Jelenleg az FIA két világversenyt rendez, a Formula-1-es Gyorsasági Világbajnokságot és a Rally Világbajnokságot; ezekhez csatlakozik jövőre a Túraautó Világbajnokság.
A jövőre induló versenysorozat 10 fordulóból áll majd és minden egyes forduló két versenyből áll majd, így összesen 20 verseny vár a csapatokra.
2005. Január 1-től az Automobil Szövetség a WTCC futamain is kötelezővé teszi a Forma-1-ben használatos HANS rendszert, mely a nyaksérülés ellen véd és az F1-ben bevezetésekor sokakból nemtetszést váltott ki.
Az Alfa Romeo az ETCC eddig lebonyolított versenyein rendkívül sikeresnek bizonyult – 2001-ben és 2002-ben Fabrizio Giovanardi, 2003-ban pedig Gabriele Tarquini nyerte el az egyéni bajnoki címet, a Nordauto Team pedig 2001-ben zsebelhette be a csapat bajnoki címet.