Haladjunk kívülről befelé annak ellenére, hogy a külsőt már mindenki kivesézte. Az orrot a jellegzetes és markáns hűtőrács uralja, a motorháztető kiképzése az eddigiektől eltérően vízszintes, az ikerturbós motor szellőztetésében pedig kétoldali nyílások segítenek. Az első szárny alján található aktív légterelő elem 100 kilométeres sebesség fölött automatikusan lenyílik. Az autó oldalán a fény-árnyék vonal fut végig markánsan, míg a hátsó részt a LED-es lámpák és a kétoldali dupla kipufogók teszik jellegzetessé.
Az autó légellenállási együtthatója 0,32, amely kategóriája legjobbja (a BMW M3-asé 0,34). A motorház, a tető, és a csomagtartó - amely 480 literes csomagteret rejt - karbonból, az ajtók, az első sárvédők és a váznyúlványok pedig alumíniumból készültek.
A beltérben az Alfa nem szakított a vezetőt középpontba helyező koncepcióval: a műszerek és a középkonzol itt is a vezető felé fordulnak, az órákból a takarás miatt az anyósülésből semmit nem látni. A fékpedál és a kuplungpedál Alfa-pajzsot formáz, a gázpedál alsó felfüggesztésű. A középkonzolt a választhatóan 6,5, vagy opcionálisan 8,8 collos érintőképernyő határozza meg.
A kézifék mellé a DNA-kapcsoló, az állítható futómű kapcsolója, illetve a szórakoztató központ menüjét irányító tekerőgombos vezérlő került. Az ülések bőr, vagy alcantara borításúak és opcionálisan karbonhéjból készülnek.
A jármű agya a Chassis Domain Control, amely az autó hosszanti, oldal- és függőleges irányú mozgását szabályozza, a továbbfejlesztett DNA kapcsoló Race üzemmódban felkeményíti a felfüggesztést, a szívócsőbe épített jeladókkal pedig felerősítik a motorhangot az utastérben.
Takarékos üzemmódba állítva a DNA-kapcsolót az elektronika leállítja az egyik hengersort. A biztonsági rendszerek sora a 6 darab légzsákkal indul, de megtalálható rajta a menetszabályozó, a hill-holder funkció, az integrált fékrendszer, az első-hátsó tolatóradar, illetve kamera, a ráfutásgátló, sávelhagyásra figyelmeztető elektronika és a holttérfigyelő is.
A felfüggesztés elől és hátul is alumínium, elől kettős keresztlengőkaros megoldást választottak, amelyet kiegészít egy fél-virtuális lengőkar a jobb úttartásért, hátul pedig multilink felfüggesztés van. Az aktív nyomatékelosztó rendszer részeként önzáró differenciálművet építenek a hajtásláncba.
A teljesen alumínium motor - amelyet a Ferrari mérnökeinek segítségével fejlesztettek ki kizárólag a Giulia számára - egy 90 fokos V6-os ikerturbós motor 510 lóerő teljesítménnyel, 600 Nm-es nyomatékkal.
Az autó hétféle színben lesz kapható: Alfa piros, Vulcano fekete, Silverstone ezüst, Vesuvio szürke, Montecarlo kék, illetve Competizione rosso és Trofeo fehér szerepel a listán, utóbbi kettő háromrétegű fényezés. A QV-hez kétféle felni választható: mindegyik 19 collos, az egyik sötét króm, a másik ultrakönnyű.
A pontos műszaki adatokat innen érhetitek el.
A felszereltségi lista az Autóház Budaörstől is származó információink szerint eképp néz ki:
Alapfelszereltség:
19 collos alumínium kerekek
alumínium féknyergek
AFS Bi-Xenon fényszórók
alulról burkolt karosszéria
fényszórómosó
LED-es nappali fény, fényszórók, féklámpák
elektromosan behajtható tükrök
Quadrifoglio logó
diffúzor
sebességtartó automatika
duplazónás klíma
párásodás- és esőérzékelő
elektromos rögzítőfék
Alfa Aktív Hangzás
első és hátsó parkolóradar
indítógomb a kormánykeréken
kulcsnélküli indítás
tükröződésmentes belső visszapillantó
tolatókamera dinamikus segédvonalakkal
7" TFT érintőképernyős műszerfal
karbon és alumínium műszerfal-betétek
bőrbevonatú műszerfal és ajtópanelek
bőrborítású sportkormány
manuálisan, hat irányban állítható bőr-alcantara ülések
küszöbbetét
aktív első légterelő
DNA kapcsoló
6,5" AlfaConnect médialejátszó
11 hangszórós audiórendszer
USB csatlakozók elől és hátul
start&stop rendszer
Chassis Domain Control
nyomatékvektor-szabályozó rendszer
ráfutásra figyelmeztető rendszer
holttérfigyelő rendszer
integrált fékrendszer
sávelhagyásra figyelmeztető rendszer
defektjavító készlet
Csomagban lehet kérni a Harman Kardon audiórendszert, amely 14 hangszóróból áll. A kényelmi csomagban megtalálható a kilincsvilágítás, a kulcsnélküli ajtónyitás, a sötétített hátsó ablakok. Az elektromos ülés csomag része a 8 irányban, elektromosan állítható valamint hűthető ülés, és a fűthető kormánykerék.
Az extralista a következő:
19 collos ultrakönnyű kerekek
metálfényezés
háromrétegű metálfényezés
vörös/sárga féknyergek
sötétített üvegek
dohányzócsomag
Digital Audio Broadcast rendszer
emeltszintű lopásgátló rendszer
aktív sebességtartó
karbon-kerámia féktárcsák
8,8 collos érintőképernyő
Sparco ülések
Emellett az Alfa Romeo 24 órás assistance szolgáltatást nyújt majd az autó mellé, a szervizelés idejére minden tulajdonosnak csereautót biztosítanak, és szervizbe sem kell menni: kijönnek az autóért és visszahozzák, ha elkészült.
Ilyennek láttuk Frankfurtban a Giuliát: