Backstage 88 - A következő Giulia 1000 lóerős lehet!

2023-02-02  Alfa Amore
A tartalomból: 2022-es magyarországi eladási adatok, a következő Giulia 1000 lóherős lehet!
Hírek >> 2023  

Körtvélyes Tivadar (Tedi) és Halápi Zsolt (Halesz) őszintén beszélget az Alfa Romeóról és az autózás világáról.

A 88. Backstage tartalmából:

- Megújult a főcímünk!
- 2022-es eladási adatok
- Durvul a magyarországi autók átlagéletkora
- Új főszponzora van az Alfa Romeo F1-es csapatának
- Hírek az Alfa Romeo jövőjéről
- 1000 lóerős Giulia-utód jöhet!
- Nyereményjáték! Kommentelj minket 4C-katalógusért!

Az új főcímdalunk teljes hosszúságánban: Mtraxx feat. Gődér Milán - High Speed  

Ha tetszett ez a videó, támogass minket, hogy még jobb tartalmat tudjunk készíteni: https://www.patreon.com/alfaamore

Köszönjük támogatóinknak: Bajtay Attila (Bati), Csurzás Kornél (Süti159), Gara Zoltán (Welectronic), Kolák Richárd (kolak96), Kovács Zoltán (HaNGyA), Kubiczaz (zigi521),  Leitli Norbert ("Dottore") Mezriczky Marcell, Sólymos Dávid (SD), Storch Balazs (Zadia), Szőke Attila (psychoati), Vári Kristóf

Ha csak a hangunkra vagy kíváncsi, hallgasd az adást podcastként!

Alfa Amore · Backstage 88 - A következő Giulia 1000 lóerős lehet!

 
Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

WarbiRunner (Gyuri)2025-02-05 12:29:02 // 38406
A Rotinger tárcsa "impregnált" rozsdavédelme egy nagy nulla.
Az első komolyabb esős autópályás nap után a grafit színű csodabevonat meg is adta magát a rozsdának :-(
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-04 21:17:26 // 38405
Itt kb látszik az open vs lsd. Azért a nyitott difist rendesen nem könnyű megindítani.
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-04 21:06:58 // 38404
Szerintem az elektronika miatt. A puha futómű pont azt okozná, hogy bebillen, ezáltal egy kerék kipörög, és mivel open diff, nulla nyomatékot tesz le az aszfaltra. Ez semmiképpen nem indítja meg semerre. Kipörög a kerék, és nem megy az autó. Ez volna az LSD szerepe, mint a nevében is latszik, hogy limited slip. Tehát nincs olyan, hogy az ívbelső kipörög, és az ív külsőn nulla a nyomaték. Általában 20-30% körüli zárást tudnak az utcaiak, vagyis ennyi nyomatékot átirányít az ív külsőre, így elérve, hogy a pörgős és szerencsétlenkedés helyett elinduljon az autó.
Na most az én véleményem az, hogy a Giulia az pont egyik sem. Open diff, vagyis a kipörgő kerékkel átellenben nulla lenne a nyomaték. Ezt azonban ő nem hagyja, hanem 50%-ot átirányít fékkel. Konkrétan egyformára hozza a kerekek fordulatát. Ha óvatos gázkezeléssel hagysz neki időt, hogy viszonylag kis fordulat eltérést egyenlítsen ki, akkor álom a slide. Ha nagyon alárúgsz eldobod, de dulván. Szerintem ez a helyzet, de bizonyítékom nincs, szóval barmi más logikus magyarázatra nyitott vagyok :-)