Visszahívták a Ferrari főtervezőjét a BMW-től

2016-02-07  Tedi
Visszahívta a Fiat Chrysler Automobiles Roberto Fedelit, a BMW-hez átigazolt egykori Ferrari főmérnököt, hogy segítsen a Giulia és a Maserati Levante fejlesztésében.
Hírek >> 2016  

Az Automotive News beszámolója szerint az ügy hátterében az áll, hogy a Giulia nem teljesítette a belsős törésteszteket, emiatt több elemet újra kell tervezni és fél év csúszásba került a projekt. Ezért felkérték Fedelit, hogy segítsen az autó végelgesítésében.

Az ANE egyik beszállítótól származó értesüléseit viszont több olasz online lap is cáfolta, a Blog di Motori szerint azok a beszállítók nem aggódhatnak saját termékeik iránt, amelyeket ők maguk gyártanak a Giuliába. Az amerikai Road and Tracknak nyilatkozó, neve elhallgatását kérő, az ügyet jól ismerő forrás azt mondta, az értesülések nem pontosak és nem reprezentatívak.

Fedeli másik feladata a Maserati Levante fejlesztésének befejezése lesz.

Az Alfa Romeo a Giulia alapváltozatát a március elején induló Genfi Autókiállításon mutatja be, ahonnan az Alfa Amore a helyszínről tudósít.

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

SD2025-01-20 08:22:20 // 38263
Mátraszentistvánban a sípályán láttam egy Giuliát és egy Stelviot, szombaton:)))
Illetve a parkolóban:)
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-17 09:48:52 // 38262
Nem biztos hogy egyben van. Ha leveszed az akksi sarut, a komplett rendszert kiiktatod, nem valami kezes úgy. Az Abarth 500-nál pl több tíz oldalon keresztül megy a chat arról, hogy TC off-ban van e TTC :-)
Az, hogy az eLSD nem zár össze, az tévhit. Egy mechanikus difi 20-30%-ot zár (utcai), a fék alapú akár 100%-ot. Csak annyi fékerőt kell alkalmazni, hogy a lediferálást megszüntesse. A mechanikus kiszámíthatóan, gyorsan, de limitáltan működik. Az elektronikus egyre jobb az évek során, és nagy előnye az elektronikus vezérelhetőség. Pontosabban be tudsz avatkozni, még ha milliszekundumban mérten valamivel lassabban is (ma már ez se biztos). Ha jól van megcsinálva, az abs jeladók alapján pontosan annyi nyomatékot tudsz átirányítani, amennyi szükséges. Ma már nem kell megmosolyogni, hogy e-lsd.. az nem lsd, mert ott járunk, hogy van előnye az elektronikusnak, pontosabb, nem egy fix reakcióval segíti a kanyarodást, hanem számol és nyomaték vektoroz. Az A110-ben tudtommal tényleg nincs mechanikus pl. És érzésem szerint a Giulia elektronikus megoldása is tök jó.
SD2025-01-17 08:36:29 // 38261
Én is úgy tudom hogy egyben van a két rendszer ezért nem lehet csak az egyiket, vagy csak a másikat kiiktatni.

A QV kuplungokkal mókázik, ott nem a fék kopik hanem valami drágább:)))

A 2.0 nem tud összezárni csak átterhelni.

De van még ennek egy fizikája is, és emellé dolgozik a program.
Én úgy tapasztaltam lehúzott akkusaruval, hogy nyitott diffivel is simán előre indul meg az autó csúszós úton is. Ha kis sebességgel belevágod a kanyarba akkor pedig igen az egyik kerék ledifferál, és vonyít.

Nagyobb sebességnél éreztem én csak beleavatkozni a féket, mert ott már muszály megfogni az autót különben repülsz seggel az árokba.

Kis sebességnél azonnal a motorerőt veszi el mellette lehet ráfog a fékre is, de az nem érzékelehető.

De várjuk a super-racemódot:)