Az Automotive News beszámolója szerint az ügy hátterében az áll, hogy a Giulia nem teljesítette a belsős törésteszteket, emiatt több elemet újra kell tervezni és fél év csúszásba került a projekt. Ezért felkérték Fedelit, hogy segítsen az autó végelgesítésében.
Az ANE egyik beszállítótól származó értesüléseit viszont több olasz online lap is cáfolta, a Blog di Motori szerint azok a beszállítók nem aggódhatnak saját termékeik iránt, amelyeket ők maguk gyártanak a Giuliába. Az amerikai Road and Tracknak nyilatkozó, neve elhallgatását kérő, az ügyet jól ismerő forrás azt mondta, az értesülések nem pontosak és nem reprezentatívak.
Fedeli másik feladata a Maserati Levante fejlesztésének befejezése lesz.
Az Alfa Romeo a Giulia alapváltozatát a március elején induló Genfi Autókiállításon mutatja be, ahonnan az Alfa Amore a helyszínről tudósít.