Ötcsillagosra tört a Giulia

2016-06-22  Tedi
Ötcsillagos töréstesztet ért el az Alfa Giulia az EuroNCAP legutóbbi próbáján.
Hírek >> 2016  

Ötcsillagos töréstesztet ért el az Alfa Giulia az EuroNCAP legutóbbi próbáján, a Giulia az utasain kívül a gyalogosokra is megfelelően vigyáz.

Az európai központú biztonsági szervezet összesítésében 98 százalékot adott a felnőtt, 81 százalékot a gyerek utasok védelmére, a gyalogosok védelmi 69 százalékot, míg a biztonsági felszerelésekre 60 százalékot kapott.

 

Az összesítés szerint a frontális ütközésnél az utaskabin sértetlen maradt, nem deformálódott, a vezető és utas térde és combja is megfelelő védemet kap, és ugyanilyen jó védelmet biztosít az autóban utazó összes embernek. Az oldalütközéses teszten a Giulia maximális pontszámot kapott, az oldalirányú oszlopbecsapódásos teszteknél viszont a mellkasvédelem csak megfelelő minősítést kapott. Cserébe viszont az ostorcsapás elleni fejvédelem kitűnőre vizsgázott.

 

A gymerekvédelem terén is jó osztályzatokat hozott el a Giulia, egyedül a frontális ütközésnél kapott "megfelelő" minősítést a jó helyett a mellkasvédelem. Az EuroNCAP azonban megjegyezte, hogy a hátsó sorban a középső ülésnél nincsenek univárzális csatlakoztatási pontok, mivel az Alfa szerint oda nem lehet ilyen pontokat létrehozni.

 

Gyenge eredményt mindössze a Giulia motorháztetejének bizonyos részei kaptak, a közepe jó minősítéssel zárt, viszont a gépház szélein a szervezet szerinte gynege a gyalogosvédelem. A láb- és medencevédelem viszont maximális pontszámot kapott.

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

SD2025-10-11 13:57:37 // 40338
Hmm a súly kérdés..

 Alu: 2700 · 2,25×10⁻⁶ = 0,00608 kg ≈ 6,08 g
 Titán: 4430 · 2,25×10⁻⁶ = 0,00997 kg ≈ 9,97 g
 Acél: 7850 · 2,25×10⁻⁶ = 0,01766 kg ≈ 17,66 g
SD2025-10-11 13:54:25 // 40337
Még a hötágulás külónbség kérdéses titan vs. steel, mert ha nagyon precízen vezéreljük lehet hogy bele van kalkulálva hogy melegen legyen hegyes a gép:)

ChatGPT szerint:

Titán vs acél: 100 C fokonként 0,12mm a különbség 15cm-en
Alu vs acél 100 C fokonként 0,17mm
Alapból az acél 0,18mm nyúlást produkál 100 C fokonként

Tehát elvileg be kell legyen kalkulálva.

Ha 0-300fok között számolunk az acél majd fél milimétert nyúlik
Az alu ezt megdupláznà az már hasnálhatatlan
A titán kevesebb, vagy hidegen is harapni fog vagy meleg nem:P

0,2 mm lógást ha teszünk a rendszerbe akkor 0,3mm-ről beszélünk nem lényeges de nem is elhanyagolható:)

Már ha nem egy centiméterrel hosszabbat rendelünk:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-10-11 10:55:39 // 40336
Látod és már árnyalódik is a véleményem. Hanggal nézve hallatszik, hogy cicceg, vagyis a csapágy nem szorosan illeszkedik az aktuátor csapján. Újabb kérdéseket vet fel :-) Szerintem így is ez a kisebb tűrésű a bronz perselyeshez képest, ám vajon forog az a csapágy, vagy igazából rozsdamentes csúszik a rozsdamentesen? Jó volna látni, kézbe fogni. Oké, vagy csak el kell hinni a gyártónak, hogy a megoldása műszakilag jó. :-)