Az Alfa Romeo már a Junior tavaly tavaszi bemutatóján belengette, hogy a legkisebb modelljükből lesz Q4-es, azaz összkerékhajtású változat is.
A 2025-ös Brüsszeli Autószalon végre megismerhettük a műszaki adatok egy részét és néhány fotót is megmutattak az autóról. Ezekről túl sok minden mondjuk nem derül ki, de jól mutat a havas tájakon a Navigli kék színű Junior.
Az összkerékhajtású változat a hibrid változatból készül majd, arról nincs hír, hogy esetleg a teljesen elektromos hajtású Juniorból is készül majd összkerekes verzió.
Ezt tudja majd a Junior Ibrida Q4.
Ennél a modellnél a 136 lóerős benzinmotort két 21 kW-os villanymotor egészíti ki: az egyik az első tengelyen helyezkedik el, a hatfokozatú duplakuplungos automata sebességváltóba integrálva; a második pedig a hátsó tengelyre van szerelve (ezt a megoldást nemrég láthattuk a Jeep Avengernél). Tehát nincs fizikai kapcsolat (kardántengely, osztómű) a két tengely között, a nyomatékelosztás digitálisan történik majd.
Az Alfa Romeo január 14-ei Facebook-posztja szerint a Q4-es Junior összteljesítménye 145 lóerő!
A sajtóanyag szerint a hátsó villanymotor fordulatszám-csökkentő áttételének köszönhetően akár 1900 Nm-nyi nyomaték juttatható a hátsó kerekekre, ennyit egyszerre biztosan nem lehet majd kihasználni, de a lényeg, hogy a rendszerben bőven van tartalék.
A DNA-kapcsoló ebben a modellben egy negyedik állást is kapott. A Juniorban már nem tekerős ez a módválasztó kapcsoló, hanem a Stellantis-csoport autóiban megismert kapcsolóval tudunk váltani az üzemmódok között. A lényeg, hogy a Dynamic, a Natural és az Advanced Efficiency üzemmód mellett megjelenik a Q4 összkerékhajtás is. De természetesen tapadásvesztés esetén a többi üzemmódban is automatikusan bekapcsol a rendszer.
Érdekesség még, hogy a Q4-es modell hátul is többlengőkaros felfüggesztés kapott, míg a 280 lóerős elekromos csúcsmodellben csatolt lengőkaros hátsó futómű van.
Az Alfa Amore tavaly az elsők között mutathatta be a vadonatúj Alfa Romeót. Nézd meg Te is a videónkat!