Jön az összkerékhajtású Junior

2025-01-14  Alfa Amore
Az Alfa Romeo a Brüsszeli Autószalonra időzítette a Junior összkerékhajtású változatának bemutatóját. A hibrid modell hátsó tengelyét egy elektromos motor hajtja majd. A Q4-es Junior összteljesítménye 145 lóerő!
Hírek >> 2025  

Az Alfa Romeo már a Junior tavaly tavaszi bemutatóján belengette, hogy a legkisebb modelljükből lesz Q4-es, azaz összkerékhajtású változat is. 

A 2025-ös Brüsszeli Autószalon végre megismerhettük a műszaki adatok egy részét és néhány fotót is megmutattak az autóról. Ezekről túl sok minden mondjuk nem derül ki, de jól mutat a havas tájakon a Navigli kék színű Junior.

Az összkerékhajtású változat a hibrid változatból készül majd, arról nincs hír, hogy esetleg a teljesen elektromos hajtású Juniorból is készül majd összkerekes verzió.

Ezt tudja majd a Junior Ibrida Q4.

Ennél a modellnél a 136 lóerős benzinmotort két 21 kW-os villanymotor egészíti ki: az egyik az első tengelyen helyezkedik el, a hatfokozatú duplakuplungos automata sebességváltóba integrálva; a második pedig a hátsó tengelyre van szerelve (ezt a megoldást nemrég láthattuk a Jeep Avengernél). Tehát nincs fizikai kapcsolat (kardántengely, osztómű) a két tengely között, a nyomatékelosztás digitálisan történik majd.

Az Alfa Romeo január 14-ei Facebook-posztja szerint a Q4-es Junior összteljesítménye 145 lóerő!

A sajtóanyag szerint a hátsó villanymotor fordulatszám-csökkentő áttételének köszönhetően akár 1900 Nm-nyi nyomaték juttatható a hátsó kerekekre, ennyit egyszerre biztosan nem lehet majd kihasználni, de a lényeg, hogy a rendszerben bőven van tartalék.

A DNA-kapcsoló ebben a modellben egy negyedik állást is kapott. A Juniorban már nem tekerős ez a módválasztó kapcsoló, hanem a Stellantis-csoport autóiban megismert kapcsolóval tudunk váltani az üzemmódok között. A lényeg, hogy a Dynamic, a Natural és az Advanced Efficiency üzemmód mellett megjelenik a Q4 összkerékhajtás is. De természetesen tapadásvesztés esetén a többi üzemmódban is automatikusan bekapcsol a rendszer. 



Érdekesség még, hogy a Q4-es modell hátul is többlengőkaros felfüggesztés kapott, míg a 280 lóerős elekromos csúcsmodellben csatolt lengőkaros hátsó futómű van.

Az Alfa Amore tavaly az elsők között mutathatta be a vadonatúj Alfa Romeót. Nézd meg Te is a videónkat!

Kapcsolódó írásaink:

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Junior

Az utolsó 3 hozzászólás:

Liquid2025-01-14 22:22:52 // 402
az egyenmotor, egyenminden még nem is lenne annyira baj, ha nem tudná mindenki már rég hogy mindent csak ezt ne
Liquid2025-01-14 22:21:05 // 401
hát igen, ez a legfájóbb pont
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-14 20:26:36 // 400
Sose adnám érte a jó öreg FIRE blokkos Multiairt :-)
A Stellantis egy hiba volt. Értem a költségcsökkentést, de ez technológiai leépüléshez és kiszolgáltatottsághoz vezet. Ott vannak a FireFly (Global Small) motorok, azok szépen mennek a süllyesztőbe. Az olasz autógyártás szerintem végnapjait éli :-(