Kínai kézbe kerülhet az Alfa Romeo és a Maserati?

2019-02-12  Alfa Amore
Ismét felröppent a pletyka, hogy az FCA eladja az Alfa Romeót és a Maseratit, ezúttal is a kínai Geely a vevőjelölt.
Hírek >> 2019  

Ezúttal a német Automobilwoche számolt be arról, hogy a Geely a korábbi hírek ellenére mégis érdekelt lehet az FCA két prémiumnak szánt márkája megvételében. Januárban a kínai gyártó már kategórikusan cáfolta, hogy érdeklődést mutatna a két márka iránt. A társaság a Volvo tulajdonosa, illetve részesedéssel bírnak a Mercedesben és a Lotusban is.

A német lap szerint a kezdeményező fél az FCA és nem a Geely, amely már csak azért is furcsa, mert az olasz-amerikai cégcsoport az ötéves terv végrehajtásának kellős közepén van.

Az értesüléseket egyelőre sem a Geely, sem a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) nem kommentálta. 


grafika: Bíró Zoltán

Ha az Alfa Romeót és a Maseratit is eladá az FCA, a jelenleg eladási rekordokat döntő Jeep maradna globális márkaként a tulajdonában, a Fiat a mostani hírek szerint továbbra is Európára fókuszálna. 

Az eladás ellen - az olasz nemzeti büszkeség mellett - rengeteg érv szól, például az, hogy az FCA az elmúlt években rengeteg pénzt költött a Giulia és a Stelvio kifejlesztésére, amely modellektől nagy sikert vártak/várnak. Második éve pedig a Forma-1-ben is egyre nagyobb szerepük van, tavaly 50, idén 100 millió euróval támogatják a Saubuer csapatot, amely ebben a szezonban már Alfa Romeo Racing néven folytatja. Bár ez utóbbi simán lehet csak egy hozzáadott érték, hogy még drágábban adhassák el a márkát.

A témáról szóló videónk:

Témánk:

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
A jövő Alfái

Az utolsó 3 hozzászólás:

WarbiRunner (Gyuri)2019-02-14 20:20:33 // 22371
Ilyen is van :-) Sőt ki tudja..
Más területeken is hasonló a helyzet. Ipari tudásban fejlődnek talán a leggyorsabban. Egyébként fura gondolkodásúak, semmiképp sem innovatív észjárásúak. Viszont mint a hangyák, ha rászállnak egy témára, egyszer csak meglesz a megoldás. Véletlenül, addig próbálják másolgatni hogy összejön , vagy épp addig csesztetnek egy európai hozzáértőt (talán ki is fizetik). :-) Ez is változgat, az utóbbi időben találkoztam ijesztően értelmes kínai kutatóval is :-) Sokan vannak, százalékosan ha ugyanannyi zseni van köztük mint nálunk, az darabra nagyon sok. És lassan előszedik, kinevelik őket.
Giuntini2019-02-14 20:06:31 // 22370
Bocs, de teljesen félreértesz! Belemagyarázol a dolgokba olyanokat, amiket én nem állítottam! Cassino, Pomigliano d'Arco, vagy Torino, a Fiat gyárai, mert Alfa Romeo gyár nincs! Tehát a kínaiaknak gyárakat kellene építeni Olaszországban, mert az Alfákat csak gyártósorokon gyártják, és nem Alfa Romeo gyárban. Tehát a kínaiaknak új gyárakat kellene felépíteniük OLASZORSZÁGBAN!
A második, hogy Te is mondtad, Olaszország nemzeti büszkesége az Alfa Romeo. Bocs, de én nagyon jól ismerem az olaszokat, és a mentalitásukat. Nem fogják eladni sohasem az Alfa Romeo márkát! Én ezt borítékolom neked. Annak idején a Ferrariért bejelentkezett a Ford, és Enzo Ferrari csak megvezette őket. Már ott voltak az amcsik, hogy mindent leltárba vegyenek, ott volt a Ford egész könyvelése, és Ferrari egy pillanat alatt kizavarta őket. Sohasem fogják eladni az Alfa Romeót, és a Ferrarit. A Maseratiról előbb lemondanak mint az Alfa Romeóról! A Lambót eladták, mert sohasem volt annyira nemzeti kincs a szemükben. Olyanokról vitatkozunk, amiről nincs konkrétum. A kínaiak szeretnék megvenni az Alfát, és a Maseratit. Lehet hogy részesedést vesznek benne, de hogy komplettül az Alfát nem adják el, abban biztos vagyok. Az FCA részvényeinek jó részét az Agnelli család birtokolja. Ők nem fogják engedni. Alfa Romeo gyár nincs már, de szimbolikus jelentése még a mai napig nagyon erős az olaszoknál. Az Alfa Romeo mindig olasz tulajdonban marad! Ebben én biztos vagyok!
Kazes☻2019-02-14 19:24:25 // 22369
Na, ja... visszanyal a fagyi! : /