Megtört a jég, pontosabban a Novitec megtörte és elsőként mutatták be a MiTo kissé felpaprikázott változatát. Bár a Marangoni gumigyártó már készített egyet, de egyedi darabról volt szó. A Novitec azonban több helyen is beletúrkált a miniAlfába.
A legfontosabb természetesen a motor, az 1.4-es turbós erőforrás gyári 155 lóerejét a Powerjet 2 elnevezezésű tuningbox-szal feltornászták 186-ra és a nyomaték is megugrott 30 Nm-rel 260-ra. Ezzel a teljesítménnyel az 1.4-es JTB 7.4 másodperc alatt futja le a 100-as sprintet.
Természetesen a dízelesekre is gondoltak, az 1.3-as és az 1.6-os JTD-hez is lehet kérni chiptuningot, a jól bevállt Novitec Powerrailt. A kis dobozkának hála az 1.3-as 90 lóerejéből hirtelen 110, az 1.6-oséból pedig 144 lóerő lesz, a nyomaték pedig mindkét motornál nagyjából 50 Nm-rel emelkedik.
Nem elégedett meg a Novitec csak a motor tuningolásával, faragtak hozzá új külsőt is. Ehhez a jól bevállt eszközöket használták fel; új első és hátsó lökhárító, küszöb-, és tetőspoiler, semmi különleges. Illetve talán annyi, hogy az egyébként variálható színű lámpakeretek itt a karosszéria színével megegyezőek, momentán fehérek.
Nem maradt érintetlenül a futómű sem, a 40 mm-es ültetőrugókon túl rendelhető a MiTóba változtatható magasságú és keménységű futómű is. Ezt pedig a cég N8 névre hallgató 18 collos felnijeivel egészíthetjük ki, amelyeket fekete, vagy ezüst színben rendelhetünk meg.
Végül a kipufogó rendszer is sorra került, rozsdamentes vadiúj rendszert lehet kapni mostantól az 1.4 TB modellhez. A kétoldali kipufogás alap, a véget azonban variálhatjuk; van oldalanként egy, vagy kettő, ovál, vagy normál kör alakú vég is különböző méretekben.
Jöjjenek az árak. Ha az egész kit-et motortuningostól, mindenestől megrendeljük, az bizony cudar összegbe fog kerülni: 3650 eurót, 280-as euróval számolva 1 millió 22 ezer forintot kell letenni a Novitec asztalára.
Az alkatrészek pontos áráról a Novitec saját webshopjában olvashattok.