Bemutatták a 2020-as Giulia és Stelvio Quadrifogliót

2020-05-07  Alfa Amore
A Giulia és a Stelvio Quadrifoglio is megkapta a 2020-as frissítéseket: az alapmodellből már ismert új infotainment és vezetéstámogató rendszerek mellett új színekkel és belső újdonságokkal érkezik a facelift. Az autók Magyarországon május végétől rendelhetők.
Hírek >> 2020  

Néhány hónappal a Giulia és a Stelvio 2020-as változatának bemutatója után a Quadrifoglio modellek is megkapták a legújabb fejlesztéseket, így végre az Alfa Romeo két csúcsmodellje is megújult kívülről, de leginkább belülről.

Bár a belső megújulást nem a motortérben kell majd keresni, hiszen a Q-változatokat továbbra is az 510 lóerős, 2,9 literes, V6-os duplaturbós motorokkal, és nyolcfokozatú automata váltóval szerelik, itt nincsen semmi újdonság. A Stelvio Q továbbra is összkerekes, a Giulia Q pedig hátsókerék-meghatású maradt. A sajtóanyag nem győzi hangsúlyozni az automata váltó tökéletességét, amely mindössze 150 milliszekundum alatt kapcsol az egyes fokozatok között. 

Ami újdonság, hogy az autók opciós listájára felkerült az "alap" verzión túl egy "még kifinomultabb akusztikai élményt biztosító" új, szénszálból és titánból készülő, kettős üzemű Akrapovič kipufogórendszer. 

A belső tér viszont valóban megújult, megváltozott a kormánykerék és a sebességváltó, a biztonsági övek pedig a klasszikus fekete mellett piros, valamint zöld színben is rendelhetők lesznek.

 

 

 

A sportülések bőr-, illetve Alcantara kárpitozással kérhetők, de választhatjuk a Sparco szénszálas sportüléseit, opcionális lehetőségként pedig megjelennek a perforált bőrkárpitok is.

 

 

Ahogy az alapmodellekben így a Quadrifoglióban is megjelent a teljesen új infotainment rendszer 8,8 colos érintőképernyővel, csatlakoztatható szolgáltatásokkal, megújult kezelőfelülettel. Az ezt bemutató videónkat itt találjátok.

 

A Quadrifoglio modelleken elérhető exkluzív újdonság a Performance Pages alkalmazás, amelynek segítségével a vezető valós idejű információkat kaphat járműve állapotáról. Leolvashatja a fontosabb mechanikai alkatrészek hőmérsékletét, az éppen leadott nyomatékot, a felhasznált teljesítményt, a turbónyomás, a gyorsulás, valamint a maximális sebesség teljesítményszintjének értékét.

 

 

Kívülről nem sokat változik a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio 2020-ban. A hátsó lámpabúra kicsit "átlátszóbb" és fényes fekete színű a scudetto körüli keret, valamint a hátsó emblémák is. Kizárólag az új Stelvio Quadrifoglio változathoz lehet majd rendelni az új 21 colos könnyűfém keréktárcsákat.

 

A színek terén viszont sokat bővülnek a Quadrifoglio modellek. Négyféle besorolás közül választhatunk majd. A Competizione a márka sporthagyományaira utal, a Metál az Alfa Romeo dinamizmusát hívja életre; a Pasztell színek a kiváló ár-érték arány kedvelőinek szólnak, míg az Old Timer színválaszték az Alfa Romeo legendás múltjából merít ihletet.

 

 

Az új Old Timer színválaszték tagjai az AlfaCityben megismert, izgalmas Junior GT Ocra sárga, a kifinomult Villa d'Este 6C piros és az új Montreal zöld, amely a Quadrifoglio MY2020-on debütál. Ez utóbbi a márka egyik ikonjára, az Alfa Romeo Montrealra emlékezik. 

 

Magyarországon a tervek szerint május végétől érhető el a Quadrifoglio-árlista és onnantól lehet majd rendelni az új modelleket.

 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

WarbiRunner (Gyuri)2025-08-15 17:50:06 // 39931
Na ma is eltöltöttem egy órát az autómmal, mert rohadtul kéne hétfőn. De ez bizony nem fog feléledni. Dokumentáció nélkül "fekete doboz" visszafejtéssel próbálkoztam, el is jutottam valameddig. Most kéne egy gyári diag, hogy lássam hol járok elvárt vs ppozíció jeladó feszültségben. De igazából szívás az egész.
A wastegate aktuátor kalibrációt ki tudtam nullázni, és rájöttem, hogy ezután minden gyújtás ráadásnál tanul. Elmegy zárási végállásba, konkrétan áramot mérhet. Amikor a zárási áram megnő,mert mechnikailag már nem megy tovább, akkor onnan elmegy a nyitásinak megfelelő feszültségig. Kb 50 gyújtás fel-le után szépen arrébb mászott a nyitási pozíciója egy olyan állásba, ahonnan már nem változott tovább. Feltételezem ez a beállt végső kalibráció. Kb 5-10 lépésenként fotóztam és néztem, hogy megy e még arrébb (plusz meg is pöttyöztem). Mikor úgy nézett ki hogy jó, járt álló helyben hiba nélkül percekig. Na ez után képes volt megint menni 1 km-t, majd visszadobta a kódot.
Az aktuátor megy, 0-100% közt gyönyörűen szabályoz, aztán gondol egyet és check engine. Egyszerűen nem tudom elcsípni, hogy mi okozza. Szóval megszívtam, hétfőn sem lesz autóm, a kedvem pedig exponenciálisan megy el az egésztől.
A konklúzióm kicsit az, hogy kibaszott egy kín lesz ez az autó ahogy öregszik, nem oltimer...:-(
quash2025-08-15 14:35:12 // 39930
Az utolsó töltésnél nem raktak bele UV festéket?
Ha igen, akkor csak meg kell lámpázni, és látszik hol ment el.

Nekem egyetlen gond volt idáig Giuval, az pont ez, elment a gáz.
Az egyik klima csonk lett cserélve.
De egy év múlva ismét gond volt, de mivel akkor már benne volt a festék, egyértelműen látszott hogy az egyik klima cső, csatlakozó mellett ment ki.
A cső cserélve lett, azóta nincsen probléma.
Sporter2025-08-15 12:42:51 // 39929
Sziasztok!

Klímagáz szivárgással kapcsolatban volt már valakinek gondja? Tavaly töltettem fel, mert kb. a fele mennyiségű gáz hiányzott, (akkor a nyomáspróbán nem mutatkozott gond, de nyilván valahol elszivárgott), viszont most megint nem hűt. Feltételezem, hogy valamelyik csőcsatlakozás vagy tömítés elöregedése produkálhatja.