A tavaly debütált Giulia műszaki alapjaira épített Stelvio az X3-as BMW, a Porsche Macan, és a Q5-ös Audi ellenfele kíván lenni. Ehhez az Alfánál elég sok mindent elkövettek, első meglepetésként nem az alapmodellek, hanem a 280 lóerős, sornégyes benzines motorral szerelt Veloce lép a piacra, de lesz Quadrifoglio verzió is, amely a szűkebb szegmens legerősebbje és leggyorsabbja lesz a maga 505 lóerejével. Meglepetés viszont, hogy a Stelvio csak nyolcsebességes ZF automatával lesz elérhető.
Az autót Reid Bigland, az Alfa Romeo vezérigazgatója mutatta be a Los Angeles-i Autószalonon. Az Alfa Amore a helyszínről tudósított.
Videónk a bemutató után néhány perccel készült:
A Giulia QV-ről, a TI-változatról és a Stelvióról még részletesebben:
Reid Bigland, az Alfa Romeo vezérigazgatója Los Angelesben. (Fotó: Alfa Amore)
A tervezésnél az Alfa Romeo ügyelt arra, hogy megtartsa a Giulia vezetési élményét, teljesítményét és persze mindeközben jól is nézzen ki. Ezeket helyezi a gyártó a középpontba a marketing során is: azt mondják, páratlan vezetési élményt, olasz stílust, kifinomult technológiát, és kényelmet kínál majd a Stelvio.
A biztonsági berendezések sora is szép hosszú: sávelhagyásra figyelmeztető rendszer ugyanúgy megtalálható a Stelvióban, mint az automata vészfékező, a holttérfigyelő, az adaptív sebességtartó, vagy az integrált fékrendszer.
A vezetési élményről gondoskodik majd a kategória legközvetlenebb kormányzása, az 50-50 százalékos súlyelosztás, a könnyű önsúly, a Q4 összkerék-meghajtási rendszer, és az alumínium motorok is. A Stelvióban ugyanúgy lesz aktív futómű és menetstabilizáló, mint a Giuliában.
A sajtótájékoztatón elhangzottak szerint a QV a leggyorsabb alsó-közepes SUV lesz, legalábbis összes ellenfelénél jobb időt, 7.59-et ment a Nürburgringen.
Ha már a motorok szóba jöttek: a Giuliához képest nincs változás, mivel ugyanazokat az erőforrásokat használják csak kicsit máshogy: benzinesből például csak a 280 és az 505 lóerős egység lesz elérhető. Bár Reid Bigland nem beszélt róla, de úgy tudjuk, hogy dízelfronton a 2.2-es motor 150, 180 és 210 lóerős verziója kérhető az SUV-ba. A 210 lóerős dízel, valamiont a két benzines összerkék-meghajtást kap, a többi modell hátul kapar majd.
A Stelvio 4,6 méter hosszú, 1,6 méter magas és 1,9 méter széles tükrök nélkül, az X3-ashoz képest mintegy 3 centivel hosszabb, 2-vel szélesebb, viszont 1 centivel alacsonyabb. Az Alfa standján lévő színpaletta szerint az összes ma futó színben rendelhető a Stelvio a többféle szürkétől a pirosokon át a Misano kékig, amely a Giulia Velocéval debütált.
A beltérben rendelhető lesz a piros és fekete mellett krémszínű bőrülés és műszerfalbetét, sőt, egy nagyon világos, már-már fehér színű kárpit is elérhető lesz. Hogy csak az amerikai piacon, vagy Európában is, az egyelőre rejtély.
A beltér nem sokban különbözik a Giuliáétól, szavatott szem elsőre nem sok eltérést vesz észre. Az egyik legszembetűnőbb, hogy a kijelzőt egy éllel elválasztották a szellőzőktől és nincs annyira a középkonzolba integrálva. Emellett a műszerfal felső íve tér még el első blikkre a Giuliáétől, a Stelvióban jobban kiadja a két kerek műszer felső ívét.
A felszereltségi szintekben sem lesz eltérés a Giuliától: Stelvio, Super (az amerikai piacon Ti) és QV lesz, az alaphoz és a Superhez sport és luxus csomag választható.
A jelenlegi tervek szerint a Stelvio 2017 tavaszán kerül a szalonokba, a QV-ra a következő év végig várni kell, árazása az X3 környékére, egy kicsivel alá várható.