Az Automotive News Europe szakportál hétfőn megjelent információit a Fiat Chrysler Automobiles nem kívánta kommentálni és további információkat sem adott. Amit eddig tudni lehet, hogy mindegyik modell hátsó-, vagy összkerék-meghajtású lesz.
A közelmúltban megjelent kémfotókon szereplő 159-utód a 952-es kódszámot kapta, bemutatója 2016 második negyedévében várható, az ANE értesülései szerint azonban nem a Giulia nevet kapja. Motorkínálata 120-tól 500 lóerig terjedhet, a benzin üzemű motorok mindegyike közvetlen befecskendezésű turbós, vagy duplaturbós lehet. A mostani tervekben egy 2.2 literes sornégyes, egy 3.3 literes V6-os, valamint sornégyes és V6-os dízel szerepel. A motorokon már dolgoznak Modenában a Maserati és a Ferrari szakembereivel közösen.
Az Audi Q5-méretű SUV ugyanezeken a műszaki megoldásokon alapulhat, bemutatásáig viszont 2016 második feléig várni kell. A zászlóshajó a mostani információk szerint a 159-utód hosszított verziója lehet csak nagy teljesítményű motorokkal, de a jelenelgi tervekben az ANE szerint nem szerepel a V8-as erőforrás.
A további modellekről a szaklap azt írta: a 4C Spider egy év múlva, 2015 nyarán mutatkozik be, és továbbra is tervben van egy Mazda MX5 méretű roadster is, amely az eddigiekkel ellentétben a 159-es utódjának rövidített padlólemezét használná, és a 4C-ben bemutatott új 1.8 TBi motor mellett a 2.2 es sornégyes is a motorkínálat része lehet. Megjeyezték: a Mazdával továbbra is együttműködnek, de nem Alfa, hanem Fiat márkajelzéssel kerül a szalonokba a közös roadster.
Visszatérhet a kupé is az Alfa kínálatába, de arról egyelőre még nem született döntés, hogy egy kettő-, vagy háromajtós kupét, vagy egy A7-es-szerű kupés vonalvezetésű szedánt készítsenek-e.A nagy méretű SUV elsősorban a kínai és amerikai piacra készülhet, és a Maserati Levante adhatja műszaki alapjait.
Ami jelenleg fejtörést okoz az Alfánál, hogy mit kezdjenek a Giuliettával. Ennek oka, hogy az európai és az ázsiai, valamint amerikai piacoknak eltérő az igénye. Európában egy ötajtós alsó-középkategóriás modellre van igény kombi változattal, az amerikai és ázsiai piacon viszont ennek a szegmensnek jóval kisebb a piaca. Jelenleg az ANE szerint egy négyajtós szedán és egy kompakt kupé fejlesztési tervei állnak nyerésre.