Testdrive: Giulia Quadrifoglio 2020

2020-10-25  Alfa Amore
Bemutatjuk a Giulia Quadrifoglio 2020-as változatát!
Magazin >> AlfaTeszt  

Íme Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2020-as változata. A tesztben bemutatjuk, miben újult meg a 2020-as Giulia, milyenek a vezetéstámogató rendszerek és mit tud az új, érintőképernyős kijelző.

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

SD2025-10-16 23:52:35 // 40421
Ezek a bádoglemezek zörögnek mikor hidegen indítom :D
Most került az a szett az autóra kipu és kerék, amit még Halesz és RomeoOme talált nekem a fb-n
Lassan de biztosan haladunk, előbb utóbb gumi is lesz;)))
Még mindig nem
Adtam fel az ülés projektet:D
SD2025-10-16 23:47:36 // 40420
4 éves, kopásjelző fölött van, nem ráz nem sèrült. Méret és fogyasztás próbára vettem ajándék áron:) 25k a 600k PirelliPZero Corsa szett:) játszó gumi.
Bekerült végre a saját kerékcsavarom:)

Illegál autóstalálka este a cégnél :D
Ment vissza a helyére mig stigetelődik a ház
Nincs itthon:D

RomeoOne2025-10-16 22:11:19 // 40419
Sokkal többet nem tudok hozzátenni ahhoz, amit már leírtak előttem. Nyilván a csavar is fogja tartani függőleges irányban is valamennyire. Ha lefűrészeled az agyról azt a középrészt, ami belemegy a felnibe, akkor is ott marad a kerék. Azok a vastag csavarok nem fognak elnyíródni egykönnyen. 2 erőt lehet ilyenkor számításba venni. A súrlódásit ahogy a csavarok egymáshoz szorítják a felnit és a kerékagyat valamint magát a csavarok deformálásához, elnyírásához szükséges erőt.

Ha pont középen van a felni, akkor ez utóbbi épp a minimumán van, hisz pont jól állnak a csavarok, nem feszülnek. De ahogy említetted is, azért van némi mérnöki faktor meg tűrés, stb, ezek nem arra vannak kitalálva, hogy középen tartsák a felnit, hanem, hogy oldalirányban rögzítsék. Szóval egy nagyobb erőhatásra kimozdulhat a kerék a középpontból és ott is marad, épp az imént emlíett súrlódás hatására. Nyilván egy másik pofon megint odébb lökheti.

Ezért kell az a középrész, ami ezt megakadályozza és ellentart a függőleges irányú ütéseknek, a forgásközéppontban tartja a kerék középpontját.

És igen, ehhez egy kis műanyag bizbasz is elég lehet, ha könnyű az autó és a kerék. Egy dolog, hogy belenyomod a körmöd, de a teljes felületén össze tudod nyomni? Egyébként sem kell a teljes autó súlyát vinnie, csak azt a többlet erőt kell felfognia, ami már meghaladná a kereket és az agyat együtt tartó súrlódási erő nagyságát és odébbmozdítaná a kerék középpontját.

Persze, ha nagy az autó és nehéz, akkor fém gyűrű szokott a kerék alá menni.

Ennél részletesebben nem akarom magyarázni, szerintem már leírtuk, amit érdemes volt leírni ezzel kapcsolatban. Ha nem vagy meggyőzve, akkor egész jó tippeket tudok adni kísérleti setup-ok felállításához :D