Mert eddig úgy közlekedtél velem, mint akárki mással. Tétován indulok el, bambán fordulok, finoman rugózom, a kormányom egy ujjal tekerhető. Senkinek sem jelentek problémát. Még a környezetnek sem, mert leállítom a motort, ha pirosnál állunk. Vagy nem engedem leállítani, ha lefulladnál elindulásnál. Szólok, ha fel kéne váltanod, bevilágítok a kanyarba (ha kéred az opciós listámról), nem engedem, hogy visszagurulj emelkedőn, gombnyomásra kitámasztom a gerinced. Ha hagyod, hogy én dirigáljak, nem is fogyasztok többet, mint más egynégyes, szűk 7 literrel beérem. De nyomd előre kicsit a DNA kapcsolót.
Ilyenkor előveszem azt, amit a „Sport” feliratú dobozban találtam. Kacsintok egyet a műszerfal világításommal és feldúsulok, felkeményedek, szögletes leszek és nyomatékosabb. Reszkess kanyar, félj egyenes, minden tudásomat bevetem, hogy pont olyan gyors legyél, hogy még ne izzadj bele a szintetikus selyemingedbe. Minden mechanikus egységemet felülbírálom az eszemmel. A motorvezérlést, a lengéscsillapítást, a kormányzást, az elpörgő kerekeket. Legtöbben, akik követni próbálnak, pórul járnak. Nem is értem, hiszen csak fizika minden, csak kicsit gondolkozni kell hozzá. Izgulni nem szabad, azt neked sem hagyom. Nem engedem, hogy az adrenalin szinted vészesen megemelkedjen. Elég, ha érzed a testeden, hogy jobbra, balra, előre vagy hátra nyomódik és látod a szemeddel, hogy ahol eddig 80-al mentél, most 82-vel érünk át. Tudom, hogy az ülésem kényelmes, tágas, de nem szupportál olyan jól, mint amihez hozzászoktál. De tudod, kapcsolati tőke.. Nem csak Te létezel, hanem nálad vékonyabbak és vastagabbak is. Rájuk is kell figyelnem, velük is jóban kell lennem.
Nem vagyok rest megmutatni a fékpadon sem, hogy mire képes a kis turbómotorom a MultiAir vezérléssel. Ami a MiTo QV-ben a csúcsmotor, az az 1.4-es nálam a finom középosztály. Bár az ígért teljesítmény nem volt mind meg, ezt simán a szokatlanul meleg nyári napra fogom. Hiába, 30 fok felett nem tudok úgy teljesíteni, mint hűvösebb időben.
Ha vérpezsdítő kalandot, ha füledben zsibogó adrenalint, vagy pusztán a mesteri mechanika öncélú luxusát keresed, nem leszek benne partner. Ahogy senki más sem. De azokhoz képest, akik közül választhatsz 2010-ben, én kínálom a legtöbb tárterületet az előre beprogramozott élvezeti faktornak. Mert már nemcsak szívem van, de eszem is. Ezért én leszek az első Alfa, aki mindenkivel együtt tud élni. Egy nyugodt, csendes, hosszú kapcsolatban.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir
MOTOR: 1368 ccm, S4, turbó TELJESÍTMÉNY: 170 LE @ 5500 rpm és 250 Nm @ 2500 rpm VÉGSEBESSÉG: 218 Km/h GYORSULÁS: 0-100 KM/H: 7,8 s VÉTELÁR: 6.495.000 Ft-tól