- Típus:159 1,9 jtdm 8V SW Gabriel Arkangyal
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:ARGENTO
Tegnap készen lett az Arkangyal. (Persze a károkozót nem lehet elérni telefonon, SMS-ben ígérgetések vannak, na erről ennyit).
Szóval kifizetem a fényezést/kasznijavítást, beülök, indulok ... hát kotyog a sebváltógomb.
Elgurultam yani barátomhoz, mert megbeszéltük, hogy emblémát cserélünk elöl és hátul. Ő többet rendelt az ebay-ről. Én meg többet rendeltem a led helyzetjelzőből, így barteleztünk egyet.
Yani-tól felhívtam http://www.alfaamore.hu/tagok/droberto-t és Pityukomát, hogy hogyan kell kiszedni a váltó kupakját. Tök könnyen kijött, egy db 10-es anya van alatta, azt kellett meghúzni.
Nekifogtunk az emblémacserének - hátul. Az enyém FL-es, tehát hátul az embléma megnyomásával nyílik a csomagtér. Yani megfúrta az emblémát, majd elkezdte csavarhúzóval lefeszegetni. Egyszercsak kirepült az egész.
Az történt, hogy az embléma rá van ragasztva egy műanyag korongra, amelynek egy szintén műanyag rúdja átmegy egy lyukon át belülre, aminek a végén van egy lapos rész, amiből kiáll egy csúcs és benyomáskor az nyomja meg a mikrokapcsolót. A lapos rész alatt van egy zégergyűrű, kívülről, a korong alatt meg egy rugó feszít ellen. A korongon körbe 6 db apró műanyag tűcske van (pár mm-esek) és egy kis nút, a fogadórészén pedig a tűcskéknek lyukak. Ez akadályozza meg, hogy körben elforduljon.
Nálam a feszegetéskor eltört az a vékony műanyag rúd, ami átmegy a kasznin, pont a zégergyűrűnél.
Yani bravúros képességeinek hála megcsinálta. Belefúrt a műanyag rúd megmaradt részébe, menetet vágott bele, majd beletekert egy 4-es csavart. Azután levágta a fejét és rátett egy anyát és egy alátétet. Az anya nem fért el, a csavar vége túl hosszú volt (itt tized miliméterekről van szó), úgyhogy az anyának a vastagságát és csavar kilógó végét addig kellett reszelgetni, amíg jó nem lett. Ha nem szedtük szét 30-szor és raktuk össze ugyanennyiszer, akkor egyszer sem. De végre - kb 2-órás reszelgetés/illesztgetés után - sikerült.
Most jobb, mint újkorában. A gyári néha nem vette a lapot, volt, hogy többször is be kellett nyomni, és kicsit szorult is néha.
Mondanom sem kell, hogy, mikor szétrepült, én lefagytam mint a windows. Csak ma reggelre tudtam feldolgozni az "élményt".
Persze erről senki sem tehetett, yani is jót akart, és még jó, hogy vele csináltuk, mert ő legalább meg tudta csinálni. Kalapot emelek előtte!
Kicseréltük az első emblémát is, az könnyen ment, bár a gyári ragasztó maradványai elég nehezen jöttek le.
Érdekes, hogy az embléma fogadóján van egy kis nút, a gyári emblémán pedig egy kis kiálló rész, hogy ne tudd ferdén rátenni. Hát a kis kínai azt is lemásolta.
FONTOS! HA VALAKI HÁTUL EMBLÉMÁT AKAR CSRÉLNI FL UTÁNI 159-EN, AKKOR 2 LYUKAT FÚRJON ÉS KÉT CSAVARHÚZÓVAL, KÉT OLDALRÓL EGYENLETES ERŐVEL FESZEGESSE LE AZ EMBLÉMÁT, ÍGY TALÁN NEM TÖRIK EL A RÚD!
Ja, fotókat nem tudtam csinálni, mert a telóm erre nem igazán képes, a magammal vitt fényképező pedig lemerült mikor fotózni akartam volna.