Tagok >> Royki >> 155 2.0 Finale Edizione >> Blog
- Típus:155 2.0 Finale Edizione
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1997
- Színe:Bordó
Februárban úgy alakult, hogy elérkezettnek láttam az időt a fék upgradre.
Mivel amikor nem Alfát vezetek, erős és modern autókkal járok, ahol a jó fékhez könnyű volt hozzászokni. Az Alfában nem éreztem annyira hatékonynak, mint amihez hozzászoktam, így hát alaposan utánaolvastam a dolognak. Így eset a választás a 166 V6 verziójának a nyégydugattyús brembó féknyergére. Úgygondoltam a 310mm tárcsa is jó lesz, hiszen van hozzá rajz ami alapján át lehet fúrni az 5x98 4x98 lyuk osztásúra. Sajnos nem, úgyan elméletben lehetséges, de gyakorlatban nem, mivel minden fellelhető tárcsa gyárilag 10 lyukas, így ha még átfúrnánk, nagyon meggyengülne a tárcsa, ami pályanapozáskor nem biztos, hogy egy jó életbiztosítás. Sebaj, van tárcsa kicsit kisebb 305mm (fiat coupe turbo) ami 4x98 lyukosztású az simán felmegy. A szervíz és az esztergályos ajánlása alapján végül nem az alfás körökből ismert adapteres megoldás lett a befutó, hanem az esztergályos úgy alakította át a csonkálványt hogy a nagyfék is szépen felfeküdjön és passzoljon. A szükséges rögzítőcsavarokat a Fabory-tól szereztem be, finommentesek és fémbetétes önzáró anya tartozik hozzá. (két telephelyükön nem azonos az eladók szakértelme, nem mindig tudják mi is van náluk, kivéve ha tudjuk a cikkszámot vagy kibogarászuk a webshopjukban, a XIII. kerületi a jobb) Így a fék upgrade teljes.
Mivel szeretném pályanapokon is használni a gépet, a 40mm FK ültető rugókre is szükség volt, és a hozzátartozó állítható keménységü Koni gátlókkal (egyenlőre csak elöl). Lássuk meg mit mutat és legyen még mit fejleszteni :)
Készültek még pogácsák is, nem hamuban sültek, hanem esztergályosnál :) így felfért a téli 16" speedline szett (nagy ET), de sajnos még néha valahol beleér vmibe. Ezt még ki kell mérjem.
Hamarosan felkerülnek a 17" nyári kerekek is, kis ET-vel. Eredetileg szerettem volna nyárra is megtartani a 16" méretet, de ez mos egyszerübb választásnak tűnik.
Ha sikerül kimérem a 16" mikéntjét, lehet összeállítok egy pogácsás 16 szettet pályagumikkal.
Amikor hozzám került a tél következett. Így kapott gyorsan új 16" speedline felniket, melyek matt feketére fújtam. A görgőkre 215/45/16 Michelin téli gumikat, melyek ugyan picit nagyobbak a gyári méretnél de még így is kb 4kmh val többet mutat a km óra mint a valós. A cserére szoruló lengőkarokat jobb és bal oldalon is kicseréltük.
Az autóban egy viseltes Sony rádió volt CD tárral, mely már túl volt a élete javán, így az egy Pioneer fejegységre cseréltem, mely bluetoothon komonikál a telefon minden funkciójával, így kihangosító is egyben (fő a biztonságos közlekedés) és még pendrive is csatlakoztatható hozzá, így teljes a média ellátotság.
A kipufogórendszernek igen izgalmas hangja volt, de ezt sajnos a flexibilis rész szakadása és a rendszer további hibája okozta. Se baj, a Jano kipufogóval régebbről is jó tapasztalataim voltak, kértem készítsenek nekem egy 60 rendszert a leömlőtől kezdve, úgy, hogy minnél kevesebb dob kerüljön bele, de a katalizátor (aminek szerencsére nem volt baja) mindenképpen maradjon. Így a környezetvédelem és a legalitás sem szenved csorbát. A dobból két (szintén matt fekete) sima cső kandikál ki, nem kell a csilivili króm vég.
Nos miután sikerült megismerkedni a járművel mélyebben, kiderült egy két orvosolandó probléma.
Sötétben viszonylag kevéssé látok! Nem a szememmel van gond csupán a világítás gyatra, pedig emlékeim szerint annó igen jó volt a 155 világítása (mondjuk akkor még nem igen volt a xenon elterjedt). Gyors izzó csere (night braker on), a helyzet javult, de nem sokat. Irány Érd ahol minden kezdődik és némely gépeknek végződik. Két jó állapotú lámpatest beszerzése és rendberakása valamint az izzók installálása után ismét világos gyúlt az éjszakában! Köszönet az alkatrészekért. Ha már ott jártam, rendbe raktam a rakoncátlan első utastérvilágításom és a kesztyűtartó fényt is (igaz az továbbra is küzd némi kontakt problémával). Biztos ami biztos kicsréltem a z összes izzót a világítás rendszerben. Már csak a klima panel burkolózik sötétségbe (nem az izzók vannak kiégve benne).
Pótolva lett az ablakmosó tartályának kupakja is.
Kaptam ajándékba egy hátsó felújítandó emblémát is, mivel az enyémről teljesen hiányzik.
Továbbiakban az ablaktörlőkapcsoló kar cseréje lévén meggyógyult a hátsó ablakfütésem is, ami nem hátrány a tél közeledtével.
Közben megrendeltem az Alfák védelmezőjét is, egy vaskos kazánlemezből készült kartervédő formájában.
Az autó jön megy, fűt, világít, kanyarodik, fékez.
ui: a fényszorómagasság állító ledlámpája sem ég valami miatt. Szétszedtem, de nem jutottam a végére a miértnek.
A régi Alfás kötödésem ismert, a 2002-ben 155, majd 2003 156, amit egészen 2005ig hajtottam. Útána 156SW jts következett volna, de nem találtam szépet, így jöttek az OFFos autók, nem rosszak, sőt igen kiválóak következtek. De eljön a pillanat, amikor az ember úgy érzi, ezek már nem azt a fajta élvezetet adják (sok bennük az elektronika). Na és persze a szobor hatás, a 155 formája amitől nem tudtam szabadulni! Így az időről időre visszatérő hahu-zást tett követte. Egy olyat szerettem volna, amihez hasonló nekem is volt. Így lett ismét egy bordó 155.
Mire fogom használni? Mivel az OFFos autók megmaradtak, 3. autó lett az Alfa. Olyan amit az ember akkor vesz elő, amikor önmaga kedvéért autózik! Lehet ez egy jó szerpentinezős kirándulás a többi cartárssal, vagy egy fékgyilkoló pályanap a Hungroringen. Esetleg csak örülni neki, hogy van!
A következő posztban leírom a műszaki tartalmat, mi volt, mit javítottunk, és mit "tuningoltunk" rajta.