Mikor megvettem az autót már volt nekem ELM-327-es OBD2-es adapterem, így alapvető dolgokat tudtam nézegetni vele, de az igazából csak egy "fancy" játékszer. Azt hittem, hogy hibakiolvasásra és törlésre jó, ami így önmagában igaz is, de abszolút nem mindenre. Mondjuk azt kifejezetten élveztem, hogy mobilon láttam menet közben több paramétert, pl. fogyasztás, akkufesz stb., vagy hogy menet közben olvastam ki és töröltem hibát pár koppintással a telefonon.
Namost eleve úgy vettem meg az autót (talán írtam korábban), hogy égett a Check-Engine, de az, hogy a nálam töltött egy év alatt az összes létező hibalámpa égjen... na erre nem számítottam. Azt még eleinte elviseltem, hogy az ABS és a (!) kézifék világít az ABS hibája miatt néha, de az is szépen állandósodott. Természetesen az ELM-327 csak a motorvezérlőt (ECU) tudja olvasni, a CAN-en lévő többi vezérlőt nem. Így fogalmam nem volt mitől jön elő. Mára állandósult, már folyamatosan ég. Az utolsó csepp a pohárban az volt, amikor a légzsák visszajelző is kigyulladt. Na ez már nem vicc, emiatt a vizsgán sem megy át, nomeg a biztonság az biztonság.
Úgydöntöttem (mivel járműdiagnosztika szakirányon végzős vagyok), utána nézek mi van a kocsiban, mi kell hozzá, és az mennyibe van. Hamar találtam is németországban megfelelő adaptert (VAGCOM 410), hozzá kábeleket és egy programot (MultiEcuScan). A cuccot megrendeltem, meg is jött, és ki is próbáltam.
Fantasztikusan jól működik, rácsatlakoztam a légzsákra, kiolvastam a hibát, mondta, hogy vezető oldali szélső légzsák valamikor szakadásba ment, de már nem élő hiba, ellenőrizzem a csatlakozót és a kábeleket. Ellenőriztem, semmi gond, hiba törlés és azóta nem ég. Kontakthiba lehetett, vagy a tönkrement akkum beesett akkufeszültsége miatt billenhetett be a hiba.
ABS vezérlőre is rácsatlakoztam. Azt is kiolvastam. Még jó, hogy nem vettem ABS szenzort, mert a leengedő és feltöltő ABS szelepekre panaszkodik, mégpedig a vezérlése vagy szakadt, vagy rövidre zárt időnként. Úgyhogy következőnek azt fogom ellenőrizni, remélhetőleg szimpla kontakt hiba.
Klíma vezérlőt kihagytam egyelőre, de arra is ránézek majd, mert nem hűt a klíma.
A motorvezérlőt is nyaggattam kicsit. Kiderült, hogy 231.000km helyett 220.000km van "csak" a kocsiban (ezt nem tudom hova tenni, valószínűleg 10 ezernél ECU cserés lehetett). A vezérlőt 2001/03-ban programozták fel és soha nem végeztek rajta módosítást. Az autó 255-ször lett fordulatszám tiltatva, és 392 másodpercet ment magas fordulaton (pirosban) a 13 év alatt... Miket meg nem tud az ember ??? :D
Végignéztem az összes szenzort, és végre pontos és részletes leírást kaptam a változó vezérlés szenzoráról is, ami mostmár egyértelműen kontakt hibás valahol, a VC vezérlésnek semmi baja. Ha lesz időm és oszcilloszkópom, akkor kimérem.
Szerintem spóroltam magamnak pár tízezret...
4
456