Mutasd

>> Szerviz2016-01-01

Néhány hónap kihagyással folytatom a blogot ahol abbamaradt. Bár lassan már az első 20ezer km-nak is hívhatnám.. :D BUÉK!

A generátor csere természetesen az osztrák munkadíjak miatt történt Magyarországon, hiszen az alkatrészek kis szórással ugyanannyiba kerültek volna ennél a műveletnél. Ha már szervízben volt az autó, akkor már ránéztünk a futóműre is és két lengőkar csere után megújítottuk a műszakiját is, amin csont nélkül ment át természetesen. Nem sokkal később Havassynál a fékpadon 400Nm-t mértünk: volt erő az autóban.

Néhány hónappal később Áprilisban (2014) aztán bejött az első igazán nagy szerviz – minden dízeles álma – a kettőstömegű cseréje.. hirtelen jött, rettenetes hangja volt, s bár ekkor nagyon keveset mentem amúgy is vele, nem volt mese: ki kellett cserélni. Hátsó főtengely szimmeringet is kapott meg 5 új Beru izzítógyertyát.
Na és ha már Április akkor egy szett Dunlop SportMaxx RT vel is megajándékoztam magam, meg az autót.. Nem véletlenül mondta a gumis, hogy: „az Alfások azok szeretik az autóikat..”. Pop-Gom-ról vettem, csak ajánlani tudom őket, precíz szállítás verhetetlen árak és friss néhány hetes gumi. Végre érezhettem milyen, amikor nem téli gumin fut az autó.

Az amúgy gyönyörű Momo "Tan" bőrbelső is feladta a leckét, hiszen már régóta szerettem volna kitisztítani és csak a jóidőre vártam, de sok utánaolvasásba került amivel elejétt vettem a gyakori bőrápolási hibáknak - lévén nekem nem volt korábban ilyen tapasztalatom. Sikerült megfizethető árú szilikonmentes tisztítót és ápoló balzsamot beszereznem, amivel 7(!) óra munka után gyönyörűek voltak az ülések.
Pedig nagy szerencsémre az előttem lévő tulajdonosok is vigyáztak rá és még szilikont sem véltem felfedezni a bőrben, ami amúgy ritka, mert a tiszítók többségében van és a bőrösök szerint ha egyszer ott van nem jön ki.. és persze árt.
Ajánlom az AutoGlym Leather Cleaner+Balsam duót, mert kb 7-8 ezer forintért szép munkát végez olyan bőrön amit még nem kell felújítani és korábban nem kapott szilikont.

Szenvedtem egy pár hete már a laposszíjjal mert nyihogott.. amit ki nem állhatok. De júliusban (2014) sikerült a rugós feszítőgörgőt kicserélni valamint egy második lépésben a lapos szíjat is, ami végül megoldotta a problémát.

Már ekkor szerettem volna egy feszesebb lengéscsillapító szettet, részben az eredetiek „lanyhulása” miatt is, másrészt a gyárinál is jobb vezethetőség érdekében. Így hosszas tanakodás után egy szett gyári került el Katona Úrhoz és csapatához, akik már évtizedek óta léteznek, mint hivatalos Bilstein szerviz és kiterjedt verseny-klientúrát szolgálnak ki lengéscsillapítókkal itthon és külföldön egyaránt. Amikor elmondtam az elképzeléseimet, milyenre hangolják, nem volt sok kérdésük, kapásból tudták mi kell és 1-2 héttel később már kész is volt az áru, ami aztán csak később került beszerelésre.. de erről majd a következő fejezetben..