Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> 146 1.6 Twin Spark >> Blog
- Típus:146 1.6 Twin Spark
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Zöld
Végre bent vannak az ,,új" ülések.
Ajtókárpitok még hátra vannak.
Ülésfűtés rákötve, és jól is működik.
Kapott középső kartámaszt, a hosszabb utakra.
+ egy újabb takarítás, bőr ápolás, kárpit tisztítás.
Március 12. - Sikeres műszaki
Reggel 10re vittem elő műszakiztatni, kora délutánra már levizsgázott.
Kettő probléma volt, az egyik hogy a bal oldali fényszórómat feljebb kellett állítani, a jobboldalihoz. A második a nívó pálca ahol becsatlakozik a motor blokkba, cseréljek tömítést mert szivárog.
Elmentem az alkatrész boltba, készleten nem volt, a minimum rendelhető 5 db, és db-ja is egy ezres, de nekem egyből kellett volna hogy tudjam vissza vinni műszakira.
Otthon csak szakadt volt, aztán mikor ki szedtem ezt a tömítést, láttam hogy nincs szakadás, valószínűleg inkább csak már összement, úgy hogy meg takarítottam mindent, a tömítést meg pasztáztam.
Vissza vittem, újra át nézték, nyúzópad stb, de ez már az élesbe ment, de a CO2 nem volt most jó. Pedig még elő műszakin teljesen rendben volt még a vizsgabiztost idézve, "hát ez nagyon jó". - aztán utána mégsem.
Na aztán kB egy 5.000es fordulaton pörgették körülbelül 2 percen keresztül, a venti már dolgozott, úgy ha szabadott ha nem, oda is mentem meglesni a vízhőt, de nem ment fel 92°C fölé.
Utána már jó volt újra a CO2.
Úgy hogy így a kicsike hibák javítása után, ismét kapott 2 évet. ;-)
Műszaki ára : 22.500,-
U.i.: 2 nappal előtte még világított a légzsák lámpa, de egy cartárs kitörölte nekem a hibát. Csak megjegyezte a vezérlő hogy a légzsák visszajelő lámpa valamikor kontakt hibás volt.
Most a napokban láttam és hallottam is hogy kicsit mintha egyenetlen lenne az alapjárat, és mellé a kipufogóból sem az hallatszott hogy ez rendben lenne, így hát nekilestem még ma kora este a gyertyák kiszereléséhez.
Kivettem, de egyiksem volt fekete vagy bármi eltérő a többitől.
Meg takarítottam, és meghúztam őket érzéssel ahogy eddig, de az egyiknél majdnem be..., mivel olyan érzés volt mint ha meg akarna szakadni a menet :/
Kivettem vissza, hátha csak az alátét ferde egy kicsit vagy valami, de az jó volt...
Kezdtem ideges lenni hogy el van cseszve a menet, mert nem szeretném szétbombázni a motort, mert időbe és pénzbe sem lenne kevés :/
Aztán mondom van itthon tartalekban egy másik gyertya, amúgy az egy pólusúról volt most szó, hát egy próbát megér, hátha csak a gyertya szivat és nem pedig a hfbe a menet akar tönkre menni.
Meg takarítottam azt is, és beleraktam , aztán teljesen rendben volt mint a többi...
Utána vissza minden, kapott Kontakt spray-t.
Mindenesetre azt a kivett gyertyát karanténba teszem.
Indítottam és szép egyenletes alapjárat lett, semmi mellékhang hogy egészségtelen lenne Hála istennek!
Úgy hogy egy parás napot zárhatók magam mögött :)
Kerék cserével indult, mivel amik fent voltak kerekek azok mennek át a TDre, így ide is kellett téli, meg hát így passzol összképben az autóhoz mindegyik.
Mikor levettem a bal első kereket, láttam hogy a féltengely belső csuklójának harmónikája szét van szakadva.
Szerencsére múltkor vettem porvédőt, csak úgy itthonra hogy legyen ha kell, bilincsekkel.
Kivettem a féltengelyt és lecseréltem a pórvédőt, meg kapott bele grafitos zsírt.
Ezután jöhetett amiért neki is kezdtem, a Rugók kicserélése elől gyárira, mert ott még az ültetett rugók voltak, amit még én szereltem bele valamikor.
Miután meg lett még hátul lecseréltem a kerekeket, és készen is lett :)
4 új szelep, felrakás, centirozás.
Viszont a gumis megjelölte hogy melyiket tegyem hátra, mert az egyikre kicsit több súly kellett. Belső oldala a ludas.
Ezek közül az egyiket vittem görgőzni, de így hogy egyformák fényezés után , már nem tudom melyik volt az... Lehet rosszul javítottak, vagy egy másik is el viselte volna a javítást.
Vagy...a gumik mivel nem egy continental, lehet ott vérzik.
Már mindegy is, holnap felkerülnek. :)
Ma festék szóró pisztollyal megkapta 4 rétegben a fedő lakkot.
Minimális eltérés van az eredeti és a javított rész között, ahogy az a fotón is látszik, de előben nincs ekkora eltérés mint ahogy a fotó visszadobja.
Örülök hogy ilyen jól és szépen sikerült.
A műszerfal betétek is sötétebb színűek mint most az ülés javított részei, így passzol minden mindenhez...
Este beleraktam a JTD-be a légzsák próba végett, de nem aludt ki a légzsák lámpa, úgy hogy valószínűleg tárolt hiba van benne, vagy valami hibás.
Majd megprobálok rá csatlakozni, hátha sikerül és akkor törlöm.
Megkapta a kiválasztott szint + lakkot.
Már csak a gumik kellenek rá...
Rendeltem a másik oldalról színt, ami szintén csak telefonon passzolt, de már közelebb állt az igazsághoz.
Így hát jött az ötlet hogy ki kell akkor keverni.
Volt még az ebayes vásárlásból bőr javító készlet (3.000,-)
Akkor a most rendelt festékek (4x50 ml, 4.700,-)
+a be keveréshez a fehér, a zöld és egy kék. (1.710,-, ez már itt Győrben vettük).
A szín keverést az én ügyes asszonykám megoldotta :)
Az első keverésnél kicsit még erősebb volt, de lett rajt javítva, és másodjára kihoztuk amit csak lehetett belőle :)
A vezető oldali ülés kész, még szóró pisztollyal kap lakkot, és még hátra van az anyós oldali ülés.