Egy több, mint féléves dráma végére sikerült pontot tennünk. Tavasz óta dobálta az autó a P0238-as hibát, ha lepadlóztam, vagy csak erősebben gyorsítottam, és elérte a 3000-es fordulatot, meg úgy egyébként se nagyon akart menni. Pucolva lett a változó geometria a turbóban, a MAP szenzor, az EGR, cseréltem a vákuumcsöveket, próbáltam állítani a VNT szelep karjának hosszúságán, de semmi eredmény.
Míg nem 2 hete az autópályán megadta magát végleg a légmennyiségmérőm, és a kocsi 140 helyett jóindulattal 13 lóerőt volt képes produkálni. Kiolvasva a dolgokat egyértelmű volt a hiba, és a csere óta úgy megy, mint még soha, sehol semmi hiba.
Emellett 1 hónapja megvolt a következő olajcsere (plusz szűrők) is, most a Comma helyett az 5w30 Selenia Pure Energy került bele, és bár tudom, hogy kb. pazarlás bele ez az olaj, de eddig jó tapasztalatom van vele, valamivel halkabb a motor, szóval nekem bejött.
>> SzervizAlfa 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V // 2014-11-02