Mutasd

>> Tuning és extra2020-11-05

A tél közeledtével elgondolkodtam, hogy milyen jó lenne egy ülésfűtés előre!

Elhatároztam és meg is rendeltem a tutihifi.hu oldaláról egy ülésfűtés szettet 2 ülésre, melyek carbon szálasak. Ez 21.000 Ft-ba került. Előtte olvasgattam tapasztalagyűjtés végett, hogy milyet érdemes vásárolni és mindenki egyértelműen a carbon szálasra szavazott. Így hát ezért esett erre a választásom.

A tagnapi nap folyamán be is szereltem.

Mindenhol azt olvastam, hogy ki kell szedni az ülést a könnyebbség végett. A vezető oldali ülés egyik csavarja sehogy sem akart kijönni, így hát maradt a helyben való szerelés.
Egy ülésfűtés komplett beszerelése 4 óra volt. Az anyósülésnél már gyorsabb volt, mivel megvoltak a lépések illetve, hogy mit hova kell kötni.

A szerelés a következő volt:

1. Az ülésről a műanyag burkolatokat el kell távolítani. Az oldalsó műanyagot 3 db torx csavar fogja (2 oldalt, 1 hátul). Előtte az emelőkart illetve az üléstámla állítóját le kell venni. Az utóbbinál csak simán be kell nyúlni és óvatósan lefeszíteni, az emelőnél a közepén lévő kis takaróelemet ki kell pattintani és a torx csavar kicsavarni. Ezután szépen lejön minden.

2. A kárpit végeket kiakasztani az ülésből, hogy fel lehessen hántani az ülőlapot egy picit, majd a rögzítő karikákat elvégni csípőfogóval, hogy a fűtőlapot be lehessen szépen tenni.

3. Mivel a gyárban megcsinálták a fűtőlap helyének kialakítását, így nem kellett lyukat fúrni az ülésre, hogy a vezetéket kitudjuk vezetni (ez nagy könnyebbség).

4. A lapból középen egy picit vágni kell, hogy a rögzítő gyűrűt visszatudjuk rakni a helyére. Majd jöhet a helyére való ragasztás, a lap mindkét oldalán van ragasztócsík, így könnyen meg lehet csinálni, a végét pedig le kell tapasztani a hozzáadott ragasztószalaggal. Az alsó rész már készen is van, csak a rögzítő karikákat kell visszarakni a helyére. Én rendeltem 1780 Ft-ért kárpit-kapcsot (50db), mellyel szakszerűen összetudtam fűzni a fémszálakat.

5. A háttámla picivel bonyolultabb. A hátuljánál kell először megbontani, majd az ülés alján oldalni a kárpit rögzítésket. Ezután már simán behelyezhető a lap. Itt is ragasztás és kész. Egy dologtól félek, hogy nem marad majd a helyén és lecsúszik, de ha ez bekövetkezik, akkor jobban szétszedem és befűzöm jobban a fűtőlapot. A vezeték kivezetése itt is könnyedén megolható.

6. A kábelköteg bekötése következik. Előszőr a műanyag burkolatba befúrtam a kapcsolót, majd kivezettem az ott tátongó lyukon az ülés aljához. Összedugtam a kábelkorbácsot és jöhetett a bekötés.

7. Megnéztem a kocsi kézikönyvében, hogy hátul alapból van az ülésfűtésneknek biztosítéka, illetve a csatlakozó is elő van készítve így könnyű dolgom lesz.
Kimértem, hogy melyik láb az ülésfűtés pozitív és negatív lába és arra rákötöttem szigetelt csúszósaruval. A szetthez alapból járt egy 7,5A-os biztosíték, biztonságképpen azt is bekötöttem. Szóval nem kellett semmit sem szétbarmolni, és bármikor szétköthető. (1.kép)
Az csatlakozó alsó sor első pinje az ülésfűtés pozitív (+) pontja és az utolsó pin pedig a negatív (-) pontja. IDE KELL KÖTNI!

8. Majd jöhet a rengeteg vezeték felkötése az ülés aljára. Mivel van egy nagyobb relé, ezért ügyesen kell elhelyezni a dolgokat, mert ha az ülés a legalacsobb ponton van, nehogy közé szoruljon valaminek és eltörjön.

Csak kapcsolt 12V-on működik, így nem tudja leszívni az akkumulátort (persze gyújtáson igen), illetve a beépítési útmutató is ezt a bekötést várja el. A maximális áramfelvétele 5A a papír szerint.

KÉSZ IS! Élvezhetjük a jó meleg üléseket télen, mely eléggé kellemes érzést ad. Kipróbáltam, gyorsan felfűt és nem kell órákat várni. Ez a projekt megérte teljes mértékben.