Mutasd

>> Egyéb2017-12-31

Szokásomhoz híven összegzem gondolataim az Alfával kapcsolatban erre az évre. 2017 merőben más volt, mint az eddigi évek, talán a 2015-ös évet leszámítva. Mivel elég merész irányba vittem el az autó kinézetét, az alfás társadalomtól kaptam bőven kritikát, hideget-meleget. Alfacity17 egy hatalmas csalódás volt számomra, ami a cartársakat illeti. Nem azért, mert nem tetszett nekik amit látnak, ízlésről senkivel nem vitatkozom, hanem azért mert a stílus amivel megosztották a véleményüket nagyon nem jött be - fikáztak magyarul, szlovákul. Semmi összetartás vagy családi hangulat nem volt a "VIP" parkolóban járkáló kíváncsiskodók részéről. Akik ott parkoltunk persze már ismerjük egymást valamennyire, aki saját kézzel építette az alfáját az nem fikázta a másikét úgy, mint aki csak benézett a pályára. Egyetértek azzal, hogy nem egy könnyen emészthető dolgot próbáltam ki, de unom a "minden fekete" "karbonfólia" és hasonló megoldásokat. 2017-ben sokkal többet látogattam tuning találkozókra, mint márkatalikra. Valahogy a tuning társadalom sokkal nyitottabb volt erre, nincs bennük az a befásult gondolkodásmód, miszerint az alfa csak gyáriban mutat jól és mindenféle változtatás csak ront a tekintélyén. Jó hírem van ezzel kapcsolatban... 2018-ban sem fogok leállni és ha megint kipattan egy extrém ötlet, az meg lesz valósítva. A műszaki állapottal idén egyáltalán nem vagyok megelégedve. Locsolom rá a pénzt, hogy minőségi alkatrészekkel szervizeljem, illetve gyártattam rá erősített féltengelyt, hogy már ennyi év után végre ne kelljen a remegő féltengellyel foglalkozni, de hatalmas csalódás az alfa ezen a téren. Miután a TA-Technix futóművet alátettem, igaz szépen néz ki álló helyzetben az autó, de megutáltam vele utazni. Mondhatni szenvedéssel utaztam az idén kb 7000 km-t az alfával. A féltengely cseréje óta pedig gyakorlatilag többet áll szétszedve az autó, mint működőképes állapotban. Sajnálom, mert azelőtt rengeteg élményt nyújtott számomra, viszont most kedvem sincs beleülni. Amit mindenféleképpen változtatok az a futóműcsere. BC Racing a kiszemelt, Laci barátomnak azt raktuk a Brava alá, állítható magasságú és keménységű. Letesztelve az úton, király. Nem hiába kerül 3x annyiba, mint a TA. A féltengellyel nem tudom mire jutok. Amennyi pénzt költöttem rá, annyiból már rátákolok egy 10v váltót, 10v féltengelyekkel, úgyhogy lehet jövőre így lesz megoldva, hogy a szekér már végre ne úgy funkcionáljon, mint egy több 1000€-s vibrátor. Bár a csajok biztos élvezik rövidtávon, én lassan 4 év alatt eléggé megutáltam ezt az érzést. Mindenkinek km-ben és élményekben gazdag 2018-as évet kívánok, BÚÉK Cartársak!