Blog >> 1.7

>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-04-24

Az egész úgy kezdődött, hogy maradt egy szürke, itt-ott kopott bőrbelső a legutóbb elbontott 56ból. Kattogtak az agyamban a fogaskerekek, egyszer csak kipattant az az ötlet, hogy mi lenne, ha bekerülne a 33ba? Miért ne.
Első lépésként egy unalmas délutánon bekerültek az első ülések, igaz csak próbaképpen. A konzolt véglegesíteni kell, az üléseket pucolni, illetve festeni.
A mai nap elkészültem az ajtókárpitokkal. Elsődleges szempont a beltér cseréjénél, hogy az eredeti zöld plüss belsőt félre tudjam tenni, mégiscsak az autó sajátja, ami elég jó állapotban is van. Előre mindenképpen 16centis hangszórókat akartam, ezért jött kapóra, hogy éppen fölösleges volt pb_éknek a kiemelőkeretes, kivágott kárpit. Egyelőre úgy áll a dolog, hogy csak a hátsó ülést kell megcsinálni, ehhez is már megvan a donor 33 ülés. Az a terv, hogy az 56os hátsó padjáról átszabom rá a bőrt. Ha ez is kész van, akkor az egész kap egy nagytakarítást és egy bőrfestést, hogy egységes legyen.
Egyelőre így áll a projekt. Sajnos a kiemelőkeretek nem úgy sikerültek, ahogy kellett volna, ezeket újra meg kell csináljam, másik módszerrel. A formájuk buzi, a műbőrt nem lehet nyújtani, viszont van még egy ötletem, ami már tuti jó lesz.
Kell még egy pár szép kilincs/könyöklő, hátra. Gondolkoztam azon is, hogy kicseréljem-e a fa dolgokat az autóban de valahogy ebbe a beltérbe nem tudnék fekete bőrkormányt elképzelni. Szerintem a fával hangulatos, szóval kell egy szép fa váltógomb is:)
A nap zárásaként kicseréltem a generátorszíjat, közel volt a szakadás.
A két első kárpitot kiemelőkeretestül pb_vel bizniszeltük, a hátsó ajtókárpitokért és egy hátsó ülésért, generátorszíjért köszönet Zé.-nek, a bőrért Föckösnek.

>> SzervizG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-04-19

Tank: ez folyt mint állat, az alján 8 lyukat számoltam és eresztett még az illesztésnél is. Iszonyat szerencsével egy bontóban találtam egy másik tankot, bár amikor ránéztem voltak kételyeim. Hazahoztam, nyomáspróbáztam, nem folyt, ezért hirtelen fel is újítottam. Csupasz fémig levakartam róla mindent, a minimális maradék rozsdát a megfelelő szerekkel kezeltem, majd kapott 4 réteg alapozót, 2 réteg rücsit és 3 réteg festéket. Fel is került az autóra, bár egyedül eltartott egy darabig. Nem bonyolult mutatvány, csak hirtelen elgondolkoztam azon, hogy miért nem vagyok polip:)
Kipufogó: lyukas volt, de nagyon. Próbáltunk hozzá idomokat keresni, de 45 fokban hajlítottat szinte sehol sem árulnak, csak 90est. Végül a Janó-dob csapata lehajlította minta alapján egy darab csőből. A régi dob maradt rajta, de előbb vagy utóbb le lesz cserélve, igaz, hogy szép hangja van, de egy kicsit számomra hangos.

>> SzervizG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-04-18

Termosztát: hol működött, hol nem. Ezért cseréltem, kapott szép csillogó újat. Vernet márkájút rendeltem, a termosztáton már a Behr márkajelzést találtam. Szerintem nem lesz vele probléma. Ha már le kellett engedni a hűtővizet, kaptam az alkalmon, át is mostam a rendszert, tele volt rozsdás retekkel, amit az előzőleg betöltött tisztító adalék szépen ki is oldott belőle. Öblítés után összeraktam, jó lett, teszi a dolgát.
Generátor: mivel elég csirke a saját kis 60 amperes generátora és volt is nagyobb (45ről), éééés még egy lájtos zene is bekerül majd, ezért ez is cserélődött. Szerencse hogy a korábbi autóbontásokból volt hozzá való önindító-generátor kábel és konzol is, bár egy minimálisat így is kellett faragni.
A generátort köszönöm Gery83-nak, a termosztátot, fagyállót, hűtőtisztítót Zé.-nek. (Mondjuk neki itt üzenem, h leengedtem a retkes vizet, a tisztító nem marta szét a motort, és nem lett reggelre 3 hengeres 1.8td belőle... Bár azt úgyis neki kéne szervizelni, hetente kétszer, anyagbeszerzéssel, aznapi határidővel:D)

>> EgyébG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-04-11

Ezennel Öreglány blogját is megnyitom...

Kicsit furcsa a helyzet, mert nem is tudom hol kezdjem. Elég sok minden van. Egy kicsit talán mesélek az autóról.

Kaszni: elég jó bőrben van. Az alja szinte gyári, lakatolás mentes, közel makulátlan állapotban, ennek megőrzése érdekében az a minimális felületi rozsda ami van, kezelve lesz, majd az egész kap egy friss alváz és üregvédelmet, állapotmegőrzés címszó alatt. A karosszéria többi része pár apró hibától eltekintve szinte sérülésmentes. Bal első sárvédő horpadt, nemsokára javítva lesz. Hátul egy, szerintem elég csúnya lökhárító volt, ezt ma cseréltem gyárira. A lökössel együtt vettem egy szárnyat is, alkalomadtán felkerül.
Motor: Zé. rakta össze decemberben, szerintem ezt nem is kell részletezzem. Nekem ez elég garancia arra, hogy jó. Egyébként tetszik a 16v, nem tolakodóan, hanem kellemesen erős. Iszonyat jót lehet autózni vele anélkül, hogy feltűnne az, hogy mennyi bírságot kéne fizetni ha készül egy sztárfotó.
Futómű: Elöl ok, hátul a gátlók cserések.
Beltér: elkezdtem a zenét is beszerelni, csak elég lassan haladok vele. Az autó belsejében minden kárpit, minden patent megvan, nem lehet csak úgy gányolni. Tervben van egy bőr belső is, a gyári belteret szépen lassan felváltja, persze először legyen meg hozzá minden (ülések pipa). Eddig a két első ajtókárpitot sikerült lecserélni olyanra, ami már át van alakítva 16 centis hangszórókhoz, ez később bőrözve lesz, hogy passzoljon az ülésekhez.

Hirtelen ennyi, ahogy haladok, részletezem majd a dolgokat.

>> Tuning és extraRau33 // Alfa 33 Boxer 1.7ie // 2012-02-12

Alja teljesen kihegesztve,merevül alvázvédőzve.Darabokra szedve,színre fújva,szép lett de sajna hanyagul rakták össze(hátsó lőkös,ajtók )nem pontosan illeszkednek:(((( Az alufelnit ugyanazzal a festékkel fújták le mint az autót(IDIÓTÁK) :)

Mit lehet ehhez hozzáfűzni?! El kéne adjam, mert kevés a hely a garázsban.:(((

Másodjára is megszűnt az olajnyomásom létezni...már a legrosszabbra gondoltam: főtengely, hajtókar csapágyak...szerencsére minden rendben volt, egyszerűen csak annyira peches vagyok, hogy az ötödik(!!!) olajszivattyú volt jó, a többi keveset nyomott...
Megint űbernagy hála -Maestro-nak, aki ismét önzetlenül kisegített, elővarázsolt egy hibátlan olajszivattyút a raktárából...most már össze kellene számolni, hogy mennyi mindennel jövök neki, bár ez már szinte lehetetlen.:)))

Az első indítás után a hidrotőkék azonnal elhallgattak, ami mély megnyugvással töltött el:))
Gyönyörűen jár az erőmű, 500km van már benne, komolyabb gond nélkül. Mindez max. 3k ford./min alatt.
Kisebb anomáliák azért akadtak, de egy szívátültetés már csak ilyen:)

Pötimalőr 1:
Egyszer csak nincs olajnyomás...16v-nél ugye tudjuk, hogy nem olyan könnyű a beépített moci alját bontani, de sebaj, olaj le, olajdekli le, szivattyú ki, másik szivattyú be, olaj vissza = olajnyomás ismét van...de valami nyikorog...mivel a rotoros verziójú szivattyú felső tengelye szinte szárazon forog...másnap megint olaj le, olajdekli le, szivattyú ki, rotor tengely levág, szivattyú be, olaj vissza = olajnyomás hibátlan, és semmi sem nyüszög, ez tehát kipipálva:)
Most:
Hidegen alapjárat: 40 psi
Melegen alapjárat: cca. 15-20 psi
Melegen, 3k ford/min.-nél cca. 50 psi....
(....mééérnemlehet bar-ban műszert csinálni vajon?!?!)

Pötimalőr 2:
Injektor lámpácska egy idő után úgy marad, világít. Valszeg a lambda szonda meghosszabbított kábele miatt...vagy elköszönt a lambda, de ezt hamarosan kiderítjük. :)

Pötimalőr 3:
Hármas beavatkozást igényel majd:
1. kinyomócsapágyam visszakerült, hiba volt, cserélendő, új kell, mert nyüszög.
2. Ha már itt vagyunk, akkor a 45/46 elektronikus kmóra jeladóját kiszolgáló féltengely kihajtás is mehet vissza, mert mint kiderült, ez a jel is kell a 45/46 motorvezérléshez, tehát nem maradhat a sprint bowdenes verziója.
3. Jobb oldali féltengely csere, mert beépítéskor már látszódott, hogy elköszönt, úgyhogy ennél a pontnál ez is cserélendő lesz.

Pötimalőr 4, de ez már csak upgrade terv:
Sprint elektromosság szép, lassú kiszorítása és átvezetése a 146 biztosítéktáblába, melyen most csak a motorvezérlés "fut". Kijelzők beapplikálása a sprint műszerfalba (injektor, immo ikon, forráspont jeladó, stb.)

És igeeen, eljött a pillanat: saját lábán jött haza, a maga kis 129LE-s 33401-es motorjával! (pb_ monnya: nem 30747!!!:)) )
Örök hála, és 1000 köszönet -nek, nélküle semmi nem jött volna össze, rendesen felborítottam mindent, amit csak lehetett az otthon hagyott, vagy be sem szerzett alkatrészekkel + kórházi akcióval, miegymással...
Mi mutatná jobban a boxeres csapat összetartását, mint az, hogy:
- ha kell egy leömlő, 50db bilincs, kb 50db váltófedél csavar, 2-3db 146-os műszerfal, fékcső, kuplungcső, és még kb 50 féle dolog, azokat Maestro csak leveszi a polcáról, és beszereli, miközben én a kórházban agonizálok, vagy
- pb_ Mester összerakja a váltómat, miközben én a kórházban agonizálok, vagy
- Zé és pb_ mesterek kihuzatózzák a naaagy hirrraulikussal a nyúlványaimat, és beépítik a szervómat, ami most annyira faxa, hogy elájulva vagyok!:)...én eközben továbbra is a kórházban agonizálok, vagy
- Scott, Föci napokig bújja a manualt, és órákra felhív, hogy fényt derítsenek az immo problémákra, majd végül MÉGISCSAK MAESTRO jön rá, hogy mi a rossebb nem lett rádugva, és miértnemvilágít az innyektor, de mééérvilágíít az immokulcs?!?!.....és 1 hét után végre beinduljon a friss cuore:)))

...mindeközben folyamatosan megy az oltogatás és vérszívás rendesen, van, aki a tetőre mászik, miközben a sapkáját veszi le, de van, aki a polifóóómon térdel, mert az is kötelező.....szóval a srácok nélkül fasorban sem lennénk, és így nyilván nem jöhetett volna létre az Amore legerősebb sprintje sem!:))

Szóval sok pénz volt, rengeteg idő, és még több fáradság a fiúk részéről, így nagy-nagy köszönet pb_-nek, Scott-nak, Dekka-nak és Föci-nek az együttérzésért, segítségnyújtásért!

Betyár lett a vas!:)))
Sok még az utómunkálat: visszajelző lámpák bekötése, AC végleges bekötése, kábelek rendezése, stb, stb, de ez már igazán csak a sallang!:)))

ui.: (főleg pb_-nek!:) )
1. Nem kell szólni, hogy nincs meghúzva a bilincs a pókon és az alapjáratin!:)
2. Nem kell beszólni a speckó direktszűrőmre sem!:)))
3. Már van fűtésem is! :)))

...indulunk lassan Maestrohoz, ha Ő is, és az égiek is úgy akarják.:)