Blog >> generátor

>> Szervizantonov // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2017-04-12

Múlt hét pénteken, borzalmas recsegő, csettegő hang kezdett el jönni a vezérlés oldalról. Először tévesen a kormányműre gyanakodtam, de mivel álló helyzetben a kormányhoz nem nyúlva is csinálta tovább füleltem. A generátor szabadonfutó volt az, nagy áramfelvételű fogyasztókat kapcsolgatva változott / meg is szűnt a hang. Gyorsan rendeltem egyet a Unixban két hosszbordás szíj vezetőgörgővel egyetemben amiket még szorgalmi feladatként kicseréltem. A szabadonfutóból Febit rendeltem, kézhez kapva a doboz nyitva volt és INA volt benne. Nem baj, mert gyárilag is az volt rajta. A két görgő Skf lett. Ezen kívül még rendeltem egy generátor szabadonfutó szerelő készletet a lincos-tól, ez kedden jött meg. Délután neki is álltam a cserének. A generátornál már volt matatás, mert egy bontott (és törött műanyag fedéllel rendelkező) van rajta. Bár látszólag nagyon sok hely van a motor mögött mégsem jött kis semmilyen értelmes pózban a generátor, ezért a gázolajszűrőt ideiglenesen elhúztam a helyéről, így kijött. Ahogy az lenni szokott a tárcsa nem jött le a tengelyről pedig elég sokat bántalmaztam, valszeg fel volt ragasztva, de a flex segített az ügyön. Érdemes letakarni a generátort ilyenkor. Vissza már gyorsan mentek a motyók.

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-02-25

A héten elkészült az eredeti generátorom felújítása, szakműhelyben. Ma be is került a helyére... rutinosak voltunk már, rendben ment és nem is törtem el semmit! Szépen dolgozik!


249.964 km

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-02-14

Ma megvettem az új feszítőt... de inkább szettben szíjjal együtt. A beletört csavar kioperálása után be is került a helyére, szépen indult, de továbbra is kint van az ikon a műszerfalon... valószínűleg a bontott is rossz. :(

Folyt. köv.

249.964 km

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-02-13

Vasárnap vettem egy bontott generátort. Ma beszereltük, felülről, a szívósor felől. De kipróbálni nem tudtuk, mert a végén eltörtem a szíjfeszítőt és a csavarját is. :(

Folyt. köv.

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-02-08

Ma megdöglött a generátorom. :(

folyt.köv.

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2016-12-29

Reggel indítózás, kicsit fura szag az utastérben, nem kimondottan amperszag, nem tudtam hova tenni, de minden működött. Így hát indulás, kb. 15Km után jött egy halk zúgó hang, de ez sem folyamatosan, és még mindig rendben volt minden. Majd még kb 10km és felvillan a töltés jelző lámpa, már csak kb 5km kellett, otthon voltam. Rámértem és töltés tényleg nem volt. Apukám próbált rábeszélni a felújításra, így előbb le lett szerelve. Majd felújító műhely, itt megállapították, hogy a szabadonfutó is beállt, és a kilóméterekre való tekintettel totális felújítás kell 35000Ft, ill. 2 nap mire megcsinálják. Igy maradtam az új generátornál 120A Denso. A gyári Magneti Marelli, de ennek is Denso a bele. Délután 5-re érkezett meg, a visszaszerelés már sokkal könnyebben ment, mint a kiszerelés. Bár bakiztam egy orjásít, ugyanis letérdeltem a porlasztók tetején lévő túlfolyó elosztókból kettőnek a csatlakozó csövét. Már 3/4 hat volt Bárdi zárva, és a többi szerelőműhely is már zárta kapuit. Így rögtönzött megoldással kis fúrás kis ragasztás, popszegecsnek a szárával lettek pótolva a letört csövecskék.
Ez után beindítás, működik minden rendesen, és újra van töltés is :)
Másnap a Puskás autószerelő műhelyében kaptam 2db ilyen elosztót így újra a gyári formáját mutatja, azért tartalékba elraktam a javítottakat...

>> Szervizdr_rock // Alfa 166 2,4 JTD // 2016-11-17

Elkezdett haldoklani a generátor, néha néha felvillant a töltésjelző. 3 hónapot bírt így ki, mikor az első hideg reggelen nem indult az autó, egyértelmű volt hogy a generátor már nem tudja ellátni a feladatát. kapott egy újat. Nagy nehezen, de sikerült kipasszírozni a régi generátort, igaz nem oldalt a futóműnél, mert ott nem fért ki, akárhogy is forgattam, a futóművet meg nem volt kedvem szétszedni, de szerencsére hátul fölfelé kifért. visszafelé ugyancsak nehezen de sikerült bepasszírozni, van töltés is rendesen.

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2016-09-17

Kapott a kocsi egy új Bosch izzítórelét, mert nemrég hiába kapott gyertyákat csak villogott a visszajelző. Persze a vicc kedvéért még ezzel is villogott, így Zolira bíztam a dolgot, úgy néz ki megoldódott a dolog, végre nem villog a visszajelző. Ezen kívül visszakerült a télen tönkrement eredeti generátorom is, miután rendbe rakattam.

Relé: 12e
Generátor rendbetétele: 26e
Munkadíj: 12e

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td // 2016-06-12

A turbó csere alkalmával, mivel szabad volt az út fölfelé, gyorsan kikaptam a generátort is, hogy átnézzem. Kis oldalmozgást éreztem a tengelyén, ezért úgy döntöttem, hogy bár nincs még egyéb jele, de inkább most szétkapom, csapágyat cserélek és a szénkefét is, ha kell... kellett.

219.250 km

>> SzervizMarcox // Alfa 159 Progression // 2016-05-04

Egy reggeli hosszú utas indulás előtt az autó egy pillanatra "lebökött" elment rajta minden, majd 1 mp után visszatért. Villogva a generátor jelzővel. Nem adott később elég töltést, főleg felkapcsolt világításnál.

Beled-ben (mint település) átvittem a kocsit a szakihoz, hogy nézze meg, javítsuk fel, mert nem szerettem volna kiadni sok sok Mátyás portrés papírfecnit a kezemből érte. Néztem a neten, Stark márkájú lett vona 22.000 ft-ért kiszállítással.... de vagy jó vagy nem jó...ki tudja ,a gyári meg már mondjuk úgy, hogy bizonyított.

Új(nem felújított) alkatrészekkel, munkadíjjal, üzemanyag ktsggel együtt került 40.000 Ft-ba


148.000 km óra állásnál javításra került a generátor.